امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries")

#1

سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries")





- شبکه پخش : CW
- تهیه کننده: کوین ویلیامسون
- ژانر سریال: رومانتیک ، حادثه ای ، ترسناک
- شروع پخش: سپتامبر 2009
- کارگردان : مارکوس سیگا
- بازیگران سریال:
نینا دوبرف در نقش الینا گیلبرت و کاترین
پاول وسلی در نقش استفن سالواتوره
ایان سامهالدر در نقش دیمن سالواتوره

داستان اصلی :
فیلم پیرامون الینا گیلبرت که یک دختر دبیرستانی و دو برادر خوناشام به نامهای استفن و دیمون سالواتره و روابط میان این سه تن می باشد.

این سریال برگرفته شده از سری کتابهای "خاطرات یک خوناشام" البته نام درستش میشه "دفترچه های خاطرات خوناشام" نوشته ی ال جی اسمیت (L J Smit) که در سال 1991، 4 کتاب اون به انتشار رسید و بعد از 18 (2009) سال کتاب 5 اون منتشرشد. این داستان کلا 7 کتابه که تا الان 5 کتاب اومده و کتاب 6 اون هم قراره که 16 می 2010 بیاد. البته باید بگم که سریال تقریبا با کتاب تفاوتهای زیادی داره و به گفته ی کسانی که کتابها رو خوندن (من هم یکمشون رو خوندم) سریال داره از داستان توی کتاب ها فاصله می گیره و راه خودش رو میره و به همین دلیل هستش که هیچ کس نمی تونه حوادث داخل سریال رو پیش بینی بکنه و این جذابیت سریال رو دو چندان کرده.
واقعا با سریال های دیگه تفاوت های اساسی داره و البته اینم بگم که طرفدارهای زیادی داره و الان هم داره توی 31 کشور جهان پخش میشه.



لوکیشن اصلی سریال:

- شهر میستیک فالز در ایالت ویرجینیا جایی که این سریال افسانه ای در اون ساخته می شود.

- این شهر افسانه ی در مقدمه ی سریال ، شهری کوچک در ویرجینیا و عجیب و غریب ، زیبا وبدیع توصیف می شود و البته این شهرها دارای تاریخچه ی از خوناشام ها نیز می باشد.

- برخی از این افسانه ها:

1- جنگ ویلو کرک (Willow Creek) در اواخر جنگ های داخلی امریکا در نزدیکی میستیک فالز رخ داد.(از روی تخته سیاه کلاس اقای تانر (مرحوم) می شه فهمدید.)

در این جنگ به گفته آقای تانر 346 تن نظامی کشته شدند ولی استفن گفته های او را تصحیح کرد و گفت سربازان متفقین کلیسا رو با حضور 27 تن از افراد غیرنظامی داخل ان به اتیش کشیدند و استفن ان شب رو این طور نامید "a night of great loss."

در طی این جنگ 27 خوناشام از جمله کاترین (عشق دیمن) نیز در کلیسا به دام افتادند و کلیسا به آتش کشیده شد اما کاترین به کمک یکی از نگهبانان از ان محل رهانیده شد.
قبل از اینکه کلیسا به اتش کشیده بشه دیمن معامله رو با امیلی انجام داد ، امیلی جادوگری قدرتمند بود . طی این معامله امیلی تمام خوناشام های داخل کلیسا رو در مقبره ی زیر ان پنهان کرد و با طلسمی بر در ان مقبره قفلی افکند. این طلسم از ستاره دنباله داری که تا سال 2009 اشکار نمی شد قدرت می گرفت.

- رسانه های میستیک فالز:

- روزنامه ای با نام The Mystic Falls Daily در شهر میستیک فالز منتشر می شود.

- WPKW9 بزرگترین شبکه ی تلوزیونی شهر هست که لوگان فل در اون گزارشگر اخبار می باشد.

خیابان ها:
خیابان بیرچ
خیابان الم
خیابان هریسون
بلوار لورل
خیابان اوک
خیابان مونتیسلو
خیابان مور
خیابان پیس
خیابان واشنگتون

- بخش و کد ناحیه

گواهینامه رانندگی ویکی داناوان اینطور نشون میده که خانه شون در خیابان بیرچ پلاک 749 در میستیک فالز ، ویرجینیا می باشد و ZIP کد ناحیه 20815 که البته در واقعبت این کد برای اپرویل ویرجینا می باشد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries") 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries") 1

اول نقاط قوت و توضیح کوتاه در مورد فیلم

سريال The vampire diaries كه در حال حاضر محبوب ترين سريال در رده سني 14_20 سال در اروپا و آمريكاست را از جهت هاي مختلف مي توان بررسي كرد.سريالي كه هنوز ساخت آن به پايان نرسيده است و همين بر جذابيت داستان افزوده است چرا كه مخاطب احساس مي كند وقايعي را به طور زنده مشاهده مي كند و امكان پيش بيني آن از سوي مخاطب وجود ندارد.

1. نويسندگان سريال
نويسندگان اين سريال به خوبي از همان ابتدا مخاطب را با خود همراه مي كنند به گونه اي كه در آخر هر قسمت اتفاقي رخ مي دهد كه مخاطب را در هيجان قسمت بعدي قرار مي دهد. نويسندگان اين سريال برخلاف اكثر سريال هايي كه در حال حاضر از شبكه هاي مختلف پخش مي شوند. براي ادامه سريالشان به دنبال پروژه اي به نام كش دادن سريال نرفتند چراكه اين سريال به اندازه كافي داراي حوادث مختلف هست كه تعداد قسمت هاي آن را به تعداد قابل قبولي برساند.
به جرات مي توان گفت كش ندادن سريال و داشتن موضوعات مختلف از مهارت هاي نويسندگان آن است. نويسندگاني كه با نوشتن اين سريال به جرگه بهترين نويسندگان سينما و تلويزيون جهان درآمده اند.


2. نام سريال
نام سريال داراي يك ايهام است. چرا كه در پايان هر قسمت استفن سالواتوره به عنوان يك خون آشام و الینا گيلبرت به عنوان يك انسان خاطرات خود را مي نويسند بنابراين اگر داستان را با ديد استفن نگاه كنيم مي توانيم نام آن را خاطرات يك خون آشام بگذاريم. اما اگر داستان را با ديد الینا نگاه كنيم نام آن به خاطرات خون آشام تغيير پيدا مي كند كه يك ايهام زيبا را ايجاد مي كند و مخاطب نمي تواند حدس بزند كدام شخصيت در پايان داستان زنده مي ماند.(اما با توجه به قسمت اول این سریال میتوان تا حد زیادی گفت که این خاطرات مربوط به استفن میباشد.)


3. انتخاب بازيگران
در اين سريال كارگردان از بازيگران معروف و سرشناس استفاده نكرده و شايد معروف ترين بازيگران اين سريال يان سامرهالدر بازيگر نقش بون در سريال معروف لاست و پائول وزلي كه سابقه حضور در سريال محبوب 24 را دارد. باشند.
اما با اين حال تمام بازيگران اين سريال در كاركتر خود به زيبايي ايفاي نقش كردند به طوري كه انگار نقش خود در زندگي روزمره را ايفا مي كنند. به جرات مي توان گفت كه اين بازيگران بي نام و نشان آنقدر در اين سريال خوش درخشيدند كه بي شك از اين پس از آنها بيشتر خواهيم شنيد.
اما در اين بين نينا دوبرو شايسته تحسين ويژه اي است چراكه او به طور همزمان در دو نقش متفاوت ايفاي نقش كرده است.
الینا گيلبرت به عنوان يك انسان خوب و كاترين پترووا به عنوان يك خون آشام خودخواه.
مسلما بازي در دو نقش مثبت و منفي آن هم به طور همزمان در يك فيلم كار هركسي نيست كه نينا به خوبي از پس آن برآمده و در هردو نقش فوق العاده بازي كرده است.


4. تغيير شخصيت ها
نويسندگان اين سريال دست به ابتكار جالبي زده اند. تغيير شخصيت ها از مثبت به منفي و از منفي به مثبت. خيلي كم در سريال ها شاهد تغيير شخصيت ها بوده ايم اما در اين سريال نويسندگان چندين بار تغيير شخصيت داده اند.
براي مثال در ابتدا ديمن سالواتوره يك نقش كاملا منفي است كه به نيت آزار و اذيت برادرش و گرفتن انتقام از مردم مستيك فالز به اين شهر بازمي گردد. لكسي دوست برادرش را مي كشد و خون انسان هاي زيادي را مي ريزد اما در ادامه سريال و به تدريج ديمن به يك نقش خاكستري و در ادامه به يك نقش كاملا مثبت تبديل مي شود تا جايي كه ديمن از مردم مستيك فالز در برابر حمله خون آشام هاي معبد دفاع مي كند و چندين بار از الینا محافظت مي كند او حتي كاترين عشق خود را در معبد زنداني مي كند و به خاطر الینا با يك خون آشام اصيل مبارزه مي كند. (خیلی عاشق بوده دیگهتصویر: images/smilies/d.gif)
همچنين در اين سريال الاريك سالتزمن در ابتدا دشمن ديمن است اما در ادامه به يكي از بهترين دوستان ديمن تبديل مي شود، و باز هم دشمن خوناشام ها میشود.


5. ساخت سريال در ژانرهاي مختلف
معمولا هر فيلم يا سريال در نهايت در دو ژانر خلاصه مي شود اما اين سريال براي اولين بار تمامي ژانرها را در خود دارد. در اين سريال ژانرهاي طنز/تراژدي/رومانتيك/ترسناك/اكشن/دراماتيك با هم تركيب شدند كه بر جذابيت داستان كمك مي كند و مخاطبين بيشتري را جذب مي كند. و براي اولين بار شاهد تركيب تمامي ژانرها در يك سريال هستيم.


6. عدم تكرار اشتباه Twilight
در فيلم Twilight میبینیم كه ادوارد به ايزابل گفت نور خورشيد بدن مارا درخشان مي كند اما در ادامه هروقت ادروارد در نور خورشيد قرار گرفت صورت او درخشان نمي شد كه اين از نواقص اين فيلم بودكه نويسندش آن را ناديده گرفت.
اما در اين سريال نويسنده براي رفع اين مشكل انگشترهايي را با قدرت جادويي ايجاد كرده كه به خون آشام ها امكان رفت و آمد در روز را بدون سوخته شدن بدنشان را مي دهد.

كه البته براي اين كار جادوگراني را در سريال قرار داده است.


و اما ...

توجه کرده باشید خون اشام یا دراکولا ها در فیلمهای قدیمی تر اکثرا شخصیت منفی بودن در خونه های متروک زندگی میکردن با قتل خون به دست می اوردن و مثلا در روشنایی روز نمیتونستن بیرون بیان اب کلیساهای مسیحی باعث آزارشون میشد و حتی مرگشون لباس پوشیدنشون عادی نبود ولی در این سریال میبینیم که قتل رو بد میدونن از خونهایی که از بانک خون میدزدن تغدیه میکنند تو روز راحت میان بیرون اصلا اب مقدس روی انها بی تاثیره با خنجر چوبی میمیرند بین مردم زندگی میکنند عاشق انسان ها میشن جالب تر از اون انسان ها بهشون اعتماد دارن بعضیاشون رو موجودات خوبی میدونن و ازشون حمایت میکنن مثل ما تو خونه های معمولی زندگی میکنن و خون رو تو جام شرابشون میخورن.

حالا به این تصویر توجه کنید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries") 1
نماد هایی که میبینید نماد شیطان پرست ها میباشد مثل سر بز یا ستاره ی ۵ پر. (برای معرفی کامل اعداد شیطان پرستی کلیک کنبد .)


حالا برخی از اتفاقاتی رو که در این سریال میبینیم رو بررسی میکنیم:

مهمترین دلیل:در این سریال بعضی از انسان ها که به خون اشام تبدیل میشن طریقه ی تبدیل انسان به خون اشام اینه که باید اول خون یک خون اشامو بخورن بعد بمیرن…..که این یعنی منکر عالم برزخ و کلا منکر اون دنیا می شن که باز اگه اینو در ایین ماسون ها جستجو کنیم اینه که اونا میگن ما وارثان این سیاره هستیم و تا ابد در اینجا میمونیم……بدون اینکه بمیریم و اگه در فیلم کسی خون اشام بشه یعنی جاودانه میشه که در واقع این همون ایین رو دنبال می کنن.

اگه به قسمت ۱۵ فصل ۳ این سریال نگاه کنیم می بینیم که مادر کلاوس در یک دایره که درونش یک شکل هندسی ۵ ضلعی قرار داره قدرت می گیره و از همه مهمتر اینکه وقتی درون اونه هیچ خون اشامی نمیتونه وارد اون بشه مگر با اجازه ی او…………این شکل هندسی ۵ ضلعی به ستاره ی پنتگرام معروفه که در ایین شیطان پرستان در مراسم های قربانی و جادوگری استفاده میشه.

اگر به طرز ساختن خونه هاشون توجه کنید (مخصوصا خونه ی برادران سالتوره)میبینید که سقف خونه به شکل هرم(هرم یکی از نماد هایی هست که ماسون ها تو معماری ازش استفاده میکنن)

این سریال,سریالی هست که جوانها و نوجوانان مخاطب اون هستند و بین اونها طرفداران بسیاری داره و میدونید اکثرا بیننده ها سعی میکنن از شخصیت مورد علاقشون پیروی کنن یا ساده بگم خودشون رو شبیه اون در بیارن یعنی این سریال تبلیغ دین شیطان پرستی هست میدونید که خیلی از شیطان پرست ها در مجالس خود خون میخورن.تا امروز چیزی به اسم خون گاز دار به گوشتون خورده و یا مشروبهایی که روی انها درصد خون ذکر میشه رو دیدید؟ اینها از نوشیدنی های شیطان پرست ها یعنی شما دیگه خون اشام ها رو ادم بدی نمیدونید و اینکه فکر میکنید در بین اونها ادم خوب هم هست خوردن خون به چشم شما بعد از مدتی عادی میشه حتی امکان داره به خاطر پیروی از شخصیت مورد علاقتون این کار رو امتحان کنید این همون چیزی که فراماسونر ها میخوان.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries") 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries") 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries") 1

پاسخ
 سپاس شده توسط shawkila ، -Edgar ، sara mehrani ، ×ThundeRBolT× ، Mr.Robot ، Ladybirds ، EHSAN$$ ، Mιѕѕ UηυѕυαL ، rana m ، †cυяɪøυs†
آگهی
#2
بارذدعنمخیقبثصسزدالبذاللدئنت للبذ ففات:p318:فق بققیلل قصابقس بتلیربی    اغقثیلبثیلاانئاBlushIdeacryingRolleyesHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartغHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart
پاسخ
#3
فیلمش قشنگهHeart اما...
ابتکار بچه های مدرسه ی ما.... و به افتخار همه تتلی ها

سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries") 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Mohammad 77
#4
خیلیم عالی.من خودم به شخصه عاشق فیلمای ترسناکممممممWink
سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries") 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Mohammad 77
#5
استفن پیدا شد ؟
پاسخ
 سپاس شده توسط Mohammad 77
#6
مرسی عاااااااااالی بودBig GrinBig Grin
سریال دفترچه خاطرات خوناشام ("The Vampire Diaries") 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Mohammad 77
آگهی
#7
فـیلم خیلی قشنگیـــه...Angel
پاسخ
 سپاس شده توسط Mohammad 77
#8
واقعا فیلم تحسین برانگیزیه مخصوصا با بازی Ian somerhalder Heart
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam
  معرفی سریال Elite

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان