امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حاشیه‌های کنفرانس خبری علی لاریجانی/ از سوالات داغ خبرنگاران از رئیس مجلس تا شام آخر

#1
مجلس - مروری بر حاشیه های نشست خبری رئیس مجلس شورای اسلامی.
محمود عزیزی: حدود 20 دقیقه مانده آغاز مصاحبه -ساعت 14- مسئول تنظیم صوت سالن مشروطه مجلس در حال تنظیم صدا است. چند نماینده دوره جدید مجلس از جمله مهمانان متفاوت مراسمی هستند که خبرنگاران، مهمانان اصلی آن هستند.
حدود ساعت 14:15 دقیقه علی لاریجانی وارد سالن مشروطه شد و مطابق همه نشست‌های خبری، فلش‌های عکاسان ورود او را ثبت کرد.
لاریجانی مکثی چند‌ ثانیه‌ای داشت و بعد در جایگاه ریاست نشست. این بار یک دوربین جدید در قسمت هیأت‌رئیسه، تصاویری از کنفرانس خبری رئیس مجلس را در حالت نیم‌رخ ضبط می کند.
با ورود لاریجانی 5 ،6 نماینده منتخب جدید مجلس نهم به احترام او بلند می‌شوند.
لاریجانی ابتدای صحبت‌هایش بعد از آن که میکروفن را تنظیم ‌کرد خطاب به خبرنگاران گفت «ما منبرمان را شروع کنیم یا شما سئوال می‌کنید؟» و بعد خبرنگاران از او می‌خواهند که سئوالات آنان پاسخ گوید که رئیس مجلس می‌گوید:«آخر سئوالات شما همه اش بحث‌های سیاسی است.»
رئیس مجلس حدود 15 دقیقه از ابتدای وقتش را به موضوع بودجه و جزئیات آن اختصاص داد و از هدفمندی گرفته تا گاز‌رسانی به روستا‌ها و مبالغی که برای این امر هزینه شده است گفت.
وقتی خبرنگار شبکه خبر برای طرح اولین سوال پشت تریبون قرار گرفت خطاب به بینندگان این شبکه گفت که این آخرین نشست خبری علی لاریجانی است، وی در ادامه از رییس مجلس عذرخواهی کرد اما لاریجانی به وی گفت: شما تکلیف ما را مشخص کردید!

ادبیات خاص
لاریجانی همچون همیشه در این کنفرانس خبری هم برخی واژه‌های خاص را مورد استفاده قرار داد که برخی از آنها عبارتند‌از: «قایم موشک بازی سیاسی»، «سفلگان منطقه‌ای»، «سبک زندگی سیاسی»، «پارلمان قالبی»، «بضاعت مزجات»

شوخی های لاریجانی
لاریجانی به سئوال خبرنگار شبکه خبر هم درباره اقدامات مهم در مجلس هشتم هم به صورت مشروح پاسخ داد و در انتها هم خطاب به خبرنگار گفت: اجمالاً گفتیم دیگر!
وقتی خبرنگار سیاست روز وقتی پشت تریبون قرار گرفت خطاب به لاریجانی گفت یک لشکر سئوال دارم و در ادامه هم دو سئوال از وی مطرح کرد که لاریجانی بعد از پایان سئوالات وی از او پرسید سوال دیگری ندارید؟!
صدای ضعیف خبرنگاران سئوال‌کننده موجب شد لاریجانی از آنها بخواهد که با صدای بلند‌تر سئوالات خودشان را مطرح کنند.
مردوخی خبرنگار قدیمی مطبوعات هم مثل همیشه چهره ویژه این مراسم بود که ابتداً خود را معروفی کرد و لاریجانی هم خطاب به وی گفت:« ارادت داریم قربان!»
این خبرنگار قدیمی در ادامه درباره گرانی‌ها و حوادث بحرین سئوالاتی را مطرح کرد و وقتی رئیس مجلس به آنها پاسخ گفت، او یک سئوال دیگر هم درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای در بغداد پرسید که لاریجانی هم خطاب به وی گفت دیگر سئوالی ندارید؟! سئوالات مردوخی با اعتراض خبرنگار روزنامه شرق روبه‌رو شد.

نمایندگان و اس ام اس های تخریبی
لاریجانی در بخشی از صحبت‌های خود درباره پیامک‌های تخریبی علیه خودش هم، گفت:«نمایندگان مجلس براساس SMS تصمیم نمی‌گیرند؛ رسانه‌هایی که این کار را می‌کنند خرجشان زیاد می‌شود.»
سئوال خبرنگار شرق درباره اینکه موضوع سیاست مجلس به یک کشمکش سیاسی تبدیل شده موجب شد لاریجانی خطاب به او بگوید:« برای شما چه بد نیست!» وقتی خبرنگار شرق به رئیس مجلس گفت موضوع اصلی ما گرانی است، لاریجانی گفت: پس این موضوع را رها کنید!
این خبرنگار در پایان سئوالاتش از رئیس مجلس پرسید آیا توصیه‌‌ای درباره ریاست «علی» یا «غلامعلی» - نام کوچک لاریجانی و حدادعادل - دارید که این نحوه بیان با خنده حضار همراه شد.
بعد از آنکه خنده جمعی یکی از خبرنگاران از انتهای سالن گفت:«بالاخره نگفتید علی یا غلامعلی؟» که این صحبت‌ هم با لبخند لاریجانی همراه شد.
برخلاف نشست‌های پیشین خبری این بار کنفرانس خبری رئیس مجلس با نظم برگزار شد و در آن از سروصدا‌های خبرنگاران و جابجایی های عکاسان خبری نبود.

شام آخر بهارستان نشینان
پایان کنفرانس خبری هم خبرنگارانی که نتوانسته بودند سئوالات خود را طرح کنند حلقه‌ای به دور مسئول امور خبرنگاران زدند و او هم برای آنها از شیوه قرعه‌کشی در انتخاب رسانه‌های سئوال کننده گفت.
در راهروی مجلس عوامل تدارکات مجلس در حال آماده کردن مقدمات مراسم شام آخر مجلسیان بودند که به گفته یکی از عوامل تدارکات خانواده همه نمایندگان مجلس مهمانان آن بودند.
/
حاشیه‌های کنفرانس خبری علی لاریجانی/ از سوالات داغ خبرنگاران از رئیس مجلس تا شام آخر  1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گزارش نشست خبری سرپرست سازمان ملی سنجش
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  ربیعی: رییس مجلس در ابلاغ قانون اقدام لغو تحریم ها عجله کرد
Big Grin حاشیه های لباس خنده دار یک دزد ! + تصاویر
Heart آبرامز: اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود ایران با ما مذاکره می‌کند
Heart رئیس‌جمهور ارمنستان:حوزه قفقاز در حال تبدیل به سوریه‌ دیگر است
Heart پارلمان انقلابی و حاشیه‌هایش؛ از بذرپاش و تاج‌گردون تا دناپلاس و واکسن آنفلوآنزا
  گزارش| تکلیف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس چه شد؟
Heart شکایت خانواده ترامپ از کتاب برادرزاده رئیس‌جمهور آمریکا رد شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان