امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پدیده های بی توضیح

#1
مقدمه:
  فناوری و دانش به ما امکان میدهد که فرض کنیم هر پدیده ی اسرار آمیزی قابل حل شدن است، و هر پرسشی لزوما پاسخی دارد. در گذشته ایمان بشر را به پذیرش این مطلب سوق میداد که اموری اسرار آمیز و گوشه هایی از حیات وجود دارند که قابل توضیح نیستند.
   عکسبرداری کرلیان:
  در تصویر برداری کرلیان (semyon kirlian) که گاهی آن را الکتروفتوگرافی نیز مینامند، برای تولید تصویر از الکتریسیته با ولتاز بالا استفاده میشود. این فناوری در سال۱۹۳۹ میلادی توسط یکی از برق کاران اتحادیه ی جماهیر شوروی به نام سمیون کرلیان تکمیل گردید. در کاربرد عادی این روش ، شئ را که موخواهد از آن عکس بگیرد مستقیما آن را روی یک صفحه فیلم عکاسی نور ندیده قرار میدهند. در این شیوه ی عکاسی، تصاویر اشیا به گونه ای ظاهر میشوند که درخششی هاله وار پیرامون آن ها را احاطه کرده است. در تصاویر مربوط به موجودات زنده این درخشش کاملا برجسته می نماید. و این امر باعث شده تا فراروانشناسان ادعا کنند عکس های کرلیان مدرکی دال بر وجود انرزی روحی هستند. 
  مغناطیس زمینی:
  صد ها سال است بشر در جست و جوی یافتن توضیح برای پدیده های اسرار آمیز است. چه چیزی ممکن است باعث (( ظهور ارواح آشوبگر)) ، ((ناپدید شدن انسان ها و اشیاء)) و ((مشاهده ی نور های عجیب در آسمان)) یا ((تصاویر دامنه ی تپه ها)) شود؟
  درست پس از جنگ جهانی دوم گای آندوود (Guy Underwood) به انجام مجموعه ای از آزمایش ها پرداخت. او کار را با بررسی مناطق پیش از تاریخ توسط یک تکه چوب گمانه زنی را شروع کرد و به زودی به این کشف رسید که هر یک از این مناطق یک یا چند مرکز یا ((چشمه ی کور)) هستند که از آنها جریان هایی جاری میشود. چنین به نظر میرسد که در این مناطق نوعی جریان الکتریکی وجود دارد که اغلب شکل یک مار پیچ بزرگ را به خود میگیرد. برای مثال استون هنج صاحب توده های انبوهی از این جریان ها به صورت حلقه ها و گرداب هاست. قدرت روحی استون هنج را میتوانبر اساس نظریه ی آندروود توضیح داد، این جریان ها امکان میدهند تا حالات احساسی مربوط به حوادث در اتمسفر باقی بمانند. ( این نظریه در حد حدس و گمان باقی مانده است اما اگر درست باشد جواب بسیاری از پدیده ها را یافت) چند سال پس از اکتشاف آندروود ، یک قوم شناس بریتانیایی به نام تی. سی. لتبریج (T.C. lethlethbridge) بر اساس اندیشه ی خود درباره ی میدان مغناطیسی یا میدان های نیرو این نظریه را تکمیل کرد. او دریافت که در مناطق مشاهده ی تردد ارواح  یا وقوع پدیده های دیگر، آونگ گمانه زنی او شروع به نوسان میکند و وقتی دستش به حالت سکون بر روی یک سنگ احساسی از قلقلک به او دست می دهد. مشخص شد که در این مکان ها جریان های مورد بحث بسیار نیرومند اند.
  عکسی از استون هنج و توضیحاتی در باره ی آن:
      پدیده های بی توضیح 1
 استون هنج در جنوب انگلستان، یکی از بناهای بزرگ سنگی است که توسط مردم باستان در اروپا ساخته شده است. سازندگان استون هنج، از سال 3100 پیش از میلاد، سنگهای این بنا را به شکل چند دایره تو در تو، در مکان فعلی آن کار گذاشتند. احتمالا از این دایره های سنگی برای مشاهده حرکات خورشید ، ماه وستارگان که در آن زمان طی مراسم مذهبی مورد پرستش قرار می گرفتند، استفاده می شده است. سنگهایی شبیه به آنچه که در این بنا به کار رفته، در مناطق دیگر مانند کارناک فرانسه و نیوگرنج ایرلند یافت شده است.
                        منبع مطالب در خصوص استون هنج: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://daneshnameh.roshd.ir

   دنیای جدید:
  برخی از اموری که اکنون به عنوان پدیده های بی توضیح یاد میشوند روزی به عنوان رویدادهای کاملا طبیعی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت. شاید عقاید کسانی که برای دست یابی به ادراک درستی از پدیده ها ی ناشناخته و غیر عادی در تلاش هستند، روزی مارا به مرز دنیایی نوین رهنمون شود.
  ممکن است ما امروز نتوانیم بفهمیم که آگاهی از دلایل اموری نظیر توانایی برخی از افراد در برقراری ارتباط با دیگران از طریق قدرت ذهن یا نحوه ی آتش گرفتن خود به خودی انسان ها یا شفای ناگهانی به چه درد میخورد، ولی با درک این مطلب که آن چه برای ما قابل توضیح نیست، لزوما حقه بازی، خرافات یا جنون به شمار نمی رود، میتوانیم زندگی مان را متحول کنیم. این گفته به این معنا نیست که تمامی اسرار قابل توضیح اند و یا این که همه ی آن ها واقعیت دارند.
  پدیده های بی توضیح، امور جدیدی نیستند، فقط توضیحات ارائه شده برای این معما های کهن قانع کننده نبوده اند.
پدیده های بی توضیح 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr.Robot
آگهی
#2
wo00o00w پدیده ی مغناتیسی هم داره
پاسخ
 سپاس شده توسط ღ ற£ђЯᏙVЄђ ღ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ساحل کاپوچینو، پدیده ای زیبا و شگفت انگیز
  باور نکردنی ترین پدیده های طبیعی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان