امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزئیات مرگ دانش آموز پس از تنبیه در مدرسه

#1

جزئیات مرگ دانش آموز پس از تنبیه در مدرسه

روزان - سعيد 15 سال داشت؛ او اهل يكي از روستاهاي نيك شهر واقع در جنوب سيستان و بلوچستان بود. سعيد فقط كتابش را نياورده اما معلمش پس از سوال از وي به قصد تنبيه، دلسوزي يا شوخي ضربه اي به سرش زد اما ضربه معلم پس از 4 روز مرگ سعيد را رقم زد.حالا مادر و پدر مانده اند با يك دنيا درد و شايد معلمي كه صبح روز 2 آبان تصور نمي كرد كه امروز با اين همه پشيماني و اما و اگر در بازداشت به سر ببرد.

از ميان مسوولان وزارتخانه مربوطه تنها رييس آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان درباره اين موضوع پاسخ مي دهد. او مي گويد: هنوز معلوم نيست كه مرگ سعيد بر اثر ضربه بوده يا نه ولي در هر صورت طبق قانون و آيين نامه ها بايد با معلم خاطي برخورد شود.

ابراهيم اعتصام، رييس آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان در اينباره با اعلام اينكه معلم مذكور 30 سال سابقه معلمي داشته است ، افزود: اين معلم كه يكي از اقوام دانش آموز مذكور است بلافاصله پس از اين اتفاق به محاكم قضايي معرفي شده و هم اكنون نيز در بازداشت به سر مي برد اما هنوز مشخص نشده است كه مرگ دانش آموز به علت ضربه معلم بوده يا نه.

وي در خصوص نحوه فوت اين دانش آموز مي گويد؛ معلم اين دانش آموز روز دوم آبان پس از پرسش از وي و گويا عدم پاسخ دانش آموز به سر وي ضربه اي مي زند اما به گفته خودش شدت ضربه آن قدري نبوده كه دانش آموز حتي شكايتي به مدير مدرسه ابراز كند به طوري كه در كلاس دوم و سوم نيز حاضر مي شود.

اما ماجرا از آنجايي آغاز مي شود كه سعيد در سرويس بازگشت حالش دگرگون شده و پس از رساندن وي به بيمارستان و با گذشت 4 روز جان خود را از دست مي دهد.وي در ادامه با اشاره به واكنش آموزش و پرورش به برخوردي كه از سوي معلم صورت گرفته است، ادامه داد:هم اكنون معلم مذكور براساس قانون به هيات تخلفات معرفي شده است و پرونده دانش آموز نيز در پزشكي قانون است. اين در حالي است پزشكي قانوني هنوز به اين موضوع كه فوت دانش آموز بر اثر مرگ مغزي بوده يا نه پاسخي نداده است.

رييس آموزش و پرورش اين استان همچنين با توضيح اين مطلب كه معلمان همواره نسبت به تنبيه جسمي و حتي روحي- رواني دانش آموز منع شده اند، ادامه داد:براساس دستورالعمل و آيين نامه انضباطي آموزش و پرورش هر گونه تنبيه دانش آموز ممنوع است و تنبيه نبايد به گونه اي باشد كه با تذكر موجب بيداري دانش آموز شود؛ اين در حالي است كه اين موضوع نيز در وظايف معلم پيش بيني شده است.

ابراهيم اعتصام با تاكيد بر تخلف معلم تنبيه كننده افزود: حتي اگر پزشكي قانوني خونريزي مغزي دانش آموز را اثبات نكند آموزش و پرورش طبق ماده 8 و 9 تخلفات در قانون با وي برخورد خواهد كرد ، به طوريكه فرد خاطي متناسب با نوع تخلف خود از انفصال موقت تا معرفي به محاكم مورد پيگرد قرار مي گيرد. اما در پايان گفتني است در تهيه گزارش مذكور معاون حقوقي امور مجلس آموزش پرورش با امتناع از پاسخگويي به علت حضور در سفر استاني خواست تا در اين مورد با مدير روابط عمومي وزارتخانه صحبت شود.

اين در حالي است كه دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات آموزش و پرورش نيز پاسخگويي را به روابط عمومي سازمان ارجاع داد. همچنين نمايندگان مجلس و دو تن از اعضاي كميسيون آموزش مجلس با گذشت چند روز از انتشار خبر از اين موضوع اظهار بي اطلاعي كردند.Sad

اگر مدیر بودم یکی از شرایط ثبت نام و عشق میگذاشتم،
اگر دبیر ریاضی بودم عشق را با عشق جمع میکردم،
اگر معمار بودم قصری از عشق میساختم،
اگر سارق بودم فقط عشق را میدزدیدم،
اگر بیمار بودم فقط شربت عشق مینوشیدم،
اگر درجه دار بودم فقط به عشق سلام میدادم،
اگر خلبان بودم در آسمان عشق پرواز میکردم،
اگر دبیر ورزش بودم به بچه ها میگفتم با عشق نرمش کنید،
اگر خواننده بودم فقط از عشق میخواندم،
و اگر...


پاسخ
 سپاس شده توسط hh2000 ، A * L * O * N * E b * o * y ، ♥گل یخ ♥ ، Armina ، frozen✘girl ، Deltang ، PEGAAH
آگهی
#2
پست های بی ربط حذف شد........
جزئیات مرگ دانش آموز پس از تنبیه در مدرسه 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
  نحوه حضور دانش آموزان مدارس غیردولتی اعلام شده است!
  افشاگری جنجالی از طلاق محسن افشانی و همسرش + جزئیات !
  جزئیات برنامه جاسوسی تل‌آویو از فلسطینیان !
Shocked جزئیات حریق در انبار غلات مرکز مازندران .. سهل‌انگاری دلیل حادثه !
Heart جزئیات جدید از رای دادگاه ‌کارگران شرکت هپکو
Heart آخرین جزئیات از حمله هکر‌ها به سامانه مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی
  جزئیات محدودیت‌های کشوری که از ۸ تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود
  جزئیات غربالگری خودروها در خروجی ۱۳ استان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان