امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان در فازهای اولیه ابتلا به HIV می تواند یک دهم افراد را درمان و بی نیاز از دارو ک

#1
محققان فرانسوی که خبر کودک درمان شده از اچ آی وی را شنیده اند، اعلام کرده اند که آنها نیز قبلا ۱۴ بزرگسال را به همین روش درمان کرده اند.

به گفته آنها تجویز دارو در فازهای اولیه ابتلا به اچ آی وی می تواند یک دهم افراد را درمان functional کند. منظور از درمان فانکشنال این است که شاید هنوز چند ویروس در بدن آنها باشد، اما احتمالا تا آخر عمر نیازی به دارو نخواهند داشت.

دکتر Asier Saez-Cirion از انستیتو پاستور پاریس می گوید: «با شروع سریع درمان ۵ تا ۱۵ درصد بیماران درمان فانکشنال (بی نیاز از دارو) می شوند. آنها هنوز ناقل اچ آی وی هستند اما عفونت به نوعی کنترل شده است.

مطالعه آنها از این قرار است که ابتدا ۷۰ نفر را که در فازهای اولیه ابتلا (۳۵ روزگی تا ۱۰ هفتگی پس از ورود ویروس) بوده اند را انتخاب کرده اند. سپس درمان ضد اچ آی وی را برای آنها آغاز کرده اند. این افراد به هر دلیلی پس از مدتی درمان خود را قطع کرده اند (به طور متوسط پس از ۳ سال). طبیعتا انتظار داریم پس از قطع درمان دوباره ویروس اچ آی وی شروع به تکثیر و فعال شدن بکند. اما در ۱۴ نفر (۴ زن و ۱۰ مرد) از این افراد ویروس فعال نشد. آنها بدون نیاز به دارو همچنان سالم باقی ماندند. یکی از انها اکنون ۱۰ و نیم سال است که بدون دارو در سلامت کامل است. (به نظر می رسد کودک درمان شده در می سی سی پی دومین بشر درمان شده از اچ آی وی نباشد!)

مطالعات بیشتر روی این ۱۴ نفر نشان داد که این افراد جز جمعیت مقاوم به اچ آی وی نیستند. می دانیم که حدود یک درصد جامعه ذاتا مقاوم به ابتلا به اچ ای وی هستند.

مطالعات و یافته های جدید نشان می دهد درمان سریع می تواند تعداد ویروس ها را به حدی برساند که سیستم ایمنی از پس کنترل باقی مانده ها بر آید. اما چگونگی این عمل هنوز دقیقا برای محققان مشخص نیست.

دکتر Deborah Jack، مدیر اجرایی ملی ایدز انگلیس می گوید اکنون به «لحظه هیجان انگیز» در درمان اچ آی وی نزدیک می شویم و کلید آن «درمان در ابتدای ابتلا» است.

او می گوید باید به مردم از اهمیت تست و تشخیص سریع اچ‌ آی وی بگوییم. (زیرا مصرف دارو در فازهای اولیه ابتلا و قبل از اینکه ویروس به تعداد کافی در سلول های بدن ما پنهان شود، شاید به درمان کامل منجر شود.)

پاورقی:
در عکس بالا ویروس های اچ آی وی (سبز) به یک گلبول سفید (آبی) حمله کرده اند. برای اطلاعات تخصصی راجع به چگونگی عملکرد اچ آی وی در بدن این مطلب را از دست ندهید .
برای اطلاعات بیشتر راجع به کودک درمان شده از اچ آی وی به اینجا مراجعه کنید.

(:  ......  nobody  is  #perfect
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  راههای پیشگیری از ابتلا به هموروئید
  درمان ورم مقعدی چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان