امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عادتی که مفصل ها را نابود می کند

#1
بعضي عادت دارند با فشار به انگشتان دست، حركات سريع گردن يا فشار پا بر روي ستون فقرات كمري، اين صداها را ايجاد كنند. در يك تقسيم بندي ساده مي توان اين صداها را به دو دسته تقسيم كرد. يك دسته صداهاي حاصل از حركات مفصلي و دسته ديگر صداي حاصل از قولنج كردن مفاصل است كه طي يك فشار شديد در انتهاي دامنه حركتي ايجاد مي شود.

تا زماني كه اين صداها با درد و التهاب همراه نباشد، گروه درمان نگراني زيادي براي ايجاد اين صداها ندارند، اما در صورتي كه توليد اين صداها، همراه با درد و التهاب باشد، بايد براي درمان مشكل موجود، به پزشك مراجعه كرد.

مهم ترين عارضه اين كار تضعيف مكرر عضلات حمايت كننده مفاصل است، چرا كه اختلال در سيستم هوشمند حمايتي مفاصل، اشكال در ارسال پيام ها و پاسخ ندادن به موقع و قوي عضلات را در بردارد و مفاصل مربوطه را دو چندان در معرض صدمه قرار مي دهد.

از جمله ديگر مضرات اين كار، آن است كه فشار زيادي به تمام بافت هاي اطراف مفصل از جمله عضلات، رباط ها و كپسول مفصلي وارد مي كند. عناصر غيرفعال اطراف مفصل كه در طول بلند خود قرار مي گيرند به مرور افزايش طول مي دهند و امكان انجام حركات دقيق را از فرد سلب مي كنند.

با اين كار در سن بالا منتظر آرتروز و لرزش دست و پا باشيد. احتمال لرزش در سنين بالاتر به علت اختلال در ارتباط گيرنده ها و عضلات، كاهش تمركز و كنترل حركت دقيق و كاهش ثبات مفصلي نيز وجود خواهد داشت. در اين زمينه بروز آرتروز با كاهش فشار عضلاني حتمي است.

منشا بسياري از سردردهاي غيرمشخص و حتي تاري ديد هم در همين عادت نابجا و خطرناك و فشارهاي غيرمعمول به ستون فقرات و گردن است. عروق تغذيه كننده مغز از گردن عبور مي كنند و هرگونه فشار به آنها، كه بيشتر به واسطه اسپاسم عضلات گردن ايجاد مي شود، مشكلات مغز و اعصاب را در سطوح مختلف ايجاد خواهد كرد.

راه ترک این حرکت

برای فرونشاندن احساس لذت حاصل از شکستن انگشتان، موفقیت های خود – وقتی توانستید یک رفتار دیگر را جایگزین این عادت بد خود کنید – و بازگشت هایتان به عادت بد را ثبت کنید. کشف کنید که ایراد کارتان کجاست و به این ترتیب می توانید به مرور این عادت بد را ترک کنید.

(:  ......  nobody  is  #perfect
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اینجوری قهوه بخورید که نابود می شید!
  برای چه کسانی جراحی تعویض مفصل زانو لازم است؟
  مشکلاتی که باعث نابود شدن مژه هایتان می شود
Exclamation آرتروز در کمین مفصل ها حتی در سنین کم
  اگر اینگونه ورزش کنید ماهیچه‌هایتان نابود می‌شود
  در رفتگی مفصل لگن در نوزادان،علائم و درمان دررفتگی مفصل لگن
  چه میدانید درباره برجستگی غیرمعمول مفصل شست پا
  9 عادتی که باعث نازک شدن مو می شود
  ارتباط بین بیماری های مفصل پا با پاشنه ی کفش
  7 عادتی که به قلب شما آسیب میرساند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان