امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی فیلم هایی با موضوع «نابودی جهان در سال 2012»

#1

جام جم آنلاين :
امسال سينماي جهان را 2 فيلم علمي تخيلي به تسخير خود درآورده است، يكي از آنها فيلم «آواتار» اثر جيمز كامرون بود كه به گفته منتقدان عرصه جديدي در صنعت سينما ايجاد كرده است. قبلا درباره اين فيلم و نوآوري‌هاي علمي‌اش در اين صفحه نوشته بوديم، اما فيلم ديگر «2012» است، هر چند از نظر فني و روايت داستاني قابل مقايسه با آواتار نيس.موضوع اين فيلم كه به يك شايعه معروف درباره پايان جهان گره خورده است، باعث شد فضاي تبليغاتي زيادي درخصوص اين فيلم ايجاد شود، اگرچه فيلم نتوانست نظر منتقدان را به خود جلب كند، اما توانست بحث‌هاي مختلفي درخصوص پايان جهان به ميان بكشد. يكي از سوالاتي كه اين فيلم در ميان مردم مطرح كرد، اين بود كه آيا امكان از بين رفتن زمين بر اثر پديده‌هاي طبيعي وجود دارد؟ و آيا براستي زمين در خطر انهدام است؟فيلم 2012 ساخته رولاند امريخ، كارگردان آلماني است كه پيش از اين نيز علاقه خود را در به تصوير كشيدن مصيبت‌هاي بزرگ و نابودي جهان در فيلم‌هايش نشان داده بوداو در فيلم «روز استقلال» بيگانه‌هاي فضايي را به زمين فرستاد تا تمام نمادهاي تمدن انساني را نابود كنند كه در نهايت زمين توسط گروه كوچكي از مبارزان نجات پيدا كرد. وي در فيلم بعدي‌اش در سال 1998 گودزيلا را به نيويورك برد تا اين هيولا به تخريب شهر بپردازد و در كنار آن امريخ هشدار خود را نسبت به پيامد آزمايش‌هاي نظامي مطرح كند.
پس از آن در فيلم «روز پس از فردا» بود كه اين كارگردان متوجه گرمايش زمين شد و عصر يخبنداني را كه حاصل وقوع هاريكس‌ها (توفان‌هاي دوار عظيم)‌ بود به نمايش گذاشت. پس از اين فاجعه و مصيبت مقطعي نزديك شدن به سال 2012، فرصتي براي اين كارگردان به وجود آورد تا اين بار پايان جهان را به تصوير بكشد تقويم ماياروز 21 دسامبر 2012 يكي از چرخه‌هاي تقويم مايا به پايان مي‌رسد. ماياها كه يكي از اقوام پيشرفته آمريكاي قديم بودند، سيستم بسيار پيچيده‌اي را براي گاهشماري تهيه كرده بودند كه هنوز يكي از جالب توجه‌ترين تقويم‌هاي دوران قديم به شمار مي‌رود. در واقع ماياها از 3 سيستم تقويمي استفاده مي‌كردند كه يكي از آنها تقويم شمارش طويل (long count) معروف است. در اين سيستم پيچيده، تاريخ به صورت رشته‌اي 5 تايي از اعداد نشان داده مي‌شود؛ مثلا (0و0و1 و 0و0)‌ در اين رشته اعداد از سمت راست به چپ كين، وينال، تون، ‌كاتون و باكتون ناميده مي‌شوند.
هر كين معادل يك روز است و اين عدد بين 0 تا 19 تغيير مي‌كند. هر 20 كين معادل يك وينال خواهد بود، هر 18 وينال يك تون را مي‌سازد، هر 20 تون يك كاتون و هر 20 كاتون شامل يك باكتون مي شود. به اين ترتيب اعدادي كه در اين ستون‌ها قرار مي‌گيرند، مدت زمان گذشته از مبدا تاريخ مايايي را نشان مي‌دهد؛ اتفاقي كه روز 21 دسامبر 2012 رخ خواهد داد اين است كه سيزدهمين باكتون به پايان خواهد رسيدبه عبارت ديگر، اعداد رشته تقويم شمارش طويل به شكل (0و0و0و0و 13)‌ در خواهد آمد. برخي معتقدند هزاره‌هاي مايايي در 13 باكتون به پايان مي‌رسد. به همين دليل اين تاريخ را پايان تقويم مايايي دانسته‌‌اند. البته ماياها در اين تاريخ هيچ اشاره‌اي به پايان دنيا نكرده‌اند اما ايده هزاره‌گرايي باعث شده است بسياري پايان سيزدهمين باكتون مايايي و ورود به باكتون 14 را معادل پايان جهان بدانند. همين شايعه عمومي موضوع قوي براي فيلمسازان فراهم آورد تا پايان جهان را به تصوير بكشند. در اين فيلم همه اتفاقات با تغيير قطبين مغناطيسي زمين آغاز مي‌شود و مجموعه‌‌اي از رويدادها به وقوع مي‌پيوندد كه سونامي‌هاي بزرگ، ابر آتشفشان‌ها و شكاف در صفحات لغزنده قاره‌ها را در پي دارد و در نهايت جهان در معرض نابودي قرار مي‌گيرد و براي كشورها كشتي‌هاي عظيمي همچون كشتي نوح‌ع‌ مي‌سازند تا نسل انسان و جانوران را حفظ كنند و در نهايت چند‌صد هزار نفر باقي مي‌مانند تا نسل آدميان منقطع نشود. اما واقعيت اين است كه وقوع چنين پديده‌هايي بشدت ضعيف است.
اگر چه تغيير قطبين مغناطيسي زمين پديده‌اي آشنا به شمار مي‌رود كه بارها در طول تاريخ اتفاق افتاده و همين روزها هم تكرار مي‌شود، قطب شمال مغناطيسي زمين به دليل فعاليت‌هاي مولد ميدان مغناطيسي زمين با سرعت 60‌‌كيلومتر در سال در حال حركت به سمت روسيه است كه البته اين سريع‌ترين‌ جابه‌جايي قطبين مغناطيسي زمين به شمار مي‌رود. البته اين اتفاق، پيامدهايي خواهد داشت مثلا اگر اين روند با سرعت فعلي ادامه يابد، تا حدود 20‌‌سال ديگر مي‌توان شاهد پديده شفق‌هاي قطبي از ايران بود. اين تغيير سريع همچنين ممكن است بر ساختار برخي از موجودات ساده تاثير بگذارد، اما هيچ اتفاق بزرگ و عجيبي را سبب نخواهد شد. اگر بخواهيم دنبال وقايعي بگرديم كه سياره ما را تهديد مي‌كند، دلايل بهتري براي ترسيدن وجود دارد......
پاسخ
 سپاس شده توسط Danger.A ، LIGHT ، яê¥нαñê ، τοxικ
آگهی
#2
منتقل شد..
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  نقش هایی که صدمات روحی و جسمی به بازیگران آن وارد کرده
  فیلم The Words 2012
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
Thumbs Up | بهترین فیلم‌هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده‌اند |
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
Star بررسی پوست های مشهورترین هالیوودی ها (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان