امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کلاهبرداری از زوجها به بهانه تامین جهیزیه!

#1
در پی مراجعه دهها نفر از زوجهای جوان به دادسرای ناحیه ۱۲ تهران و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دادسرای ناحیه ۱۲ تهران در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز تحقیقات و مراجعه مالباختگان که غالبا از قشر جوان هستند این افراد در اظهارات مشابه عنوان کردند که برای خرید لوازم خانگی و تهیه جهیزیه از قبیل یخچال ، تلویزیون ، ماشین لباسشویی و… به فروشگاه لوازم خانگی “…” واقع در خیابان امین حضور مراجعه و با خرید این لوازم ، مبالغ متفاوتی از ۵۰۰ هزار تا ۶ میلیون تومان به مسئول فروشگاه به نام کیوان ۳۰ ساله پرداخت کرده اند.

آنها منتظر ارسال کالاهای خریداری شده توسط فرد مذکور بودند اما پس از گذشت مدتی از پرداخت وجوه و عدم ارسال کالا، دوباره به فروشگاه مراجعه و متوجه شدند که مسوول فروشگاه به تعهدات خود عمل نکرده و متواری شده است .

یکی از شکات پرونده در اظهارات خود گفت: حدود دو سال پیش برای خرید جهیزیه به فروشگاه … واقع در خیابان امین حضور مراجعه و یک سری لوازم خانگی را برای همسرم ، به عنوان جهیزیه خریداری کردیم . کالاهای خریداری شده نیز طبق فاکتور برای ما ارسال شد که همین موضوع زمینه آغاز آشنایی من با کیوان شد . در اواخر بهمن ماه سال ۹۰ بود که بار دیگر و این بار برای تهیه اقلام جهیزیه خواهرم به فروشگاه … مراجعه و همانند خرید اول ، طبق فاکتور اقدام به خرید چندین کالای اساسی برای خواهرم کردیم. در همان زمان خرید ، مبلغ ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان پرداخت کردم و قرار بود کالاها تا اواخر اسفندماه برایم ارسال شود اما این کار انجام نشد . به همین علت برای پیگیری موضوع به فروشگاه مراجعه و متوجه شدم که مغازه به علت تخلف صنفی و شکایت مردم پلمب شده که پس از اطلاع از موضوع کلاهبرداری و متواری شدن کیوان ، بلافاصله من نیز به دادسرا مراجعه کردم.

در تحقیقات انجام شده از سایر شکات پرونده ، این افراد نیز اظهارات مشابه بیان داشته و مشخص شد که متهم متواری به بهانه مختلف از قبیل “نبود کالا در داخل انبار” و یا “عدم ارسال کالا از سوی شرکت تولید کننده” و …. ، مالباختگان را در طول این مدت در انتظار قرار داده و پس از دریافت مبلغ ۸۰ ملیون تومان از تعداد ۴۰ مالباخته ، متواری شده است .

کارآگاهان اداره چهاردهم در ادامه رسیدگی به این پرونده موفق به شناسایی محل سکونت متهم در منطقه جنت آباد شده ، اما پس از مراجعه به این محل اطلاع دریافتند که از این محل متواری شده است. با ادامه تحقیقات و انجام اقدامات پلیسی ، سرانجام موفق به دستگیری کیوان شدند که با انتقال متهم به اداره چهاردهم و انجام تحقیقات ، وی صراحتا به کلاهبرداری اعتراف و پس از صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده ، در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

متهم در خصوص انگیزه خود از اقدام به کلاهبرداری ، مشکلات مالی را علت اقدام خود معرفی اما با تحقیقات صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد که متهم در طول این مدت اقدام به خرید خودرو ۸۰ میلیون تومانی و… برای خود کرده و ادعای وی در خصوص طرح مشکلات مالی کذب است.

به گزارش مهر،سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان، متهم پرونده با صدور قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و شناسایی و دعوت از سایر مالباختگان نیز ـ جهت شناسایی متهم و طرح شکایت ـ در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفته است لذا از تمامی مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و بویژه در منطقه امین حضور مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
در دلم حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد

و چه اندوه عجیبی ست که در خلوت دل

یاد یک دوست نباشد که تو را غرق تماشا سازد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی توسط فالگیران سایبری..♡
  ماجرای پیاده کردن یک دکتر از هواپیما به بهانه کرونا+پاسخ ایرلاین و اظهارات مسافر
Shocked کلاهبرداری 60 میلیاردی با وعده پوچ درآمدهای آسان !
  پامپئو: آمریکا شاید هرگز تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را از سر نگیرد
  تامین مالی طرح‌های نفتی در سال ۹۹ چگونه است؟
  کلاهبرداری به بهانه بازی های المپیک/ هشدار پلیس فتا به کاربران
  کلاهبرداری با عکس های خصوصی دختر جوان+عکس
  کلاهبرداری اینترنتی کولی ها!
  کلاهبرداری از دختران با خواستگاری اینترنتی!
  کلاهبرداری دسترسی به اطلاعات تلگرام دیگران!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان