امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اسپانیا عروس اروپا

#1
نسیم آرامش: اسپانیا، كشوری است كه امسال تیم فوتبالش برای اولین بار با پیروزی مقابل تیم‌ملی هلند توانست جام قهرمانی 2010 را در آغوش بگیرد. این كشور دارای پیشینه‌ای تاریخی و كهن است به طوری كه بسیاری از مورخان تاریخ اسپانیا را مربوط به زمان‌های پیش از قرون وسطی تخمین زده‌اند. جالب این‌كه در تاریخ اسپانیا نقل شده كه در برهه‌ای از زمان مسلمانان نیز بر این كشور حاكم بوده‌اند. همان آندلس را می‌گوییم اسپانیا در كشف قاره آمریكا نیز نقش داشته است به طوری كه پس از پایان حكومت مسلمانان بر این كشور، كریستف كلمب با كمك نیروی دریایی اسپانیا توانست قاره آمریكا را كشف كند.
اسپانیا تا پایان قرن 16 و 17 میلادی از قوی‌ترین كشورهای اروپایی در دسته نظامی محسوب می‌شد كه حتی توانسته بود برخی از كشورهای آمریكای جنوبی را تحت سلطه خود در آورد، اما به سبب جنگ‌های پیاپی بسیاری كه انجام داد به تدریج از قوایش كاسته شد و كشورهای تحت سلطه اسپانیا به راحتی در اواخر قرن 19 توانستند خود را از زیر سلطه این كشور خارج كنند، می‌خواهیم به زیبایی‌های این كشور بپردازیم،اسپانیا با مردمی خونگرم كه عاشق موسیقی لاتین «باسانوا» و «گاوبازی» و فوتبال هستند، نوای گیتار از بیشتر خانه‌ها شنیده می شود و از هر سه اسپانیایی یك نفر این ساز را از كودكی فرا می‌گیرد.

مادرید
مادرید پایتخت اسپانیا است. مادرید به لحاظ داشتن فرودگاه‌های داخلی و خارجی، همچنین سیستم حمل و نقل جاده‌ای و ریلی بسیار مجهز، از شهرهای معروف جهان است. یعنی وقتی نام مادرید به گوش كسانی كه بسیاری از شهرها و كشورهای جهان را دیده‌اند می‌خورد، ناخودآگاه به یاد فرودگاه دیدنی این شهر می‌افتند.
اتومبیل‌های شخصی به لحاظ فعالیت بیش از حد وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، منوریل، تراموا و مترو در مادرید كم دیده می‌شود و مردم بیشتر سعی می‌كنند كه برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده كنند.





روستای خورشیدی
جالب این‌كه در اطراف مادرید 179 روستا به چشم می‌خورد كه زیبایی‌های این شهر را دوچندان ساخته‌اند. ژوئن امسال دانشجویانی از 17 دانشگاه مختلف جهان در یکی از روستاهای مادرید گرد هم آمدند تا خانه‌های این روستا را طراحی كنند. خانه‌های این روستا فقط از انرژی خورشیدی استفاده می‌كنند یعنی تمام انرژی مورد نیاز برای روشنایی، گرما، سرما و... از انرژی خورشید دریافت می‌شود!

كاخ سلطنتی مادرید
از جلوه‌های گردشگری مادرید كاخ سلطنتی آن است كه توسط آرشیتكت ایتالیایی «جیووانی ساچتی» و به دستور فیلیپ پنجم در سال 1736 ساخت آن آغاز و تا سال 1764 به طول انجامید. قبل از آن در همین محل كاخی بود كه در اثر حریق در سال 1734 از بین رفت. امروزه بسیاری از مراسم تشریفاتی در اسپانیا در این كاخ سلطنتی انجام می‌شود.

والنسیا شهر ساختمان‌های بلند
اسپانیایی‌ها حرف «و» را «ب» تلفظ می‌كنند بنابراین به شهر «والنسیا»، «بالنسیا» می‌گویند. این شهر كه در منابع عربی و اسلامی به «بلنسیه» معروف است سومین شهر بزرگ اسپانیاست كه كمتر از آن صحبت به میان آمده است. والنسیا به شهر ساختمان‌های بلند معروف است. بناهایی كه صحبت‌های تاریخی زیادی برای گفتن دارند. در حقیقت می‌توان والنسیا را به عنوان یكی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی اسپانیا نام برد.













صنعت اسپانیا در بیلبائو
بیلبائو شهری است در شمال اسپانیا و مركز ایالت باسك كه صنعت این كشور را در بر می‌گیرد. مدرن بودن این شهر هر بیننده‌ای را خیره می‌سازد. در بیلبائو سازه‌های مدرن بسیار به چشم می‌خورد. تعادل آب و هوایی در بیلبائو زبانزد مردم اسپانیاست یعنی آب و هوای این شهر از دیگر شهرهای اسپانیا متعادل‌تر است. آنچه بیلبائو را از نظر گردشگری برای گردشگران جالب و دیدنی ساخته «موزه گوگنهایم» است. معماری این موزه آنقدر جالب و دیدنی است كه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سوی خود فرا می‌خواند. افسوس كه اسپانیا را تنها با این چند سطر شرح داد، كشوری كه به آن عروس اروپا می‌گویند.

خواندنی‌های اسپانیا
* بزرگ‌ترین مراسم «گاوبازی» دنیا در شهر «پمپلونا برگزار می‌شود. گاوهای عصبانی در شهر آزاد می‌شوند و مردم هم در خیابان‌های شهر هستند و باید از دست گاوها فرار كنند.
* از 10 كشور آمریكای جنوبی، یعنی برزیل، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، بولیوی، كلمبیا، اكوادور، ونزوئلا و شیلی تنها برزیلی‌ها با زبان پرتغالی صحبت می‌كنند و 9 كشور دیگر به زبان اسپانیایی صحبت می‌كنند، چرا كه آنان دو قرن پیش مستعمره اسپانیا بودند. به این جمع، كشورهای حوزه دریای كارائیب از جمله مكزیك، پورتوریكو، دومنیكن، هندوراس، السالوادور، گواتمالا و... هم اضافه كنید.
* این كشور بازیگران زیادی را به سینمای هالیوود معرفی كرد كه از معروف‌ترین آنان می‌توان به «آنتونیو باندراس» و «مپنه لوپه كروز» اشاره داشت.
* در دنیا لقب اسپانیایی‌ها، «ماتادور» می‌باشد.
* بیش از هفتاد سال است كه دو ایالت باسك و كاتالونیا، می‌خواهند ك شور ی خودمختار تشكیل بدهند، كه اگر تاكنون اتحادیه اروپا وجود نداشت، شاید این اتفاق می‌افتاد.
* حكومت اسپانیا سلطنتی است و دولت آن، به شكل نخست‌وزیری اداره می‌شود.
* بزرگ‌ترین چشم پزشكان دنیا در اسپانیا زندگی می‌كنند و معروف‌ترین جراحی‌های چشم در این كشور انجام می‌شود.
* بزرگ‌ترین شركت‌های تولیدی لوازم‌التحریر در اسپانیا وجود دارد.
* اسپانیا از لحاظ وسعت دومین كشور اروپاست، فرانسه 514 هزار كیلومترمربع وسعت و اسپانیا 504 هزار كیلومتر وسعت دارد.
* جمعیت اسپانیا 40 میلیون نفر است، جامعه‌شناسان می‌گویند كمی جمعیت نسبت به وسعت اسپانیا باعث شد تا این كشور خوب اداره شود.
* اسپانیا در ورزش‌هایی مثل بسكتبال، هندبال، دوومیدانی، اتومبیلرانی و تنیس مثل فوتبال ازقدرت‌های دنیاست، مثل «آلونسو» قهرمان اتومبیلرانی و «رافائل نادال» در رشته تنیس كه بسیار مطرح می‌باشند.
* معروف‌ترین چهره سیاسی اسپانیا ژنرال فرانكو بود كه در جریان جنگ دوم جهانی، به مانند هیتلر آلمانی، به دنبال حكومت فاشیستی بود، اما سركوب شد.
* در جنوب اسپانیا منطقه‌ای به نام جبل‌الطارق وجود دارد، كه در این منطقه یك تنگه می باشد و قاره اروپا را به قاره آفریقا متصل می‌‌كند، به همین خاطر در جنوب اسپانیا، اهالی مراكش، زیاد زندگی می‌‌كنند، كه با یكدیگر ازدواج كرده‌اند و نژاد تركیبی به وجود آورده‌اند.
* مسلمانان اسپانیا را فتح كرده بودند و زمانی یكی از كشورهای بزرگ اسلامی بود.
اسپانیا عروس اروپا 1
اسپانیا عروس اروپا 1
اسپانیا عروس اروپا 1
اسپانیا عروس اروپا 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Ma30h *_*
آگهی
#2
یه کم کوچیکن ولی سپاسHeart
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دریاچه نمک صورتی از تربیخا، آبگرم طبیعی در اسپانیا
  معروف ترین بنا‌های تاریخی در اروپا
  آفریقا را در قلب اروپا ببینید
  معرفی اسپانیا، سرزمین ماتادورها + تصاویر
  پایتخت اروپا،سرزمینی جذاب برای توریست ها
  اسپانیا و طبیعت گردشگری و افسونگرش
  فستیوال برج های انسانی در کاتالونیا اسپانیا
  «قصر الحمرا»، جواهر گردشگری اسپانیا
  لبنان ، عروس خاورمیانه
  جاذبه های گردشگری بارسلون اسپانیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان