امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آنچه که استيو جابز درباره اندی رابین، بنیانگذار ... بیا 2 می فهمی

#1
استیو جابز اندروید را دوست نداشت و بنابر نظر کتاب جدیدی درباره جنگهای اسمارت فونی گوگل-اپل، از خالق آن هم خوشش نمی آمده.به گفته فرد واگستاین نویسنده کتاب «کتک کاری: چگونه اپل و گوگل وارد جنگ شدند و یک انقلاب آغاز شد»، جایز به دوستانش گفته بود که فکر می کند اندی رابین «یک متکبر گستاخ بزرگ لعنتی» است.
هنگامی که اپل در سال ۲۰۰۷ اولین آیفون را معرفی کرد، گوگل پیش از آن در حال کار بر روی اندروید به عنوان سیستم عامل اسمارت فون اختصاصی اش بود. در واقع گوگل در سال ۲۰۰۵ اندروید را از رابین به قیمت ۵۰ میلیون دلار خریده بود.
بنابر گفته این کتاب، هنگامی که اپل اسمارت فون آیفون را معرفی کرد، رابین فکر می کرد اکنون دیگر باید آنچه را که ساخته و قصد عرضه اش را داشت، بیرون بیندازد.
او در لاس وگاس مشغول تماشای وبکست مراسم معرفی آیفون در یک تاکسی بود. لذا از راننده خواست که گوشه خیابان نگه دارد تا وی بتواند همه چیز را تماشا کند. او گفت: «اوه خدای من، فکر می کنم ما دیگر نباید به دنبال عرضه آن تلفن باشیم.»
اتان بِرد، اولین مدیر اجرایی توسعه تجاری اندروید به واگستاین می گوید: «ما می دانستیم که اپل به دنبال معرفی یک تلفن است. هر کسی این موضوع را می دانست. اما فکر نمی کردیم که به این خوبی از کار در بیاید.»
اکنون گوگل یک نرم افزار موبایل داشت که قرار بود تا پایان سال آماده عرضه شود. اما به نظر می رسید که وابستگی ترسناکی به آیفون دارد. لذا محصولی تماما خارج از رده و دیرهنگام به چشم می آمد. یکی از مهندسان اندروید می گوید: «پس ما چطور به نظر می رسیدیم... مانند دهه نودی ها؟»
اما گروه اندروید کار را ادامه داده و سرانجام نرم افزاری خلق کردند که در HTC G1 عرضه شد، اولین تلفن بر پایه اندروید گوگل. نرم افزار آن به خوبی آیفون نبود. اما به اندازه کافی شبیه به نرم افزار اپل بود که جابز را از دست گوگل عصبانی و خشمگین سازد.
بنا بر گزارش واگستاین، جابز درباره اندروید می گفت: «همه چیزش یک تقلب و کپی لعنتی از آن چیزی است که ما انجام داده ایم.»
جابز به موسسان گوگل، لری پیچ و سرگئی برین اعتماد داشت. مدیرعامل گوگل، اریک اشمیت هم عضوی از هیئت مدیره اپل بود. هر سه آنها درباره اندروید با استیو جابز صحبت کرده بودند، اما تاکید داشتند که چیزی متفاوت از آیفون خواهد بود. و بنا به دلایلی وی به آنها اعتماد کامل داشت. تا اینکه سرانجام تلفن و نرم افزارش را از نزدیک دید.
هنگامی که جابز نرم افزار اندروید را دید، و مشاهده کرد که چه اندازه شبیه آیفون است، پافشاری کرد که گوگل تغییرات فراوانی در آن ایجاد کند.
جلسه ای با حضور استیو جابز، اسکات فورستال (کسی که نرم افزار آیفون را طراحی کرده بود)، لری پیچ، آلن ایستاس و رابین برگزار می شود. واگستاین اشاره می کند که اطلاع از آنچه در این ملاقات اتفاق افتاد، بسیار سخت است. اما می افزاید که احتمالا بسیار تقابل جویانه و نامطبوع بوده.


یکی از مدیران اپل که توسط جابز در جریان خلاصه مذاکرات قرار گرفته، می گوید: «موضوع به شکل خارق العاده ای شخصی بود. جابز می گفت که رابین عرق کرده بود و می گفت موضع شما کاملا ضد ابداع و اختراع است. و اینجا بوده که جابز اندی را تحقیر کرده و گفته اندی سعی می کند مانند او باشد. درست شبیه او. با همان اصلاح مو، همان عینک و همان سبک.»
اپل آنچه را که می خواست از این جلسه به دست آورد. گوگل از امکانات چند لمسی مانند زوم و پینچ استفاده نکرد. او گوگل را مجبور کرد که شیوه باز شدن قفل موبایل را هم تغییر دهد. جابز نه تنها به گوگل گفت که از چه چیزی نباید استفاده کنند، بلکه به گفته واگستاین جابز به گوگل گفت که چگونه آنها را از اندروید خارج کنند. این یک کاپیتالاسیون کامل بر علیه گوگل بود.
رابین بسیار خشمگین بود که چرا رؤسای وی در برابر جابز کوتاه آمدند. او معتفد بود که شواهد فراوانی وجود دارد تا نشان دهد اپل چیزهایی را که ادعا می کند، ابداع ننموده است. رابین به دنبال آن بود که گوگل را رها کند، اما چنین کاری نکرد. (و البته سرانجام گوگل این امکانات را به اندروید افزود و اکنون هم با دعاوی حقوقی دست به گریبان است.)
پس از ملاقات با جابز، رابین روی تخته وایت بورد دفتر کارش نوشت «استیو جابز پول نهار منو دزدید.» (اشاره به آهنگ مشهور Vampires Stole My Lunch Money)
سرانجام در یک مسیر طولانی، رابین و اندروید از اپل پیش افتادند. و اندروید تمام دنیا را فرا گرفت.
هرچند که آیفون هم هنوز کاملا سودآور و درآمد زا است. و اکنون به نظر می رسد که هر دو شرکت به خوبی از پس کارشان بر آمده و در مسیر صحیحی حرکت می کنند.
آنچه که استيو جابز درباره اندی رابین، بنیانگذار ... بیا 2 می فهمی 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ
 سپاس شده توسط "K!nd~G!Яl" ، ERF@N ، امیررضا* ، ★BlAcK EvIl★
آگهی
#2
مشکل آی او اس انحصاری بودنشه. اما اندروید متن بازه و روی اکثر تلفنا الآن وجود داره. اندروید داره سریع تر از آی او اس پیش میره و امکاناتش بیشتره. اما آی او اس قدرمندتر و کارکردن باهاش راحت تره.
پاسخ
#3
ممنون که نظر و سپاس دادی خدا کنه کنه که فرید هم بیاد و سپاس و نظر بده الهی عامین .
دست اون فردی هم که نمی شناسمش درد نکنه که سپاس داده .
آنچه که استيو جابز درباره اندی رابین، بنیانگذار ... بیا 2 می فهمی 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حقایقی درباره یکی از نخستین دانشمندان ناشناخته زن جهان
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا
Heart کاخ سفید: پزشکان هنوز تصمیمی درباره مرخص شدن ترامپ نگرفته‌اند
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
  نظر روسیه درباره خروج ایران از «ان پی تی»
Heart پاسخ چین به پمپئو درباره ایران
Heart درخواست برای تحقیق و شفاف‌سازی درباره سفر رئیس موساد به عین الاسد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان