امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها

#1
The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها 1
سالی بود که کارکنان Bethesda SoftWorks تصمیم گرفتند به جای فعالیت در عرصه ی بازی های ورزشی و اکشن به سبک نقش افرینی روی بیاوردند و در نتیجه مشغول کار بر روی عنوانی ارزشمند با نام The Elder Scrolls شدند. این بازی اولین بار در سال 1994 برای سیستم عامل‌های DOS و PC تحت عنوان TES : Arena و با شعار " کسی باشید که می خواهید و آن چه را که دوست دارید، انجام دهید " منتشر شد.

حدود دو سال از عرضه ی این بازی گذشته می گذشت که سازندگان تصمیم به انتشار نسخه دوم گرفتند و The Elder Scrolls II: Daggerfall در سال 1996 عرضه شد. با وجود این که نسخه قبلی موفقیت کاملی را به دست نیاورده بود، Bethesda در این بازی بسیار بلند پروازانه کار کرد. با وجود تلاش های این شرکت، بازی از نظر تجاری به عنوانی موفق بدل شد اما عجله در انتشار آن باعث به وجود آمدن ضعف هایی در بازی شد.

در فاصله ی نسخه ی دوم و سوم بتسدا به فکر انتشار چند عنوان جانبی ای سری افتاد و The Elder Scrolls Legends: Battlespire را در سال 97 و The Elder Scrolls Adventures: Redguard را نیز در 98 انتشار نمود.

چند سال بعد، نسخه ی سوم این سری برای PC و Xbox، تحت عنوان The Elder Scrolls III : Morrowind عرض شد و سعی داشت تا بازگشتی به ریشه ها باشد. هرچند این عنوان محیطی کوچکتر از نسخه دوم داشت ( سازندگان ادعا میکردند نسخه دوم این سری محیطی به اندازه ی بریتانیا دارد ) اما به فروش چشمگیر 4 میلیون دست یافت و تحسین همگان را برانگیخت . شایان ذکر است، با انتشار این عنوان، Xbox به نخستین کنسولی تبدیل شد که طعم انتشار یک عنوان از سری TES را چشید و پس از آن، شاهد عرضه ی عناوین بعدی سری برای X360 و PS3 نیز بودیم. جالب است شاهد عرضه ی عناوینی از این سری روی گوشی های موبایل و همینطور کنسول دستی سونی، PSP، نیز بوده ایم.
The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها 1
در سال 2002، بتسدا برای ساخت قسمت چهارم بازی با نام The Elder Scrolls IV : Oblivion اقدام کرد و کار خود را بلافاصله پس از اتمام Morrowind آغاز نمود. تمرکز این عنوان در ارائه ی داستان قدرتمند، گرافیکی چشمگیر، بهبود هوش مصنوعی و فیزیک بود. لازم به ذکر است این عنوان با استفاده از موتور Havok که در 2 Half-Life نیز استفاده شده بود، ساخته شد. پس از 4 سال، بازی در سال 2006 عرضه گردید و توانست موفقیت های بسیاری را در محافل گوناگون به دست آورد.

پنجمین قسمت این سری، The Elder Scrolls V : Skyrim نام داشت که با ارائه ی یک گیم پلی غیر خطی، ماموریت های فراوان و متنوع، موفق شد تا جانشین شایسته ای برای Oblivion لقب بگیرد . این عنوان نوآوری های زیادی را با خود به همراه آورد و دنیایی ارائه داد که بازیباز با غرق شدن در آن می توانستند حسش کنند. بدون شک اسکایریم یکی از برترین های اين صنعت محسوب می شود.

اما نکته ای که در تمام این نسخه ها مشهود می باشد، نبود بخش آنلاین است که بتسدا علت این امر را نبود ظرفیت برای بخش چند نفره می دانست. این شرکت گفته است: "ما توانایی ایجاد بخش آنلاین مناسب در بازی هایمان را نداشتیم. " با پیشرفت تکنولوژی در صنعت گیم، حال توانایی ساخت عنوانی آنلاین از سری TES فراهم شد. در نتیجه، بتسدا تصمیم به ساخت عنوانی با نام گرفت تا طرفداران بازی های آنلاین را نیز راضی کند. در این مقاله سعی داریم تا به بررسی اطلاعات منتشر شده از بازی پرداخته و نگاهی به این عنوان داشته باشیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها 1
همانطور که گفته شد، بتسدا بار ها اعلام کرده بود که به علت آشنایی نداشتن با بخش مولتی پلیر، توانایی ایجاد بخش آنلاین را در این سری ندارد اما چندی نگذشت که شایعات پیرامون عرضه یک MMORPG براساس سری TES قوت گرفت و در نهایت در تاریخ 3 می 2012، با رونمایی از کاور مجله ی Game Informer شايعات به حقيقت پیوست.

سازنده ی این عنوان، استودیو ی تازه کار Zenimax Online است و این بازی اولین ساخته ی آن ها خواهد بود.
Zenimax Online مسیر بسیار خوبی را برای ساخت این بازی در پیش گرفته است. این شرکت قصد دارد تا با انتشار TES : Online مرز های محدودیت های یک عنوان MMO را شکسته و موفقیتی دیگر برای سری TES فراهم کنند. یک نقش افرینی تراز اول .

همانند نسخه های گذشته، در بازی شاهد جهانی زیبا با پوشش طبیعی هستیم که با وجود حیوانات متنوع، حس زنده ای را به بازیکن انتقال خواهد داد. علاوه بر این، وجود دشمنان فراوان و متفاوت در TES : Online نیز ارث رسیده از عناوین گذشته سری می باشد که موجب افزایش تنوع و زیبایی به این عنوان می گردد. محیط بازی آن قدر بزرگ و کامل طراحی شده است که با وجود صرف زمان زیاد برای کشف راز های بازی، همچنان نکات پنهان شده ای وجود خواهند داشت که موجب افزایش جذابیت بازی می شوند. همانطور که گفته شد چیز های زیادی برای جمع اوری در بازی گنجانده شده ولی یکی از موضوعاتی که باید باعث نگرانی بازیباز شود ظرفیت محدود Inventory در بازی است، البته Zenimax Online راه چاره ای برای این موضوع اندیشیده و ESO نیز مانند اکثر RPG هایی که تاکنون عرضه شده شاهد حضور تاجرین می باشد و بازیباز ها این توانایی را خواهند داشت تا ایتم ها اضافی خود را به آنان بفروشند.
The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها 1

نکته ی دیگری که باید بازیباز را نگران کند این است که در بازی برای پیدا کردن اشیا و گنجینه های قیمتی نوعی رقابت وجود خواهد داشت. به عبارتی ساده تر، هنگامی که فردی یک مکان مخفی یا صندوقی را پیدا می کند و وسایل قیمتی آن را برمی دارد، دیگران قابلیت استفاده از آن صندوق را نداشته و باید دنبال دیگری بگردند. این ویژگی ممکن است به مذاق برخی ها خوش نیاید که البته Zenimax Online برای آن نیز راه حلی پیشنهاد داده است. همان طور که عنوان گردید در بازی شاهد گنجینه، مکان، اشیا و چیزهای مخفی زیادی خواهیم بود که شما می توانید آن ها را پیدا کنید. پس بدون هیچ نگرانی نسبت به این موضوع، به کشف چیز های دیگر بپردازید تا از رقیب خود عقب نمانید ! البته بد نیست بدانید در ESO شما اين توانايي را نيز دارید که دزدی کنید و اموال دیگر بازیکنان را به سرقت ببرید تا فاصله ای که با رقبا دارید را جبران کنید.

علاوه بر این، میتوانید در کنار این گونه رقابت ها ، رفاقت را نیز به دستور کار خود اضافه کنید . اگر قسمت های قبلی این سری را تجربه کرده باشید حتما با نگهبانانی رو به رو شده اید که برای رسیدن به گنجینه باید از سد آن ها عبور کنید یا برای اتمام یک ماموریت، مبارزات سختی را به اتمام برسانید حال شما میتوانید تمام این کار ها را با همکاری دوستان خود انجام دهید و از بازی لذت ببرید.

محیطی ای که بازی در آن رخ میدهد با مناظر زیبا و باشکوه از قبیل قله های پوشیده از برف، رود خانه ها ، مزارع ، جنگل ها ، شهر ها و ... پر شده که باعث شگفتی بازیباز میشوند. همچنین، گونه های متفاوتی از درختان وجود دارد و حیوانات مختلفی نیز در آن پرسه می زنند، حیواناتی که هیچ آزاری به شما نخواهند رساند و حتی با یک ضربه میمرند یا حیوانات عظیم الجثه ای که به هیچ عنوان توانایی مقابله با انان را نخواهید داشت . Zenimax Online محیطی را به شما هدیه خواهد داد که فقط میتوانید از ان لذت ببرید !

The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها 1
تمامی ویژگی های به کار رفته، در جهت سرگرمی بازیباز قرار داده شده اند و شاهد هیچ گونه نکته ی اضافی در بازی نخواهیم بود. به عبارتی دیگر، هیچ ویژگی اضافی، ماموریت های بی مورد که جز وقت تلف کردن سودی برای بازیباز ندارند، مکالمه های کلیشه ای و محیط های خالی، جایی در بازی نخواهند داشت. شاید این مورد کمی اغراق کننده به نظر برسد اما با توجه به تریلر ها و اطلاعات منتشر شده، به جرئت می توان محیط های بازی را با الفاظ " جذاب " و " پرشکوه " توصیف کرد که سعی دارند تا با جزییات فراوان خود، چشمان بازیباز را نوازش داده و گیمر را ترغیب به ادامه ی بازی کنند.

این طور که به نظر می رسد، TES : Online ، اسکایریم را به عنوان الگوی اصلی خود قرار داده است که شاهد مکانیزم های مشابهی نیز در هر دو عنوان می باشیم. البته این بدان معنا نخواهد بود که بازی صرفا یک الگو برداری باشد و شاهد نکات بهتری نیز در بازی خواهیم بود. همان طور که ذکر شد، شاهد دشمنان فراوان و متنوعی در بازی خواهیم بود اما نکته ی قابل توجه، پیشرفت بازی در بخش مبارزات است. شاید اغراق نباشد که بگوییم سیستم مبارزات بازی شاهد پیشرفتی چشمگیر بوده و فیزیک آن نیز به طرز قابل توجهی بهبود یافته است. به عنوان نمونه می توان به مبارزه با یک اسکلت اشاره کرد. شما هنگامی که با این نوع دشمنان مواجه می شوید با ضربه زدن به کمک سلاح سنگینی، شاهد خورد شدن اسکلت ها به طرز طبیعی تری خواهید بود. علاوه بر این، جذابیت نیز به یکی دیگر از فاکتور های بخش مبارزات اضافه شده است. مبارزات نزدیک بازی نیز سریع تر از همیشه خواهند بود. سیستم مبارزات طوری طراحی شده است که باید از اسکیل ها و توانایی هایتان به بهترین نحو ممکن استفاده کنید یعنی اگر از این ابزار هایی که بازی در اختیارتان میگذارد درست بهره نبرید، چیزی جز مرگ عایدتان نخواهد شد اما اگر بر عکس عمل کنید، میتوانید از یک مبارزه بسیار دشوار سر بلند بیرون آمده و به سرعت و در راحت ترین شکل ممکن طعم پیروزی را بچشید. البته این به معنای ساده بودن بازی نیست، در مقاطعی از بازی با دشمنانی رو به رو خواهید شد که راهی جز فرار نخواهید داشت.
The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها 1
 در بازی سیستمی با نام دفاع و ضد حمله تعبیه شده است. این ویژگی باعث می شود تا روند گیم پلی و مبارزات بهبود یابد، به طوری که به واسطه ی آن میتوان ضربات قدرتی دشمن را کاملا دفع کرد و در فرصت به وجود آمده ضربه ای کارآمد را به او وارد کرد. به عبارتی ساده تر، با کمک این سیستم میتوان از یک تهدید خطرناک ، یک فرصت مناسب به دست آورد.

مانند گذشته شما این توانایی را خواهید داشت تا برای انجام بازی و بردن لذت مضاعف از آن، دوربین را روی نماهای اول شخص یا سوم شخص تغییر دهید. با واسطه ی این قابلیت، بازیباز می تواند تا با توجه به تسلط خود دوربین بازی را انتخاب کرده و راحت تر به مبارزات بازی بپردازد. البته طبق گفته ی افرادی که دمو های بازی را تجربه کرده اند، در هنگام مبارزات حالت اول شخص به شما احساس واقعی تری را القا میکند و شما را بیشتر به ادامه این عوان جذب خواهد کرد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که سیستم مبارزات بازی جهت دیگری را نسبت به دیگر عناوین MMO پیش گرفته است. البته این ویژگی باعث نمی شود تا شما از بازی دلسرد شوید زیرا به علت لذت بخش بودن مبارزات به زودی خود را با آن وفق خواهید داد. تصور کنید که نیزه ای در دست داشته و آن را به سمت دشمن خود پرتاب می کنید. گیمری که در نقطه ی دیگری از کره ی زمین قرار دارد مرگ کاراکترش را به چشم میبیند. آن موقع لذت واقعی در یک مبارزه را خواهید چشید.

یکی از ایراداتی که به سیستم مبارزات گرفته میشود این است که ضربه زدن به بدن، دست، پا و ... هیچ فرقی با هم ندارند و همه به یک میزان به دشمن آسیب میرسانند. ممکن است این ویژگی تاثیر زیادی بر روند بازی نگذارد اما بدون شک، امتیاز منفی برای ESO به حساب می اید.
The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها 1

یکی از دیگر از نکات نگران کننده که قبل از انتشار دمو ها به وجود آمد، نبود هماهنگی میان شخصی سازی و سیستم ارتقا کاراکتر با توجه به سبک MMO بود. شرکت سازنده مجبور بود تا برای کاهش پیچیدگی در طول بازی، این دو سیستم را محدود تر کند. البته این بدان معنی نیست که شاهد نکته ی منفی از این بخش در بازی خواهیم بود. در واقع سیستم های نامبرده همچنان می توانند رضایت بازیباز را جلب کنند. حتی ادعای گسترده بودنشان از MMO های دیگر، دور از انتظار نیست. برای شروع باید یک کلاس را انتخاب کنید که البته تنوع در این قسمت نسبت به اسکایریم کمتر شده است. برای هر کلاس نیز 3 زمینه وجود دارد که می توانید با ارتقا دادنشان، تنوع زیادی را به آن ها ببخشید. سیستم ارتقا مهارت ها به صورت رشته ای می باشد که در بازی هایی مانند Mass Effect دیده شده است. این سیستم رشته ای به شما کمک میکند در هر زمینه ای که می خواهید متمرکز شوید. به عنوان نمونه شما می توانید کاراکتر خود را به یک جادو گر حرفه تبدیل کرده یا اگر دلتان میخواهید او را به یک شمشیر زن بی رقیب تبدیل کنید. همانطور که قبلا هم ذکر شد با این که این قسمت محدود تر از گذشته است اما همچنان کامل است.

با استفاده ی بیشتر از هر مهارت، توانایی یا اسلحه، باعث ارتقا سطح آن میشوید و اگر یک مهارت را کاملا ارتقا دهید بازی توانایی های جدیدی به شما ارائه میدهد برای مثال وقتی از طلسم "Fiery reach" به خوبی استفاده ببرید و آن را پیشرفت می دهید، بازی توانایی استفاده از طلسم "Morph" را در اختیار شما خواهد گذاشت. شایان ذکر است هر کدام از این طلسم ها توانایی های جداگانه ای را به شما ارائه میدهد که این مورد هم شباهت هایی به بازی دیابلو دارد. گفتیم استفاده ی بیشتر از هر توانایی باعث ارتقا سطح آن میشود، بازی این امکان را به شما خواهد داد تا با استفاده همزمان از دو مهارت سرعت پیشرفت خود در بازی را بهبود ببخشید. در مجموع میتوان ادعا کرد که که سیستم Level Up بازی کاملا شایسته یک عنوان MMO است و هیچ جای نگرانی ای در رابطه با این موضوع وجود نخواهد داشت.

The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها 1

یکی دیگر از پیشرفت هایی که ESO نسبت به دمو های قبلی داشته است را میتوان رابط کاربری بهتر آن نامید به طوری که نقشه ی بزرگ و زننده ای که در دمو های گذشته حضور داشت به کلی حذف شده و جای خود را به همان نقشه ی کاربر پسند اسکایریم داده است. این موضوع به شدت باعث خوشحالی طرفداران این سری شد. جزئیات رابط کاربری از قبیل فونت ها ، ایکون ها و ... بسیار شبیه اسکایریم طراحی شده اند و به گونه ای به نظر می آید که مستقیما از این بازی الهام گرفته شده اند. این موضوع موجب می شود تا باور داشته باشیم که تغییر سبک ESO نیز باعث دوری این عنوان از سری نشده و بازی قصد دارد تا با حفظ ویژگی های شاخص اجداد خود، به عنوانی موفق بدل شود.

داستان و بیان بازی نسبت به نسخه های گذشته پیشرفت هایی داشته است که موجب شده تا ماموریت های متنوع و مناسبت تر با روند بازی را شاهد باشیم. نکته ی مثبتی که در ارتباط ماموریت های بازی وجود دارد، آزادی عمل در انجام آنها است. شما برای انجام یک ماموریت، راه های گوناگونی را دارید. در واقع دست شما رسیدن به هدف خود بسته نیست و وجود این موضوع علاوه بر کمک کردن در تنوع بیشتر بازی، لذت مضاعفی را به بازیباز می بخشد تا در هنگام انجام آن کمتر با خستگی مواجه شود. لازم به ذکر است که براساس ادعای سازندگان، این گونه ازادی عمل بالا به هیچ موجب سردرگمی بازیباز نخواهد شد و هیچ نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد.

The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها 1

داستان بازی در عصر دوم و دوره ی زمانی ای به نام Interregnam اتفاق می افتد جایی که Molag Bal - یکی از خدایان Daedric - قصد دارد از اشوب ها و بی ثباتی ها موجود نهایت استفاده را برده و سرزمین Tamriel را به قلمرو خود اضافه کند. او برای این کار از گروهی با نام Dark Anchors در تامریل کمک میگیرد، البته انجمن مبارزان هم وارد عمل شده و سعی به حذف Dark Anchors میکنند. خانواده Tharn هم که حاکمین فعلی این منطقه اند برای ایجاد لشگری قدرتمند دست به دامن مانیمارکو میشوند و برای زنده کردن سربازان مرده تلاش میکنند اما خبر ندارند توطئه ای در کار است و ... .

طبق اطلاعات منتشر شده، میتوان گفت که بازی از داستان نسبتا قدرتمندی برخوردار است و میتوان به آن امیدوار بود . بی شک داستان گیرا یکی از موضوعاتی خواهد بود که باعث مشتاق شدن فرد به ادامه بازی میشود. نکته قابل توجه این است که براساس ادعای سازندگان، بیان داستان با ماموریت های بازی گره خورده است که با توجه به این حرف بازی به طور کامل می تواند بازیباز را ترغیب به ادامه آن کند. باید منتظر ماند و دید که آیا این ادعا ها به حقیقت خواهند پیوست ؟

یکی از المان هایی که در فرد تاثیر گذاشته و باعث میشود لحظه های به یاد ماندنی ای در ذهن او ثبت گردد گرافیک و جلوه های ویژه است. این موضوع تا حد زیادی برای برخی از گیمر ها اهمیت دارد به گونه ای که گرافیک را یکی از ویژگی های اصلی بازی دانسته و اگر شاهد ضعفی در آن باشند سراغ بازی نمی روند. یکی از نگرانی های منتقدین و بازیبازان در بازی های جهان باز این است که کیفیت فدای کمیت شود یعنی سازنده محیطی بسیار وسیع در بازی قرار دهد اما اصلا به کیفیت بافت ها و ... نپردازد. سری Elder Scrolls هم هیچ گاه از این قاعده مستثنی نبوده است اما خوشبختانه در عناوین گذشته این سری همواره شاهد گرافیک قابل قبول و رضایت بخشی بوده ایم. اما وارد شدن Elder Scrolls به عرصه ی بازی های MMO باعث افت نسبی گرافیک شده است. البته این افت تاثیری بسزایی در روند بازی نخواهد گذاشت و با وجود این، همچنان گرافیک ESO حرف های زیادی در برار رقیبان خود دارد و میتوان ادعا کرد نسبت به اکثر بازی های هم سبک دارای برتری فاحشی است. شما وقتی مناظر اطراف را مشاهده میکنید یا مدلینگ شخصیت های بازی و انیمشن های درون آن را بررسی میکنید خواهید فهمید که گرافیک ESO از آنچه که شما از یک عنوان MMO انتظار دارید بسیار فراتر است.

The Elder Scrolls: Online | گسترش مرزها 1

در هنگام صحبت با NPC ها و نگاه کردن به صورت آنان متوجه هماهنگی بسیار عالی انیمیشن صورت NPC و دیالوگ های وی خواهید شد. بله صداگذاری هم مانند گرافیک در سطح بالایی قرار دارد و این موضوع را وقتی بیشتر درک خواهید کرد که به صدای زنده کاراکتر های اصلی گوش دهید یا هنگام قدم زدن در شهر ها و روستا ها به طور اتفاقی با پچ پچ مردم رو به رو شده و شگفت زده شوید.

موسیقی این عنوان هم مانند اسکایریم و ابلیوین شاهکار خواهد بود به طوری که احساس خواهید کرد اگر هزاران موسیقی دان با هم برای ساخت قطعه ای جایگزین موسیقی ESO تلاش كنند، به هيچ وجه موفق نخواهند بود.

به طور کلی، با اطلاعاتی که از بازی منتشر شده است هر کسی برای تجربه ی این عنوان وسوسه خواهد شد و احتمالا یکی از از مورد انتظار ترین بازی ها آینده است اما باید بدانید که بتسدا برای تجربه اين بازی علاوه مبلغ پرداختی بابت دیسک، پول طلب خواهد کرد و شما برای تجربه ی بازی باید اکانت خریده و آن را با هزینه ی 14.99 دلار یا 8.99 پوند، برای یک ماه شارژ کنید. متاسفانه همین موضوع باعث میشود خیلی از ما از تجربه کردن این بازی محروم شویم.

عنوان The Elder Scrolls : Online قصد دارد تا با تلفیق عناصر ریشه ای سری و استاندارد های MMO، عنوانی در خور توجه باشد که مرز های محدودیت سبک MMO را کمرنگ تر کند و امیدواریم تا زمان عرضه همین معدود مشکلات هم رفع شوند . شایان ذکر است که بازی در بهار 2014 عرضه میشود و علاوه بر PC بازان، لحظات خوشی را برای دارندگان PS4 و Xbox One به ارمغان خواهد آورد.
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آموزش آنلاین بازی کردن gta online
  بازی تحت وب و معتاد کننده tanki online(تانکی انلاین)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان