امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کارلوس کی روش : کاش یک علی دایی داشتم!

#1
تصویری :
کارلوس کی روش : کاش یک علی دایی داشتم! 1
متن کامل :

کارلوس کروش کماکان چهره اول فوتبال ایران است. مردی که در اتمسفر
وهم آلود فوتبال ایران همیشه کوشیده چهره اول و همه کاره باشد و این نفر اول بودن را همیشه و همه جا بروز می‌دهد. نگرانی‌های او در مسیر آماده‌سازی تیمش در راه جام جهانی و چالش بی‌پایانش با همکاران باشگاهی‌اش و نگاهی که او در این جریان از موضع بالا به همتایان خود دارد، سبب شده تا همه اخبار فوتبال ایران حول محور او بچرخد. بنابراین بدیهی است که کروش با موج سواری در عرصه خبری، سوژه اصلی رسانه‌های داخلی و خارجی برای مصاحبه باشد. جدیدترین صحبت‌های او را بخوانید که از ترکیب دو مصاحبه او در ایران و خارج تنظیم شده است.



تک مضرابی با کروش

جام جهانی: موفق می‌شویم.
لیونل مسی: بازیکنی که انسان نیست! او ماورای انسان است.
نیجریه: جام جهانی ما.
کریستیانو رونالدو: یک بازیکن دیگر که او هم انسان نیست. درباره انسان‌ها صحبت کنید.
سر الکس فرگوسن: بهترین دوست من و بالاترین شخصی که برایش احترام قایل هستم.
جواد نکونام: کاپیتان عالی و تاثیرگذارترین بازیکن تیم ملی. واقعا شرم‌آور است اتفاقی که برای او افتاد و نکونام به اجبار ایران را ترک کرد.
علی دایی: همیشه یکی از طرفداران بزرگ او بودم. دوران بازی کردنش را در آلمان فراموش نمی‌کنم. او مرد فوتبال نیست بلکه چکیده فوتبال است. دایی هم یکی از خاص‌های دنیاست. در ذهن داشتم آیا می‌شود برای آماده‌سازی تیم ملی در جام جهانی برزیل او را در اختیار داشته باشم!
علی کفاشیان: رییس فدراسیون، صبورترین و باانگیزه‌ترین فردی است که تاکنون در زندگی‌ام دیده‌ام. واقعا احترام زیادی برایش قایلم. او با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات، کار را به جلو برده است و باورم نمی‌شود که چطور این کار را انجام داده است. فکر می‌کنم این کشور باید از این مدیر بزرگ قدردانی کند.
مهدی تاج: واقعا بیشترین تلاش را برای کمک به ما انجام داده است اما فکر می‌کنم اگر دیالوگ و ارتباط مناسب‌تری داشتیم، می‌توانستیم برنامه بهتری برای لیگ تنظیم کنیم اما شخصا او همیشه از ما حمایت کرده است.
منچستریونایتد: واقعا قسمتی از زندگی من است و اکنون قلبم به خاطر عملکرد بدی که داشته، ناراحت است. تنها تیمی است که به خاطر آن مثل یک هوادار معمولی می‌نشینم و کارش را دنبال می‌کنم.



قرارداد با ایران


می‌خواستم در فوتبال ملی کارم را دنبال کنم و به همین دلیل با وجود پیشنهادهایی که داشتم، پس از اتمام قرارداد با تیم ملی فوتبال پرتغال؛ ایران را انتخاب کردم. روزی که به ایران آمدم، این تیم در رده بندی جهانی پایین‌تر از ژاپن و کره جنوبی قرار داشت ولی هم اکنون تیم برتر آسیا لقب گرفته است. با خودم فکر کردم حالا چالش جدیدی در مقابل من قرار گرفته و می‌توان از دانش و تجربیاتم برای رسیدن به موفقیت استفاده کرده و حتی آنها را افزایش دهم که خوشبختانه موفق هم بودم. فوتبال ایران اعتماد به نفس و خودباوری لازم را نداشت که در مرحله مقدماتی جام جهانی این فاکتور را به تیم ملی تزریق کردم و حالا نگرش ایرانی‌ها به بازی‌های ملی تغییر کرده است. تیم ایران با تمام توان جنگید و انسجام تیمی خوبی پیدا کرد و برخلاف گذشته در هر دیدار برای پیروزی به میدان می‌رود.


آمادگی برای جام جهانی


بازیکنان همه تیم‌ها در جام جهانی 10 تا 12 کیلومتر می‌دوند اما این آمار برای ایرانی‌ها 7 تا 8 کیلومتر است. همچنین زمان فعال بازی‌ها در طول 90 دقیقه 64 دقیقه خواهد بود، این در حالی است که میانگین زمان فعال بازی در جام قهرمانان آسیا 52 دقیقه است. چه کسی باید این اختلاف را جبران کند؟ باید به نبی یا تدارکات 72 ساله تیم بگویم که این 12 دقیقه را بدوند؟ مشخص است که بازیکنانی مثل جواد، آندو و منتظری باید این 12 دقیقه را جبران کنند. بازیکنان نیجریه، بوسنی و آرژانتین در لیگ‌هایی مثل جزیره، بوندس‌لیگا، لالیگا و سری A بازی می‌کنند اما بهترین‌های ما کجا هستند؟ در قطر و کویت! آیا اینها بازیکنان بدی هستند؟ به هیچ وجه اینطور نیست. تمام مربیانی که به تیم ملی آمدند، گفتند بازیکنان خوبی داریم اما آماده نیستند در سطح ما بازی کنند. سوال من این است آیا مربیان ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان مربیان احمقی هستند که بازیکنان‌شان را از غنا، سومالی و حتی اتیوپی و گینه انتخاب کرده‌اند اما ایران را فراموش می‌کنند؟ آیا احمق هستند؟ می‌خواهم بگویم ما احتیاج به کار کردن داریم اما اگر زیر سایه درخت پسته بنشینیم، به هیچ جایی نخواهیم رسید. آیا فکر می‌کنید فیفا برای موفقیت ایران اهمیتی قایل است؟ آیا فیفا این قوانین را برای ایران، موزامبیک و سومالی درست کرده است؟ این قوانین از طرف آلمان، انگلیس و قدرت‌های جهان تدوین شده تا از خودشان حفاظت کنند. به همین خاطر سعی کردم از این فرصت استفاده کنم و بازیکنان را در محیطی آفریقایی دور هم جمع کنم. باید شفاف بگویم که به این برنامه اعتقاد کامل دارم. هیچ برنامه‌ای را نمی‌خواهم به کسی دیکته کنم.


هدف در جام جهانی


موفقیت در جام جهانی علاوه بر قدرت تیمی، به همبستگی، اصالت و پیشینه تیم‌ها نیز بستگی دارد. این مسابقات بزرگترین رویداد ورزشی محسوب می‌شود و زمانی که در آن شرکت می‌کنید، باید با این مساله کنار بیایید که ممکن است هر اتفاقی برای شما و تیم رخ بدهد. ایران در 3 دوره‌ای که قبلا در جام جهانی حضور داشته به توفیقی نرسیده و خودش را به حضور در مرحله گروهی راضی کرده است اما می‌خواهیم ذهنیت جدیدی را به آنان تزریق کنیم. هدف ما صعود به مرحله حذفی جام جهانی است و اجازه دهیم تا خودمان و مردم ایران، رویا پردازانه به جام جهانی نگاه کنیم. البته در این میان باید به شکل ویژه‌ای آماده رقابت با حریفان شویم وگرنه چیزی به غیر از حذف در انتظار ما نخواهد بود. می‌خواهیم عملکردی در برزیل داشته باشیم تا به مردم ایران غرور بدهیم. می‌دانم انتظارات مردم از تیم ملی فوتبال بالا است و باید بگویم من نیز متوقع هستم. ما باید سطح کلاس جهانی را به تیم خود القا کنیم تا توان رقابت با حریفان را داشته باشیم. برای ما حریفان فرقی ندارند و فقط می‌خواهیم غرورمان را در جام جهانی حفظ کنیم.




علی کریمی


همه از من درباره شانس حضور علی کریمی در جام جهانی می‌پرسند و باید بگویم که درهای تیم ملی به روی کریمی باز است.




دورگه‌ها


آوردن آنان روند طبیعی خود را طی کرد چرا که این بازیکنان از نظر فرهنگی و دینی مشکلی نداشتند و از حضور در تیم ملی ایران استقبال کردند و در نهایت با تجربه بین‌المللی خود کمک شایانی به ما داشتند.




زبـــــان


اگر قراردادم با ایران ادامه پیدا کند تمام زبان‌های ایرانی را یاد خواهم گرفت و به زبان فارسی، ترکی و عربی مسلط می‌شوم


پیشنهادها رسیده


اول از همه بگویم پیشنهاد آفریقای جنوبی کاملا گمانه‌زنی رسانه‌هاست اما نمی‌توانم پیشنهادهای برخی باشگاه‌های اروپایی را تکذیب کنم و خوشحالم که این پیشنهادها به من داده می‌شود اما من ذهنم متمرکز روی جام جهانی و صعود ایران به مرحله دوم است. بعد از آن می‌توانم درباره این پیشنهادها فکر کنم.

با این وجود اعتراف می‌کنم آرزو دارم برای مربیگری دوباره به لیگ برتر فوتبال انگلیس بازگردم و در این کشور، کار حرفه‌ای خود را دنبال کنم. با احترامی که برای فوتبال کشورهای ایتالیا و اسپانیا قایل هستم، باید بگویم که لیگ برتر انگلیس از نظر فنی، تاکتیک و سرعت، بهترین لیگ جهان است.



نیجــریـه


هر آنچه در توان داریم مقابل نیجریه خواهیم گذاشت چون بازی اول‌مان مقابل این تیم است و باید تمام تلاش‌مان را بکنیم. وقتی قرعه‌کشی جام جهانی را دیدم، گفتم تمام تمرکزمان را روی نیجریه بگذاریم و به همین دلیل برنامه اصلی‌مان را در محیطی چیدم که شبیه آفریقا باشد. به احتمال زیاد نقطه ضعف برنامه آماده‌سازی ما این است که بازیکنان زیادی نداریم که در لیگ‌های اروپایی حضور داشته باشند ولی این نقطه ضعف‌مان می‌تواند به نقطه قوتمان تبدیل شود، چون فوتبال امروز یک بازی گروهی است و چون 70 درصد بازیکنانمان در داخل کشور هستند، می‌توانیم آنها را در زمان بیشتری در اختیار داشته باشیم و هماهنگ‌تر شویم. به همین خاطر عقلانی نیست راجع به قوانین فیفا در ایران صحبت کنیم.



آرژانتیــن


آرژانتین به دلیل سابقه درخشان، شخصیت و بازیکنان درجه اولی که دارد با هیچ حریفی قابل مقایسه نیست.

آرژانتین شرایطی دارد که چنانچه چند بازیکن اصلی آنان غایب باشند، به راحتی، دیگران جایگزین غایبان خواهند شد درحالی که ایران شرایط اینگونه را ندارد چرا که تعداد بازیکنان بین‌المللی بین ما و آنها اصلا قابل مقایسه نیست.
بازیکنی چون «لیونل مسی» تفاوت بارز آرژانتین با دیگر تیم‌ها است. دانش بازی بین‌المللی را نمی‌توان به راحتی در اختیار نفرات قرار دارد اما آنان به دلیل اینکه نفراتشان در بهترین تیم‌های اروپایی حضور دارند، تیم

آماده‌ای هستند.

کریستیانو  رونالدو


چند سالی است که روی رونالدو کار شده و الان همه جوان‌ها نام او را می‌برند اما آیا این بازیکن از ابتدا به همین شکل تمرین می‌کرده است؟ ما باید خودمان را دایما تغییر دهیم. پیامی که برای فوتبال ایران دارم این است که ما باید این تغییر را به وجود آوریم و تحت نظر آن کار کنیم.




گرت بیل


گرت بیل از بهترین‌های فوتبال جهان است که همواره دوست داشتم در منچستریونایتد بازی کند. بیل نیز همچون رونالدو علاوه بر تکنیک، از نظر بدنی همچون سوپرمن است اما من معتقدم در شرایط فعلی اقتصادی دنیا، پرداخت چنین رقم‌هایی مردم جهان را ناراحت می‌کند.



مهدی رحمتی


من کسی بودم که همواره قدردانی فراوانی از زحمات رحمتی داشته و دارم. او احتمالا بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران است اما لازم است مطلبی را که پیش از این هم گفته بودم تکرار کنم.

 برخی بازیکنان نگرشی اشتباه دارند که فکر می‌کنند لباس تیم ملی متعلق به آنهاست. چیزی که سعی کردم به بازیکنانم بگویم این است که قدر پیراهن و لباس مقدس ملی را بدانید و این لباس مال هیچ کس نیست. من هیچ‌گاه دستاوردها را فراموش نمی‌کنم اما این مساله، یک مساله شخصی نیست.
 او در پاسخ به این سوال که پس با این اوصاف رحمان احمدی و دنیل داوری دروازه‌بانان تیم ملی ایران در جام جهانی خواهند بود، گفت: بله اما تا زمانی که لیست تیم ملی اعلام نشود و تا زمانی که به برزیل نرویم، این سوال شما پاسخش مشخص نخواهد بود.



منچستریونایتدِ  مویس


جانشینی آلکس فرگوسن برای هر مربی سخت و دشوار است و یقین دارم به این مربی زمان داده خواهد شد تا به افکارش برسد.

منچستریونایتد در لیگ فوتبال قهرمانان اروپا عملکرد خوبی دارد اما در لیگ برتر فعلا نتایج خوبی کسب نکرده که گمان می‌کنم شرایط تغییر کند.
 در این باشگاه هیچ وقت مسوولان عجله ندارند و به داشته‌های خود اعتماد می‌کنند. حتی اگر این تیم چهارم هم نشود، بازهم مشکلی برای دیوید مویس ایجاد نمی‌شود تا وی در زمانی مشخص به خواسته‌های خود برسد. در این تیم جوانان زیادی وجود دارند که باید با تفکرات سرمربی جدید آشنا شوند.
Goodbye Flashkhor...
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نگاه خشمگین رونالدو به علی دایی (عکس)
  طارمی: بعد از جام جهانی پیشنهادهای زیادی داشتم/ رویای من بازی در اروپا بود
  کمک می کنم رونالدو رکورد علی دایی را بشکند
  علی دایی و اورتون - ماجرا چیست؟
  بحث علی دایی در اردوی تیم ملی پرتغال
  پیراهن دایی و پیوس را به آل‌کثیر دادند!
  قلعه‌نویی: به خاطر تعهدی که داشتم پیشنهاد تیم ملی را رد کردم
  علی دایی مقابل دروازه بان افسانه‌ای منچستر/عکس
  برانکو: از دو تیم مصری پیشنهاد داشتم
  کرونا مانع کم شدن رکورد رونالدو و دایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان