امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توتال وار روم

#1
دقیقا روزی که تو فروشگاه دستمو جلو بردمو و یک یازی کامپیوتری جادویی رو برداشتم یادمه . 9 سال گذشته ولی هنوز هم گاهی به همون بازی قدیمی رجوع می کنم و تو دنیای تخیلات خودم به فرمانده ای افسانه ای تبدیل می شم . با سری بازیهای توتال وار دیگه حسرت این که چرا تو قرن بیست و یک زندگی می کنم رو نخوردم . سری بازیها ی توتال وار نه تنها من و دوستانمو با تاریخ کشورم آشنا کرد ، بلکه ما رو به عمق دنیای باستان برد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
اولش با تاریخ روم آشنا شدیم . سه خانواده ی افسانه ای که بنای موفقیت روم رو گذاشتن . با هانیبال افسانه ای آشنا شدیم. با یونانی ها و آرایش های عجیب جنگیشون . با اشکانیان کل دنیا رو فتح می کردیم.  بعد ها با سقوط امپراطوری روم آشنا شدیم . با هجوم وحشی ها . با اتیلای وحشی . با ساسانیان با شکوه و درگیریشون با روم شرقی . بعدش با اسکندر . این که چه جوری یه جوون مقدونی کمر پارس افسانه ای رو شکست . بعدش جهیدیم و تو دنیای قرون وسطی زندگی کردیم . شوالیه ها ، پاپ و پادشاه های افسانه ای . جنگ انگلستان و فرانسه . جنگ های صلیبی . جنگ ترک ها با بیزانسی ها . حتی با فاطمیون مصر دنیا رو فتح می کردیم . تو جنگ های صلیبی جای صلاح الدین و ریچارد شیر دل می شدیم . بعدش تو انگلیس قرون وسطا جای ولز و انگلیس و اسکاتلند رو با هم عوض می کردیم . حتی ویلیام والاس شدیم و این بار انگلیس ها رو شکست دادیم. با اتحاد سرخپوست ها اسپانیایی ها رو از آمریکا بیرون انداختیم . رفتیم به زمان امپراطوری های بزرگ . فرانسه رو به قدرتی رسوندیم که هیچ انقلابی اتفاق نیفتاد . کاری کردیم که دست انگلو ساکسون ها از آمریکا کوتاه بمونه  . جای پای ناپلئون گذاشتیم ولی هنوز سفر ادامه داشت . این بار رفتیم به شرق دور و حکومت شوگونی و دنیای سامورائیها رو دیدیم . از برآمدن تا برافتادن سامورائیها رو تجربه کردیم .
بله تمام این ها الان مثه یه رویای بلند تو ذهن ما می چرخه . علاقه ی ما به خوندن تاریخ با این تجربه ها و داستان ها صدها برابر شد . ما شخصیت امروزمون رو مدیون این دنیاییم . دنیایی که این بار شبیه ساز رانندگی یا خلبانی یا ورزشی  نبود . شبیه ساز ذهن یک فرمانده ی جنگی باستانی بود . تو صحبت ها با دوستای صمیمون با افتخار از استراتژی ها ی خفنمون برای شکست دشمن می گفتیم . کنار هم می نشستیم و نتیجه ی یه جنگ تاریخی رو عوض می کردیم . ما بین بالااومدن بازی یه کتاب تاریخی دستمون بود و داشتیم اصل قضیه رو می خوندیم . یه زمانی همه ی دنیامون بود . دیگه برای دیدن جنگ از چشمای یه سوار زره پوش لازم نبود چشامونو ببندیم ، کافی بود موقع جنگ یه دکمه رو فشار بدیم . با همه ی مصائب یه پادشاه آشنا شدیم . چیزی که شاید نا ممکن بود ولی اتفاق افتاد ما به گذشته ها سفر کردیم . این بار شرکت دوست داشتنی کریتیو اسمبلی دوباره رم توتال وار رو بازسازی کرده و به سبد خرید گیمر ها برگشته . به بهونه رم توتال وار 2 ، بازیهای قبلی این سری رو یه نگاه کوتاه می اندازیم و سرآخر یه نکاتی راجع به جدیدترینشون یا همون رم توتال وار 2 می گیم.
سری توتال واردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
سری توتال وار (به انگلیسی: Total War)‏ به معنای جنگ تمام‌عیار یک سری از بازی‌های رایانه‌ای راهبردیاست که اولین بار در سال ۲۰۰۰ با بازی شوگان: جنگ تمام‌عیار عرضه شد، ناشر این سری شرکت سگااست. ( از ویکیپدیا )
این بازیها یه سری ویژگی های مشترک دارن :
- همشون دو حالت نقشه ( Campain Map ) و میدون جنگ دارن . تو حالت نقشه به امور استراتژیک و مدیریتی می پردازین و تو حالت جنگ نیروهاتونو برای پیروزی فرماندهی می کنید .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
- همشون حالت turn based دارن . یعنی شما و کامپیوتر به صورت نوبتی به اموراتتون می پردازید و این درست بر عکس بازی های real time  مثل age of empires  ، empire earth  و بازیهای مشابه دیگس
- این بازی ها به نبردهای واقع گرایانه و گرافیک رئال شون مشهورن .تا جایی که بی بی سی هم برای مستند های تاریخیش از این سری بهره برده
- این سری یکی از محبوبترین سری های تاریخ بازیهای رایانه ایه و بارها جزء پرفروشترین ها شده
.
نمرهIGN
ارزش بازی کردن
روانی و گیم پلی
نوآوری و خلاقیت
زمان بازی
مکان بازی
سال انتشار
عنوان
-
-
-
-
قرن 17میلادی

ژاپن
2000
Shogun1
8.9
2
4
7
1087 – 1453م

اروپا،شمال آفریقا و خاورمیانه
2002
Medieval1








9.4 *
7
9
10+
270 ق.م

اروپا ، شمال آقریفا و خاور نزدیک

2004
Rome 1
-
7
8
9
363-476م
اروپا ، شمال آفریقا و خاورنزدیک

2005
Barbarina Invasion
-
6
7
8
336 ق.م
امپراطوری هخامنشی و کشورهای
همجوار

2006

Alexander
-
7
5
10
272 ق.م
اروپا، شمال آفریقا ، خاورمیانه و آسیای میانه
2005

(Europa Barbarorum)








8.8
8
10
7
1080-1530م
اروپا ، شمال افریقا و خاورمیانه

2006
Medieval 2

9
10
9
اوائل قرن شانزده
1258 میلادی
1174 میلادی
1250 میلادی

آمریکا
بریتانیا
جنگ های صلیبی
اروپای شمال شرقی

2007
Kingdoms
9.5
9
10+
10+
1700-1800م
اروپا ، خاورمیانه ، هند ،       آمریکای شمالی ،کارائیب
2009
Empire
8.9
8
10
8
اوخر قرن 18 م
اروپا ، شمال آفرقا و خاورمیانه
2010
Napoleone
9
10
9
9
قرن 16 م
جزیره ی ژاپن

2011
Shogun 2
-
7
8
7
1175 م

جزیره ی ژاپن
2011
Rise of Samurai
-
9
10
9

قرن 19 م
جزیره ی ژاپن
2012
Fall of Samurai
8.8
10+
8
9
272 ق.م
 از افغانستان امروزی تا پرتغال امروزی
2013

Rome 2









خلاصه ای از بازیهای سری توتال وار
Rome: Total War
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
بدون شک خاص ترین بازی این سری بود . تحولی که این بازی تو بازی های استراتژیک ایجاد کرد ، هیچ بازی دیگه ای نتونست ایجاد کنه . تو اکثر سایت های نقد بازی جزء 4 یا پنج بازی برتر تاریخه . مهمترین نوع آوریش تو زمینه ی گرافیک و امکان دیدن نبرد از دید سربازا بود که تو نسخه های بعدی توتال وار هم کامل تر شد . سوژه ی اصلی بازی جمهوری روم بود اما شما میتونستین سراغ مصر و یونان و  یا سلوکیان و اشکانیان و .. هم برید .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
سواران زره پوش اشکانی
جنگ بین سواره و شمشیر زن و نیزه دار و تیر انداز و … شاید به دقت جنگ های واقعی نبود ولی نسخه ی امروزی یه شطرنج بود . به نظر من از لحاظ آرایش جنگی و چیدن سربازها هنوز حرف اول رو میزنه . ایراد هایی هم داشت . یکیش این که نقشه ی ایران رو نداشت . که خیلی عجیب بود در نوع خودش . یکی دیگش هم مثلا مصری ها بودن که از لحاظ تاریخی مطابقت نداشتن و بیشتر شبیه بازگشت مومیایی 4 شده بودن . یکی از ویژگیهای خاص این بازی سنا بود که وقتی رم بودید می تونستین تجربش کنین . گرچه گاهی به شدت رو اعصاب بود .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1 Rome: Total War: Barbarian Invasion
هجوم وحشی ها بازی مستقل محسوب نمیشه . در واقع بسته ی مکمل بود . بسته ی مکمل خوبی هم بود . یکی از بهترین تجربه ها و خاطره های هر توتال وار بازی چگونگی حفظ روم از خطر سقوط بود . یه روم غربی بود و هزار دشمن و هنر شما که باید حفظش می کردین . قبیله های وحشی مثل هون ها و سرمت ها تو بازی بود که نو آوری خوبی هم داشت . مثلن می توستن مهاجرت کنن و گله ای رو یه حکومت دیگه خراب شن . تجربه ی رقابت ساسانیها و روم شرقی هم منحصر به فرد بود . یکی دیگه از ویژگیهای این بازی جنگ در شب بود که برای اولین بار این جا اضافه شده بود . از لحاظ تاریخی ایرادات این نسخه کم تر بود.دین های زرتشتی، مسیحی و بت پرستی هم به بازی اضافه شده بودن. همین ها باعث شد که بهترین بسته مکمل سال شه.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1 Rome: Total War: Alexander
بین گیمرهای ایرانی منفورترین بازی توتال وار بود.این که به عنوان اسکندر به ایران لشکر بکشی خیلی لذت بخش نبود ولی از لحاظ استراتژی یکی از بهترین ها بود . مهم ترین ایرادش این بود که نمی تونستین هخامنشیان بشین . خب البته به عنوان یه امپراطوری در حال سقوط می شد تا حدی هم به سازندگان حق داد ولی نه خیلی .نوآوری خاصش این بود که تمام جنگ های اسکندر به صورت روایی و در خط داستانی کامل تو بخش جنگ های تاریخی قرار گرفته بودن که واقعا از سخت ترین و چالش برانگیز ترین نبردها بودن
Europa Barbarorum
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
سواران زره پوش اشکانی
اینو داخل پرانتز آوردیم . در واقع ساخته ی سازندگان اصلی بازی نیست و نسخه ی دستکاری شده ی بازی کن هااز رم توتال واره . از لحاظ تاریخی مطابقت خیلی بیشتری داره . گرافیکش هم خیلی چشم نواز تره . یکی از نسخه های محبوب منه ولی برای بازیکن های آماتور اصلا مناسب نیست. هم بخاطر سختی بیشترش و هم بخاطر نقشه ی خیلی وسیعش که از ایران هم فراتر رفته. به علت بزرگی نقشه گیمر تا حدی سردرگم میشه ولی یکی از کامل ترین مجموعه واحد های نظامی رو داره . نو آوریش تو بوجود آوردن چیزی شبیه درخت تکنولوژی بود که اگرجه ایراد داشت ولی خیلی بازی رو به شرایط دنیای واقعی نزدیک تر کرده بود . واحد های نظامی هر کشور هم به زبون مادری اون زمان صحبت می کردن . مثلا سوارای اشکانی موقع حمله می گفتن : “بتاگید “ که همون بتازید خودمونه .اطلاعات تاریخی زیادی هم تو منوهای بازی بود که واقعن بدرد می خورد و برای مثال شما می توستین قبل از ساختن زوزخونه در موردش یه مقاله مختصر ولی دقیق بخونین .نسخه های دستکاری شده یا مد های دیگه ای هم از سری توتال وار هست که موضوعات زیادی دارن .
مثلا Rise of persia در مورد آغاز امپراطوری هخامنشی . یا نسخه هایی که از ارباب حلقه ها یا بازی تخت ها یا حتی نبرد های آخر الزمان الهام گرفتن . اما به نظر من و خیلی های دیگه یوروپ بربروروم بهترین مد بازی های توتال واره که حتی هنوز هم برای حرفه ای ها ارزش بازی کردن داره . کسی که تو یوروپ بربروروم بازی رو تموم کرده باشه میتونه به توتال واری اصیل بودن خودش بباله
Medieval II: Total Warدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
خب جانشین رم شدن خیلی سخت بود و باعث شد که از اول انتظارات بالایی ازش بره . بازی خوبی بود منهای باگهایی که تو نسخه ی اولیه اش وجود داشت .گرافیک بازی به نظر من  یکی از چشم نوازترین ها بود . در کل اون خلاقیتی که انتظار می رفت تو این نسخه نبود . ولی نبردهای تن به تن تو این نسخه به حد رویاییش خیلی نزدیک شدن . با زوم کردن میتونستین یه جنگ واقعی ببینین . از لحاظ استراتژی به شدت به رم نزدیک بود منهای تفنگ هایی که از وسطای بازی اضافه میشدن . شوالیه ، تفنگ ، پاپ و جنگ های صلیبی کلمات کلیدی این نسخه بودن . دیپلماسی ده ها گام از رم بهتر شده بود و حتی می شد ازدواج دیپلماتیک ترتیب داد . یکی از چیزای جالبی که به بازی اضافه شده بود علمای مذهبی بود . در کل دین تو این بازی از همیشه مهم تر بود . بازی پر از فیلم های آماده ی جالب بود که بعد از عملیات قاتل ها و جاسوس ها  یا اتفاق های مهم تاریخی نشون داده می شد  که نمی دونم چرا تو نسخه های بعدی توتال وار تکرار نشد .بی خود ترین چیزی هم که به بازی اضافه شده بود تاجرا بودن که تاثیرشون به زحمتی که باید واسشون می کشیدی اصلن نمی ارزید . اگه جزء کشور های مسلمون بودین می تونستین جهاد ترتیب بدین که خودش یکی از پر ایراد ترین بخشای بازی بود . چون به راحتی می شد علیه لندن یا اسکاندیناوی جهاد اعلام کرد که با واقعیت تاریخی نمی خوند .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
یکی از ویژگیهای جالب بازی حمله ی مغول ها وتیموری ها تو وسطای بازی بود که واقعن سخت و چالش برانگیز بود . هر توتال وار بازی یه داستان ویژه از اینکه چه جوری مغولا رو دست به سر کرده داره . ایراداتی هم داشت . مثلا مغول ها تو یه اشتباه تاریخی واضح مسلمون بودن . بعضی موقع ها مغول ها تا سال ها حمله نمی کردن و همین جور الکی تو نقشه می گشتن . با همه ی ایرادات به خاطر وجود شوالیه ها و جنگ مسلمون ها و مسیحی ها یکی از نسخه های خیلی جالبه و حتی این اواخر دوباره بازیش کردم . به کسایی که کامپیوتر های قدیمی یا سیستم های ضعیف دارن به شدت توصیه میشه . فرانسه ، انگلیس ، اسپانیا ، ونیز ، سیسیل ، میلان ، بیزانس ، سلجوقیان ، فاطمیان ، امویان اسپانیا و… بود .  می تونم بگم تو این نسخه یکی از بهترین و پرهیجان ترین جنگ قلعه ای و فتح شهر رو داشتیم که به این صورت تو هیچ بازی تکرار نشد .
Medieval II: Total War: Kingdomsدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
ظاهرا بسته مکمل مدیوال توتال وار 2 بود ولی به نظر من خیلی از اون فراتر و بی عیب تر بود . پر از خلاقیت بود . چهار داستان متفاوت وجود داشت . جنگ ها ی صلیبی  ، بریتانیا ، آمریکا و جنگ های صلیبی داخلی با کشور های کافر اروپا . جنگ های صلیبی این بار خیلی دقیق تر و تاریخی تر بود . شوالیه های تمپلار (یا شوالیه های معبد )و هاسپیتالر ها  با دقت زیاد بازسازی شده بودن . شخصیت هایی مثه صلاح الدین ایوبی  ، نورالدین زنگی و ریچارد شیر دل هم تو بازی به عنوان قهرمان وجود داشتن که واقعا تجربه ی خوبی بود . هر کشوری یه شهر داشت که مرکز قدرتش بود و با از دست دادن اون بخشی از توانایی هاشو از دست می داد . مثلن دیگه نمی تونست یه واحد نظامی خاصو بسازه .
نسخه بریتانیا درگیری انگلیس و اسکاتلند و ایرلند و ولز بود که برای خودش نسخه ی کاملی بود و حتی و یلیام والاس فیلم شجاع دل مل گیبسون هم تو بازی بود .ویژگی جالب بازی قلعه های زیبا و پر شمارش بود .
نسخه ی آمریکا یکی از بهترین و نو آورانه ترین بازی های توتال وار بود که محاله بازی کنید و فراموشش کنید . درگیری سرخپوست ها با اسپانیا و فرانسه و انگلیس فوق العاده دیدنی و خاصه و تو هیچ بازی دیگه ای مشابهش وجود نداره . مایاها ، آزتک ها و آپاچی ها  همه به سبک کم ایرادی شبیه سازی شدن . بعضی از سرخپوست ها  ( چیچیمک ها ) می تونن تو جنگ با سفید ها استفاده از اسب و تفنگ رو یاد بگیرن که خودش یکی از بهترین و نوآورانه ترین کارای سری توتال وار بود. آپاچی ها چیزی شبیه جهاد هم دارن که بازم جالبه . اسپانیایی ها هم اوایل مدام از شاه ماموریت میگیرن و اگه درست انجام بدن مدام لقبای اشرافی می گیرن . یکی از نکات جالب این بازی این بود که بعد از فتح یه شهر میتونستین ساکنینشونو قربانی کنین ( البته به شیوه ی سرخپوستی و برای جلوگیری از خشم خدایان  ، نه همین جور الکی ) .
موند نسخه ی جنگ ها توتونیک یا جنگ های صلیبی داخلی که اونم جالب و هیجان انگیز بود . در واقع موضوع اصلی بازی جنگ امپراطوری های مسیحی و لیتوانی بت پرست بود . گرچه شما اگه لیتوانی بودین می تونستین با مسیحی شدن جلوی این جنگا رو تا حدی بگیرین . اگه دانمارک میشدین می تونستین با نروژ متحد شدین و یه کشور قدرتمند تر بسازین که در نوع خودش جالب بود . پنج شهر هم تو بازی وجود داشت  که کشوری که بیشتر اونا رو فتح می کرد می تونست اتحادیه هانزا یا لوفت هانزا رو تشکیل بده که اقتصاد رو قدرتمند می کرد .
همون طور که دیدید از حیث جزئیات تاریخی این نسخه کامل و بی نظیر بود.
Empire: Total Warدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
یه جور باز نگری اصل بود . موتور گرافیکی تحول یافته ی بازی ، با یه اقدام انقلابی از جنگ های دریایی هم پشتیبانی می کرد . استراتژی های بازی کاملا عوض شده بود . توپ های مختلف و سوار و پیاده ی تفنگدار همه چیز رو عوض کرده بود . برای اولین بار باید فکری به حال منابع غذایی امپراطوری می کردین .  درخت تکنولوژی به شما کمک می کرد تا امپراطوری تون رو به سمت انتخاب هایی ببرید که خودتون می خاید . این بار دنیا از همیشه کامل تر بود . نبرد بر سر آمریکای شمالی یکی از جذابترین چالش های سری توتال وار در اومده بود . شاید واحدها ی نظامی کمی از همیشه بیشتر کلیشه ای به نظر می رسیدند  ( خب دیگه یه تفنگ بود و همش لباس فرم عوض می شد ) اما در عوض جزئیاتی که در چهره و رفتارشون بود بی نظیر بود .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
  دیگه هیچ سنگری امن نبود  ولی عوضش هر چقدر می خواستید می تونستید سنگر بسازید . کلی استراتژی مختلف دفاعی سر همین سنگرا وجود داشت . برای اولین بار می تونستین وزیرای مختلف منسوب کنید . یه سری ریزه کاریهای اضافی و وقت تلف کن از نسخه های قبلی حذف شد . گستره ی وسیعی از کشور های قابل انتخاب وجود داشت . فرانسه و انگلیس و اتریش و عثمانی و مغول های هند و … . قزلبباش ها و صفوی ها هم بودند ولی در حال انحطاط و حتی قابل انتخاب نبودند . یکی از ایراد های عمده ی بازی این بود که واحد ها و فرهنگ صفوی ها زیادی عربی کار شده بود و این از ارزش کار کم می کرد .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
عوضش این بار شما بودید که مسیر دموکراسی و دیکتاتوری رو مشخص می کردین . اگه انگلیس بودین و کشور پادشاهی تونو به نحو بدون مشکلی اداره می کردین دیگه آمریکایی بوجود نمی اومد . اگه فرانسه بودین و تو کشورتون هر روز آشوب نمی شد دیگه انقلاب فرانسه ای اتفاق نمی افتاد . بله شما همچین آدم تاثیر گذاری بودید. یکی از نکات جالب بازی وجود اشراف زاده هایی بود که مشکلشونو با دوئل هایی که بصورت نمایشی و زیبا نشون داده می شد ، حل می کردن .  توتال وار از این به بعد دیگه به سمتی رفت که گاهی تماشای بازی از بازی کردن هم جالب تر می شد .
Napoleon: Total Warدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
این دیگه از اسمش پیداس و خیلی نیازی نیس که توضیح بدم چه لذتی داره جای یکی از بزرگترین افراد تاریخ نبردهای بشر قرار بگیرید . ناپلئون بسته مکمل امپایر نبود و ششمین بازی مستقل سری محسوب می شد . می تونستید با امپایر سرنوشت نبرد واترلو رو به سود ناپلئون رقم بزنید . بازی چهار کمپین داشت که کمپین ایتالیا ، حمله به مصر ، سروری اروپا و کمپین اتحاد بود . ایتالیا و مصر که بخشی از مسیر زندگی ناپلئون بود .آقایی اروپا چیزی شبیه توتال وار های قبلی  بود که شما باید فرانسه رو به قدرت برتر تبدیل می کردید . سر آخر هم می تونستید با انتخاب روسیه ، پروس ، انگلیس و اتریش تو کمپین چهارم جلوی ناپلئون پر مدعا رو بگیرین .
Total War: Shogun 2دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
دنباله ای با شرف و برگشتی به اصول و ریشه های توتال وار که تو سرزمین سامورائی رقم خورد . جنگ های تن به تن از همیشه زیبا تر بودن . وقتی به نبردها نگاه می کردید در واقع داشتید یکی از فیلم های مرحوم آکیرو کوروساوا رو نگاه می کردین . در گیری خانواده ها ی اصیل ژاپنی بر سر قدرت یکی از جالب ترین نبردهای توتال وار در اومده بود . این بار شما حتی می توستین روی قهرمان هایی که توانایی ها و مهارت های استثنایی دارن هم حساب کنین . قهرمان هایی که می تونستن صدها نفر رو تو جنگ ها از پا در بیارن . بازی در برگیرنده ی انواع نبرد می شد . از نیروهای ماقبل سامورایی . تا ساموری های پیاده ، سواره و تیر انداز . تا تفنگ دار ها و توپ های جنگی . برای اولین بار کشتی ها به سبک باستانی و با آتش به نبرد همدیگه می رفتن . قلعه های ژاپنی از تمام قلعه های بازی های قبلی متاوت بودن و جنگ برای فتحشون خیلی خاص به نظر می اومد . تعداد سرباز هایی که می شد تو نبرد مدیریت کرد بازم اضافه شده بود . هدف بازی این بود که شما به عنوان یه خانواده ی ژاپنی مسیر قدرت رو طی کنید و در نهایت با فتح  پایتخت امپراطور شید . خیلی مهم بود که تو این مسیر زیادی جلب توجه نکنید تا همه به فرمان امپراطور با شما دشمن شن . مثل امپایر شما علاوه بر فتح شهر ها باید نگاهی به نقاط استراتژیک تجارت دریایی هم می داشتید که فتح و نگه داری اونها برای خودش هیجان مخصوصی داشت.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1 Total War: Shogun 2: Rise of the Samurai
این یکی نه نسخه ی مستقله ، نه  بسته ی الحاقی نه نسخه ی تغییر یافته . یه دی ال سی یا محتوای دانلودی بود که کمپین جدیدی به یازی اضافه می کرد . گذشته ای دور و آغاز نظام شوگونی ژاپن . اساس بازی روی همکاری با خانواده های خویشاوند بود . ولی به موقعش باید اینقدر قدرتمند بودید که با همونا هم می جنگیدید . یکی از سخت ترین کمپین های سری توتال وار محسوب میشه و برای آماتورها به اون صورت توصیه نمیشه


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1 Total War: Shogun 2: Fall of the Samurai
این بار از لحاظ تاریخی از همیشه به امروز نزدیک تر می  شید . وقتی که امپراطور تصمیم به نابودی نظام سامورائی قدیمی می گیره حالا عده ای از سامورایی ها لباس فرم می پوشن و  طرفدار امپراطوری و عده ای هم با سنت ها ی قدیمی به جنگ مدرنیته می یان .  مسلسل ها در مقابل تیر و کمان ها . شما همیشه می تونید بین  این دو انتخاب کنید .  تجارت با غرب هم یکی از مهم ترین مسئله هاس  اما جالب ترین و خاص ترین نکته ی این سری  نبرد بر سر ایجاد ریل قطاره . با ریل قطار می تونید ارتشتونو مدام جا به جا کنید و از همیشه قدرتمند تر شید . نبردهای دربایی تو این نسخه از همیشه مهم تره و حتی می تونین با کشتی هاتون یه شهرو بمبارون کنید . یکی دیگه از نکات و خلاقیت های عالی بازی امکان پشتیبانی توپخانه ی کشتی ها تو نبرد زمینی که خودش یه داستان جدیدی ایجاد می کنه و این نسخه ی بازی رو شدیدن منحصر به فرد می کنه .  این نسخه  بسته ی الحاقی یا اکسپنشن پک  شوگون بود ولی خودش مستقلا اجرا میشد .
Total War: Rome IIدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
کریتیو اسمبلی از اول هدفشو گذاشت که ایراداتو رم قبلی رو بگیره و با موتور گرافیکی جدید یه بازی ایده آل به سریش اضافه کنه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
- نقشه فوق العاده که از نقشه ی رم قدیمی بزرگ تره .شهرها بیشترین تطابق با تاریخ رو تو کل سری ها داره . این نسخه مجموعه ای عالی از کشورهای مختلف رو هم برای انتخاب آماده کرده . روم ، سلوکیان ، مصر ، آتن ، اسپارت ، مقدنیه و … . اشکانیان و پونتوس هم انتخاب های ایرانی اند که فوق العاده تاریخی و با جزئیات بی نظیر آماده شدن . شعار اشکانی ها هم ” بردباری ، منفعت و عدالت ” که خیلی جالبه . مثل همیشه سوارای زره پوش و سوارای تیرانداز ایران شکست ناپذیرن .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
سواران زره پوش اشکانی
- هر چند شهر با هم تشکیل یه استان رو میدن و برای داشتن همه ی مزایای یه استان این بار باید از چند تا دیوار بالا برید
- ایجنت ها یا مامور های بازی بر اساس فعالیت هاشون تخصص می گیرن و در کل طیف وسعی از کارها رو می تونن انجام بدن
-30 تیپ شهر مختلف تو بازی وجود داره که تمامی فرهنگ ها ی اون زمانو در بر می گیره . جنگ های شهری پر از جزئیاته و همه ی  ویژگیهای سری های قبلی رو با هم مخلوط کرده
- درخت تکنولوژی به نحو احسن تو بازی وجود داره و شما می تونید بر حسب اولویت هاتون تو زمینه ی جنگی یا مدنی پیشزفت کنید .
- بدون شک شاهد بالاترین تطابق تاریخی تو کل سری ها هستیم و حتی شورشی ها هم فرهنگ های متفاوتی دارن . مثلا شورشی ها هر استان ایران بنا بر تمدنشون  می تونن پارسی ، مادی ، پارثوه ، درنگی یا … باشند .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
- نه به اندازه یوروپ بربروروم ولی هر فرهنگی پر از المان های تمدنی خودشه . یکی از جالب ترین چیزها اسم هر واحد نظامی که علاوه بر این که درفش مخصوص دارن اسم های جالبی هم دارن . مثلن یاران رستم . یا آتش مقدس پیروزی .
- یکی از ویژگیهای فوق العاده ی بازی امکان پشتیبانی کامل نیروهای دریایی از نیروهای پباده تو نبردهای ساحلیه . میشه سرباز ها رو از کشتی پیاده کرد و حتی دیوارهای شهری رو هم تصزف کرد .
-  بازی پر از انتخاب هایی که تو موفقیت امپراطوری تاثیر گذارن و از این جهت مثه یه بازی  RPG  عمل می کنه .  خیلی مهمه که ژنرال هایی که زیادی با نفوذ شدن رو رصد کنین . و فکری به حال قدرت از دست رفتتون بکنید
- دیپلماسی از همیشه مهم تره و شما اگه مهارت کافی داشته باشین می تونید بدون فتح نظامی یه کشور رو کاملن مقهور خودتون کنین . شما  می تونید کلی پادشاهی تابعه زیر دست خودتون داشته باشید که همه ساتراپ های شما باشن.
-  ژنرال ها می تونن به کلسکیون بزرگی از توانایی ها برسن که تو اداره ی امپراطوری یا میدون جنگ به شدت مورد نیاز شما خواهد بود . ولی حواستون باشه این بار ژنرالها از همیشه آسیب پذیر ترن و خیلی راحت بدون پشتیبانی لازم از دست میرن .
- یکی از منطقی ترین کارها محدود کردن تعداد لشگر ها به ازای قدرت امپراطوریه که واقعا بجاست . شما از همون اول کار نمی تونید 9 تا لشگر داشته باشید و این خیلی به متمرکز شدن بازی کمک کرده .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
- یکی از ایده های عالی بازی شبیخون ها ست که نسبت به قبل به طرزی انقلابی متحول شدن . شما می تونین انواع اقسام تله ها رو برای دشمن ها بزارید . مدل دیگه ی جنگ ، حمله به صف تدارکاتی و ناآماده ی دشمنه . دشمنی که در حال لشگر کشیه هم آسیب پذیره و هم خسته . جنگ های رودخانه هم با گذشته فرق کردن . این بار میشه از نیروی دریایی کمک گرفت و یا حتی قایق های تدارکاتی برای عبور از رودخونه ساخت . مدلی دیگه جنگ هم وقتیه که  لشکری که به حالت دفاعی رفته ، مورد حمله قرار بگیره . لشگر دفاعی چون انتظار حمله رو داشته می تونه  در یه شعاع خاصی سنگر سازی کنه و قلعه ی چوبی بسازه که از حمله دشمن در امان باشه . جنگ های محاصره ی بندر یا جنگ های ترکیبی نیروی دریایی و زمینی که کلن جدیدن و حرف های نویی واسه گفتن دارن
ارزیابی نهایی و سیستم مورد نیاز
هیچ  چی از بازسازی رم با شکوه سخت تر نیست ( حالا چه رم 2004 منظور باشه ، چه رم قبل از میلاد مسیح)  . بازی ای که نگاه خیلی ها رو عوض کرد . خیلی از ماها لیسانس تاریخمون رو از دانشگاه رم گرفتیم . معماهاش حتی بچه های المپیادی و  درسخون های دانشگاه و دبیرستان رو هم مشغول می کرد . بازی که به نظر من به شدت مشغول تربیت مشتری هاشه و در عین حال اوج هیجان و تخیل  رو بهشون هدیه می کنه . آخرین بازی این مجموعه شاید به اندازه ی سلفش انقلابی نیست  ولی به همون اندازه پر هیجانه و تا  اون حد ریزبینه که تا به حال تو سری توتال وار تجربه نشده . دوسش داشتم و به شما هم توصیه اش می کنم . 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم توصیه شده
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توتال وار روم 1
پاسخ
 سپاس شده توسط I LOVE YOU FARHAD
آگهی
#2
بازی جالبی نیست
.
پاسخ
#3
عکس هاش نمياد هاHuh

دوباره ويرايش کن بهم ريختس
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  توتال وار روم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان