امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقایسه ای میان امكانات ارتش لبنان با تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستي

#1
مقایسه ای میان امكانات ارتش لبنان با تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستي

مقایسه ای میان امكانات ارتش لبنان با تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستي 1
[color][size][font]

[/font][/size][/color]
این روزها بحث تجهیز ارتش لبنان به یكی از موضوعات روز سیاسی این كشور تبدیل شده است؛ امری كه شاید پاسخ آن در مقایسه میان امكانات ارتش لبنان با نظامیان صهیونیست نهفته باشد.
[color][size][font]

[rtl]

ضعف تجهیزات ارتش لبنان و وعده های پوچ امریكا مبنی بر تامین نیازمندی های تسلیحاتی و تداركاتی آن باعث شد تا 'میشل سلیمان' رییس جمهور لبنان از ایران درخواست كمك نظامی كند. 
با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای تسلیحاتی و تداركاتی ارتش لبنان و ارتقا دادن آن به سطح دفاعی توانمند در برابر دشمن خارجی، سران امریكا این بار تصمیم گرفته اند تا تسلیحاتی هر قدر غیر پیشرفته در اختیار لبنان قرار دهند، امری كه باعث شد تا فرمانده ارتش لبنان به واشنگتن سفر كند. 
رییس جمهور لبنان در آذر ماه سال 1387 به ایران سفر كرد و در سفر دو روزه خود با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهور دیدار كرد. 
در پی این سفر و درخواست سلیمان برای كمك نظامی ایران به لبنان و در آستانه سفر محمود احمدی نژاد به لبنان در مهرماه سال گذشته، احمد وحیدی وزیر دفاع از آمادگی ایران در این زمینه خبر داد اما این مساله با واكنش شدید آمریكا و رژیم صهیونیستی مواجه شد و توسط دولت سعد حریری مسكوت ماند. 
'هیلاری كلینتون' و 'سرگئی لاوروف' وزرای خارجه آمریكا و روسیه چند روز پیش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورك با 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان دیدار و بار دیگر وعده تجهیز ارتش لبنان را تكرار كردند اما رییس جمهور لبنان در اولین سخنان رسمی خود پس از بازگشت از سازمان ملل متحد ضمن حمایت قاطع از سلاح گروه های مقاوم در برابر رژیم صهیونیستی، بار دیگر از ایران خواست كه ارتش لبنان را تجهیز كند. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم روز دوشنبه در پاسخ به درخواست رییس جمهور لبنان مبنی بر تجهیز ارتش لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ارائه كمك به ارتش لبنان و گسترش همكاری های دفاعی بین دو كشور رسماً و بدون هیچ قید و شرطی آمادگی دارد. 
'جان قهوجی' فرمانده ارتش لبنان روز دوشنبه در حركتی جدید سفر سه روزه خود را به آمریكا آغاز كرد كه این بارزترین سفر یك مقام بلند پایه نظامی لبنان به امریكا بعد از سقوط دولت 'سعدحریری' و روی كار آمدن دولت نجیب میقاتی به شمار می رود. 
در پی تلاش كنگره آمریكا در توقف ادامه كمك های نظامی به ارتش لبنان، این سفر سؤال های گوناگونی را به همراه خود دارد؛ به خصوص كه جان قهوجی با توجه به بعد سیاسی این سفر، خود را برای پاسخ گویی به این سوال ها آماده كرده است. 
وی در این سفر قرار است دیدارهایی با مسؤولان وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون)، وزارت خارجه و كنگره آمریكا داشته باشد. 
با نگاهی به وضعیت نظامی ارتش و مقایسه آن با وضعیت نظامی رژیم صهیونیستی به وضوح می توان به دست خالی ارتش لبنان در خصوص داشتن تجهیزات و وسایل نظامی پی برد. 
به طور مثال وقوع حادثه منطقه 'العدیسه' در سال 2010 میلادی (در این حادثه كه به دنبال واكنش ارتش نسبت به ورود دستگاه های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به خاك لبنان رخ داد، سه سرباز لبنانی كشته شدند) نشان داد كه ارتش لبنان در مقایسه با ارتش سایر كشورهای جهان، فاقد كمترین تجهیزات نظامی در دفاع از خود است و این ارتش نمی تواند خود را در برابر آتش تانك ها و رگبار نظامیان ارتش صهیونیستی مصون نگه دارد و حتی از سیر عملیات قاچاق اسلحه به سوریه با توجه به سیر تحولات این كشور، ممانعت به عمل آورد. 
از سوی دیگر نقش دولت در تجهیز و به روز كردن امكانات نظامی ارتش، تنها به برگزاری مراسم تجلیل و سپاس از عناصر نظامی و تكرار وعده ها مبنی بر پیشرفت وسایل نظامی، محدود می شود. 
با ادامه این روند، طبیعی است كه هزاران تبصره و بند مربوط به اجرایی كردن طرح های مجهز كردن ارتش به وسایل و نرم افزارهای جنگی، طبق پیمان طایف(این پیمان به منظور پایان دادن به جنگ داخلی لبنان در سال 1989میلادی در شهر طایف عربستان امضا شد)، همچنان دست نخورده باقی ماند. 
به عقیده بسیاری از لبنانی ها ارتش لبنان نیازمند ایمان، اراده و عزم در انجام وظایف خود نیست زیرا همه این عناصر را داراست، آنچه ارتش نیاز دارد امكانات نظامی است كه او را در برابر هجوم و تهدیدات دشمنان مصون نگه می دارد. 
ارتش لبنان به طور مثال نیازمند سامانه پیشرفته مخابرات، سامانه دفاع هوایی، موشك های ضد تانك، و مهم تر از همه نیازمند اراده و عزم سیاستمداران لبنانی است كه به قدرت ارتش در دفاع از لبنان، ایمان داشته باشند و تمامی امكانات مادی و فنی، نظامی را برای این نهاد فراهم كنند. 
با نگاهی به میزان بودجه نظامی رژیم صهیونیستی در مقایسه با سطح تولیدات محلی و تعداد جمعیت این رژیم، می توان گفت كه بودجه نظامی این رژیم از بزرگترین بودجه های نظامی در سطح دنیا به شمار می آید و بعد از جنگ سال 1973میلادی، سطح بودجه نظامی این رژیم افزایش یافته و تقریبا یك سوم كل بودجه دولت این رژیم را به خود اختصاص داد. 
به دنبال رخدادهای جدید جهان عرب و تحولات سریع در مصر و سوریه، سطح بودجه نظامی رژیم صهیونیستی تنها در سال های 2010 و 2011 میلادی به 18 میلیارد دلار رسیده است. 
این درحالی است كه میزان بودجه نظامی ارتش‌ لبنان در سال 2010 میلادی تنها به یك میلیارد و دویست و پنجاه و هفت میلیارد لیره لبنانی رسیده است كه بخش اعظم آن (80درصد) به حقوق نظامیان اختصاص یافته و از سال 2007 میلادی تاكنون هزینه ای صرف خرید اسلحه، مهمات نظامی، بازسازی و ترمیم وسایل نظامی نشده است و در مجموع بندی تحت عنوان مجهز كردن و ارتقای سطح نظامی ارتش در دستور كار دولت وجود ندارد. 
این در حالی است كه هزینه وسایل و تجهیزات جنگی یك نظامی ارتش صهیونیستی به ده هزار دلار می‌رسد و این هزینه در مورد یك سرباز لبنانی به بیش از 500 دلار هم نمی رسد. وسایل نظامی یك سرباز لبنانی تنها شامل یك اسلحه از نوع M16 است. 
درباره وضعیت آماده باش جنگی ارتش صهیونیستی در مقایسه با وضعیت آماده باش ارتش لبنان مشاهده می شود كه ارتش صهیونیستی در یك سال بیش از 20 مانور جنگی انجام می دهد و در این مانورها، انواع یگان های نظامی در سطح بسیار گسترده تحت عنوان 'نقطه تحول' شركت می كنند و در مجموع سربازان صهیونیست، بیش از صد هزار گلوله در طول سال در صحنه های مختلف تمرین شلیك می كنند ولی ارتش لبنان در سال تنها به برگزاری یك رزمایش در سطح محدود اكتفا می كند. 
از سوی دیگر پیرامون كمك سالیانه نظامی آمریكا به رژیم صهیونیستی آمارها نشان می دهد كه كمك نظامی آمریكا به این رژیم در سال 2010 میلادی به 2،77 میلیارد دلار رسیده است و این میزان بودجه تنها برای تقویت نظامی رژیم صهیونیستی صرف می شود. 
به دنبال امضای توافقنامه نظامی میان آمریكا و رژیم صهیونیستی در سال 2007 میلادی، كمك نظامی آمریكا به رژیم صهیونیستی به تدریج افزایش یافته و در طول ده سال آینده به 30 میلیارد دلار خواهد رسد. 
جنگ سی و سه روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 2006 میلادی باعث شد تا این رژیم سرمایه گذاری های زیادی را برای پر كردن انبارهای اسلحه و خرید 100 فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف 16 و خرید 5 فروند هواپیما از نوع G550 Gulfstream به منظورجمع آوری اطلاعات پروازی صرف كند. 
این رژیم همچنین اقدام به خرید چندین فروند هواپیمای جنگی از نوع F35 كرده است و نیروهای هوایی خود را به هواپیمای های بدون سرنشین از نوع 'ایتان' مجهز كرده است. 
در حالی كه رژیم صهیونیستی توجه فوق العاده ای به ارتش دارد و به آخرین فنآوری های جنگی دسترسی پیدا كرده است، دولت لبنان هیچ توجهی به ارتش خود ندارد و گویی دشمنی در مزر جنوب وجود ندارد؛ دشمنی كه نه تنها به خاك، بلكه به منابع آبی و نفتی این كشور چشم دوخته است. 
با توجه به حضور رژیم صهیونیستی در همسایگی لبنان، كشورهای غربی لبنان را تنها به وسایل و تجهیزات نظامی دفاعی دسته دوم مجهز كرده اند كه آخرین مورد آن كمك نظامی آمریكا به قیمت 600 میلیون دلار شامل ابراز آلات جنگی قدیمی، اسلحه های سبك، هواپیماها و دستگاه های بی سیم مختلف بوده است. 
'الیاس فرحات' سرلشكر بازنشسته ارتش پیرامون مجهز كردن ارتش به وسایل نظامی می گوید: لبنان از سال 1990میلادی از دو منبع ارتش خود را مجهز می كرد؛ منبع اول از طریق كشور سوریه و منبع دوم از طریق آمریكا و بعد از پیمان طایف صورت گرفت. 
این بازنشسته ارتش تأكید می كند: در این میان كشور امارات نیز 5 فروند بالگرد از نوع 'گازیل' را به ارتش لبنان ارائه داد. 
ارتش لبنان هم اكنون دارای دو فروند هواپیمای جنگی از نوع 'هوكر هنتر است' كه در سال 1995میلادی از كار افتاد ولی مدتها بعد پس از بازسازی و تعمیر در مراسم برگزاری عید استقلال شركت كردند. 
این سرلشكر بازنشسته ادامه می دهد: فرمانده ارتش برای تجهیز ارتش به انواع جنگ افزارها و وسایل نظامی، طرح های زیادی در دست دارد ولی ارتش همچنان در انتظار تصمیم دولت در این خصوص است. 
الیاس فرحات در ادامه توضیح می دهد: در صورت وقوع جنگ با رژیم صهیونیستی و پیشروی این رژیم به سوی لبنان از راه زمینی، ارتش بر طبق برنامه های دفاعی و حساب شده در كمین دشمن خواهد نشست. 
به نظر می رسد مسأله كمك های نظامی كشورهای جهان به خصوص امریكا به لبنان با توجه به سیاست های دوگانه امریكا همچنان در منطقه و جهان سردرگم بوده و تلاش های امریكا برای انحصار طلبی این موضوع با روش های مختلف همچنان ادامه دارد ولی این مسأله هنوز برای لبنان حل نشده است. 
هر چند كه ارتش لبنان به كمك كشورهای بزرگ و قدرتمند نظامی جهان چون فرانسه، روسیه و حتی امریكا پابرجا ایستاده است ولی با دقت بسیار زیاد می توان فهمید كه كمك های نظامی این كشورها فقط بهانه ای برای دخالت آنها در لبنان و كنترل كردن ارتش این كشور در برابر رژیم صهیونیستی است. 
امریكا برای حمایت از رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات آن به لبنان فقط كمك های نظامی خود را به اسلحه و خودروهای سبك جنگی از جمله نفربر ها محدود كرده است و با اعمال فشار بر كشورهای جهان مانع مجهز كردن ارتش این كشور به جنگ افزارهای مدرن می شود. 
بعد از حادثه منطقه مرزی العدیسه لبنان كه به درگیری میان ارتش لبنانی و رژیم صهیونیستی منجر شد و طی آن یك افسر نیروهای رژیم صهیونیستی نیز كشته شد، امریكا مدعی شد اگر این افسر رژیم صهیونیستی با سلاحی كه به لبنان داده كشته شده باشد كمك های نظامی خود را قطع خواهد كرد؛ این امر نشان می دهد تا چه حدی حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی برای امریكا اهمیت دارد و برای آن تلاش می كند. 
طی این اظهارات مقامات امریكایی، برخی از كشورهای جهان از جمله ایران برای كمك نظامی به ارتش لبنان اعلام آمادگی كردند كه این امر امریكا را بر آن داشت تا برای جلوگیری ازكمك های نظامی كشورمان به لبنان دست به هركار ممكن بزند. مسئولان امریكایی اكنون با افزایش دیدارهای خود با مقامات لبنانی تلاش می كنند تا این موضوع را منحصر به خود سازند و از كمك های نظامی دیگر كشورها جلوگیری كنند.
[/rtl]

[/font][/size][/color]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16295438986692
پاسخ
 سپاس شده توسط ᴄʜᴀʀɪsᴍᴀ
آگهی
#2
تهجیزات رو بدن به من خودم میبرم لبنان
وقتی خدا مشکلات تو رو حل می کنه تو به توانایی های او ایمان داری...
وقتی خدا مشکلاتت رو حل نمی کنه او به توانایی های تو باور داره...
پاسخ
 سپاس شده توسط zorsham


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  سرلشکر موسوی: قدرت پهپادی ارتش در زمان تحریم ظهور کرد/ لزوم توجه بیشتر به بودجه‌ دفاع
  نیروی زمینی ارتش به فناوری‌های مهم در حوزه بالگردی دست یافته است
  وحدت نیروی دریایی ارتش و سپاه مایه افتخار نیروهای مسلح است
  تشییع پیکر خلبان شهید «بیک‌محمدی» در ستاد نیروی هوایی ارتش
  قدرت‌نمایی پهپاد ارتش در مقابل پهپاد آمریکایی
  پیوستن اولین هاورکرافت بومی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران
  سلاح آک-203 سلاح اصلی ارتش هند خواهد شد
  ده‌ها فروند جنگنده و بالگرد اورهال شده به ارتش تحویل شد
  ورود یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا به حومه الحسکه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان