امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حجاب؛ زینت برتر زن/ حدود آرایش و زینت

#1

پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد، که این امر می تواند در مقابله با تهام فرهنگی بیگانگان نیز موثر باشد.

ریشه بیشتر گرفتاریهای خانوادگی و اجتماعی و انحرافات دینی و اخلاقی را باید در مسئله حجاب و عفت و چگونگی روبرو شدن با این مسئله جستجو نمود. مشکل اساسی که امروزه نسل جوان با آن مواجه است چگونگی درک و فهم مسائل مذهبی و شناختن مرزهای دینی و اخلاقی است، متاسفانه نقش زن در جوامع غربی تنها در کالای تبلیغاتی بودن و وسیله ای برای خوشگذرانی و لذت جویی خلاصه شده است.

برهنگی و بی حجابی یکی از بیماری های عصر حاضر است که همه کانون ها را دچار مشکل نموده است. برهنگی و بی حیایی زنان و دختران در غرب سبب شده کانون مهر و محبت و صفا و صمیمیت یعنی خانه و خانواده روز به روز از هم گسسته شود و این فرهنگ غلط گاهی از سوی دشمنان دین به برخی از افراد ضعیف جامعه ما نیز سرایت نموده است که در نتیجه آن آمار طلاق روز به روز در حال افزایش است و یکی از علل اصلی آن را می توان در مسئله بی حجابی و تقلید کورکورانه از غربی ها دانست.

رو آوردن به آداب و رسوم بیگانگان و فراموشی هویت ملی و مذهبی از عوامل ترویج فرهنگ برهنگی در ممالک اسلامی به شمار می رود در حالی که خود غربی ها اولین کسانی هستند که بارها اعتراف کرده اند، علت بی ثباتی در خانواده های غربی نداشتن حیا و عفت و حجاب می باشد . بی حجابی سبب تنزل ارزش، مقام و جایگاه زن در جامعه است و ترویج بی حجابی در جوامع اسلامی سبب خواهد شد به زن همانند غرب به عنوان کالا و با چشم حقارت نگریسته شود.

زنان و مردان و دختران و پسران این مرز و بوم نیک می دانند که به عنوان مسلمان برای خود آیین، روش و مسلکی دارند که آن مرام و مسلک و دین اجازه نمی دهد.

شخصیت و حریم آن مورد تجاوز قرار گیرد. مسلمانان کتاب بزرگ از جانب خداوند تعالی یعنی "قرآن کریم" دارند که تمام روش و منش زندگی را به آنها آموخته و راههای سعادت و خوشبختی را بیان فرموده است، اگر قرآن کریم به زنان دستور می دهد که روی خود را از نامحرم بپوشانند می خواهد کانون خانواده استحکام یابد و از هم نپاشد، از زنان و دختران سوء استفاده نشود.

آنچه امروزه دردمندان و عالمان و فرهنگیان و فرهیختگان جامعه را نگران کرده است تغییر حجاب و پوشش زنان و ترویج بدحجابی و بی حجابی است که دشمنان دین در پی آن هستند. آنها پیروزی و مسلط شدن بر ممالک اسلامی را فقط در ارائه برهنگی می دانند و می خواهند از این طریق بر یک مملکتی پیروز شوند و آنها مسلما در حملات نظامی و درگیری های رو در رو با مسلمانان به ناچار با شکست مواجه خواهند شد.

از این رو جبهه جنگ را تغییر داده و از راه تهاجم فرهنگی و ترویج بی حجابی و بدحجابی و بی بند و باری و اشاعه فساد و فحشا و ارائه مدهای گوناگون مغزهای جوانان و نوجوانان و زنان و مردان را مورد هدف قرار داده اند.

حال وظیفه مسلمانان متدین است که با هوشیاری کامل در مقابل این تهاجمات نقش دشمنان را برملا سازند و با الهام گرفتن از زندگی پیامبر اکرم (ص) و زهرای مرضیه و زینب کبری (س) از حریم عفت و حجاب خود پاسداری کنند.

پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد.

آیا هر پوشش، یا هر زینتی برای انسان ضرورت دارد،

اسلام می گوید: حتی آرایش و زینت هم برای خود حد و مرزی دارد. زینتی دارای ارزشی است که تجمل پرستی و شهرت تبدیل نشود و حریم عفاف رعایت شود، ریا و خودنمایی نباشد، در برابر چشمان شیطانی نامحرمان نباشد، فرهنگ غربی را وارد فرهنگ اسلامی نکند، بلکه همه نظافت ها، زینت ها و شاداب بودن، مظهر زیبایی خواهد بود.

امام باقر (ع) و امام صادق( ع) فرمود:
" شیعه من، زینت ما باشید (زیبایی ما باشید) عیب و زشتی ما نباشید"؛ یعنی طوری نپوشید و نگردید که بگویند آیا این واقعا یک جوان مسلمان است، پس حد و مرز رعایت شود.

[url=http://shia24.com/Link193][/url]
فقط براے خودمـ هستـمـ...
مَــن ...؟!
چه دوحرفـے ـه وسوسه انگیزیســت
ایـن مـَـن! نه زیبایـَـمـ ، نه مهـربانـَـمـ ... نه عـاشق و نه محتاج ِ نگاهـے ...!
فرارے از پسران ِ مانکن پرست... !!!
فقط براے خودمـ هستمـ ... خود ِ خودمـ ! مال ِ خودمـ ! صبــورمـ و عجــول !!
سَنگیــن ... سَرگــردان ... مغــرور ... قـانــع ... با یک پیچیدگـے ِ سادهـ
و مقدارے بــے حوصلگـے ِ زیـاد
و براے تویــے که چهره هاے رنگ شده را مـے پرستـے نه سیرت ِ آدمــے ؛ هیــچ ندارمـ

حجاب؛ زینت برتر زن/ حدود آرایش و زینت 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Brick شیطان به وسیلۀ زینت دادن متاع‌های دنیا در عقیدۀ انسان نفوذ می‌کند و..
  سخنان گهر بار زئوس درباره حجاب.
  ۹ مهارت طلایی برای ترغیب دختران به رعایت حجاب
  فلسفه حجاب زن‏ان در اسلام چیست؟
  حجاب و عفاف از منظر امام علی بن موسی الرضا(ع)
  رابطه پوشش با حجاب
  آثار حجاب
  حجاب و چشم دل
  حجاب مردان
  کار به اون جا رسیده که انتظار ما رو هم مسخره میکنن+یه جمله از حجاب برا با لیاقتاش!!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان