امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ترك سیگار باعث التیام زخم‌های گوارشی میشود

#1
خبرگزاری فارس: یك متخصص تغذیه گفت: برای پیشگیری از زخم‌های گوارشی در سالمندان باید از استعمال سیگار و تركیبات اسیدی نظیر آبلیمو و سركه در هنگام ناشتا پرهیز كرد و معده این افراد نباید برای مدت طولانی خالی بماند.
ترك سیگار باعث التیام زخم‌های گوارشی میشود 1
محمود اطروشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: كاهش اسید معده، یبوست و زخم‌های دستگاه گوارش در سالمندان رایج است. كاهش اسید معده باعث كاهش جذب ویتامین B2، D، اسید فولیك و كلسیم می‌شود به همین علت معمولاً به افراد سالمند توصیه می‌شود روزانه مكمل مولتی ویتامین مینرال مصرف كنند.
وی گفت: برای رفع یبوست نیز توصیه می‌شود علاوه بر فعالیت بدنی از مواد غذایی پرفیبر نظیر خشكبارها و آلو، زردآلو، انجیر، میوه و سبزی‌ها تازه و آب كافی مصرف شود و برای پیشگیری از زخم‌های گوارش نیز باید از مصرف سیگار، مشروبات الكلی و تركیبات اسیدی نظیر آبلیمو و سركه در هنگام ناشتا پرهیز كرد و در این افراد معده نباید به مدت طولانی خالی بماند.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: برای پیشگیری از این بیماری‌های قلبی به افراد مسن توصیه می‌شود علاوه بر پرهیز از دخانیات از مواد غذایی شور، پرنمك، روغن‌های نباتی و حیوانی، كره، غذاهای كلسترول‌دار نظیر تخم مرغ، گوشت قرمز، كله پاچه، جگر، دل، قلوه، غذاهای سرخ شده كمتر مصرف كنند و به جای آنها از میوه‌ها، سبزی‌ها، روغن‌های گیاهی، گوشت سفید مثل مرغ و ماهی، مغزدانه‌ها، حبوبات، ‌شلغم و اسفناج استفاده كنند. در بین ماهی‌ها بهترین نوع ماهی‌ برای این گروه‌ ماهی‌های روغنی نظیر حلوا، قباد، شیر، كیلكا و اوزون برون است.
اطروشی گفت: دیابت نوع 2 معمولاً در سنین بالای 45 سال اتفاق می‌افتد از دلایل این بیماری می‌توان سابقه‌ خانوادگی، مصرف داروهای شیمیایی، چاقی و كاهش فعالیت‌ نام برد.
وی افزود: بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 در فاز اول قرص دریافت می‌كنند و در صورت عدم كنترل قند خون یا بالا بودن بیش از حد قند باید از انسولین تزریقی استفاده كنند. از علائم اصلی این بیماری نوشیدن زیاد‌ آب، پرخوری، پراداراری، احساس ضعف و خستگی، تاری دید و عفونت‌های مختلف است.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: از راه‌های اصلی پیشگیری از دیابت در سالمندان كنترل وزن و كاهش دریافت غذاهای حاوی كربوهیدرات ساده نظیر نان لواش و باگت، برنج، سیب زمینی، ماكارونی، گندم، قند و شكر و مصرف بیشتر سبزی‌ها، حبوبات و نان سبوس‌دار است و باید مصرف میوه‌های شیرین نظیر انگور،خربزه، هندوانه و توت را محدود كنند.
اطروشی گفت: در افراد سالمند مبتلا به دیابت كاهش قند خون ناشی از مصرف دارو یا انسولین یكی از مشكلات رایج و خطرناك است و در صورت بروز باید به سرعت یك ماده‌ قندی به بیمار داد.
وی افزود: خانواده‌ها در خصوص مشكلات غذایی افراد سالمند نهایت صبر و حوصله را داشته باشند و در نظر داشته باشند كه این مشكلات از عوارض طبیعی دوران سالمندی محسوب می‌شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ارتباط مصرف سیگار الکترونیکی با تنگی نفس در افراد جوان
  سرطان هایی که در مردان رایج تر است و 10 سرطانی که باعث مرگ مردان می شود
  سیگار و سرطان
  ترک سیگار بدون افزایش وزن
  وقتی قسمتی از بدن رگ به رگ میشود چکارکنیم؟
  عواملي كه باعث سينوزيت مي‌شود
  گیاهی که باعث رویش مجدد موها می شود!
  دود سیگار چه اثراتی بر سلامت کودکان دارد؟
  مدل مویی که باعث ریزش موهای شما می شود!
  دانه های گیاهی که باعث لاغری می شوند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان