امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راه تشخیص دیابت چیست ؟

#1

اگر شما برای آزمایش قندخون مراجعه کنیدو قند ناشـتای شـما زیر ۱۰۰ باشـد یک فـرد طبیعی ازنظرقـندخون هسـتید ونگرانی بابت بیمـاری دیـابت ندارید. اما اگر این عدد (قند ناشتای صبح) از ۱۲۶ بالاتر باشد و یا پس از مصرف ۷۵ گرم گلوکز یا همان شربت قندی که به شما برای این تست می خورانند این عدد بالای ۲۰۰ باشد شما مبتلا به دیابت هستید. بعضی اوقات قند بالای ۲۰۰ به همراه علائم پرنوشی و پرادراری است. اما در میان این ۲ گروه (سالم و بیمار)، افرادی وجود دارند که قند خونشان در محدوده وسط یعنی بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ است. این گروه را که بعداً قرار است دیابت بگیرند، افراد پری دیابت یا دچار اختلال در تحمل گلوکز می نامیم که نیازمند درمان نیستند و باید با اصلاح شیوه زندگی خود و کاهش وزن و ترک غلط تغذیه ای از ابتلای زودرس به دیابت پیشگیری کنند. متأسفانه شیوع چاقی در جوامع امروز باعث شده بسیاری افراد در گروه مبتلایان به دیابت یا در مرحله قبل از آن قرار داشته باشند و به نشانگان متابولیک دچار باشند.
وقتـی افراد دارای قـند خـون بیـن ۱۰۰ تا ۱۲۶ هسـتند، هیـچ علامتـی ندارنـد و حتـی تا مـوقعی که قـند خـون به حـدود ۱۸۰ نرسـد نیـز به دلیل آنکه از ادرار دفع نمی شود و با خودش آب دفع نمی کند، فرد احساس تشنگی نمی کند و چون نیازمند به نوشیدن آب نیست یا دفع ادرار زیاد نمی شود و علامتی ندارد به پزشک مراجعه نمی کند. این در حالیست که قند بالای موجود در خون، به طور پنهانی مشغول صدمه زدن به بافت های بدن است. در این حالت است که بیماری دیابت، به طور پنهانی به چشم ها، کلیه، عروق و اعصاب شما آسیب می رساند.
گاه به طور اتفاقی با یک آزمایش خون متوجـه بالا بـودن قند می شـویم و گاهی شـما به خـاطر مشکلات چشـمی و یا درگیـری عـروق و اعصـاب پا به پزشک مراجعه می کنید و هرگز نمی دانید این بیماری مرموز چگونه از حدود یک دهه پیش، به طور پنهانی به شما آسیب رسانده است.

چاره چیست؟

الگوهای ارزیابی سلامت دنیا توصیه می کنند افراد بالای ۴۵ سال، هر ۳ سال یک آزمایش قند خون بدهند. گروه هایی که وزن بالا دارند و یا مبتلا به فشار خون بالا هستند و یا خانم هایی که در دوران بارداری، به افزایش قند خون و دیابت بارداری دچار شده و یا گروهی از خانم ها که اختلال تخمک گذاری دارند باید حتی در سنین کمتر با فاصله های کوتاه تر از نظر قند خون بررسی شوند و آزمایش بدهند.
اگر قند بالای خون این افراد شناسائی شود، در واقع با اقدام به موقع دیابت پنهانی کشف شده و از عوارض آن مصون می مانند.
راه تشخیص دیابت چیست ؟ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط tida 2 ، samira 409
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان