امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرخه معیوب بازیکن سازی از نگاه مجید جلالی

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرخه معیوب بازیکن سازی از نگاه مجید جلالی 1

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره چرخه معیوب بازیکن سازی در فوتبال ایران و فراموش شدن توجه به بازیکنان جوان، اظهار کرد: من باید از سازمان لیگ واقعا تشکر کنم که می‌بینم بعد از سال‌ها برای مسئولان این سازمان کیفیت بازی‌ها تبدیل به یک دغدغه‌ اصلی شده است تا الان فقط تمرکز مسئولان روی برگزاری بازی‌ها بود، اما الان کیفیت لیگ و پیشرفت فوتبال به یک موضوع مهم تبدیل شده است. روز گذشته نشستی در سازمان لیگ در این رابطه داشتیم و همه افرادی که حضور داشتند نقطه نظرات ارزشمندی را ارائه کردند.

او ادامه داد: لیگ ما در چند سال گذشته به سمت پیر شدن رفته و پیشرفتی نکرده است. حتی یک مربی در یک فصل سه، چهار تیم عوض می‌کند. الان سازمان لیگ مصر است که جلوی این روند را بگیرد. در پایان هر فصل هفت درصد از بازیکنان از چرخه لیگ برتر خارج می‌شوند. معنی این موضوع این است که 14 سال طول می کشد تا نسل فوتبال ما به کلی عوض شود و این رقم واقعا زیاد است.

جلالی با اشاره به این که کیفیت بازیکنان مهم‌تر از سن‌شان است، گفت: طبق این آمار سال آینده که چهاردهمین دوره لیگ برتر برگزار می‌شود شما می‌توانید بازیکنانی را ببینید که در اولین دوره لیگ هم حضور داشته‌اند،‌ البته ما بنا نداریم که این بازیکنان را از چرخه لیگ حذف کنیم و اگر بازیکنی پیدا شود که حتی 50 سالش باشد، اما کیفیت خوبی داشته باشد، می‌تواند در لیگ بازی کند. مشکل این جاست که 50 درصد از بازیکنان ما بازی نمی‌کنند، اما در لیگ هستند. سازمان لیگ می‌خواهد این گونه موارد را سازماندهی کند و تیم‌ها ترغیب شوند که از بازیکنان جوان بیشتر استفاده کنند. با این حال باز هم موضوع کیفیت بازیکنان مهم است. کسی که 40 ساله است، اما با کیفیت بازی می‌کند حقش است که در لیگ حضور داشته باشد.

سرمربی پیشین تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که چه دلایلی باعث می‌شود استفاده از بازیکنان جوان در تیم‌ها کمرنگ شود؟ به ایسنا گفت: وقتی یک مربی به بازیکن جوان خود میدان می‌دهد روی کار خودش ریسک کرده است. البته این در همه جای دنیا وجود دارد و زمانی که آرسن ونگر هم به جوانان میدان می‌دهد ریسک کرده است. در واقع سود بازی کردن این بازیکن جوان شاید به همان مربی نرسد. اما در دوره‌های بعد به تیمش سود می‌دهد. در این میان مربی که به جوان‌ها میدان می‌دهد باید فوتبال را دوست داشته باشد و فداکاری کند، اما ما الان در لیگمان چند مربی را داریم که این کار را انجام دهند و برای آینده فوتبال سرنوشت خود را در تیم‌شان فدا کنند؟ بنابراین یکی از دلایل استفاده نکردن از جوانان همان عدم ثبات کار مربیان و نتیجه‌گرایی باشگاه‌ها است که بر فضای کلی کشور سایه انداخته است.

جلالی در پایان گفت: ترغیب باشگاه‌ها و استفاده بیشتر از بازیکنان جوان موضوع اصلی این طرح است و بخش ویژه کار در لیگ‌های پایین‌تر است. روز گذشته راهکارهای بسیار خوبی ارائه شد و زمانی که این برنامه‌ها نهایی شود، مهم اجرای آنها در فوتبال است.
چرخه معیوب بازیکن سازی از نگاه مجید جلالی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خط قرمز عنایتی روی چهار بازیکن هوادار
  تاریخ‌سازی وفایی؛ قهرمانی جهان تقدیم به مادربزرگ!
  جدیدترین بازیکن دوملیتی ایرانی در لیگ سوئد
  این همه بازیکن خوب، فقط برای یک پستِ تیم ملی!
  صدای بکن باوئر درآمد؛ هانسی‌فلیک شفاف سازی کند
  اتمام حجت رئال؛ این ۴ بازیکن را نمی‌فروشیم (عکس)
  قایدی، بهترین بازیکن دیدار استقلال - الاهلی
  آذری: نگاه‌ها به فولاد عوض شد
  شاگرد خلف کی‌روش در جاده‌ی شگفتی‌سازی!
  هجومی‌ترین ترکیب فصل پرسپولیس؛ حمله با ۶ بازیکن!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان