امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش ریجستر کردن

#1
Information 
رجیستر کردن فایل های dll و ocx و مباحث مربوط

اگر نگاهی به فولدر system32 ویندوزتان بکنید فایل های بسیار زیادی با پسوند dll و ocx می بینید.هر کدام از این فایل ها وظیفه بخصوصی را به عهده دارند. نکته مهم در اجرای این فایل ها اینست که در رجیستری ویندوز ثبت یا به اصطلاح رجیستر شوند. فایل های dll سیستمی و مورد نیاز سیستم به صورت اتوماتیک رجیستر می شوند اما فایل های دیگر باید به صورت دستی رجیستر شوند برای مثال وقتی یک نرم افزار نصب می کنید در مراحل پایانی نصب می بینید که نوشته می شود registering files که در حال رجیستر کردن فایل های dll و ocx برنامه به صورت دستی است. اما مهم است که خودتان هم بتوانید هر فایل dll و یا ocx ای را که می خواهید رجیستر کنید یا برعکس از حالت رجیستر خارج و به اصطلاح unregister کنید. در ادامه فایده های این کار را بیان خواهم کرد.

برای رجیستر کردن یک فایل dll یا ocx از منوی start به run رفته و دستور زیر را بنویسید:
regsvr32 "filepath"
که به جای filepath مسیر دقیق فایل را باید بنویسید. برای مثال:
regsvr32 "F:\web360\Amoozesh.dll"
برای unregister کردن یک فایل dll یا ocx از منوی start به run رفته و دستور زیر را بنویسید:
regsvr32 /u "filepath"
که به جای filepath مسیر دقیق فایل را باید بنویسید.برای مثال:
regsvr32 /u "F:\web360\Amoozesh.dll"
کاربردها:
۱)
از مهم ترین کاربردها می توان به عیب یابی نرم افزارها اشاره کرد . حتما شده که بعضی مواقع یک نرم افزار فایل dll خود را پیدا نمی کند و یا دچار اختلال شده است. (ارور missing dll) در اینجا شما می توانید با رجیستر کردن فایل dll مربوطه مشکل را حل کنید البته همیشه هم مشکل به این صورت حل نمیشه.
یا فرض کنید فولدر نرم افزار نصب شده در سیستم دیگری را دارید و می خواهید از آن استفاده کنید. در اینجا با رجیستر کردن مجموعه ایه فایل های dll ،برنامه آماده به کار می شود. برای رجیستر کردن مجموعه ای از batch file ها کمک می گیریم. بدین صورت که ویرایشگر Notepad را باز کرده و دستورات زیر را وارد کنید:
regsvr32 "file1.dll"
regsvr32 "file2.dll"
regsvr32 "file3.dll"
و ...
که بجای file1.dll و file2.dll و … نام فایل های dll نرم افزار را بنویسید و سپس از منوی file بر روی save as کلیک کرده و با نام دلخواه و پسوند bat در فولدر نرم افزار ذخیره کنید. مثلا marmooz.bat پس از اجرا ،فایل های dll به نوبت رجیستر می شوند. حتی من در اینترنت یک فایل batch پیدا کردم که مخصوص رجیستر کردن فایل های dll نرم افزار Yahoo Messenger بود که به عنوان عیب یاب به کار می رفت.
۲)
استفاده جالب آن در حذف گزینه های راست کلیک است البته اگر از نوع Shell Extension باشند هستش. به این مطلب مراجعه کنید.
۳)
کاربرد دیگر اینست که فرض کنید با بخش SFX نرم افزار WinRAR یک setup ساخته اید و محتویات آن دارای فایلی است که نیاز به رجیستر شدن دارد.برای این که پس از عمل extract شدن ، فایل مربوطه رجیستر شود کافیه در تب general و در فیلد run after extraction دستور مربوط به رجیستر شدن را بنویسید. اگر چند فایل نیاز به رجیستر شدن داشتند کافیه یک فایل batch ساخته ، آن را در کنار سایر فایل قرار داده و در فیلد run after extraction نام فایل batch را بنویسید.
۴)
آیا شده است بعضی مواقع با دابل کلیک بر روی درایوهایتان پنجره Open With باز شود؟ یا پنجره Search ؟ این مشکل ناشی از ویروس است که فایل dll مربوطه به نام Shell32.dll را عیرفعال کرده است. پس از پاکسازی ویروس برای جل مشکل به run رفته و با دستور زیر فایل مربوطه را رجیستر کنید.
regsvr32 /i "shell32.dll"
البته آن سوییچ i/ چندان کاربردی نیست و برای قطعیت فرایند Install به کار میره. در کل زیاد در موردش سوال نکنید شوخی کردم اگه شما اطلاعات بیشتری در مورد این سوییچ دارید در اختیار ما هم قرار بدید.
نرم افزار Emsa Dll Register Tool
اگر می خواهید در منوی راست کلیک شما گزینه های مربوط به register و unregister کردن فایل های dll باشد و براحتی بتوانید هر فایل dll را رجیستر و unregister کنید پیشنهاد می کنم نرم افزار Emsa Dll Register Tool را نصب کنید. پس از نصب به تب option رفته و بر روی enable کلیک کرده تا گزینه های راست کلیک اضافه شوند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ☻امیرحسین☻
آگهی
#2
داداش زود تر میذاشتی کلی دنبالش گشتم×
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آموزش سئو سایت
  باز کردن قفل گوشی سامسونگ s3قفل شده
  آموزش جامع تولید محتوا در اینستاگرام
  منشن چیست و چه تفاوتی با تگ کردن دارد؟
  آموزش ساخت اکانت تیک تاک
  مات کردن بک گراند ویدیو
  محدود کردن استفاده کاربران مهمان از WiFi
Thumbsdown آموزش روش خالی کردن Cache گوشى،تلگرام_فعال سازی امضای پیام تلگرام
  آموزش ریست اپل
  آموزش مخفی کردن آخرین بازدید اینستاگرام

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان