امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اصطلاحات و واژه های دنیا و صنعت گیم

#1
سلام دوستان، امروز با یک مقاله پیش شما آمده ایم  که راجب اصطلاحات و واژه های دنیا و صنعت گیم می باشد. در این مقاله سعی کردیم به شکلی راحت و خوانا مطالب را آماده کنیم و اگر  مشکلی هم وجود داشت ما را ببخشید.
ما بعد ار خواندن این مقاله می توانیم اصطلاحات رایج در صنعت گیم را به راحتی متوجه شویم. و حتی برای کسانی که قصد وارد شدن به این صنعت نو پا و جذاب را دارند ولی اطلاعات خاصی ندارند می تواند بسیار کارآمد باشد و خیلی چیزها را برای آنها روشن کند. شاید باعث تغییر دید برخی افراد شود. نمیدانم شاید خیلی اتفاقات بیافتد. هدف ما برای تنطیم این مقاله فقط آشنایی با صنعت گیم و قرار گرفتن در مسیر درست می باشد.
Animator: هنرمندانی که به کاراکترها و موجوداتی که در دنیای بازی قرار گرفته اند، جان و حرکت اضافه می کنند.
Alpha Testing: یک مرحله تست از بازی، که وقتی نسخه اول (Alpha Version) بازی کامل شده است، شروع می شود. این نسخه معمولا از ابتدا تا انتها قابل بازی است، ولی ممکن است شکافهایی داشته باشد یا بعضی از ویژگی های بازی ناقص باشد.
Arcade Game: یک بازی با حرکتهای سریع، جایی که هماهنگی چشم و دست لازمه ی مهارت اصلی برای انجام آن بازی می باشد. برای نمونه می توان اینها را اسم برد: Sonic, Rayman, Mario, Shank .
Art Bible: یک راهنمای سبک می باشد که شامل طراحی مفهومی، طرح اولیه کاراکترها، طراحی تجهیزات و … می باشد. تیم هنری در سراسر فرایند توسعه بازی، برای ساخت خواسته های هنری جدید به Art Bible مراجعه خواهند کرد. این سند اصلی (Master Document) می باشد که دید بصری بازی را شرح داده و روش داده های هنری را تعریف می کند.
Art Lead: رهبر بخش هنری تیم و یک شخص مسئول در برابر دید هنری بازی می باشد. او با رهبر طراحی (Lead Designer) برای توسعه یک سبک دیداری استوار، برای دنیای بازی، اشیا و موجوداتی که در بازی قرار دارند، همکاری می کند.
Beta Testing: یک مرحله از تست بازی، که وقتی نسخه دوم (Beta Version) بازی کامل شده است، شروع می شود. این نسخه معمولا تمامی ویژگی هایش کامل شده است و به نسخه پایانی بازی خیلی  نزدیک می باشد. اما فراموش نکنید که این نسخه هم علاوه بر این که قابل بازی کردن می باشد ولی هم چنان دارای شکافهایی می باشد.
Branching Events: یک روش ایجاد گیم پلی غیر خطی با استفاده از دادن گذینه های متفاوت در نقاط کلیدی بازی به گیمر و اجازه دادن برای دنبال کردن مسیرهای مختلف می باشد.
Cel-Shading: ارائه کردن یک راه حل که بتواند برای هر نوع سبک بازی عملی شود حال چه سبک وار باشد چه تحقق گرا (Realistic and Stylized) .
COGS یا (Cost Of Goods SoldCost Of Goods Sold): کل هزینه بازی که شامل بسته بندی، دفترچه راهنما و دیگر اسناد و مدارک، دیسکهای بازی و … می باشد. اما معمولا شامل هزینه های ناشر مانند بازاریابی، صدور مجوز و توزیع نمی باشد.
Casual Gamer: یک گروه بزرگ از گیمرها که بوسیله سبک بازی هر از گاهی (گاه به گاه یا مدت به مدت بازی کردن) و داشتن یک میل برای یک گیم پلی ساده و حسی مشخص می شوند. کژوال گیمرها معمولا توان انجام دادن یک بازی در یک دفعه برای مدت بیست یا سی دقیقه را دارند . می خواهند در همان مدت کم و کوتاه حس خوبی داشته باشند.
Color Depth: شماره ی  رنگهای متمایز که می توانند بوسیله هر پیکسل در یک زمان نمایش داده شوند.
Computer-2-Object (C2O) Interactions: همه تعاملات مستقیم کامپیوتر بر روی شی در دنیای بازی.
Concept: ایده اصلی که بر اساس آن یک بازی ساخته شده است.
Concept Art: یک مولفه ی مهم از سند طرح پیشنهادی بازی، سند طراحی بازی و Art Bible بازی می باشد.
Concept Document: دو یا سه صفحه از سند که یک بازی را در شرایط کوتاه و ساده شرح می دهد و به عنوان یک گام فروش برای بدست آوردن یک سرمایه استفاده می شود.
Concept Artist: یک هنرمندی که طرح اولیه و آثار هنری که قرار است Art Bible  را تشکیل دهند و دید تصویری  بازی را تعریف کنند، را می سازند.
Console Platformsاین وسایل PS2,Game Cube, Xbox و … همگی یک پلتفرم هستند. آنها تنها وسایلی هستند که  برای اجرای بازی روی مانیتور تلویزیون طراحی شده اند.
Core Gamer: گروه عطیمی از گیمرها که بوسیله اختصاص دادن خود به صورت جدی و اختصاصی به گیم، شناخته می شوند. کامل و تمام کردن یک بازی برای آنها بالاترین می باشد. آنها بسیار بیشتر از، قوانین پیچیده و ساعتهای طولانی گیم پلی، شکیبا می باشند. پیچیده تر و سختر بودن یک بازی باعث می شود که آنها برای کامل کردن آن بازی راضی باشند.
Cut Scenes: فیلمهای کوتاهی که در مدت بازی نمایش داده می شود. معمولا در پایان مراحل یا در لحظات کلیدی خط داستانی نمایان می شود و باعث می شود که طرح رو به جلو حرکت کند و اطلاعات مهمی را برای بازیکن فاش کند.
امیدواریم توانسته باشیم چیزی به گنجینه ی دانش شما اضافه کرده باشیم. در این مطلب سعی شد اصطلاحات به صورت مختصر و مفید تعریف شوند. امید داریم که با ادامه این مقاله در قسمت های بعدی اصطلاحات بسیار زیادی به دایره اصطلاحات همگی اضافه شود
.
پاسخ
 سپاس شده توسط Mason
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان