امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی دیوید بل (david belle)(پار کور کارا کیان بیان)

#1
بیو گرافی دیوید بل

در ابتدا دیوید بل و دوستانش به بازی های بچه گانه ای می پرداختند. دیوید بل و سباستین فوکنز تصمیم به توسعه دادن این بازی ها و تبدیل آن ها به یک هنر ٫یک فلسفه٫گرفتند و سپس یک گروه تشکیل شد. پدر دیوید٫ریموند بل٫ که یک سرباز جنگ ویتنام و آتش نشان بود الهام بخش دیوید و سباستین بود.اوتوانست دیوید و سباستین را نسبت به محیط اطراف خود بیدار کند و آن ها را نسبت به تمام جزییات مشتاق کند. او در دوران زندگیش یک تجسم عینی از " قوی بودن برای کمک کردن" بود.پارکور از ورزشهای گوناگون که به طور کلی ورزش های شهری مانند اسکیت برد و ... و هنرهای رزمی و البته آموزش های پدر دیوید متولد شد. این تمام چیزهایی است که موثر بودند و باعث شدند که پارکور درلیزس جایی که نیمه شهری و نیمه طبیعی است متولد شود. پارکور در حال حاضر از یک بازی بچگانه به یک هنر تبدیل شده است ٫هنر زندگی کردن ٫هنر حرکت کردن. این درست نیست فکر کنید با بزرگتر شدن باید این ورزش را کنار بگذارید. در این زمینه بروس لی می گوید " بازی کنید ولی جدی تر" ما می توانیم در مورد هنر پریدن٫ هنر گذر از موانع ٫ هنر تغییر مکان صحبت کنیم اما تعریف آن اهمیتی ندارد. سباستین نام دیگری به جز پارکور برای این ورزش پیشنهاد نمی کند. این نقش دیگران است که بگویند این یک هنر است یا نه. به هر حال ما هنوز راه درازی تا رسیدن به هدف نهایی پیش رو داریم. امروز سباستین پارکور را به تعدادی از افراد به نام انتقال داده تا باعث گسترش این ورزش شود. سباستین همان قدر از آنان آموخته که آن ها از سباستین آموخته اند. ما به قابلیت ها و افکار یکدیگر نیاز داریم تا این ورزش را توسعه دهیم. هر کس با انگیزه خودش وارد این ورزش می شود ٫به همین سادگی. تنها دلیل وارد شدن به این ورزش عشق به این هنر می باشد. "روزی که همه چیز مسطح باشد ٫ما خواهیم مرد " یک مانع ٫در حالت معمولی ما را از ادامه حرکت باز خواهد داشت ٫ ما را فلج می کند ! ولی در پارکور هر چیزی که به عنوان مانع دیده می شود ٫ وسیله ایست برای حرکت کردن و به جلو رفتن.  
 
اولین گروه پارکور در فرانسه واختلاف ایجاد شده بین دیوید و سباستین
با شنیدن واژه یاماکازی در ابتدا این تصور به ذهن می‌آید که این کلمه ژاپنی است اما یاماکازی در اصل کلمه‌ای کنگویی است و به معنی بدن، روح و فرد قدرتمند است اما در زبان فرانسه نزدیک‌ترین معنی به آن انرژی است که البته چندان هم بی ارتباط با پارکور نیست.

یاماکازی نام یک گروه فرانسوی از پارکور کاران است که در سال 1997 پایه گذاری شد. اعضای این گروه را دیوید بل، سباستین فوکن، یان نااوترا، چارلز پریر، مالیک دیوف، گویلن و تعدادی دیگر از پارکورکاران حرفه ای تشکیل می‌دهند. یاماکازی‌ها مرتب در جست‌وجوی این هستند تا حرکات خلاقانه‌تری را ابداع کنند و آنها بر این باورند که هنر جابه جایی توسط شخص خاصی اختراع نشده است بلکه از دوران ماقبل تاریخ و زمانی‌که انسان‌های اولیه به شکار می‌رفتند و حیوانی را تعقیب می‌کردند تا آن را به دام اندازند حرکات پارکور وجود داشت و تنها تغییری که تاکنون در آن ایجاد شده، سازگار شدن آن با زندگی شهر نشینی و در و دیوار بلند شهر‌هاست.


 اعضای گروه یاماکازی پس از اینکه خدمت سربازی خود را به پایان رساندند تصمیم به تشکیل اولین گروه پارکورکاران گرفتند. آنها مبدأ کار خود را تمرینات جورج هربرت قرار دادند و برای تمرینات بدنی موانعی نظیر آنچه در سربازی استفاده می‌شد به کار بردند. گروه یاماکازی در سال 2001 به اوج شهرت رسید تا جایی‌که با بازی در فیلم «یاماکازی- سامورایی‌های عصر جدید» توانایی این گروه شگفت‌انگیز به تصویر کشیده شد. داستان فیلم طوری است که در آن گروه یاماکازی سعی می‌کنند از فرد پولداری دزدی کنند تا خرج عمل شخصی را که قصد داشته پارکور یاد بگیرد اما از بخت بدش هنگام انجام تمرینات صدمه دید بدهند. این گروه، فیلم مستندی هم به نام نسل یاماکازی دارند که نقطه نظرات عمیق و طرز فکر آنها را در مورد پارکور نشان می‌دهد. اگرچه پارکور از نظر بسیاری ورزشی مهیج به شمار می‌رود اما برای یادگرفتن آن، فرد باید آمادگی جسمانی لازم را داشته باشد؛ چرا‌که حضور ذهن به موقع به همراه نیروی بدنی قوی حرکات پار کور را می‌سازد. بنابراین هرگز تا زمانی‌که فرد نیروی بدنی کافی به دست نیاورده است نباید سراغ پارکور برود. 
پس از مدتی که نام و آوازه یاماکازی همه جا پیچید، بین دیوید بل و سباستین فوکن اختلاف عقیده پیش آمد. دیوید بل معتقد بود که انجام حرکات نمایشی و زیبا در پارکور چندان اهمیتی ندارد اما فوکن عقیده داشت که جذاب بودن پارکور به انجام حرکات زیبا و نمایشی آن است.روز‌های اول این اختلاف نظر چندان مهم به نظر نمی‌رسید اما طولی نکشید که این دو فرد از یکدیگر جدا شدند و فوکن رشته جدیدی به نام فری رانینگ را پایه‌گذاری کرد. 


باتوجه به این متن نتیجه میگیریم که پارکور از فریران جداشه وپارکور حرکت های بی دلیل نیست.

..


بیوگرافی دیوید بل (david belle)(پار کور کارا کیان بیان) 1



بیوگرافی دیوید بل (david belle)(پار کور کارا کیان بیان) 1

بیوگرافی دیوید بل (david belle)(پار کور کارا کیان بیان) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط AMO
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مردان عجیب آنهای که جیگر دارند بیان دا خل
  اونایی که بالای دوسال تو یه رابطه بودن بیان...
  دخترا بیان یه حقیقتو درباره پسرا بدونن
  ارمیا فقط بیان تو یه چیز بگم-bts-army
  قسمت های تکراری رمان ها (رمان خونا بیان اگه اشتباه بود منو بزنین)
  صبا تاجیک مانکن ایرانی ( خواهشا پسرا نیاین چون جنس اضافه براشون نداریم بدیم)+بیوگرافی
  |-بیوگرافی بنده-|
Rainbow اونایی که میخوان بهشون انرژی بدم بیان
  مزایای خدمت سربازی و معایب فرار از سربازی :/ (فقط پسرا بیان تو!....)
  بیان ازم 3 تا سئوال بپرسید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان