امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

يا ميدانيد تا بحال چند بازيكن خارجي مسلمان شده اند ؟ آيا ميدانيد چرا و چگونه به دين ا

#1
يا ميدانيد تا بحال چند بازيكن خارجي مسلمان شده اند ؟ آيا ميدانيد چرا و چگونه به دين اسلام روي آوردند؟آيا آنها را مي شناسيد؟براي پاسخ به اين سوالها با اين گزارش همراه شويد...

1.زين الدين زيدان:




زیدان از والدینی الجزایری در مارسی به دنیا آمده‌است و جوان‌ترین فرزند خانوادهٔ هفت نفری خود است (چهار خواهر و برادر بزرگ‌تر دارد). پدر و مادرش، اسماعیل و ملیکه، نام داشتند و نسب‌شان به روستایی در الجزایر برمی‌گشت او مسلمان و سنی مذهب است.



حزب دست راستی فرانسه، جبهه ملی، ادعا می‌کرد که پدر زیدان در جریان جنگ استقلال الجزایر از «حرکی»ها بوده‌است (یعنی از کسانی که در رکاب ارتش فرانسه و علیه الجزایر جنگیده‌اند) اما زیدان این ادعا را به شدت رد کرده‌است. زیدان همیشه گذشته و تاریخ خود را ارج نهاده‌است زیدان در ۱۹۹۳ با ورونیک، رقاص و مدل اسپانیایی‌الاصل، ازدواج کرد. آن‌ها چهار پسر به نام‌های انزو (زادهٔ ۲۴ مارس ۱۹۹۵)، لوکا (زادهٔ ۱۳ مه ۱۹۹۸)، تئو (زادهٔ ۱۸ مه ۲۰۰۲) و الیاس (زادهٔ ۲۶ دسامبر ۲۰۰۵) دارند.


کاپيتان مسلمان تيم ملي فوتبال فرانسه در شهر پاريس به دوستان و مسلمانان ساکن در پاريس فطاري ميدهد.


2.کاکا:




خبر اسلام آوردن كاكا را روزنامه عربستاني الرياضه (يعني ورزش) روز 13 اكتبر اعلام كرد. متن خبر اين بود كه كاكا در سفري كه به كويت داشته، اسلام خودش را علني كرده است.
ابراهيم رديعان، خبرنگار اين روزنامه، كاكا را در حالي كه توي يك كتابفروشي كويت داشته چند جلد كتاب درمورد اسلام ميخريده، ديده و كنجكاو شده. از كاكا درمورد تمايل اش به دين اسلام سؤال كرده و ستارة برزيلي تعريف كرده كه يك دوست كويتي قبلا او را با اسلام آشنا كرده است. همان جا هم تلويحا خبر از تغيير مذهبش ميدهد.



كاكا در حرفهايش به آن خبرنگار ميگويد: من به دين صلح ايمان آوردم، در حالي كه امر دين كاملا شخصي است و هر انساني در اين زمينه آزاد است.

كسي حق دخالت در اين موضوع را ندارد و من هم به صورت كاملا مستقل مسلمان شدم.اميدوارم پس از مسلمان شدن، نظر هيچ كس درخصوص من تغييري نكند، خصوصا مسؤولان و اعضاي باشگاه ميلان و همچنين تيم ملي برزيل و البته همة دوستان و طرفداران من.كاكا يك حرف جنجالي ديگر هم زده بود كه روزنامه الرياضه آن را تيتر كرده بود: من براي مسلمان شدن به دنيا آمده ام.

ريكاردو كاكا، كه تا پيش از اين هم به داشتن اعتقادات عميق مذهبي معروف بود، گفته است كه اسم خودش را از ريكاردو به عبدالرحمان تغيير داده، ولي لقبش همچنان كاكا باقي خواهد ماند.



اما ماجراي اسلام آوردن يك ستاره، محدود به همين مورد كاكا نيست.كافي است سري به سايت دايرهالمعارفي ويكي پديا بزنيد و دنبال عبارت Convert to Islam بگرديد تا يك ليست بلندبالاي چهارصد پانصد نفري از كساني كه در همين سالهاي اخير، مذهب خودشان را به اسلام تغيير دادهاند، پيدا كنيد.

در اين ليست كه كامل هم نيست (و مثلا اسم كاكا را ندارد)، اسم 26 ورزشكار هم هست كه بعد از محمدعلي كلي، فوتباليستهايشان معروفتر هستند.

3.تيري آنري:




معروفترين اسم اين ليست، تيري آنري، مهاجم فرانسوي آرسنال است.
ماجراي مسلمان شدن آنري در جريان جام جهاني 2006 رو شده بود.خبرنگارها به عكسي كه آنري را در حال سجده بعد از گل زدن نشان ميداد، بند كرده بودند و از او ميپرسيدند كه آيا مسلمان شده؟ آنري فقط جواب داده بود كه مذهب يك امر شخصي است و اين، يعني كه مسلمان شده است.

بعد از جام جهاني، خبرها جدي تر شد. آنري در نمازجمعة شهر لندن شركت ميكرد.


اين خبر را ماهنامة مصري وفد منتشر كرد، همراه با مصاحبه اي از آنري كه علت كنار گذاشتن آن پنهان كاري را حرفهاي زيدان عنوان ميكرد: زيدان به من گفت كه اگر كسي بايد خجالت بكشد، آنهايي هستند كه براي مذهب ما مسلمانها احترام قائل نيستند. آنري و زيدان، تنها مسلمانهاي تيم ملي فرانسه نيستند.

4.فرانک ريبري:



جز جبرئيل سيسه كه از اصل مسلمان بوده، در همين ماه گذشته خبر مسلمان شدن فرانك ريبري، ستارة اين تيم در جام جهاني هم منتشر شد.

دوستان فرانك ريبري، روزهايي را به ياد دارند كه او به خاطر بيكاربودن، سرگردان و حيران در كوچه پس كوچههاي شهر كوچك بولوني پرسه ميزد.
اما يك معجزة باورنكردني، اين جوان 23 ساله را تبديل به ستارة رقابتهاي جام جهاني كرد.


او با فرانسه در فينال اين مسابقات حضور داشت و حالا بزرگ ترين باشگاههاي دنيا، خواهان به خدمت گرفتن بازيكني به نام فرانك ريبري هستند.

يك دريبل كوچك، پاي چپ به پاي راست، كوتاه و ظريف باعث ميشود تا دفاع حريف به راحتي جا بماند.يك گل زيبا به اسپانيا، همه چيز را تغيير ميدهد تا فرانسه در مسير قهرماني قرار بگيرد. باعث و باني آن هم كسي نيست جز فرانك ريبري.
يك تحول ديگر در زندگي ريبري باعث شد اين بار به درستي راهش را ادامه بدهد: ازدواج با زني مسلمان.

ريبري كه همسري مسلمان و الجزايري دارد، خبر تغيير مذهبش را خودش در ماه سپتامبر به خبرگزاريها داد و گفت كه از اين به بعد، اسمش بلال است.



ريبري در يك مصاحبه با مجلة اكيپ گفت: ازدواج با همسرم واهبه باعث شد دينم را تغيير دهم و مسلمان بشوم. همسرم هم خيلي به من كمك كرد و هميشه در كنارم بود. واقعا خوشحال هستم كه مسلمان شدم.

دين اسلام در سخت ترين شرايط زندگي ام به من آرامش داد، طوري كه درونم را توانستم به خوبي كنترل كنم. من قبل از هر مسابقه نماز ميخوانم.



5. نيكولا آنلكا



نيكولا آنلكابه اين فهرست، نيكولا آنلكا، ستارة فوتبال فرانسه را هم بايد اضافه كرد كه بدون هيچ ابايي، اجازه داد تصويرش در لباس سفيد احرام، در مطبوعات فرانسه چاپ بشود.آنلكا كه اسم اسلاميجديدش، بلال عبدالسلام است، در زمان جام جهاني به حج رفته بود.

مطبوعات فرانسه، تصاوير حج او را همراه با اين حرفش چاپ كرده بودند كه: براي من، در دست گرفتن جام جهاني هيچ ارزشي ندارد، بلكه نگهداشتن دين اسلام است كه از همة دنيا برايم مهم تر است.


روزنامه الشروق الجزاير البته معتقد است تعداد مسلمانهاي تيم ملي فرانسه از اين هم بيشتر است.

اين روزنامه، در گزارشي با تيتر تيم ملي فرانسه؛ آيا دين خود را هم مثل رنگ پوست بازيكنان تغيير ميدهد؟ به مسألة گسترش دين اسلام در ميان فوتباليستهاي ملي پوش فرانسه پرداخته و نوشته است احتمالا ديويد ترزگه، ليليان تورام و پاتريك ويه را هم مسلمان هستند، ولي اين مطلب را علني نميكنند.

دو روز بعد از اين كه خبر اسلام آوردن فيليپ تروسيه، سرمربي سابق تيم ملي فرانسه منتشر شد. الشروق خبر مسلمان شدن تروسيه را خبرگزاري دولتي مراكش منتشر كرد.فيليپ تروسيه كه آن موقع، همراه همسرش در مراكش به سر ميبردند، به مسجد جامع رباط رفتند و پيش مفتي مراكش، اسلام خودشان را اظهار كردند.
بعد از اين ماجرا، تروسيه به خبرنگارها گفته بود كه تحت تأثير معنويت و سادگي اسلام قرار گرفته است.

او گفته بود اسمش ديگر فيليپ نيست، بلكه عمر است.همان طور كه نام همسرش از دومينيكه به آمنه تغيير كرده.به جز تروسيه، يك مربي مشهور فرانسوي ديگر هم هست كه مسلمان شده است.



6. برونو متسو:




برونو متسو، مربي سنگال در جام جهاني قبلي، در زمان حضورش در سنگال اسلام آورده بود.او براي ازدواج با همسرش رقيه ايمان آورده و اسم خودش را به عبدالكريم تغيير داده بود.



7. فیلیپ سندروس:




فیلیپ سندروس عضو تیم ملی سوییس و بازیکن تیم فولام انگلستان که سابقه بازی در آرسنال را نیز دارد با حضور در مرکز اسلامی منچستر به دین مبین اسلام و مذهب ناب تشیع گروید.

فیلیپ قبل از گرایش به اسلام تحصیلات خود را در در رشته ادیان به پایان رسانده و مطالعات بسیاری در زمینه مذاهب مختلف داشته است.


او در مصاحبه ای که با نشریه آرسنال داشت کفته بود که اگر فوتبالیست نمی شد بعنوان یک روحانی در کلیسا به زندگی خود ادامه می داد. فیلیپ در نهایت با مطالعه بر روی کتب اسلامی در نهایت به اسلام و مذهب تشیع گرایش پیدا کرد.


ماجراي اسلام آوردن ستارههاي فوتبال، آنقدر زياد و پرشتاب شده است كه يكي از سؤالهاي مطرح در اتاقهاي گفت وگوي ورزشي، مسلمان بودن يا نبودن باتيستوتاست. آخر اسم كوچك او هم گابريل عمر است.
اگرچه تصوير او در حالي كه پس از گل صليب به خود ميكشد از ياد كسي نرفته، اما در موجي كه بلند شده، ممكن است او هم يك اسم اسلاميبراي خودش اختيار كرده باشد.


.ليست زير اسامي تعدادي از فوتباليست ها ي مشهور دنياست كه مسلمان شده اند

نام فوتباليست


پست بازيکن

کاکا


هافبک رئال مادرید

تیری آنری


مهاجم بگالکسی آمریکا

زین‌الدین زیدان


هافبک سابق رئال مادرید

نیکولاس آنلکا


مهاجم چلسی انگلیس

محمودو دیارا


هافبک رئال مادرید

حبیب کولو توره


مدافع منچستر سیتی

رابین فن‌پرسی


مهاجم آرسنال

یحیی توره


هافبک بارسلونا

فرانک ریبری


هافبک بایرن مونیخ

کریم بن‌زمّا


مهاجم رئال مادرید

جبرئیل سیسه


مهاجم المپیک مارسی

حاتم بن‌ارفا


مهاجم لیون

زلاتان ابراهیموویچ


مهاجم میلان ایتالیا

حسن صالح حمیدزیچ


هافبک بایرن مونیخ

فردریک کانوته


مهاجم سویا

مسعود شجاعی


اوساسونا اسپانیا

سولی مونتاری


مهاجم اینتر
Heart من عاشق abolfazl6173 ام Heart
اخه همسرمه عشقمه عمرمه
پاسخ
 سپاس شده توسط abolfazl6173 ، ShN_76
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زنان آخرالزمانی چگونه اند
  چگونه یک جن احضار کنیم
  حکم روزه بچه ای که درماه رمضان بالغ شده است چگونه است؟
  چگونه می توانیم با امام زمان (عج) ارتباط داشته باشیم؟
  چگونه در نماز حضور قلب داشته باشیم؟
  چگونه می توان فهمید که امام زمان (عج) از ما راضی هستند یا خیر؟
  چگونه میتوان بصیرت پیدا کرد؟
  چگونه مي توان از کسي که آبروي شخصي را برده گذشت کرد؟
  شیعه چگونه می تواند ثابت کند که فرزند امام حسن عسکری (ع) متولد شده است؟
  گردنه صراط در آخرت را چگونه بگذرانیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان