امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

#1
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
از آنجائیکه سالهاست با شور و علاقه در زمینه كمیك‌استریپ و انیمیشن كار میكنم و مطلب می‌نویسم، همیشه می‌خواستم كه چنین لیستی رو تدارک ببینم و مطمئن باشید که کلی روش تحقیق و مطالعه انجام داده ام. این لیست در حقیقت ادای احترامی هستش به زمینه‌ای كه از كودكی بهش عشق ورزیده‌ام. امیدوارم كه خوشتون بیاد.....
 
10- لاك پشت‌های نینجا (1996-1987)
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
 واقعاً باوركردنی نیست كه دو نفر برای چاپ كمیك‌استریپ‌ مستقل شان مجبور شوند از قوم و خویش خود پول قرض كنند ولی در نهایت میلیونر شوند! ولی این اتفاق برای "كوین ایستمن" و "پیتر لیرد" (خالقان لاك‌پشت‌های نینجا) افتاد. در واقع وقتی سروكله این لاك‌پشت‌های دوست‌داشتنی در تلویزیون پیدا شد، آنقدر محبوب شدند كه به نظر می‌رسید در نیمه نخست دهه 90میلادی هر كودك زیر 10 سال آمریكایی با پیژامه‌های منقش به آنها به خواب می‌رود! پخش مجموعه بیش از 9 سال ادامه داشت و همزمان در بسیاری از كشورهای جهان روی آنتن می‌رفت. شاید امروزه تماشای مجدد آن بیش از پیش ایده‌های مضحك، خطوط داستانی آبكی و انیمیشن سطح پایین‌اش را برملا كند ولی كافیست بار دیگر پای تیتراژ آغازین معركه و ترانه خاطره‌انگیزش بنشینید تا تمام نقاط ضعفش را فراموش كرده و خوره‌اش شوید! در ضمن، چه كسی می‌تواند شخصیت‌های خبیثی همچون "شِرِدِر" (Shredder)، "كرانگ" (Krang) و "بی‌باپ و راك‌استِدی" (Bebop and Rocksteady) را فراموش كند؟! به علاوه شركت بازیسازی Konami بازی‌های جاودانه و حیرت‌انگیز لاك‌پشت‌های نینجای را (كه در اوایل دهه 90 میلادی ژانر بزن بزن یا Beat-em' up را در كنسول‌های مختلف قبضه كرده بودند) براساس این همین سریال انیمیشن منتشر كرد.
 
  9- هالك برعلیه ولورین (2009)
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
"هالك برعلیه ولورین" در حقیقت یکی از دو انیمیشن نیمه کوتاهی بود که سال 2009 تحت عنوان Hulk vs و در قالب DVD و Blu-ray عرضه شد و دقیقاً همان چیزی بود که هواداران كمیك‌استریپ سالها انتظارش را می‌كشیدند. همانطور كه از نامش پیداست، این انیمیشن جدال همیشگی میان دو تن از نمادهای جاودانه دنیای كمیك  یعنی هالک و ولورین روایت می‌كرد. مارول در اقدامی غیرمنتظره اصلاً سعی نکرده بود صحنه‌های خشن و خونین مبارزه میان آن‌ها را سانسور کند، به همین دلیل بیننده شگفت زده می‌شد! در اصل سازندگان این انیمیشن تا حد ممکن از دیالوگ‌ها كاسته و بر جنبه‌های اکشن افزوده بودند زیرا می‌دانستند هواداران چه می‌خواهند. ختم کلام اینكه اگر همیشه دنبال یک انیمیشن باحال ابرقهرمانی بوده‌اید، اگر همیشه به خود گفته‌اید که چرا این یارو ولورین از چنگالهایش استفاده بهینه نمی‌کند، یا اگر همیشه می‌خواسته‌اید بدانید که هالک قوی‌تر است یا ولورین، حتماً این انیمیشن را همین امروز تماشا کنید!
 
  8-اسپایدرمن و دوستان شگفت‌انگیز او (۸۳- ۱۹۸۱)
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
لحن و حال هوای "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیز او" (Spider-Man and His Amazing Friends) درست مثل اکثر سریالهای کارتونی دهه۸۰ میلادی، بسیار مفرح بود و هیچ خشونتی در آن پیدا نمیشد. اسپایدرمن در هر اپیزود به همراه دو دوست صمیمی و هم دانشگاهی اش به نامهای "مرد یخی" (Iceman) و"ستاره آتش" (Firestar) به جنگ آدم بدهای شهر میرفت. ویژگی بارز مجموعه، داستانهای ساده و سرگرم کنندهای بود که در آنها سه کاراکتر اصلی به طرز جالبی با یکدیگر ارتباط برقرار میکردند. از سویی دیگر حضور دیگر ابرقهرمانان معروف مارول به عنوان کاراکتر میهمان در برخی اپیزودها، جذابیت خاصی برای بینندگان کم سن و سال داشت و به خوبی به آنان القا می نمود که شخصیتهای فراوانی در دنیای مارول وجود دارند و با هم تعامل میکنند. تیتراژ آغازین و موسیقی پرهیجانش هم حرف نداشت و به خوبی در ذهن باقی میماند. تمام موارد فوق الذکر نوعی گیرایی و جذابیت معصومانه به اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیز او داد و سبب گشت تا با استقبال حیرت انگیزی مواجه شده و خاطره خوش آن تا ابد در ذهن کودکان و نوجوانان دهه ۸۰ میلادی جا خوش کند.
 
  7-انجمن عدالت (2006- 2001)
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
"انجمن عدالت" (Justice League) در سال 2001 و توسط نوابغی همچون آقایان "بروس تیم" و "پل دینی" (كه پیشتر با ساخت "بتمن: مجموعه كارتونی"، مهارت خود را به رخ علاقمندان انیمیشن كشیده بودند) ساخته شد و از همان ابتدا وفاداری خود را به ذات کمیک‌استریپ‌های DC ثابت کرد و به خوبی خصوصیات اعضای اولیه و ثابت مشهورترین گروه ابرقهرمانی این ناشر را به تصویر کشید. نقطه قوت این انیمیشن این بود که اپیزودهایش به زیبایی صحنه‌های اکشن و بسیار مهیج را با لحظات عمیق و عاطفی ترکیب می‌کردند. ابتدا اعضای اصلی گروه را تنها هفت نفر تشكیل می‌دادند ولی در سال 2004 و با تغییر یافتن نام مجموعه به انجمن عدالت نامحدود (Justice League Unlimited) آنقدر كاراكتر مثبت و منفی جورواجور از دل كمیك‌استریپ‌های انتشارات DC به آن اضافه شد كه بینندگان را مبهوت كرد! بی‌خود نیست که هواداران کمیک‌استریپ و انیمیشن، انجمن عدالت را هنوز هم به عنوان یکی از funترین و هیجان‌انگیزترین سریال‌های كارتونی تاریخ تلویزیون محسوب می‌کنند.
 
  6) مردان ایكس: مجموعه كارتونی (1997-1992)
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
كمیك استریپ‌های مردان ایكس در اوایل دهه 90 میلادی محبوبیت بسیاری داشتند ولی این "مردان ایكس: مجموعه كارتونی" (X-Men: The Animated Series) بود كه آنها را به معنی واقعی كلمه به شهرت رساند و به مخاطبان عام شناساند. بدون اغراق این سریال شبکه "فاکس کیدز" را به موفقیت عظیمی رساند و بسیاری از داستان‌های كلاسیك و مشهور مردان ایكس را همچون Dark Phoenix Saga ، Days of Future Past و ...... دستمایه ساخت اپیزود‌های خود قرار داد و به برخی آنها پیچش‌های جدیدی اضافه كرد. اعضای اصلی گروه مردان ایکس عبارت بودند از "ولورین"، "سایکلاپس"، "گامبیت"، "جین گری"، "جوبیلی"، "روگ"، "استورم" و "پروفسور اگزاویر" ولی اکثر اپیزودها از حضور افتخاری میوتانت‌های دیگر مارول بهره می‌بردند. این مسئله پویایی خاصی به اپیزودها می‌داد و باعث می‌شد تا تعامل موثر و جالبی میان کاراکترها برقرار شود. در ضمن، سازندگان این سریال بسیار پربیننده هیچ ابایی از ساخت اپیزودهای درهم تنیده و مرتبط با هم نداشتند و کاری کردند تا هواداران برای نخستین بار تعدادی از محبوب‌ترین داستان‌هایی تاریخ كمیك‌استریپ را روی صفحه تلویزیون تماشا کنند. "مردان ایكس: مجموعه كارتونی" با 76 اپیزود هنوز هم طولانی‌ترین انیمیشن تلویزیونی براساس كاراكترهای مارول محسوب میگردد.
 
 5) ماورای بتمن: بازگشت جوکر (۲۰۰۰)
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
 "بتمن: بازگشت جوکر" (Batman Beyond: Return of the Joker) نام یك انیمیشن بلند است كه برپایه سریال كارتونی موفق "ماورای بتمن" (Batman Beyond) ساخته و در سال 2000 به صورت DVD عرضه شد. سبک بصری آینده‌نگرانه‌ این انیمیشن، انیمه‌های پرشور ژاپنی را در ذهن تداعی می‌كرد و صحنه‌های اکشن پی در پی و شلیکی‌اش قلب بیننده را به تپش می‌انداخت. صداپیشگان‌ به رهبری "مارک هامیل" در نقش "جوکر" خوش درخشیدند. داستان هم بسیار پخته، عمیق، نفس‌گیر و مناسب برای مخاطبان بزرگ‌سال بود اما نکته‌ مهمی که در هنگام پخش این اثر جنجال فراوانی به پا کرد، لحن بسیار جدی و خشن آن بود که هنوز هم خیلی‌ها را غافلگیر می‌کند. به همین دلیل در حال حاضر دو نسخه از آن در بازار موجود است: یکی کامل و سانسور نشده و دیگری سانسور شده که در آن حتی برخی از دیالوگ‌ها و رنگ‌آمیزی‌ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفته‌اند. در ضمن، به عقیده‌ بسیاری از هواداران، سکانس فلاش بکی که در آن آخرین رویارویی بتمن با جوکر روایت می‌شود، بهترین سکانس زنده یا کارتونی است که تاکنون درباره‌ یک شخصیت کمیک‌استریپی ساخته شده.
 
  4) انتقام‌گیران: قوی‌ترین قهرمانان دنیا (2012-2010)
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
 "انتقام‌گیران: قوی‌ترین قهرمانان دنیا" (The Avengers: Earth's Mightiest Heroes) یك انیمیشن تلویزیونی صاحب‌سبك بود كه با اقبال فراوانی مواجه شد و پخش آن پس از جار و جنجال‌های فراوان در سال 2012 به پایان رسید. این مجموعه با استادی و مهارتی بی‌نظیر بسیاری از داستان‌های مشهور و كلاسیك كمیك‌استریپ‌های انتقام‌گیران را اقتباس كرد و بسیاری از ابرقهرمانان دیگر در آن حضور افتخاری داشتند. كاملاً هویدا بود كه سازندگان آن احترام خاصی برای هواداران قایل بودند و نهایت سعی خود را می‌كردند تا وفادارانه‌ترین، جامع‌ترین و مهیج‌ترین انیمیشن اقتباس شده از روی عالم تخیلی مارول (Marvel Universe) را در مقابل دیدگان‌شان قرار دهند. انتقام‌گیران: قوی‌ترین قهرمانان دنیا، صداپیشگان خوبی داشت و از سبك جالبی هم بهره می‌برد ولی شاید رمز موفقیت اصلی‌اش این بود كه نویسندگانش طوری داستان هر اپیزود را می‌نوشتند كه مخاطب تشنه تماشای اپیزودهای بعدی گردد. آن‌ها در ضمن با مهارتی مثال‌زدنی نكات و سرنخ‌های ظریف و هوشمندانه‌ای را در دل خطوط داستانی قرار میدادند كه به تدریج از آنها رمزگشایی می‌شد.
 
    3) سوپرمن (کارتون‌های دهه‌ ۴۰ میلادی)
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
به اعتقاد کارشناسان، انیمیشن‌های کوتاهی که در ابتدای دهه‌ ۴۰ میلادی و در اوج دوران طلایی انیمیشن توسط استودیو برادران "فلیشر" (سازنده كارتون‌های كلاسیك "پاپای") و با بودجه‌ای سرسام‌آور ساخته شدند، هنوز هم جزو برترین و تاثیرگذارترین آثار ژانر ابرقهرمانی به شمار می‌روند. استفاده از عمق، نورپردازی، سایه، انیمیشن سیال، تکنیک روتو اسکپینگ (كه باعث می‌شد كاراكترها بسیار طبیعی حركت كنند)، موسیقی متن حماسی، ماجراجویی‌های کلاسیک كه انگار همیشه و در هر دورانی سرگرم‌كننده هستند، سبک بصری نوآر (Noir) و … همه و همه موجب شد تا این انیمیشن‌های مذكور به استاندارد طلایی در ساخت آثار سینمایی و کارتونی از روی کمیک‌استریپ‌های ابرقهرمانی بدل گردیده و بارها و بارها مورد تقلید قرار بگیرند. (لازم به ذکر است که این این انیمیشن تنها انیمیشن ابرقهرمانی تاریخ است که کاندید جایزه اسکار شده!)
 نكته جالب: تا قبل از ساخت این انیمیشن‌های كوتاه، سوپرمن در كمیك‌استریپ‌هایش پرواز نمی‌كرد و فقط پرش‌های بلند انجام می‌داد. اما برادران فلیشر احساس كردند كه اگر او پرواز كند، خیلی جالب‌تر است و اینگونه بود كه پرواز كردن به یكی از نیروهای فوق‌بشری جدید سوپرمن تبدیل شد!
 
 2- بتمن: مجموعه كارتونی (1999-1992)
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
در سال 1992 سریال "بتمن: مجموعه كارتونی" (Batman: The Animated Series) نه تنها عالم تخیلی داستان‌های بتمن را برای همیشه تغییر داد بلكه استاندارد جدیدی برای انیمیشن‌های تلویزیونی ایجاد كرد. این مجموعه تحسین شده تكنیكی جدید در انیمیشن ابداع کرد كه با خلق فضایی جدی و تاریك، فیلم‌های نوآر دهه 30 و 40 میلادی را تداعی می‌كرد. بتمن: مجموعه كارتونی در ضمن كاراكترهای خبیث داستان‌های بتمن را احیا و چشم‌انداز و ژرفای منحصر به فردی از منشاء و شخصیت‌های آنان ارائه داد. صداپیشگی "مارك هامیل" در نقش جوكر و "كوین كانروی" در نقش بروس وین/ بتمن بی‌نظیر بود. بتمن: مجموعه كارتونی با بلوغ و پختگی خاصی كه در روایت اپیزودهایش بكار می‌گرفت، احترام ویژه‌ای برای ژانر ابر قهرمانی كسب كرد (لازم به ذكر است كه این مجموعه از فصل سوم به بعد دچار تغییرات فراوانی شد و به The New Batman Adventures تغییر نام داد و متاسفانه عمدتاً حال و هوای بچه‌گانه‌ای پیدا كرد).
 نكته جالب: "هارلی كوئین" (کاراکتر مونث خبیثی که عاشق و دستیار جوکر است) توسط پل دینی و مختص این مجموعه خلق شد ولی او به چنان محبوبیتی دست یافت كه پایش به كمیك‌استریپ‌های بتمن هم باز شد!
 
 1- اسپایدرمن خارق‌العاده (2009-2008)
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
در كل پیشینه‌ كارتون‌های ساخته شده بر اساس ابرقهرمانان مارول چندان درخشان نبوده و آنها در این زمینه همواره مقهور دی‌سی‌كامیكس بوده‌اند. تا این‌ كه "اسپایدرمن خارق‌العاده" (The Spectacular Spider-Man) آمد و ثابت كرد كه واژه خارق‌العاده تا چه حد برازنده‌اش است. این سریال تلویزیونی توانست به طور بی عیب و نقصی تمام جوهره و المان‌های دوست‌داشتنی كمیك‌استریپ‌های اسپایدرمن را در قالب انیمیشن به تصویر بكشد. سازندگان مجموعه تصمیم گرفته بودند بودجه خود را به جای طراحی‌ها و لوكیشن‌های پرجزئیات روی خلق حركت‌های سیال، خرج كنند. نتیجه كار مجموعه‌ای شد كه صحنه‌های اكشن بی‌همتایی داشت. صداپیشگی‌ها عالی و داستان‌ها نیز بسیار دراماتیك، سرگرم‌كننده و درهم تنیده و كاملاً به حال و هوای كمیك‌استریپ‌های کلاسیک اسپایدرمن در دهه 60 میلادی وفادار بودند. با این حال تیم سازنده به تمام دوره‌های زمانی تاریخ 50 ساله کمیک‌استریپ‌های اسپایدرمن و هم‌چنین منابع دیگری (مثل فیلم‌های زنده اسپایدرمن) رجوع و تلاش کرده بود حداکثر بهره را از ایده‌های بکر و جالب‌شان ببرد. نکته قابل توجه دیگر، بکارگیری هوشمندانه دشمنان اسپایدرمن بود. در حقیقت، اکثر آن‌ها در ابتدای مجموعه معرفی شدند اما چندین اپیزود به شرح و بسط ویژگی‌‌های شخصیتی آنان و همچنین به تصویر کشیدن دلیل و انگیزه‌شان برای خصومت با اسپایدرمن اختصاص یافت. این ابتکار باعث شد تا از ژرفای کم ‌نظیری بهره‌مند گشته و به کاراکترهای غیر کلیشه‌ای و باورپذیر بدل شوند. فقط صد حیف كه اسپایدرمن خارق‌العاده قربانی توافقات پشت پرده شركت سونی و مارول شد و تنها 26 اپیزود از آن روی آنتن رفت. راستی، ترانه‌ای كه تیتراژ آغازین را همراهی می‌كرد بسیار شنیدنی بود. فقط كافی بود هنگام پخش آن جلوی خود را بگیرید تا با آن همخوانی نكنید. مطمئناً نمی‌توانستید!
 
man 10 haghighat ro darmored shoma midonam
1-dari fek mikoni chera man daram finglish minevisam
2-alan dari bikar tooy flashkhor migardi
3-baray inke vaghteto begzarooni dari alaki emza manoo mikhooni
4-az inka anjoman bi hes va hal shode bizari
5-donbal doost migardi
6-alan nafahmidi ke man ye kalame ro ashtebah neveshtam
7-alan dari chek mikoni ke koodoom ro eshtebah neveshtam
8-vali nafahmidi man ye kalame dige ham eshtebah nevashtam
9-nafahmidi ke man kalame check ro eshtebah neveshtam
10-alan dari be man fohsh midi
پاسخ
 سپاس شده توسط ѕтяong
آگهی
#2
فقط اسپايدرمن و لاك پشت هاي نينجاBig Grin
دم از بازي حكم ميزني...!
دم از حكم "دل❤" ميزني...
پـــس به زبان قمار برايت مــي گويم…!
قــمار زندگــي را به كــسي با ختم كه"تــك"
"دل❤" را با "خشـت♦" بريد...
جريمه اش "يك عمر" "حـسرت" شد
باخت زيبايي بود…!!!
ياد گرفتم به "دل❤" "دل❤" نبندم
ياد گرفتم از روي "دل❤" حكم نكنم
"دل❤" را بايد "بــُر" زد...
==============================================
10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ 1
پاسخ
#3
ممنون Heart Heart Heart Heart Heart Heart Heart Heart
Goodbye Flashkhor...
پاسخ
 سپاس شده توسط جواد نکونام ، ★☆✩ aℱ﹩ℋi₦ ℛℯⓐℒⓘ★☆✩
#4
لاک پشت لینجا بود

خوب بود
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ترستاک ترین فیلم تاریخ !؟
Earth آنالیز سن و تاریخ تولد شما^^
  معرفی انیمیشن ((قهرمان کوچک ))....
  معرفی انیمیشن ترسناک ((کورالاین)).......
Tongue تاریخ تولدت را وارد کن، اطلاعات خیلی جالبی بهت میده :///
Big Grin تاریخ تولدت چه رنگیه؟
Star انیمیشن دیدی؟اگه دیدی کدامشو خیلی دوست داری؟
Rainbow طالع بینی تاریخ تولد !!!
Shocked #ترسناک ترین,*+ عکس های تاریخ که هیچ توضیحی ندارند !!@
  عجیب ترین انسان های دیده شده طول تاریخ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان