امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روزهای خوش رایانه‌های لوحی و كتاب‌خوان‌ها

#1
رایانه‌های لوحی و كتاب‌خوان‌ها هر روز بیش‌تر مورد توجه قرار می‌گیرند، آمار فروش آن‌ها عالی است. نوید روزهای بهتر و البته رقابت بیش‌تر به گوش می‌رسد.

به گزارش شركت بین‌المللی آمار آی‌دی‌سی 18 میلیون رایانه‌ی لوحی در سال 2010 وارد بازار شده است كه سهم سه ماهه پایان سال 10.1 میلیون است.
سهم آی‌پد در سه ماهه سوم 93 درصد و در سه ماهه چهارم سال 2010، 73 درصد از بازار بوده است. گالكسی تب سامسونگ نیز 17 درصد بازار را در سه ماهه پایانی سال 2010 به خود اختصاص داده بود.

به گزارش همکاران سیستم، در بازار رایانه‌های لوحی در حال حاضر اپل حرف اول را می‌زند. احتمالا كاهش فروش اپل در سه ماهه چهارم سال 2010 به علت اعلام عرضه آی‌پد 2 صورت گرفت. سامسونگ نیز در بدو ورود گالكسی آمار موفقی را كسب كرد و 17 درصد از بازار را تحت سلطه خود قرار داد.

ورود یك محصول جدید می توانست بازار اپل را با خطر مواجه سازد اما تحلیلگران اعتقاد دارند كه مجموع تمام تولیدكنندگان نیز یارای مقابله با ماشین تجاری اپل را نخواهند داشت. در واقع تولیدكنندگان محصولات جدید برای اینكه شكست را تجربه نكنند باید قیمت محصول را تا جایی كه می‌توانند، كاهش دهند.

و اما بازار كتابخوان‌های الكترونیك: فروش خوب این محصول به چند دلیل بود. نخست باید به كاهش قیمت بسیاری از كتابخوان‌ها از تابستان سال 2010 اشاره كرد. این كاهش قیمت اصلی‌ترین عامل افزایش فروش و تقاضا برای این محصول است.

رایانه‌های لوحی هم در این استقبال موثر بودند: كاربران در زمان استفاده راحت از رایانه‌های لوحی، پی به راحتی مطالعه با كتابخوان‌ها‌ی الكترونیك بردند و از آن برای كتابخوانی استفاده كردند.

در نهایت ورود كتابخوان‌های جدید با صفحه ال‌سی‌دی موفقیت این محصول را دو چندان كرد. به عنوان مثال می‌توان به pandigital novel اشاره كرد كه اگر چه برای ما ناآشناست اما بعد از آمازون، دومین كتابخوان در بازار فروش آمریكاست و حتی جلوتر از محصول barnes & noble قرارگرفته است.

به نظر می‌رسد با ورود كتابخوان‌هایی با صفحه ال‌سی‌دی و قیمت پایین، بازار این محصول در سال جاری موفقیت بیشتری را تجربه كند.

اگر موارد استفاده‌ی دیگری نیز برای كتاب‌خوان‌ها تعریف شود. می‌توان انتظار داشت كه نبرد این دو محصول وارد مرحله‌ی تازه‌ای شود.
دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

روزهای خوش رایانه‌های لوحی و كتاب‌خوان‌ها 1
پاسخ
 سپاس شده توسط حجت یوسفی
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان