امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شکلات برای سلامتی شما مفید است!

#1
شکلات یکی از خوراکی های خوشمزه ای است که کمتر کسی را می توان پیدا کرد که علاقه ای به آن نداشته باشد. شکلات های کاکائویی معمولا پرطرفدارترین انواع شکلات هستند. شاید در وهله اول توجه همه به مضرات آن معطوف شود، اما جالب است بدانید که این خوراکی خوشمزه تاثیرات مثبتی بر سلامتی دارد.

شفاف: شکلات یکی از خوراکی های خوشمزه ای است که کمتر کسی را می توان پیدا کرد که علاقه ای به آن نداشته باشد. شکلات های کاکائویی معمولا پرطرفدارترین انواع شکلات هستند. شاید در وهله اول توجه همه به مضرات آن معطوف شود، اما جالب است بدانید که این خوراکی خوشمزه تاثیرات مثبتی بر سلامتی دارد.



فواید شکلات بر سیستم گوارش

کاکائو به خاطر داشتن فیبرها، عملکرد روده ها را تحریک و مانع از ایجاد یبوست می شود. از همین رو هر چقدر شکلات مقدار بیشتری کاکائو داشته باشد،‌ فیبر بیشتری نیز خواهد داشت. به عنوان مثال،‌ 100 گرم شکلات سیاه با 70% کاکائو حدود 15 گرم فیبر دارد که از برخی سبزیجات مانند خیار یا کدو مسمایی بیشتر است. به علاوه،‌ شکلات حاوی پلی فنول ها نیز هست که موجب تقویت مخاط های گوارشی شده که یکی از سلاح های مهم سیستم ایمنی محسوب می شود.

آنتی اکسیدانی خوب برای بدن

شکلات را باید یکی از غنی ترین خوراکی هایی دانست که حاوی فلاونوئیدهاست. این آنتی اکسیدان ها در پودر کاکائو به مقدار بالا در حدود 10% وجود دارد. آنتی اکسیدان ها نقش غیر قابل انکاری در پیشگیری از ابتلا به برخی بیمار یها مانند سرطان دارند و با عوامل پیری زود هنگام سلولها مقابله می کنند. نکته حیرت انگیز دیگر اینکه،‌ قدرت آنتی اکسیدانی شکلات 2 تا 3 برابر بیشتر از چای سبز است.

تاثیرات مثبت بر سیستم قلب عروقی و خون

شکلات تیره عملکرد سرخرگ ها و جریان خون را بهبود می بخشد. فلاونوئیدها ایجاد کلسترول بد خون را محدود می کنند، موجب اتساع رگ های خونی می شوند،‌ انعقاد خون را بهبود می بخشند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند. با این حال نباید در مصرف این خوراکی خوشمزه زیاده روی کردزیرا مقدار انرژی بالایی دارد و هر 100 گرم آن 500 کیلو کالری انرژی دارد که 4/1 نیاز روزانه بدن است. بر عکس، خوردن تنها 2 تکه شکلات تیره در روز، فشار خون را کاهش داده و از مشلات قلبی پیشگیری می کند.

فواید شکلات بر اخلاق

کاکائومنبع خوب منیزیوم است و عامل مهمی برای مقابله با خستگی،‌ استرس و اضطراب است. همچنین حاوی تریپتوفان( نوعی اسید آمینه)‌است که دربدن به سروتونین تغییر شکل می یابد. سروتونین یکی از ناقل های عصبی است که نقش اساسی در اخلاق و روحیه دارد چرا که احساس آرامش و خوبی را در خود دارد. از همین رو تصورمی شود که شکلات یک خوراکی ضد استرس است. ساده ترین تاثیر مزه چشی شکلات، کسب احساس راحتی و آرامش است زیرا با ترشح آندروفین که هورمون خوش اخلاقی شناخته می شود همراه است.

(:  ......  nobody  is  #perfect
پاسخ
 سپاس شده توسط mahdi_k ، # ترنم تنها *#
آگهی
#2
بابام خیلی از شکلات بدش میاد اگر بخواد بخوره تلخ میخوره
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان