امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با بزرگان تاریخ جام جهانی؛ بکن‌باوئر قیصر فوتبال آلمان

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آشنایی با بزرگان تاریخ جام جهانی؛ بکن‌باوئر قیصر فوتبال آلمان 1

جام جهانی 2014 تابستان آینده در برزیل برگزار می‌شود و 32 تیم حاضر در این رقابت ها در 8 گروه چهار تیمی به رقابت خواهند پرداخت. او در کشورش با نام قیصر مشهور شده و این لقب را مدیون کارهایی است که برای فوتبال آلمان انجام داده است.

فرانس بکن باوئر را یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال جهان به حساب می آورند. فرانس از موفق‌ترین و معروفترین مدیران فوتبالی جهان به شمار می‌آید.

آشنایی با بزرگان تاریخ جام جهانی؛ بکن‌باوئر قیصر فوتبال آلمان 1
او استثنایی ترین چهره تاریخ فوتبال آلمان است و تنها فردی در جهان بوده که تمامی افتخارات ممکن در جام جهانی را کسب کرده است، به عنوان بازیکن و سرمربی قهرمان جهان شده و رئیس کمیته برگزاری یک دوره از جام جهانی هم بوده است.

فرانس بکن باوئر ملقب به «قیصر» در سال 1945 در مونیخ به دنیا آمد و در دوران نوجوانی در باشگاه پسران مونیخ 1860 فوتبال را فراگرفت و خیلی زود جذب بایرن مونیخ شد. او یکی از جوانترین بازیکنان تاریخ بایرن مونیخ بود که در 13 سالگی به این تیم پیوست و تا سالهای پایانی بازی خود به پیراهن این تیم وفادار ماند. بکن‌باوئر به بایرن کمک کرد تا درسال 1965 به لیگ دسته اول آلمان صعود کند و با این تیم به چهار عنوان قهرمانی در سال های بعد دست یافت.

او در همین سال در سن بیست سالگی به تیم ملی دعوت شد و یازده سال ستون اصلی تیم ملی آلمان بود.

بکن باوئر اولین بازی ملی خود را در جریان مسابقه های مقدماتی جام جهانی 1966 در برابر سوئد انجام داد و با پیروزی در این دیدار، آلمان به جام جهانی راه یافت. وی اولین بار پست سوئیپر را به دنیای فوتبال نشان داد. در جام جهانی انگلیس او درخشان ترین بازیکن تیم ملی آلمان غربی بود که در این رقابت ها چهار گل (ازجمله دو گل در دیدار نیمه پایانی برابر شوروی) به ثمر رساند و به همراه تیمش در دیدار پایانی جام حضور یافت.

در دیدار نهایی برابر انگلیس، هلموت شوئن مربی وقت تیم او را مأمور مهار بابی چارلتون کرد که همین امر باعث محدود شدن بکن باوئر گردید و تیم آلمان در وقت اضافی، بازی را 4-2 به حریف واگذار کرد.

آشنایی با بزرگان تاریخ جام جهانی؛ بکن‌باوئر قیصر فوتبال آلمان 1
در جام جهانی 1970 بکن باوئر یک بار دیگر چهره ای پرفروغ از خود به نمایش گذاشت بخصوص در دیدار نیمه نهایی جام برابر ایتالیا که به شکست آلمان ها در وقت اضافی انجامید. در این دیدار کتف او شکست ولی با این وجود با کتف بسته بازی کرد. دو سال بعد تیم آلمان با رهبری او به مقام قهرمانی جام ملت های اروپا دست یافت.

در این دوره از رقابت ها، بازی عمیق، روان و باتدبیر بکن باوئر زمان و امکان لازم را برای گونترنتزر فراهم می کرد تا بتواند دیوار دفاعی تیم های مقابل را در هم بشکند و برای مهاجمان تیم از جمله گرد مولر فرصت های گلزنی فراهم کند. در این سال عنوان بهترین بازیکن اروپا هم به کلکسیون افتخارات قیصر افزوده شد.

سال 1974 کشور آلمان غربی میزبان جام جهانی شد و میزبان با رهبری کاپیتان قدرتمند خود در نقش یک لیبرو موفق به کسب مقام قهرمانی شد. در دیدار نهایی، هلند پدیده جام با رهبری یوهان کرایف مغلوب تجربه فراوان بازیکنان حریف شد تا بکن باوئر بالاخره جام جهانی را بالای سر برد.

از سال 1974 تا 1976 بایرن مونیخ سه سال پیاپی به عنوان قهرمانی جام باشگاه های اروپا دست یافت و پس از سومین قهرمانی این تیم، بکن باوئر راهی آمریکا شد تا در کنار پله در تیم کاسموس نیویورک بازی کند. او برای بازی در این تیم 5/2 میلیون دلار دریافت کرد که در زمان خود یک رکورد محسوب می شد.

پس از پایان دوران بازی او در سال 1984 پست سرمربیگری تیم ملی آلمان غربی را پذیرفت و همراه این تیم در جام جهانی 1986 تا دیدار پایانی پیش رفت ولی در مقابل آرژانتین و مارادونا 3-2 مغلوب شد و به مقام نایب قهرمانی جهان رسید. چهار سال بعد تیم آلمان با ارائه بازی های درخشان و هجومی با انتقام گیری از آرژانتین به مقام قهرمانی جهان رسید تا بکن باوئر به اسطوره ای دست نیافتنی برای فوتبال کشورش بدل شود.

آشنایی با بزرگان تاریخ جام جهانی؛ بکن‌باوئر قیصر فوتبال آلمان 1
او پس از آنکه از تیم ملی خداحافظی کرد، مدتی در المپیک مارسی و سپس در بایرن مونیخ به مربیگری پرداخت. پس از چند سال او به کادر مدیریتی باشگاه محبوبش اضافه شد و به عنوان رئیس باشگاه بایرن مونیخ فتح جام باشگاه های اروپا در سال 2001 را جشن گرفت. بکن باوئر به عنوان رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 2006 آلمان بار دیگر نقشی پر رنگ در شکوه جهانی این ورزش ایفا نمود.

بکن‌باوئر در یک نگاه

تولد: 11 سپتامبر 1945

محل تولد: مونیخ -آلمان

باشگاهها: مونیخ 1860، بایرن مونیخ، نیویورک کاسموس، هامبورگ

مهمترین افتخارات:

قهرمان جام جهانی 1974، نایب قهرمانی جام جهانی 1966، مقام سوم جام جهانی 1970، قهرمان جام ملت های اروپا 1972،فینالیست جام ملت های اروپا 1976، قهرمان جام باشگاههای اروپا 1974، 1975، 1976، قهرمان جام در جام اروپا 1967، قهرمان بوندس لیگا 1969، 1972، 1973 و 1974، مرد سال فوتبال اروپا 1972 و 1976 (به عنوان بازیکن)-قهرمان جام جهانی 1990، نایب قهرمان جام جهانی 1986، مقام سوم جام ملت های اروپا 1988(به عنوان مربی)

تیم ملی آلمان: 103 بازی، 14 گل

حضور در جام جهانی:

سه دوره (1966، 1970، 1974)- 18 بازی، 5 گل
آشنایی با بزرگان تاریخ جام جهانی؛ بکن‌باوئر قیصر فوتبال آلمان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاریخ‌سازی وفایی؛ قهرمانی جهان تقدیم به مادربزرگ!
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  غیبت پرسش‌برانگیز ایران در جام جهانی FIFAe
  صدای بکن باوئر درآمد؛ هانسی‌فلیک شفاف سازی کند
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان