امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برنامه ریزی ها برای جذب گردشگرخارجی باید افزایش یابد/ نجفی از سرمایه های نظام است

#1
معاون اول رئیس جمهوردر مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: تلاش برای افزایش جذب گردشگر خارجی به کشور باید بیش از پیش افزایش یابد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اسحاق جهانگیری در این مراسم که پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد با بیان اینکه نجفی یکی از سرمایه های نظام اسلامی است گفت: دکتر نجفی در هرکجا که خدمت کرده مجموعه خدماتی را که ارایه داده است مورد رضایت نظام و کارکنان آن مجموعه بوده است.
وی گفت: اصرار دولت بر این بود و هست که از ظرفیت دکتر نجفی استفاده کند اما سلامتی وی بر کارها ارجحیت دارد و بنابر این رئیس جمهور با استعفای نجفی موافقت و در جایی دیگری که مناسب حال وی باشد از توانمندی های نجفی استفاده می شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی های دکتر نجفی در سازمان میراث فرهنگی گفت: برنامه هایی بسیار خوبی را آقای دکتر نجفی در این سازمان شروع کرده است که این برنامه ها توسط سلطانی فر تداوم خواهد یافت و نهایی می شود.
وی در ادامه به اهمیت سه ماموریت بزرگ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: وجود هزاران اثر تاریخی و فرهنگی در کشور باعث شده تا ایران به عنوان یک کشور متمدن و برخوردارد از فرهنگ و تمدن غنی معرفی شود بنابر این هز کسی که به تمدن و فرهنگ ایران علاقه مند است و این کشور را دوست دارد پیگیر موضوعات مرتبط با میرثا فرهنگی است و برای آثار فرهنگی و تاریخی ایران دلسوزی و علاقه مندی دارد.
وی گفت: صنایع دستی نیز یکی از ظرفیت های مهم در کشور است که یکی از مهمترین دغدغه هایی که در این باره داریم پیدا کردن یک بازار مناسب در داخل و خارج کشور برای فروش و صادرات صنایع دستی است.
وی اضافه کرد: این بخش می تواند به درآمد زایی و رفع بی کاری و افزایش صادرات کمک کند.
جهانگیری در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع مهم گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: در ماموریت های تعریف شده برای این سازمان موضوع گردشگری اهمیت بیشتری پیدا می کند چراکه در حال حضار حجم مسافرت و گردشگری در دنیا افزایش یافته و با توجه به چشم انداز جهان در سال 2020 میلادی باید برای افزایش جذب گردشگران خارجی بیش از پیش تلاش کرد.
وی با اشاره به جاذبه های بی نظیر گردشگری در ایران ادامه داد: البته موضوع زیر ساخت های گردشگری نیز اهمیت ویژه ای دارد و در سفر نخست وزیر ترکیه به ایران وی نیز در دیدار با رئیس جمهور به این موضوع اشاره و بر تامین زسیر ساخت های گردشگری در کشورمان تاکید داشته است.
جهانگیری با بیان اینکه گردشگری مذهبی می تواند مهمترین نوع گردشگری در کشور ما باشد افزود: به عنوان مثال گردشگران عراقی علاقه مندی بسیار زیادی بریا سفر بهایران دارند که البته در سفر به ایران هزینه هم می کنند و دولت عراق نیز از این موضوع حمایت می کند.
وی گفت: باید به جذب گردشگرانی فرک کرد که با فرهنگ ایران اسلامی تطابق بیشتیر دارند و به فرهنگ، آداب و اعتقادات ما نزدیک تر هستند.
معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که با توجه به مسئولیت جدید دکتر نجفی مایل هستم مقداری در باره مسایل اقتصادی نیز صحبت کنم گفت: دولت تدبیر و امید، امیدواری فراوانی در بین مردم به وجود آورده است و به سفر به قم و دیدار با مراجع تقلید بسیاری از آنان موفقیت دولت در ماه‌های اخیر و باز شدن گره‌های مردم را اشاره کردند.
وی ادامه داد: در سفر روز گذشته به سیستان و بلوچستان نیز همه اقشار این استان از مسئولان و اقوام مختلف اعم از شیعه و سنی معتقد بودند که مردم به این دولت امید بستند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات عدیده در مقابل دولت یازدهم، رکورد تورمی و مسائل پیچیده بین‌المللی را از مهمترین دغدغه‌های دولت در ابتدای کار معرفی کرد.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با دعوت از بخش خصوصی برای ورود به مسئله اقتصادی و استفاده از کانال‌های ال‌سی برای ورود به شبکه بانکی گفت: باید بنیان تحریم‌ها را به هم بریزیم و من فکر نمی‌کنم که بعد از این مدت دیگر بتوانند تحریم‌ها را تقویت کنند. وی بی‌ثباتی اقتصاد در دولت قبل را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تا چند روز قبل از انتخابات کسی نمی توانست از صبح تا ظهر قیمت ارز را حدس بزنید اما در حال حاضر شاهد یک ثبات رد بازار ارز هستیم اما برخی این مسئله را فراموش کردند.
جهانگیری ادامه داد: نرخ تورم در دولت گذشته هر ماه افزایش داشت و با آغاز دولت یازدهم نسبت تورم هر ماه نسبت به ماه قبل دارای کاهش بوده و از ۴۵ درصد درابتدای شروع دولت به ۳۵ درصد در این ماه رسیده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه رکود حتما با تدابیر دولت برطرف خواهد شد ادامه داد: درباره مسکن مهر نیز به عنوان گره کور اقتصاد کشور که پایه پولی را افزایش داده بود تصمیم بر توقف گرفتیم و با ارائه راهکاری جدید آن را ادامه دادیم.
وی ادامه داد: درموضوع پرداخت نقدی یارانه‌ها اگر چهار عمل اصلی به درستی انجام می‌شد به کسی ۴۵ هزار تومان نمی‌رسید.
جهانگیری با بیان اینکه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تمام قوا باید کمک کنند افزود: تصور من این است که امکان دارد دولت به دلیل کوتاه بودن زمان و برخی مشکلات دچار اشتباه و اشکال شود ولی این برداشت را دارم که برخی فکر می‌کنند باید به هر دلیلی از دولت انتقاد کنند.
جهانگیری در ادامه به مسئله انتصاب نجفی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی امور اقتصادی اشاره کرد و افزود: این ستاد که متشکل از رئیس جمهور معاون اول وزیر اقتصاد و تعدادی از مشاوران و معاونان رئیس جمهور است هفته‌ای دوروز تشکیل جلسه داده و به مسائل کلان اقتصادی می‌پردازد و نیاز بود که یک دبیر کاردان مثل آقای نجفی برای آن تعیین شود.
برنامه ریزی ها برای جذب گردشگرخارجی باید افزایش یابد/ نجفی از سرمایه های نظام است 1
پاسخ
آگهی
#2
به بخش خبرها منتقل شد
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
Heart برجام باید حفظ شود
  برای خوزستان باید تصمیمات جدی‌تری گرفت
  اقدامات کشورهای مختلف در پی افزایش مجدد شیوع کرونا
  وضعیت قرمز بوشهر در انتظار برنامه‌های رئیس‌جمهور
  برنامه‌ریزی بر اساس اصول علمی در شرایط بحرانی الزامی است
  افزایش احتمال انتقال کرونا در محیط‌های بسته
  روحانی: برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام فعالیت‌های آموزشی سال آینده در کنار کرونا انج
  عرصه جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی گسترش یابد
  پلاسمادرمانی برای بیماران کرونایی باید در مراحل اولیه بیماری انجام شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان