امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیو گرافی کامل شکیرا!

#1
Music 
کامل ترین زندگینامه شکیرا به زبان فارسی (shakira biography):
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شکيرا ايزابل مبارک ريپل(shakira Isabel mebarak Ripoll) در دوم فوريه 1977 در روز چهارشنبه (Barranquilla) در کلمبيا به دنيا امده است . پدرش ويليام مبارک (William Mebarak) يک امريکايي لبنانی تبار است ومادرش نيديا ريپل(Nidia Ripoll) يک کلمبيايي است وهمين باعث شد که شکيرا در دوران کودکی با فرهنگ و موسيقی هر دو کشور آشنا گردد وی هم چنين به آهنگ های انگليسی  بسيار علاقه مند شد .
شکيرا در يک خانواده فقير متولد شده ، پدرش جواهر ساز و نويسنده است . همسر سابقش 8 فرزند داشت ولی شکیرا تنها فرزند او ازهمسردومش بود او در بنج سالگی نخستین شعرش را به نام (LAROSA DE CRISTAL) نوشت وبس از دریافت یک چابگر به عنوان هدیه شروع به نوشتن اشعار دیگری کرد ودر هشت سالگی بس از مرگ برادر بزرگترش در تصادف با موتور سیکلت اولین اهنگش را با نام TUS GAFAS OSCURAS نوشت که نشانه ی غم بدرش بود و وي در سن ۶ سالگی نواختن سازدهنی و در دوازده سالگی شروع به يادگيری گيتار کرد . در جوانی بدرش اورا به یک رستوران محلی شرقی بردکه در انجا شکیرا برای اولین باردامبک(یک نوع طبل سنتی عربی ) را شنید وقبل از اینکه بداند. مشغول رقصیدن روی میز رستوران بود و همه ی حاضرین او را تشویق كردند .  شکيرا ازهمان دوران بچگی به موسيقی و سرودن شعر علاقه زيادی داشت به طوری که شکيرا به شدت تحت تاثير نوشته های عربی پدرش قرار گرفت او در 10 سالگی به عنوان برنده مسابقه استعداد و قريحه ملی شناخته شد در سال دوم مدرسه عضو گروه کر مدرسه بوده و به خاطر اينکه خيلی بلند وقوی می خونده (مثل حالاش) از گروه اخراج شده . معلم موسیقیش به او گفت که صدایش مثل بز است او در مدرسه به نام دختر رقاص معروف بود بین سنین10تا13سالگی وبس از فرا گرفتن گیتاربا مونیکا اریزا(تهیه کننده تأتر های محلی ملاقات کردکسی که از شکیرا خوشش امده بودو به او دراین کار کمک بسیار کردو در همان سن به بوگاتا سفر کرد و در سيزده سالگی برای انتشار آلبوم جادو (magia) که شامل ترانه هايي بود که او در سنين هشت تا سيزده سالگی سروده بود قرار دادی با شرکت (sony musik Colombia) امضاء کرد که با فروش باور نکردنی 1 ميليون نسخه روبرو شد . او از اواز خواندن برای دوستان ومعلمانش (و حتی راهبه ها ) لذت می برد .
اون با آلبوم Magia که در 13سالگی خونده بود تونست برای فستيوال OTI اسپانيا انتخاب بشه ، اما به دليل سن کمش ، که کمتر از 16 سال بود بهش اجازه شرکت در فستيوال رو ندادند در 15 سالگی از دبيرستان فارغ التحصيل شد که بعد از اون با آلبوم Peligro تونست انتقام سختی ازشون بگيره (دمش گرم) يکبار هم توسط دولت کلمبيا مورد تقدير قرار گرفته و تونسته مجوز ملاقات رسمی با پاپ رو در واتيكان به دست بياره.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
در ماه فوریه ی سال 1993 در امریکا جشنواره ای برگزار شد که به خاننده های لاتین فرصتی می داد تا اهنگ ها خود را به نمایش بگذارند شکیرا به امریکا رفت و اهنگ( ایرس )خود را به نمایش گذاشت ومقام سوم را کسب کرد یکی از داورانی که به او رای داد ریکی مارتین20ساله بود و دوباره در سال1995به ساخت اهنگ برگشت وسومین البوم خود را به نام پیس دز کالوز بیرون داد که سرو صدای بسیاری در امریکای لاتین و همچنین برتقال و برزیل به با کرد و15میلیون بار کبی شد وبس از ان چهارمین البومش را در سال1998منتشر کرد که بسیا ر موفقیت امیز بود در سایل های 1995-2000موفقیت او در محدودهی امریکای لاتین و اسپانیا بود اما هم اکنون او یکی از بزرگترین خوانندگان دنیا است . معنی اسمش رو هم که حتماً خودتون اطلاع داريد، شکيرا (بر وزن فعيلا) در زبان عربی به معنی "زيبا و خوش اندام" است . در ضمن او علاوه بر زبان مادريش يعنی  زبان اسپانيايی ، زبان هاي انگليسی و عربی کاملاً مسلطه به طوری که به هر سه زبان شعر ميگويد . او زبان انگليسی را نزد گلوريا استفان خواننده معروف امريکايي آموخت و با زبانهای ايتاليايي و حتی فارسی! آشنايي داره . شکيرا جايزه موزيک و موسيقی جهان را در سال 2001 در موناکو بدست آورد .
شکيرا خواننده موفق و جنجال برانگيزی است که آهنگهايش با يک دوره مــوفقيت به اجرا در آورده است . بعد از اجتناب ازانتخاب شغل وحرفــه ، او وقتش را به موسيقی اختصاص داد .
شکيراهمچنين برتری و تسلط برنامـــه اش را بــا در آميختن منحصر به فرد pop-rock بدست آورد . او تمام اين مدت به اين اسم (woman full of grace ) که در عربی به معنای سرشار از متانت وقار اسـت زندگی کرد .  برتری برنامه های پاپ آمريکای شمالی ثابت کردکه خواننده تحت تاثير شعار شعر او قرار گرفته با ترقی دادن و بالا بردن مبارزه طلبی در هر کجا ودرهر زمان قرار دارد .
او پس از فارغ التحصيل شدن از دبيرستان تصميم گرفت زندگی خود را وقف موسيقی کند به اين ترتيب چندی بعد آلبوم دوم خود (peligro) ياهمان خطر(danger) را ضبط کرد .
پس از اين آلبوم(دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
pies descalzos ) ياهمان پاهای برهنه (bare feet) را به بازار عرضه کرد . اين آلبوم نقطه عطفی در زندگی هنری شکيرا بود . به جرات می توان گفت که اين البوم با فروش چهار ميليون کپی درهشت کشور جهان نام شکيرا را به عنوان يک خواننده و آهنگساز توانای (pop-rock) بر سر زبان ها انداخت و بدين ترتيب بود که آلبوم بعدی او (Donde Estan Los Ladrones) به بازار های امريکا راه يافت . زمانی که شکیرا در سال 1995به ضبط موسیقی بازگشت کنترل بیشتری بر روی موسیقی خود نشان داد و بیشتر بر روی راک اند رول کار کرد _به علاوه طنین عربی_در میان کار پاپ لاتین او به چشم می آمد. اولین نتایج این کار"Pies Descalzos"(پای برهنه) بود که در سال 1995 منتشر شد و در ابتدا به کندی به فروش می رسید .  آلبوم کم کم شروع به دریافت  تقدیرهای متفاوت برای  Estoy Aqui که موفقیت بزرگی در سرتاسر  امریکای لاتین و نیز اسپانیا کسب کرده بود، کرد. پس از پیشرفت" دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
pies descalzos  " او به ساختن مشتقات آن ادامه داد یعنی: "Dónde Estás Corazón" و "Antología" و "Pienso en Ti" و "Un Poco de Amor" و "Se Quiere, Se Mata".البوم رتبه ی اول را در هشت کشور جهان کسب کرد و سرانجام در امریکا حدود 300000 نسخه به فروش رسید. شکیرا دو سال را به گردش و ترقی گذراند (او سرانجام در 1997 El Oasis را ترک کرد.).
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شکيرا در جايی درباره نوع موسيقی خود می گويد : « من اگر چه يک کلمبيايی بودم ولی به گروه هايی نظير :
led zeppelin the care --- the police --- the beatles وnirvana علاقه داشتم و با وجود اين علاقه زيادی به موسيقی rock داشتم به علت اينکه اصليتی لبنانی دارم به موسيقی عربی نيز علاقه پيدا کردم و در واقع اهنگ هايی که من می سازم ترکيبی از موسيقی(pop-rock وعربی) است » . ضمناً رقص او هم ترکيبی از رقص غربی با عربی است .
در سال 1998 با گلوريا استفان (خواننده امريکايي) يک قرار داد همکاری امضا کرد و او را مدير برنامه های خود کرد .
حاصل اين همکاری آلبوم Where are the thieves بود .
حرکت او زمانی نتیجه داد که آلبوم بعدی  او در سال 1998با نام Dónde Están los Ladrones (دزد ها کجا هستند) موفقیتی بزرگ تری نسبت به قبلی کسب کرد.مسئله ی دیگر این بود که حدود 11هفته رتبه ی اول بیلبورد البوم های لاتین را داشت و دو رتبه ی اول در امریکا(در جدول لاتین) با Ciega, Sordomuda و "Tu". هر چند که تراک اصلی البوم "Ojos Así" اشاره ای واضح به موسیقی عربی بود که او از پدرش آن را به ارث برده بود.
موفقيتی که اين آلبوم کسب کرد بسيار بيش از حد انتظار بود . وقتی گلوريا استفان پيشنهاد ترجمه ojos asi به انگليسی را داد , شکيرا تصميم گرفت تا انگليسی را به خوبی فرا بگيرد و خود نويسنده آهنگ های انگليسی باشد . سطح و کلاس ترجمه شعرها از زبان اسپانيايی به انگليسی به حدی قویبود که خود منتقدان دهانشان باز مانده بود که چگونه يک شعر از زبانیبه زبان ديگر با اين لطافت و ظرافت ترجمه شده . خود Shakira تمام شعر هایاسپانيايی رو به انگليسی ترجمه کرده بود....خودش ميگه که برای اينکار به مدت ۴ ماه فقط کتاب های شعر انگليسی مطالعه ميکرده و بسيار کاره سختی هم بوده ... .
همچنين گلوريا استفان درباره شکيرا ميگويد : « اين واسه ی من خيلی خوبه که دارم با هنرمندی کار ميکنم که واقعا" ميدونه که چی ميخواد ... پس جای تعجب نيست که از بين 12 خواننده لاتين زبان ، شکيرا برای جلد مجله (Era of the Rock era *عصرو دوره موزیک راک*) انتخاب شود .
. در این زمان او صحنه را برای اجرایی در " MTV Unplugged" که اولین کانال به زبان اسپانیایی بود اماده کرد. "
MTV Unplugged" به عنوان یک البوم درسال 2000 منتشر شد و برای دو هفته در صدر جدول لاتین قرار داشت و این سومین آلبوم او بود که به فروشی بیش از 300000 هزار کپی دست یافت و همچنین برنده ی جایزه ی Grammy به عنوان بهترین آلبوم پاپ گردید. در افتتاحیه ی مراسم انتخاب بهترین های موسیقی Grammy سال 2000 او به عنوان بهترین خواننده ی زن پاپ به خاطر : ("Ojos Así") و بهترين خواننده زن راك به خاطر : ("Octavo Dia") انتخاب شد.
اولين البوم شکيرا به زبان انگيسی(laundry service) سرويس لباسشويی است که در سال 2001 به بازارآمد و دليل نامگذاري آن هم اين بود كه چون وقتي او عاشق است احساس تميزي و نو بودن ميكند. زيادی به خواندن به زبان انگليسی را نداشت اگر چه به اندازه کافی به اين زبان تسلط داشت اما ترجيح می داد تا اسپانيايی بخواند . تا زمانی که او با اميليو وگلوريا استفان همکاری مي‌کرد اين دو نفر او را قانع کردند تا به زبان انگليسی نيز بخواند . و از اين رو او اولين آهنگ خود را به زبان انگليسی نوشت که اين ترانه با نام اعتراض (objectron) در آلبوم سرويس لباسشويی جای گرفت . اين آلبوم نيز با فروش باورنکردنی 13 ميليون نسخه روبرو شد که شکيرا در راس خواننده های انگليسی زبان قرار گرفت . سپس با نمايش موزيك ويديوي Whenever,wherever  با يك سال تاخير ، تبديل به يك سوپر استار شد. ."Laundry Service"در جدول پاپ امریکا در جای سوم و "هر گاه ،هرزمان"نیز در بین ده آهنگ برتر قرار داشت.آلبوم بعدی او  در بین ده آلبوم برتر و در مکان نهم قرار داشت.کمتر از یک سال پس از انتشار ان "Laundry Service "سه برابر 300000 نسخه به فروش رسیده بود.بازبینیها  از "Laundry Service " آن را به بخش های تاثیرگذارترانه های شکیرا به زبان انگلیسی تقسیم کرد اما تقریبا تمام آن ها مطابق تصورات ذهنی او بودند.
تور مسافرتي گسترده برای ساپورت "Laundry Service  "وقفه ای طولانی برای خواننده ایجاد کرد بنا بر این  مجموعه ی ریمیکس Laundry Service: Washed and Dried و آلبوم  (Live & Off the Record) (كه در واقع ضبط شده ي اجراي زنده بود)  او به جای آلبومی جدید منتشر شد.شکیرا به زودی شروع به نوشتن  آلبوم بعدی خود کرد و خیلی زود 60 آهنگ آماده کرده بود که بعضی به زبان انگلیسی و بعضی به زبان اسپانیایی بودند. بیست آهنگ برای دو آلبوم مختلف انتخاب شدند.هر دو این آلبوم ها در سال 2005منتشر شدند و هر دو جز ده کار برتر بودند. آلبوم" fijacion oral vol 1" که به زبان اسپانیایی بود در ماه ژوئن در جایگاه چهارم قرار گرفت و در سه هفته اول به فروش 1800000رسيد  و آلبوم
" oral fixation 2" که در ماه نوامبر منتشر شد در جایگاه پنجم قرار داشت. همچنين خرج فراوانی را برای آلبوم (oral fixation 2 )پرداخته است که در اهنگ Don't Bother که فقط ماشينی که در اين اهنگ پرس ميشه قيمتش 300 هزار دلار است . (حدود 290000000 يا دويست و نود ميليون تومن ناقابل البته با ايران قياس نكنين چون ايران بازار آزارد نيست ماشين هاي بنز و بي ام و  و ... در مياد فوقش 130 مليون تومن كه همون ماشين رو توي يه كشور ديگه بخري مي توني حداكثر با قيمت 20يا 30 مليون تومن بخري !!!!!! ) .
زمانی که فروش " oral fixation 2" در سال 2006 رو به رکود گذاشت اهنگ "Hip Don't Lie" در بیلبورد آهنگ های برتر ژوئن قرار گرفت و یکی از موفقیت های بزرگ شکیرا را برای او به ارمغان اورد.
بعد از اونها شكي رو به بازار داد كه بعد از اين ها در سال 2007 دو موزيك به بازار عرضه كرد كه يكي را با بيونسه با نام Beautiful Lier (دروغگوي زيبا) و ديگري را خودش تنهايي يك قطعه را با نام Pure Intuition به زبان انگليسي كه شايد ترجمه ي موزيك Las DE La Intuicion باشه چون در قالب موزيكال اين كليپ هستش .
نامزد شکيرا پسر رئيس جمهور سابق کشور ارژانتين يعنی (Antonio de la Rua) است شکيرا در يکی از مصاحبه ها ميگه زمانی که برای اولين بار ديدمش با خودم گفتم او ميتونه مرد زندگی من باشه.من زمانی رو به ياد ميارم که در رستورانی در آرژانتين نهار می خوردم که اونو ديدم، چهارتا ميز با من فاصله داشت و من با خودم گفتم اووو من اونجا چی ميبينم !!!! ضمنا شکيرا همواره او را پشتيبان خود ميداند و ميگويد : « که عاشق اوست شکيرا در مورد خصوصيت اخلاقيش در يکی از مصاحبه ها در شبکه mtv  ميگه : « شايد باور کردنش ممکن نباشه ولی انتونيو فرديست خجالتی که بعد چند مدت ديگه اين اخلاقش از بين رفت » همچنين ميگويد : « تنها فردی است که من بهش اطمينان پيدا کردم
 
اگر بخواهيم راجع به موسيقی شکيرا و خود او تعريفی کامل و مختصر ارائه دهيم بدون شک تعريف نويسنده توانای کلمبيايي برنده جايزه نوبل ادبی گابريل گارسيا مارکز بهترين تعريف است : « موسيقی او ويژگی هايي دارد که موسيقی هيچ کس ديگراين ويژگی ها را ندارد . هيچ کس نمی تواند مانند او بخواند و برقصد » . که من با نظر ايشان صد درصد موافقم که اگر کسی که کنسرتهای شکيرا که تمامی(live ) يا همان زنده خودمان است را ديده باشد و کليپ هايش رانگاه کرده باشد با نظر ایشان موافقت می کند .
ضمناً از خصوصيات شکيرا اين است که از طلا و جواهرات و همچنين انتخاب لباس بدش می آيد به طوری که وقتی خانواده او مدت 3 سال او را با يک لباس خواب ديدند تعجب کردند . همچنين شکيرا يک انسان خيرخواه نيز هست او يک موسسه خيريه دارد به نام Pies Descalzos (پاهای برهنه ) که ميگويد : « هدف اين موسسه برپا داشتن مدرسه ها ، کمک به والدين برای فرستادن بچه ها شون به مدرسه ، بجای فرستادنشون به کارو همچنين مدرسه بسيار پيشرفته ای در کلمبيا برای کودکان فقير تاسيس کرده است که ظرفيت چند هزار دانش آموز را دارد . او مخالف سياست های آمريکاست و در سال 2003 در هلند آلبوم (Live And Off The Record ) هم کنسرتی اجرا کرد که ماسک های سياستمداران امريکا را بر سر گروه خود گذاشته بود و آن ها را مسخره ميکرد به طوری که در تصوير تلویزيون بزرگ سالن داشت نشون ميداد که صدام با جورج بوش مشغول بازی شطرنج هستن بعد يک اسکلت که شنل سياه به تن داشت (شيطان) آنها رو مثل عروسک خيمه شب بازی کنترل ميکرد .او ميگويد تمام تلاشش اين است که نگرش مردم را نسبت به کشور کلمبيا عوض کند و نشان دهد که کلمبيا کشور آرامی هست و آنچنان که نشان ميدهند نيست . او ميگويد در کل مدت زندگيم در شهرمان حتی يک نا آرامی هم نديدم .
در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کل آلبوم های شکیرا به ترتیب زیره :
 
1991: Magia
1993: Peligro
1996: Pies Descalzos
1997: The Remixes
1998: Donde Estan Los Ladrones
 2000: MTV Unplugged
2001: Laundry Service
2001: Servicio De Lavanderia
2002: Laundry Service: Washed & Dried
2002: Grandes Exitos
2004: Live & Off the Record
2005: Fijaci?n Oral Vol. 1
2005: Oral Fixation Vol. 2
 
این هم یک مقاله خیلی جالب درباره شکیرا.حتما بخونید:
 
خانم شکیرا، ترانه‌سرا، خواننده و رقاص 31 ساله کلمبیائی  لبنانی، برای تبلیغ آلبوم جدید خود 
« Oral Fixation » که در سال 2005 در اروپا منتشر شد، چند کنسرت از جمله یک برنامه ویژه برای یک گروه دعوتی از روزنامه‌نگاران و مدیران رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی در لندن اجرا کرد. همزمان با انتشار جهانی این آلبوم، مطبوعات بریتانیا و اروپا و کشورهای عربی پرشد از مقالات تحسین‌آمیز و عکس‌های خیره‌کننده از این موطلائی کمر باریک.
آلبوم جدید شکیرا « Oral Fixation » جلد دوّم که دوماه پیش در آمریکا و بریتانیا بیرون آمد با ترانه‌ای شکوه‌آمیز« How Do You Do » شروع می‌شد، در سرزنش اقتدارگرایان جهان است.
 خبرنگار روزنامه ساندی تایمز که بعد از مصاحبه با شکیرا همراه او به نمایشگاه آثار نقاش نروژی ادوارد مونش می‌رود در موزه رویال اکادمی لندن، و نمی‌تواند از ابراز شگفتی نسبت به جذابیت داغ این موطلائی کمرباریک 30 ساله که از سنش جوان‌تر می‌نماید، خودداری کند. شکیرا، که سال گذشته از سوی یونسکو، باز وی فرهنگی سازمان ملل به عنوان سفیر حسن نیت برگزیده شد، در مصاحبه‌ها خودرا خجول معرفی می‌کند. (اون عکسهایی که من گذاشته بودم پس جریانش این بود که ریکی مارتین و.... بودن)
شکیرا در ترانه « لباس دلقلک را می‌سازد » می‌گوید : فریب ظاهر را نباید خورد. Costume Makes the Clown  . مطبوعات بریتانیا پر است از ستایش منتقدها و عکس‌های بزرگ و رنگی از هنرمند 30 ساله موطلائی و کمرباریک کلمبیائی- لبنانی که این روزها این جزیره سرد و نمناک دورافتاده کنج اروپا را با موسیقی و رقص خود روشن و آفتابی کرده است.
یک روزنامه جنجالی لندنی ضمن ستایش قرکمر شکیرا یادآور می‌شود که ضریب هوشی یا IQ شکیرا 140 است یعنی نزدیک به نابغه. اما به قول منتقد باسابقه آمریکائی آقای رابرت کریستگوکه روز جمعه نقد مفصلی در باره موسیقی و هنر خانم شکیرا در مجله هفتگی ویلج وویس«  Village Voice » نیویورک منتشر کرد، موسیقی جهانی و غیرمتعارف شکیرا و صدای اوست که او را جذاب می‌کند.
 خانم شکیرا با فروش 25 میلیون آلبوم یک تنه در رونق کسب و کار موسیقی پاپ لاتین تنها رشته موسیقی که فروش آن در سال 2005 افت نداشت، موثر بود (الان دوتا آلبوم رو هم شده 31 میلیون).
خانم شکیرا، که نام کاملش شکیرا ایزابل مبارک ریپولي است در کلمبیا در خانواده یک جواهر فروش کاتولیک لبنانی به دنیا آمد و از 14 سالگی روی صحنه است، و 21 ساله بود که برنامه بلند پروازانه‌ خود را برای فتح کره زمین به مورد اجرا گذاشت، با یادگرفتن زبان انگلیسی و طلائی رنگ زدن موها، و سرودن ترانه به انگلیسی مشهورشد.
در این سن شکیرا در جهان لاتین ابرستاره بود و مسلط به اسپانیولی، پرتغالی، ایتالیائی و کمی هم عربی. حاصل یادگرفتن انگلیسی و طلائی کردن موها، نخستین آلبوم انگلیسی‌زبان شکیرا بود به نام رختشوئی « Laundry Service » که از جمله ترانه هاي آن « Whenever » دنیا را پر کرد و نزدیک به 10 میلیون نسخه فروش رفت .
اما به قول منتقد ویلج وویس، بلندپروازی تنها خصلت شکیرا نبود بلکه شکيرا موسیقی یگانه‌ و متشخصی عرضه می‌کند که هرچند ریشه قوی در انواع سنت‌های موسیقی لاتین دارد، در ذات خود، موسیقی راک است از نوع راک عظیم استادیوم‌ها، به اضافه ترکیبی از ضرباهنگ‌های مختلف موسیقی جهان، از دیسکو و هیپ‌هاپ گرفته تا موسیقی عربی. ترانه‌های موفق شکیرا نوعی شکست تراژیک در عشق را از زبان یک دختر مغرور تصویر می‌کنند.
کریستگو می‌نویسد شکیرا که در آلبوم‌های لاتینی خود در جنوب آمریکا پاپ لاتینی را با موسیقی راک به زبان اسپانیولی مخلوط می‌کند ولی در چهار آلبوم انگلیسی زبانی که منتشر کرده، سطح راک را بالاتر می‌برد و در همه اینها از صدای عظیم خود بهره می‌برد که شخصیت خود را روی آن چاپ زده، صدائی که از ته گلو در می‌آید، عظیم است و هم نرم است و هم محکم هم لطیف است هم جسمانی، هم عاطفی است هم آشتی‌ناپذیر... ترکیبی است از تضادها، بی‌پروائی عاطفی به اضافه اتکا به نفس طعنه‌آمیز.
به گزارش منابع خبري منطقه، "شكيرا" خواننده كلمبيايي روز گذشته در مراسم اعلام نامزدي وي براي دريافت يك جايزه بين‌المللي موسيقي در شهر مكزيكو پايتخت مكزيك گفت: بايد يك اقدام و تلاش بين‌المللي براي توقف فوري اين آتش فراگير صورت گيرد. (لبنان و فلسطين)
شكيرا با ابراز تاسف از اينكه مردم بي‌گناه قرباني اين جنگ هستند، از تعلل و انفعال نيروهاي بين‌المللي در زمينه توقف جنگ انتقاد كرد و از همه كشورها خواست براي جلوگيري از گسترش بحران و كاهش خونريزي‌ها وارد عمل شوند.
وي گفت : « براي من روشن نيست كه چرا در اين قسمت از جهان هرگز صلح برقرار نمي‌شود، اما اين اميد را دارم كه در مدت كوتاه، اين صلح بدست آيد زيرا زندگي مادران، كودكان و مردم بي‌گناه لبنان و منطقه بيش از هر چيزي ارزش دارد . »
اين خواننده مشهور اسپانيايي زبان جهان تصريح كرد : جنگ نه پاسخ و نه راه حل مشكلات و بحران است، بلكه بايد براي حل مشكلات به راه حل‌هاي ديپلماتيك پرداخت.
شكيرا،‌‏ خواننده پاپ لاتين قرار است در يك فيلم باليوودي كه يكي از دوستانش كارگردان آن است ، بازي كند.
ايلنا،‌‏فيلمبرداري اين پروژه از همين امسال شروع مي‌‏شود. روزنامه تايمز هندوستان گفت : شكيرا چنان تحت تاثير كار با فرخ خان قرار گرفته كه براي حضور در يكي از فيلم هاي از پيش برنامه ريزي شده باليود ابراز تمايل كرده است.
فرح خان يكي از مهم ترين طراحات حركات موزون هندوستان است كه شكيرا هفته گذشته در مراسم جوايز ام تي وي با وي همكاري كرده است. اين طراح و كارگردان قرار است اواخر امسال فيلم « اوم شانتي اوم » را بسازد و خبر همكاري‌‏اش با شكيرا را هم تاييد كرده است .
فرخ خان در مصاحبه‌‏اش با روزنامه تايمز گفت :  شكيرا مارس آينده براي اجراي كنسرتي به هندوستان مي‌‏آيد و احتمالا سكانس‌‏هاي مربوط به وي را همان موقع خواهيم ساخت.
وي افزود : شكيرا از من خواسته كليپ موسيقي بعدي‌‏اش را من كارگرداني كنم و قطعاتي از حركات موزون به سبك باليودي را نيز در كليپش بگنجانم.
 
"شكيرا "به عرب بودن خود افتخار مي كند .
 
" تابان " شكيرا خواننده كلمبيايي گفت : « به ميراث عربي اش مفتخر است و از نظراتي كه برخي مردم درباره خاورميانه دارند تأسف مي خورد. »
به گزارش گروه هنر ايلنا ، اين بازيگر و خواننده 31  ساله كه پدرش لبناني تبار است در مراسم اهدا جوايز « ام تي وي » پس از دريافت جايزه اش به عنوان بهترين خواننده زن طيّ مصاحبه اي با تلويزيون پرتغال گفت: « بسياري از حركات من به فرهنگ عرب تعلق دارد . »
وي همچنين افزود : « مهم است اين را بدانيم كه فقط تعداد كمي از مردمان خاورميانه رفتارهاي خشونت آميز دارند . در حالي كه مردم هميشه به تعميم دادن مايلند و قادر نيستند با قوه تفكر مثبت و منفي را از هم جدا كرده و همه را به يك چوب نرانند . »
شكيرا كه نام كاملش" شكيرا ايزابل مبارك ريپولي" است در سال 1977 دركلمبيا متولد شد . او حركات موزون ويژه اش را از مادر بزرگ لبناني اش فرا گرفت .
 
چاوز مركز كودتا عليه دولتش را براي كنسرت « شكيرا » اختصاص داد .
 
هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا یک پایگاه هوایی را که مرکز کودتای نافرجام سال 2002 علیه وی بود برای برگزاری کنسرت شکیرا ، ستاره پاپ لاتین در اختیار وی قرار داده است.
آقای چاوز در یک گفتگوی تلویزیونی دلیل این کار را موفق نشدن شکیرا ، خواننده 30 ساله کلمبیایی برای یافتن مکان مناسبی برای کنسرتش اعلام کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا پس از آنکه درخواستی از سوی برگزار کنندگان کنسرت شکیرا دریافت کرد، تصمیم گرفت پایگاه نظامی "لاکارلوتا" در کاراکاس را برای برگزاری این کسنرت بازگشایی کند.
چاوز همچنین به شوخی گفت که او دلش می خواست می توانست به این کنسرت برود: "شاید کار و زندگی ام را رها کنم و بروم شکیرا را ببینم".
این پایگاه هوایی از سال 2002 که کودتای نافرجام علیه آقای چاوز به وقوع پیوست به عنوان مرکزی برای بهره برداریهای نظامی احتمالی در نظر گرفته شده بود.
در حالی که کودتاچیان به قدرت رسیده بودند، چهل و هشت ساعت بعد توسط شورش مردمی گسترده و نظامیان وفادار به چاوز، سرنگون شدند.
شکیرا اخیرا به چهار جایزه از پنج جایزه ای که برای آنها در مراسم جوایز موسیقی آمریکای لاتین نامزد شده بود، دست یافته است.
این خواننده که برای رقص مخصوصش شهرت دارد، در این مراسم، جایزه بهترین آلبوم و بهترین خواننده زن را بدست آورد و ترانه « La Tortura » (شکنجه) جایزه بهترین ترانه سال را به دست آورد. شکیرا که از پانزده سالگی به کار خوانندگی مشغول بوده است سرانجام در سال 2001 با اولین آلبوم انگلیسی خود« Laundry Service » شهرت بسیاری برای خود دست وپا کرد که تنها در ایالات متحده سه میلیون و چهارصد هزار نسخه فروش کرد.
در اوایل امسال ترانه « Hips Dont Lie »  وی در بریتانیا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان برای هفته ها در مکان نخست ترانه های روز جای داشت. شکیرا کاندیدای «  Premios Oye» (جوایز موسیقی مکزیک از موسیقی های ضبط شده ) در 5 اکتبر كه  در مکزیکو سیتی برگزار شده حضور داشته .
 
واقعيت های کوچک درباره شکيرا  (زندگينامه و ديگر موارد درباره شکيرا)
واقعیت های کوچک در مورد شکیرا
منطقه البروج:برج دلو
قد:5 فوت و 2 اینچ(۵۷/۱متر)
وزن:106 ال بی اس (48 کیلوگرم)
برادرهایش :Tonino, Alberto, Edward, Moisés
خواهرهايش:Lucy, Ana, Patricia and Roben
هنرپيشه مورد علاقه:Hugh Grant
کتاب در حال مطالعه: پيامبر از خليل جبران
نويسنده مورد علاقه: Oriana Falacci
رنگ مورد علاقه : سیاه و سفید
عطر مورد علاقه : Water D'issein Myoke
گل مورد علاقه: آفتابگردان
میوه مورد علاقه: انبه با نمک
غذا مورد علاقه:Mojarra fried with patacón يک نوع غذای دريايی عربی
شيرينی مورد علاقه: شکلات گرد
گروه موسيقی مورد علاقه:The Policeو U2
آهنگ مورد علاقه : With or Without You, by U2
بهترين دوست دختر : مادرش
لباسی که دوست دارد بپوشد : لباس غير رسمی
عشق افلاطونی او : Lorenzo Lamas
دوست پسرهای قبلی: Oscar Ulloa, Oscar Pardo, Gustavo Gordill Osvaldo Ríos
اگر خواننده نبود ترجيح ميداد که : روانشناس و يا ستاره شناس باشد
قبل از اين که خواننده باشد : هنرپيشه رقاص رقص عربی و مدل بوده
حالتی که دوست دارد بخوابد : جنينی
کاری که قبل از رفتن به خواب انجام ميدهد: گفتگو با خدا
کاری که قبل از رفتن به صحنه انجام ميدهد : خواندن سرود مذهبی 91 (آيه 91 )
رویای ازدواج : با لباس سپيد در ساحل
چيزی که به آن اعتفا د دارد : وجود خداوند
تکيه کلام :"Espérate, esperat", or " Hold on, hold on" و يا وقتی از يه نفر خوشش مياد:You are super-divine
ملاک انتخاب خودرو : راحتی آن
سرگرمی : نقاشی
نوشته ای که دوست دارد روی سنگ قبرش نوشته شود : اينجا يک زن دروغگو خوابيده است که آرزوی خيلی چيزها را داشت اما اجل مهلتش نداد
تيم فوتبال مورد علاقه:Junior de Barranquilla
عيب : شلختگی
بزرگترين حسن : ادب و درستکاری
کارتون مورد علاقه : پلنگ صورتی
شخصی که تحسينش ميکند : Oriana Falacci
هنرپيشه ای که تحسينش ميکند : Gloria Estefan
بزرگترين حسن يک مرد از نظر او : راستگو
بزرگترين عيب يک مرد از نظر او : دروغگويي
بزرگترين گناه از نظر او : گوش دادن به موسيقی
برگزيده ترين مشخصه ی فيزيکی او : چشمهايش
کوچکترين مشخصه ی فيزيکی او : دست هايش
غم انگيز ترين واقعه ی زندگی : کشته شدن 3 دختر در اولين کنسرت بزرگ او در شهرش Barranquilla
چيزی که خيلی آن را دوست دارد : خانواده اش
چيزی که هميشه از آن ميترسد : چيزهای زشت
تشبيه عشق از نظر او : موتور زندگی
شخصيت تاريخی که او را تحسين می کند : حضرت عيسی مسيح (ع)
ساعت خواب : 3 صبح
ساعت بيداری : 11 ظهر
ورزشی که انجام می دهد : شنا و دوچرخه سواری
واقعيت جالب : شکيرا از گوشهايش متنفر است و هميشه آنها را با موهايش می پوشاند .
شکيرا معمولا خيلی از کارهايش رازی نيست و هميشه احساس می کند ميتوانسته آن را بهتر انجام دهد و کوچکترين اشتباه ها را که حتی ما متوجه آن نمی شويم پيدا می کند .
شکيرا گربه ها را دوست دارد و يک گربه را مدت زيادی نگه داشت و آن را بزرگ کرد .
يکی از فيلم هايی که شکيرا دوست دارد هری پاتر است و حتی يک بار بازيگران آن را به کنسرت خود دعوت کرد و در پشت صحنه با آن ها ملاقات داشت .
شکيرا شکلات را دوست دارد و فقط نسکافه کلمبيايي می نوشد .
از نظر شكيرا بدترين اشتباهي كه يك زن مي تواند بكند اين است كه به داخل آشپزخانه برود چون ديگر از آنجا نمي تواند خارج شود آنجا نمي تواند خارج شود آنجا نمي تواند خارج شود .
 
ليست جوايز شکيرا  (زندگينامه و ديگر موارد درباره شکيرا)
اين ليست کلی جوايز شکيرا تا سال2006 هستش ( سرتون گيج نره !!)
1992

- Super Estrella De Oro
1993
- Festival de Vina De Mar - Third Place award with the song "Eres"
1994
- TV y Novelas magazine - Best National Artist
1996
- Sony Music/Colombia Prisma De Diamante - Pies Descalzos: 1 million sold CDs
- Eres Award
1997
- Premio Lo Nuestro - Best Female Pop Artist
- Premio Lo Nuestro - Best New Artist
- Billboard Latin Music Award - Best Album, "Pies Descalzos"
- Billboard Latin Music Award - Best Video, "Estoy Aquí"
- Billboard Latin Music Award - Best New Artist
- Casandra Award - Best Latin Female Singer
- Eres Award - Pop Singer of the Year
1998
- Premio Eres - Best Female Pop Performance
- World Music Award - Best Latin Artist
- Super Congo de Oro - Carnaval de Barranquilla
1999
- Premio Amigo - Best Latin-American Solo Artist
- Premio Lo Nuestro - Best Pop Artist, Female
- Premio Eres - Best Pop Singer Of The Year
- Casandra Award - Best Album Of The Year
- Best Pop Album, "Dónde Están Los Ladrones"
- TV y Novelas Magazine - Colombian Artist of the Century
- Billboard Latin Music Award - Best Female Pop Artist
- Ritmo Latino Music Award - Best Pop Singer
- Globo Award - Best Female Pop Album
- Premio MTV Latinoamérica - Voted second best Singer of the 90's
2000
- Latin Grammy Award - Best Female Rock Vocal Performance (Octavo Día)
Latin Grammy Award - Best Female Pop Vocal Performance (Ojos Así)
- Nickelodeon Kids choice Award
- Gardel Award
- MTV VMLA People's Choice Award - Favorite Video (Ojos Así)
2001
- Grammy Award - Best Latin Pop Album (MTV Unplugged(
- Globo Award - Best Female Pop Album
- Billboard Latin Music Award - Best Latin Album (MTV Unplugged)
- Premio Lo Nuestro - Rock Album of The Year (MTV Unplugged)
- Premio Lo Nuestro - Rock Performance Of the Year
2002
- Premio Lo Nuestro - Best Female Pop Artist
- Bravo Supershow Otto Award - Shooting Star Female
- TMF Award - Best New Artist International
- Ondas Award
- Ritmo Latino Music Award - Best Video (Whenever, Wherever)
- Much Music Canada Award - Best International Video (Whenever, Wherever(
- Much Music Canada Award - Best Internation Artist
- Latin Grammy Award - Best Music Video (Suerte)
- MTV Latinoamérica Award - Artist Of The Year
- MTV Latinoamérica Award - Video of the Year (Suerte(
- MTV Latinoamérica Award - Best Pop Artist
- MTV Latinoamérica Award - Best Female Singer
- MTV Latinoamérica Award - Best artist of the North
- VIVA Comet award - Best Newcomer of the year
2003
- Echo Award - Best Female Pop Artist
- BMI Award - Latin Song Of The Year (Suerte(
- World Music Award - Best Latin Female Artist
- Amadeus Award - Best Song Of The Year (Whenever, Wherever)
- Luna Award - Best Latin Pop Artist
- NRJ Award - Best International Song (Whenever, Wherever(
- NRJ Award - Best International Album (Laundry Service(
- NRJ Award - Best International Female Artist
2004
- Premio Lo Nuestro - Best Female Pop Artist
2005
- Premios Juventud - Dynamic Duo
- Premios Juventud - Best Moves
- Premios Juventud - I Hear Her Everywhere
- Premios Juventud - Favorite Pop Star
- Premios Juventud - Rock En Espanol
- MTV European Music Award - Best Female Artist
- Premios Oye! - Solista Feminina
- American Music Award - Best Latin Artist
- Billboard Music Award - Latin Song of the Year "La Tortura"
- Billboard Music Award - Latin Albums Artist of the Year
- Billboard Music Award - Latin Album of the Year "Fijacion Oral vol. 1"
- MTV Latinoamérica Award - Artist of the Year
- MTV Latinoamérica Award - Best Pop Artist
- MTV Latinoamérica Award - Best Female Artist
- MTV Latinoamérica Award - Best Artist from Central region
- MTV Latinoamérica Award - Video of the Year - La Tortura
- Terra.com Awards - El mejor álbum del año - Fijación Oral
- Terra.com Awards - La mejor pareja musical - Shakira y Alejandro Sanz
- Terra.com Awards - El artista latino de más proyección internacional
- Terra.com Awards - El artista más querido por sus fans en Terra
- Terra.com Awards - El mejor a la hora de bailar
- Terra.com Awards - Los que más sonaron
- Terra.com Awards - El mejor chisme musical del año - El Romance de Shakira y A. Sanz
2006
- NRJ Music Awards France - Best International Song of the Year - La Tortura
Nrjmusic Aeards Frence – Best international song of the year – La tortura
Grammy Award – Best latin Rock Album – Fijacion Oral Vol . 1
International Dance Music Award – Best latin Dance Track - La tortura
Premios Lo Nuestro – Album of the year - Fijacion Oral Vol . 1
Premios Lo Nuestro – Group or Duet of the year – Shakira & Alejandro Sanz
Premios Lo Nuestro – song of the year – La tortura
Latin Billboard Awards – Hot song Latin of the Year – دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
La tortura
Latin Billboard Awards –Latin pop Album of the year , Female - Fijacion Oral Vol . 1
Latin Billboard Awards –Latin pop Air playsong of the year , Dou or Grap
Latin Billboard Awards –Latin Ringtone of the year
Latin Billboard Awards – Spirit of Hope
Alam Award – Spanish – Language Album of the year - Fijacion Oral Vol . 1
Alam Award – Out standing Musical Profer (Famale)
Premios juventud – Best moves
Mtv vma – Best Choreography
Orgullosamente Latino 2006 – Solista Latina Del Ane – Shakira 1,618,900 votes
X premios de la musica – Premio Latino de Honor
شکیرا برای 4 چیز کاندیدا شده بود :

آهنگ سال

Alejandra Guzmán - Indeleble - Volverte a amar
Coti - Esta mañana y otros cuentos - Nada fue un error
Julieta Venegas - Limón y Sal - Me voy
Miranda! - Sin restricciones - Don
Shakira - Oral Fixation Vol. 2 - Las caderas no mienten
 
آلبوم سال:

Il Divo - Ancora
James Blunt - Back To Bedlam
Madonna - Confessions On A Dance Floor
Robbie Williams - Intensive Care
Shakira - Oral Fixation Vol. 2



 
آهنگ سال (انگلیسی) :
 
James Blunt - Back to Bedlam - You Are Beautiful
Kelly Clarkson - Break Away - Because of You
Madonna - Confessions on a Dance Floor - Hung Up
Robbie Williams - Intensive Care - Tripping
Shakira - Oral Fixation Vol. 2 - Hips Don't Lie
ویدئو سال : 

Alejandra Guzmán - Indeleble - Volverte a amar
Daddy Yankee - Barrio Fino en Directo - Rompe
Julieta Venegas - Sal y Limón - Me voy
Motel - Motel - Dime ven
Shakira - Oral Fixation Vol. 2 - Hips don't lie

در سال 2002 شکیرا جایزه های بهترین خواننده زن و بهترین خواننده پاپ زن رو برای آلبوم  :             
 «Laundry service »  برد.
شکیرا جایزه « el Premio Latino de Honor » رو به خاطر زندگی درخشانش دریافت کرد و « difusion » موسیقی اسپانیایی.
متاسفانه شکیرا نمیتونه در مراسم اهداي جوايز شرکت کنه و از via pre-taped acceptance speech تشکر کرد.
در June 23 قبل از کنسرت تور« fijacion » شکیرا در مادرید ، با نماینده آکادمی موسیقی اسپانیایی ملاقات ، و جایزش رو دریافت کرد. 
 
7 دسامبر 2006  
American Music Award :
مراسم American Music Award  روز سه شنبه در لس آنجلس برگزار شد . شكيرا برنده‌ي بهترين خواننده‌ي لاتين شد .
Kelly Clarkson برنده‌ي جايزه‌ي بهترين خواننده‌ي اين دوره ، شكيرا برنده‌ي جايزه‌ي بهترين خواننده‌ي لاتين ، Kelly Clarkson برنده‌ي جايزه‌ي بهترين خواننده‌ي پاپ – راك لاتين ، Tim Mcgraw برنده‌ي بهترين آلبوم كشوري (Greatest His Volome 2) ، Toby keith برنده‌ي جايزه بهترين خواننده‌ي مرد كشوري اعلام شدند .
 
16  نوامبر 2006  :
World Music Award :
شكيرا برنده‌ي جايزه‌ي World Music Award  براي بهترين فروش خواننده‌ي لاتين در اين هفته شد .
كانديداهاي ديگر Juanes  و Mana و RBD و Daddy Yankee بودند .
بناي يادبود
در مي سال 2005 Dieter Patt ، فرمانده نظامي منطقه Kreuss (آلمان) قول داد تا بناي يادبود شكيرا رو در زادگاهش Barranquilla بسازه . دولت آتلانتيك (جايي كه Barranquilla در اون قرار داره) با اين پروژه موافقت كرد .
Patt يكي از طرفداران بزرگ شكيرا هست و همچنين بسياري از كارهاي خير خواخانه شكيرا رو در كلمبيا پشتيباني كرده ، در مؤسسه‌ي خيريه پاهاي برهنه .
خود شكيرا محل يادبود رو انتخاب كرده و ميگه : « شايد خود خواهانه باشه ، ولي من اين كار رو خيلي عالي ديدم ، وقتي كه يك روز بتوانم با فرزندانم به اون محل برم و بهشون بگم : هي اين مادر شماست اما فكر نمي كنيد من در زندگي واقعي بهترم ؟ » .
يادبود Neuss نصب شده و در 12 نوامبر سال 2005 در هر عصر شكيرا در حال نمايش در Unesco Gala در دوسلدورف ظاهر مي شد . (منظور بناي يادبود هست) .
اين يادبود از آهن ساخته شده و 6 متر ارتفاع داره ، وزن اون 6 تن هست . آهنهاي از كلمبيا به آلمان وارد شده . براي نمايش ، يادبود از كاغذ پوشيده شد سپس بعد از سوزاندنآن با آتش دوباره يادبود پديدار شد .
در فوريه سال 2006 بنا از هم باز شد و در جعبه‌ي بزرگي بسته بندي شد و بوسيله قايق به كلمبيا فرستاده شد .
در ماه مارس بنا به Barranquilla در كلمبيا رسيد . طرفداران شهر براي پيدا كردن محل مناسب براي نصب يادبود دست به كار شدند و در ابتدا يادبود به فرودگاه شهر برده شد اما شكيرا اين محل رو قبول نكرد . او نمي خواست اين يادبود براي او باشه بلكه براي جوانان Barranquilla باشه تا هر كودك Barranquilla به خاطر بياره كه مي تونه روياهاي شكيرا رو تحقق ببخشه . او معتقد هست كه فرودگا مكان دسترسي براي جوانان نيست .
سر انجام تصميم گرفته شد بناي يادبوددر Metropolitan Park محل كنسرت بعدي تور شكيرا نصب شد.
اين بناي يادبود رو سر هم كردند و سپس با پوشش قرمز و سفيد پوشانده شد كه توسط طراح معروف كلمبيايي Silver Tcherassi طراحي شده بود . از 600 متر پارچه براي پوشاندن اين بنا استفاده شد .
تصميم گرفته شد جشن افتتاح يادبود در 14 نوامبر ، يك روز قبل از كنسرت شكيرا در Barranquilla گرفته بشه اما مراسم بدليل هواي باراني شديد به تعويق انداخته شد .
سرانجام در 15 نوامبر مراسم برگزار شد. پدر شكيرا William هم در اين مراسم حضور داشت . 
اجرا كنندگان مختلف محلي و موسيقي و گروه هاي مراسم افتتاح را اجرا كردند . بنا دوباره توسط كاغذ پوشانده شد و پس از سوزانيدن كاغذ بنا دوباره پديدار شد . با اين كه شكيرا به Barranquilla رفته بود اما نتوانست در بخشي از اين مراسم شركت كنه .
همخواني با Migurl Bose  
شكيرا بعد از تورش در San Salvador‌ مستقيماً وارد پاناما شد . به دليل ورود زود هنگام ، شكيرا طرح يك همخواني با Migurl Bose  خواننده‌ي معروف اسپانيايي رو ريخت .
Migurl Bose  آلبوم جديدش رو در فوريه سال 2007 منتشر كرد اين آلبوم شامل بهترين كارهايMigurl Bose  آهنگ هاي دونفره با معروفترين خوانندگان مثل Michael Stipe و R.E.M و Rcuiky Martin و Juanes و Julieta Venegas و Amaia Montero و Van gogh و Torroja و شكيرا .
Migurl Bose  آهنگ "gue hay es Lo gue ves Lo " و با Ricky Martin آهنگ " bambu " رو با او خواهد خواند و Julieta Venegas در آهنگ " Volveras " با او شريك خواهد شد و Juanes آهنگ "particular nada " رو خواهد خواند .
Migurl Bose و شكيرا آهنگ " Si tu no Vuelves " رو با هم خواهند خواند . شكيرا و Migurl Bose د رهفته اي كهبه پاناما رسيدند روز چهارشنبه آهنگ رو در استريوي Dreams Factory عمر آلفانو هست ضبط كردند .
شكيرا و Wyclef Jean از آهنگ " Amores Como el Nuestro " آلفانو در آهنگ موفق خودشون
" Hips don’t lie " الگو گرفتند . آلفانو به اونها اجاز داد تا از آهنگ او استفاده كنند و از اين كه الگوي آهنگش توسط شكيرا استفاده شد خيلي خوشحال بود .
 
ببخشيد اگه از سال 2007 اطلاع ندارم انشاالله نوشته هاي بعدي
 
شكيرا كانديداي دريافت دو جايزه در NRJ France Music Awards شده بود :
1- خواننده‌ي زن جهاني سال (Artist Feminine Internationaale de l annee) :
Beyonce
Chistina Aguilera
Madonna
Pink
Shakira
 
2- آهنگ جهاني سال (Chanson Internationale de l annee) :
Ain t No Other man - Chistina Aguilera
Crazy – Gnarls Barkley
Hips Don t Lie – Shakira
Maneater – Nelly Furtado
Unfaithful – Rihanna
 
كه از اين ها برنده‌ ي جايزه بهترين خواننده‌ي جهاني (Premio Onda Mejor Artist Internationl) در سال 2006 شد . اين جايزه به خاطر شخص برجسته در راديو ، تبليغات ، تلوزيون ، ويدئو و موزيك در اسپانيا و در كل دنيا است .
 
20 اكتبر 2006
Los Premios MTV
Los Premios MTV در 19 اكتبر در مكزيكو سيتي برگزار شد كه شكيرا فقط نامزد دريافت يك جايزه شده چون او سال گذشته همه جايزه هايي رو كه ممكن بوده رو برد (يعني به جز جايزه هايي كه خارج از كارش بوده مثل جايزه‌ي بهترين خواننده‌ي مرد) و بر اساس قانون و آئين نامه ي جايزه ها ، او نمي تونست در سال قبل كانديد بشه اما امسال مي تونه و اميدوارم امسال هم مثل سالهاي قبل موفق بشه .
 
شكيرا در جشن (Red carpet) (فرش قرمز) با يك مدل موي جديد ديده شد . شكيرا گفت براي كانديد شدنش خيلي خوشحال هست و او سال قبل جايزه هاي زيادي رو برده و اين زيباست كه كس ديگري جوايز رو ببره .
شكيرا تنها جايزه اي رو كه كانديدش بود رو برد La Mejor Cancion del Ano – آهنگ سال Hips Don’t Lie  جايزه توسط Diego Luna به او داده شد .
 
همخواني با Migurl Bose  
شكيرا بعد از تورش در San Salvador‌ مستقيماً وارد پاناما شد . به دليل ورود زود هنگام ، شكيرا طرح يك همخواني با Migurl Bose  خواننده‌ي معروف اسپانيايي رو ريخت .
Migurl Bose  آلبوم جديدش رو در فوريه سال 2007 منتشر كرد اين آلبوم شامل بهترين كارهايMigurl Bose  آهنگ هاي دونفره با معروفترين خوانندگان مثل Michael Stipe و R.E.M و Rcuiky Martin و Juanes و Julieta Venegas و Amaia Montero و Van gogh و Torroja و شكيرا .
Migurl Bose  آهنگ "gue hay es Lo gue ves Lo " و با Ricky Martin آهنگ " bambu " رو با او خواهد خواند و Julieta Venegas در آهنگ " Volveras " با او شريك خواهد شد و Juanes آهنگ "particular nada " رو خواهد خواند .
Migurl Bose و شكيرا آهنگ " Si tu no Vuelves " رو با هم خواهند خواند . شكيرا و Migurl Bose د رهفته اي كهبه پاناما رسيدند روز چهارشنبه آهنگ رو در استريوي Dreams Factory عمر آلفانو هست ضبط كردند .
شكيرا و Wyclef Jean از آهنگ " Amores Como el Nuestro " آلفانو در آهنگ موفق خودشون
" Hips don’t lie " الگو گرفتند . آلفانو به اونها اجاز داد تا از آهنگ او استفاده كنند و از اين كه الگوي آهنگش توسط شكيرا استفاده شد خيلي خوشحال بود .
 
با كمك دوستانم توانستم به موفقيتهايي برسم ( زندگي و سؤالاتي از شكيرا )
 
خواننده و رقاص كلمبيايي ، رقص را بصورت حرفه اي و با درك و مطالعه عميق حركت موزون بدن از كودكي آغاز كرده است . او از تحصيل در مدرسه پزشكي اطلاعات زيادي در مورد آناتومي بدن دارد و همين موضوع هم كمك زيادي به افزايش توانايي هايش كرده است .
 
** ابتدا بد نيست توضيحاتي در مورد زندگي شخصيتي تان و مشوق هايي كه براي ورود به دنياي هنر داشتيد توضيح دهيد .
 
* من هميشه به رقص علاقه داشتم در كودكي نوارهاي مادر و دختر خاله هايم را  در ظبط مي گذاشتم و شروع به رقصيدن مي كردم بيشترين موفقيت هايم را در مدرسه در انجاك كارهاي موزون و ريتميك مثل ژيميناستيك بدست مي آوردم مي توانستم كمرم را بچرخوانم طوري كه بدنم دو تكّه جدا از هم بود در كلاس سوّم به رقص هاي خاور ميانه علاقه مند شدم ، در آن زمان خانم كنتاكي اين رقص ها را در تلوزيون آموزش مي داد به خوبي يادم هست كه هميشه تمرين هايش را انجام مي دادم .
** هيچ الگويي داشتيد ؟
* وقتي دختر بچّه كوچكي بودم مادرم يك خانم تحصيل كرده بود و چيزي از درونم به من مي گفت از درس خواندن چيزي نصيبم نمي شود ، مدتّي طول كشيد تا من معلّم مورد علاقه ام را پيدا كردم . بطور همزمان در اين زمينه مطالعه هم مي كردم چون آن زمان ما ويدئو نداشتيم نمي توانستم از فيلم هاي آموزشي استفاده كنم . بالاخره ورود «آندره دگون » به زندگي ام جرقّه اي شد براي ورود به دنياي هنر ، او در آن زمان آموزش رقص نداشت ولي به من پيشنهاد هايي مي كرد ، مرا با موسيقي و مجلات خاور ميانه آشنا كرد او برايم الهالم بخش بود آندره برايم يك دوست بسيار صميمي است .
ولي سرانجام «موردكو» به من نشان داد كه تعليم ديدن چقدر مؤثر است . من در آن زمان آنقدر بزرگ شده بودم كه بتوانم رقص را به طور حرفه اي دنبال كنم بعلاوه مطالعات زيادي هم در اين زمينه داشتم سر انجام فهميدم در رشته هاي دانشگاهي هم در زمينه رقص خاور ميانه وجود دارد . شخصيّت خاكي و فروتن « موروگو » كمك زيادي در تمرينات به من مي كرد .
« سوزانا دل وچيو» هم يكي ديگر از مشوقين من در اين زمينه بود . من فكر مي كنم او در همين رقص واقعاً زنده است و عقيده دارم كه يكي از بهترين رقصنده هاي  حاضر است‌‌‌ . « ليلا جمال » هم يكي از از مربيّان من بود ، او رقص مصري را به من آموخت ولي تمام دانسته هايم را راجع به اين شيوه رقص مديون « شيرين الصفي » هستم .
علاقه ام به شيوه فلكوريك توسط « زينادي بير نام » متبلور شد او در مورد هر شيوه رقصيدن اطلاعات فرهنگي زياد هم در اختيارم مي گذاشت او به من آموخت كه رفتار و خلق خوش چقدر در هردوي رقصنده و تماشا چي مؤثر است .
** چطور شد كه به نوشتن آهنگ هاي انگليسي پرداختيد ؟
* سالها پيش فكر مي كردم كه براي اين كار خيلي بي استعداد هستم ولي با كمك دوستانم توانستم به موفّقيتهايي برسم ولي هنوز در مرحله آموختن هستم .
** نمي ترسيد اگر مورد انتقاد رسانه هاي گروهي قرار بگيريد ؟
* كمي ، نه من خيلي مي ترسم ( شكيرا مي خندد )
من با شرايط استسنايي مشغول كار كردن هستم ولي با اين وجود از همه توانايي هايم استفاده مي كنم . و مي خواهم نظر همه را برگردانم ، كاري مي كنم كه همه راضي شوند سعي خودم را مي كنم و مي دانم كه خودم اولين كسي هستم كه بايد از كارم راضي باشم.
...
پاسخ
 سپاس شده توسط .Ò_Ó.
آگهی
#2
خیلی طولانی بود
whatever
پاسخ
#3
باید در بخش دیگه ای قرار میگرفت
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آموزش جامع و کامل گرفتن فال به وسیله ی تاس
  حرفهای جنجالی شکیرا در مورد زندگی شخصی اش
  اموزش کامل وجذاب کناف سازی
  بیو گرافی کامل رودریگو گومز ♡
  فال و طالع بینی بر اساس ماه تولد(با جزئیات کامل و دقیق)ارزش خوندن داره !!
  عکس تکست گرافی.(عالیییییی)
  تکست گرافی های باحال
Star اموزش کامل تصویری فال کف دست
  بدوووووووووووووووووووووووووو بیا طالع بینی کامل*.*
  فال و طالع بینی بر اساس ماه تولد(با جزئیات کامل و دقیق)ارزش خوندن داره !!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان