امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سفارش حضرت فاطمه ( س ) در باره ی حجاب

#1
سفارش حضرت فاطمه ( س ) در باره ی حجاب

حجاب به معنای پرده است ‘ ولی در اصطلاح عرف به معنای پوشش به کار می رود ‘ زن در هنگام مواجه شدن با نامحرم باید پشت پرده قرار گیرد چنانچه خداوند متعال در باره ی زنان پیامبر گرامی اسلام در سوره ی احزاب آیه ی 53 می فرماید :
((پس آن هنگام که از زنان ( رسول خدا – صلی الله علیه و آله - ) متاعی را می طلبید از پس پرده بخواهید )) .
غرض این است که باید زن خود را کاملا از مرد نامحرم بپوشاند و در اجتماع هم به گونه ای ظاهر شود که اندامش نمایان نباشد ‘ پوشش کامل داشته باشد و بهترین پوششی که زن می تواند مطمئن شود از دید نامحرم در امان است ‘ چادر می باشد ; آن هم چادر مشکی و تا اندازه ای ضخیم ; زیرا چادر غیر مشکی و یا چادر نازک جلب توجه کرده و نگاه نامحرم را به جانب خود جذب می کند . اینک به سخن حکیمانه و گهر بار بی بی دوعالم حضرت فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها ) توجه می کنیم : '
(( انس می گوید : رسول خدا – صلی الله علیه وآله وسلم – از اصحاب سوال فرمودند که بهترین چیز برای زنان چیست ؟ ما در جواب ماندیم و پاسخی نداشتیم تا اینکه علی – علیه السلام – به نزد فاطمه –علیها السلام – رفتند و ایشان را از سوال رسول خدا ( صلی الله علیه وآله و سلم ) آگاه ساختند . پس فاطمه ی زهرا - علیها السلام – فرمودند : بهترین چیز برای زنان این است که به مردان نظر نکنند و مردان نیز به آنها نظر نیندازند . امیر المومنین – سلام الله علیها – برگشتند و رسول خدا - صلی الله علیه و آله وسلم - را از پاسخ فاطمه - سلام الله علیها – خبر دادند . پیامبر اکرم فرمودند : چه کسی این پاسخ را به تو تعلیم داد . علی علیه السلام فرمودند : فاطمه .
رسول خدا – صلی الله علیه و آله - در باره ی عظمت آن بانوی بزرگ فرمودند : فاطمه پاره ی تن من است )) .


آیا انسانیت و حقیقت شما در اندام بدنتان می باشد ; اندامی که اگر حمامش نکنید بد بو می شود ‘ آنگاه که پیر شدید ‘ تمام زیبایی و نمود آن از بین می رود و بعد از مرگ می پوسد و متلاشی می شود و منبع غذایی کرمها می گردد ؟
آیا حقیقت انسانی شما در بعد حیوانی شماست که با ظهور و فعال ساختن آن و جلب توجه دیگران به آن ‘ خود را دلخوش ساخته اید و این کار تمام همت و تلاشتان شده است ‘ گویا با فعلیت آن به حقیقت خویش رسیده اید ؟
آیا حقیقت انسانی شما بعد حیوانی شماست که با آزادی جنسی اقناع می شوید ؟ آنانی که قبل از شما به این فرهنگ روی آوردند و بدان عمل کردند و قربانی آن شدند ‘ جز لذات و هوسرانیهای زو د گذر ‘ و به فساد کشاندن جوانان ‘ و آنان را مبتلا به زنای چشم کردن ‘ و به اشاعه ی فحشاء کمک نمودن و استعمار و مزدوران آنان را خوشحال کردن چه نتیجه ای گرفتند ؟ و جز این که عظمت زن ایرانی را به غرب فروختند و اینها مصرف کننده ی کالاهای مبتذل آرایشی آنان شدند و جیب آنان را از سرمایه های مادی این مملکت پر ساختند و سرمایه های معنوی را هم قربانی بی شرفیهای آنان کردند ؟ چه سودی بردند .
ای زن ! ای انسانی که می توانی در دامن پاک و پر مهر خود ‘ گلهای خوشبو بپرورانی و مزرعه ی اجتماع را از وجود آنها خوشبو سازی ‘ به مراکز علمی و اقتصادی و اداری رونق بخشی ‘ به خود آی ! بیدار شو ! عفت و پاکدامنی از دست رفته ی خویش را باز یاب ! و به عالم نشان بده که انسانی با اراده و مستقل و آزادی ‘ نه موجودی در دست هوسبازان ‘ و شهوت رانان و دزدان فرهنگ و شرف .
ای زن با پوشش خویش شرط لازم و زمینه ی رشد خویش و جامعه را فرا هم آور و نگاه پلید شیطان صفتان را از خود باز دار . خود را برای شوهرت آرایش و زینت کن ‘ بگذار فقط نگاه پاک پر مهر شوهر ‘ تو را نوازش دهد و کانون خانواده را گرم و پر از محبت و معنویت سازد . با پوشش خویش نشان بده که در پی ظهور حیوانیت نیستی و حقیقت خویش را در بدن و اندام نمی دانی ‘ نشان بده که حقیقت خود را در روح الهی و ظهور انسانیت می بینی .

با پوشش خویش به دنیا بفهمان که آزادی انسانی را طالبی نه حیوانی را . با پوشش خویش زهرای اطهر – سلام الله علیها – را خوشحال ساز تا خدا از تو راضی گردد . ای زن ! به فاطمه – سلام الله علیها – نگاه کن . او که مظهر عظمت ‘ شوکت ‘ عزت ‘ شرف ‘ انسانیت ‘ علم و دانش و … است . به شوهر داری زهرا - سلام الله علیها – بنگر و توجه کن که چگونه فرزندانی را در دامان خویش پروراند و چگونه از حق خویش دفاع کرد . چگونه سخن گفت و چگونه زندگی کرد و چگونه رابطه ای با دنیا و آخرت و خدا و خلق خدا داشت . با پدر و اقوام چگونه بود ‘ و چگونه دنیا را ترک گفت ‘ اگر نمیتوانی مقام عالیه ی زهرا - سلام الله علیها – را در آن سطح عالی و نهایی به دست آوری ( که البته این را خدا از تو نخواسته ) ولی می توانی با الگو قرار دادن زهرا – سلام الله علیها – به درجات عالی انسانی نائل گردی .
در پایان نظرت را به دقت صدیقه ی کبری – سلام الله علیها – درمساله ی حجاب جلب می کنم :
(( نا بینایی از حضرت فاطمه – سلام الله علیها – اذن خواست که بر او وارد شود ‘ حضرت خود را پوشاندند سپس به نا بینا اجازه ی ورود دادند . پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – فرمودند : چرا خود را پوشاندی ‘ او که تو را نمی بیند ؟ حضرت زهرا –سلام الله علیها – در پاسخ فرمودند : اگر او مرا نمی بیند ‘ من که او را می بینم و به او نزدیکم آن گونه که بو ی مرا استشمام می کند ( تا اولا : آن جرات و جسارت در من پیدا نشود که در مقابل مرد بیگانه بدون پوشش و حجاب باشم ‘ ثانیا : بوی من به مشام او نرسد ) پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – فرمودند : گواهی می دهم که تو براستی پاره ی تن من هستی .
برگرفته شده از کتاب : صدیقه ی شهیده زهرا ء - سلام الله علیها -
تالیف : محدث محقق سید عبد الرزاق مقرم
چاپ چهارم شهریور ۷۴
دفتر انتشارات اسلامی ( جامعه ی مدرسین حوزه ی علمیه قم )
فقط براے خودمـ هستـمـ...
مَــن ...؟!
چه دوحرفـے ـه وسوسه انگیزیســت
ایـن مـَـن! نه زیبایـَـمـ ، نه مهـربانـَـمـ ... نه عـاشق و نه محتاج ِ نگاهـے ...!
فرارے از پسران ِ مانکن پرست... !!!
فقط براے خودمـ هستمـ ... خود ِ خودمـ ! مال ِ خودمـ ! صبــورمـ و عجــول !!
سَنگیــن ... سَرگــردان ... مغــرور ... قـانــع ... با یک پیچیدگـے ِ سادهـ
و مقدارے بــے حوصلگـے ِ زیـاد
و براے تویــے که چهره هاے رنگ شده را مـے پرستـے نه سیرت ِ آدمــے ؛ هیــچ ندارمـ

سفارش حضرت فاطمه ( س ) در باره ی حجاب 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زندگینامه حضرت سموئیل
  تفاوت حضرت محمد (ص) و کوروش !!
  داستان ازدواج حضرت قاسم علیه السلام در کربلا
  خلاصه ای از زندگینامه حضرت مهدی (عج)
  سخنان گهر بار زئوس درباره حجاب.
  زندگی نامه مختصری از حضرت خدیجه (س)
  امتیازات حضرت خدیجه (س) نسبت به سایر همسران پیامبر (ص)
  دلیل رغبت حضرت خدیجه (س) برای ازدواج با پیامبر (ص) چه بود؟
  حضرت خدیجه قبل از ازدواج با پیامبر (ص) ازدواج کرده بودند؟
  شخصیت حضرت زهرا (س) دارای چه ابعادی است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان