امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ابريزش و گرفتگي بيني در كودكان

#1
ابريزش بيني مي تواند براي كودك ناراحت كننده باشد گرفتگي بيني هم مي تواند براي كودك ناگوار باشد ، زيرا تغذيه كودك را با شكل مواجه مي كند. البته بعيد است اين علائم به خودي خود نشانه اي از يك بيماري جدي باشند . همه كودكان هر از چندگاهي به گرفتگي بيني يا آبريزش بيني ( اغلب همراه با عطسه ) مبتلا مي شوند كه در بيشتر موارد ، سرماخوردگي علت آن است . درصورتي كه كودك مبتلا به گرفتگي بيني ، بر اثر دستكاري بيني يا فين كردن دچار خونريزي شود، از راهنمائي هايي ذيل براي درمان خونريزي استفاده كنيد .
 
 
ابريزش و گرفتگي بيني در كودكان 1
 
اگر بيش از يك ماه است كه فرزندتان دچار گرفتگي بيني ياآبريزش بيني است ، علت احتمالي ممكن است بزرگي آدنوئيد باشد . اين حالت در كودكان شايع است و اغلب به علت عفونت يا حساسيت است . اقدام لازم مراجعه به پزشك است و با معاينه وآزمون هاي شنوايي بررسي صورت مي گيرد ، زيرا بزرگي آدنوئيد مي تواند باعث اختلالات شنوايي نيز شود. با رشد كودك آدنوئيدهم كوچك مي شود و به ندرت پس از 8 سالگي مشكل ايجاد مي كند .داروي ضد حساسيت مي تواند در اين مورد مفيد باشد . گاه نياز به عمل جراحي نيز وجود دارد.
اما اگر كمتر از يكماه آبريزش يا گرفتگي دارد بايد مشخص شود كه اين مساله در هر 2 سوراخ بيني است يا خير ؟ اگر در هر 2 طرف است و چشمان فرزندتان هم خارش دارد ، علت احتمالي ، التهاب آلرژيك بيني ( رينیت ) است . اين بيماري به علت حساسيت به مواد يا گرده گياهان ومعمولا در فصل بهار و تابستان رخ مي دهد . در اغلب سرماخوردگي ها چندان نيازي به مصرف داروهاي متعدد نيست .
در التهاب آلرژيك بيني فرزند خود را از مواجه شدن با گرده گياهان كه از صبح تا غروب در هواي آزاد پخش مي شوند دور نگه داريد و مناطق پر علف و گياه نرويد يا با ماسك برويد . دراين موارد از نگه داري گل و گياه در منزل خودداري شود. آنتي هيستامين خوراكي نيز جهت رفع علائم بدون نسخه قابل دريافت است .
اگر كودك دچار ترشحات دو طرفه بيني است ولي علامت خارش چشم ياآبريزش چشم ندارد ، علت احتمالي سرماخوردگي يا ابتلا به ديگر ويروس ها است . در اين صورت اقدامات درماني براي سرما خوردگي انجام مي شود . اگر تب داشته باشد آن را كاهش دهيد. درصورت عدم بهبودي به پزشك مراجعه كنيد.
اگرترشحات و آبريزش بيني به رنگ سبز يا زرد رنگ است و فقط ازيك سوراخ بيني خارج مي شود. علت احتمالي جسم خارجي مثل دانه تسبيح يا بادام زميني يا امثال آن در داخل بيني است كه عفونت احتمالي را ايجاد كرده است .به پزشك مراجعه كنيدو هرگز سعي نكنيد خودتان جسم خارجي را دربياوريد چون ممكن است آنرا بيشتر به سمت داخل برانيد . شايد درصورت مشكل بودن دسترسي به جسم خارجي ، كودك را زير بيهوشي با عمل جراحي كوچك در بيمارستان از اين وضعيت خارج نمایند. پس از خارج كردن جسم خارجي ، عفونت خودبخود بهبود خواهد يافت ولي گاهي نياز به تجويز آنتي بيوتيك نيز هست .
كودكان سالانه 6-4 بار سرما مي خورند. اين براي دستگاه ايمني آنها مثل كسب ايمني با تمرين هاي مكرر است.
كودك را در اين موارد به نوشيدن مايعات تشويق كنيد. جهت رفع علائم آزار دهنده يا تب از شربت استامينوفن يا بروفن استفاده كنيد.
استفاده مدام از بخور و رطوبت بالاي محيط باعث رشد قارچ ها نيز مي شود ، پس از اين موارد به اندازه استفاده كنيد. به كودك بياموزيد ابتدا يك سوراي بيني و سپس سوراخ ديگر را با فين تخليه كند . كرم محافظ دور بيني و لب بالاي كودك بماليد تا مانع زخم شدن آن شود. قطره كلرورسديم براي طولاني مدت قابل استفاده است ولي ساير قطرات نبايد بيش از 3 روز استفاده شوند.
پاسخ
 سپاس شده توسط فاطمه خانم
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بيماري ماشين گرفتگي
  تشخیص جهش ژنتیكی عامل بروز بیماری های نادر در كودكان
  ترشحات بيني درباره سلامت شما چه مي‌گويند؟
  اين نشانه‌هاي ظاهري در بيني‌تان را ناديده نگيريد
  كشف جديد ترين راه براي تشخيص علت گريه كودكان
  مراقبت هاي صحيح بعد از عمل جراحي زيبايي بيني
  اهمیت دندان‌های شیری كودكان
  بيماريي ها تنفسي در كودكان
  قورت دادن فلوراید اضافی، كودكان را مسموم می كند
  علامتي كه خبر از گرفتگي سياتيك ميدهند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان