امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

#1
آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن 1 
صداپیشگانی که برای تامین صدای اسپایدرمن در انیمیشن‌های تلویزیونی برگزیده می‌شوند به خوبی می‌دانند که چه کار سختی در پیش رو دارند. در واقع، دوگانگی نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن ایجاب می‌کند که آنها به نوعی از دو صدای متفاوت بهره بگیرند. دیگر نکته قابل توجه (و احتمالاً منحصر به فرد) درباره آنان این است که همگی فقط یک‌بار صداپیشه این نقش بوده‌اند. به عبارتی دیگر، تا به حال پیش نیامده که فردی در دو مجموعه به جای اسپایدرمن صحبت کند. این یعنی 7 مجموعه، با 7 صداپیشه مختلف!
 
پل سولز (متولد 11 آگوست 1930)
آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن 1
این بازیگر و صداپیشه سرشناس و بسیار پرتجربه کانادایی الاصل، مجری تلویزیون و تهیه‌کننده فیلم‌های مستند نیز بوده است. او در سریال «اسپایدرمن» كه در دهه 60 میلادی از ABC پخش می‌شد، نقش پیتر پارکر را با صدای آرام و موقر و نقش اسپایدرمن را با صدای بم و قهرمانانه‌ ادا می‌كرد. لازم به ذکر است که او پیشتر در سریال Marvel Superheroes به جای برخی دیگر از ابرقهرمانان مارول صحبت کرده بود.
 
 
تد شوارتز (متولد ؟)
 آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن 1
صداپیشه‌ای بسیار گمنام (که هیچ تصویری از او در اینترنت موجود نیست!). او عملکرد مطلوبی در سریال «اسپایدرمن» كه در ابتدای دهه‌ی 80 میلادی از شبكه‌‌های محلی پخش می‌شد، نداشت و به همین دلیل مارول در مجموعه بعدی خود، صداپیشه دیگری را جایگزین او کرد.
 
 دان گيلوزن (متولد 26  اكتبر 1950)
آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن 1صداپیشه و بازیگر نسبتاً ناشناخته‌ای كه علاوه بر سریال‌های زنده و انیمیشن، در برخی آگهی‌های تلویزیونی نیز حضور داشته است. اما بدون شك همگان او را به خاطر «اسپایدرمن و دوستان شگفت‌انگیز او» می‌شناسند. گیلوزن سعی می‌كرد صدای خود را زمانی كه پیتر نقاب اسپایدرمن را بر صورت می‌زد، تغییر دهد و دیالوگ‌ها را طوری بگوید كه از سویی بیانگر انرژی و پویایی اسپایدرمن باشند و از سویی دیگر چندان لوس به نظر نیایند.
  
كريستوفر دانيل بارنز (متولد 7 نوامبر 1972)
آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن 1
آقای بارنز صداپیشه و بازیگر كاركشته‌ای است كه بیشتر به خاطر صداپیشگی در «اسپایدرمن: مجموعه كارتونی» شهرت دارد. از آنجائی‌که گاهی لحن مجموعه‌ مذکور بسیار جدی می‌شد و اسپایدرمن مجبور بود با مشقات روحی و عاطفی فراوانی روبرو شود، او نیز به صداپیشگی ملو دراماتیك و بعضاً غلو‌آمیز متوسل می‌شد كه البته خیلی مؤثر بود.
 
 رينو رومانو (متولد 1 جولاي 1969)
آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن 1صداپیشه‌گی این صداپیشه کانادایی الاصل، تنها نکته مثبت در «اسپایدرمن نامحدود » بود! او در بازی رایانه‌ای برجسته و بسیار موفق اسپایدرمن (2000) که ابتدا برای سیستم PS1 به بازار آمد نیز صداپیشه پیتر پارکر/اسپایدرمن بود و عملکرد درخشانی داشت. او تنها صداپیشه‌ای است که علاوه بر اسپایدرمن به جای بتمن (در سریال كارتونی The Batman) هم حرف زده!
  
نيل پاتريك هريس (متولد 15 ژوئن 1973)
آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن 1
نیل پاتریك هریس بازیگر و صداپیشه توانمند عرصه سینما، تلویزیون، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای است كه خواننده قابلی هم محسوب می‌شود ولی وقتی هواداران شنیدند كه قرار شده در «اسپایدرمن: مجموعه كارتونی» جدید به جای كاراكتر اصلی حرف بزند، تصور كردند با شوخی بزرگی روبرو شده‌اند زیرا تصویری كه از او در ذهن مخاطب ایجاده شده بود هیچ تطابقی با یك ابرقهرمان نداشت. ولی او واقعاً در نقش خود گل كاشت و با عملكرد بسیار خوبش دهان بدبینان را بست. در واقع، هریس که کاملاً تفاوت‌های شخصیتی میان پیتر پارکر خجالتی و اسپایدرمن با اعتماد به نفس را درک کرده بود، با موفقیت تمام صدای آنها را از هم تفكیك كرده و به خوبی از صدای خشك و كنایه دار خود بهره می‌گرفت طوری‌كه انگار دو صداپیشه متفاوت به جایشان حرف می‌زدند!
 
 جاش كيتون (متولد 8 فوريه 1979)
آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن 1
بازیگری جوان كه سابقه صداپیشگی در انیمیشن‌های ابرقهرمانانه و ویدئویی و هم‌چنین بازی‌های رایانه‌ای را یدك می‌كشد و اكنون به لطف عملکرد عالی‌اش در «اسپایدرمن خارق‌العاده» دوستداران فراوانی پیدا كرده است. جاش كیتون دیالوگ‌های پرانرژی، حساب‌شده و بذله گویانه پیتر پاركر/اسپایدرمن را با مهارت مثال زدنی و قابل باور بر زبان می‌آورد، به طوری‌كه اكنون به سختی می‌توان فرد دیگری را در این نقش تصور نمود.
man 10 haghighat ro darmored shoma midonam
1-dari fek mikoni chera man daram finglish minevisam
2-alan dari bikar tooy flashkhor migardi
3-baray inke vaghteto begzarooni dari alaki emza manoo mikhooni
4-az inka anjoman bi hes va hal shode bizari
5-donbal doost migardi
6-alan nafahmidi ke man ye kalame ro ashtebah neveshtam
7-alan dari chek mikoni ke koodoom ro eshtebah neveshtam
8-vali nafahmidi man ye kalame dige ham eshtebah nevashtam
9-nafahmidi ke man kalame check ro eshtebah neveshtam
10-alan dari be man fohsh midi
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آشنايي باپروتز سينه و مواد تشكيل دهنده پروتز سينه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان