امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اشکان دژاگه: قدرت شکست نیجریه و بوسنی را داریم

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اشکان دژاگه: قدرت شکست نیجریه و بوسنی را داریم 1

اشکان دژاگه بامداد امروز (دوشنبه) در بدو ورودش با وجود آنکه بسیار هم خسته بود، گفت‌وگویی را با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انجام داد و درباره آخرین وضعیتش در فولهام، حضور مربی سابقش در این تیم، شرایط منچستر یونایتد، حضور دوباره در اردوی تیم ملی و بازی‌های دشوار در جام جهانی 2014 برزیل، حرف‌های جالبی زد که در زیر می‌آید:

** ابتدا از حضور پررنگ این روزهایت در فولهام شروع کنیم، ظاهراً با حضور ماگات جایگاه بهتری در ترکیب تیم پیدا کرده‌اید؟

بله، من چهار سال با ماگات کار کردم و خیلی خوب همدیگر را می‌شناسیم. او مربی بسیار خوبی است و در شرایطی که متاسفانه فولهام وضعیت خوبی ندارد، هدایت تیم را برعهده گرفته تا اوضاع را بهتر کند. شرایط خودم هم بهتر شده و سعی می‌کنم برای تیمم مفید باشم.

** ظاهرا ماگات اعتماد زیادی به شما دارد؟

بله، همانطور که گفتم سال‌ها با هم کار کردیم. او 2 بازی است که من را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد و توانسته‌ام در هر بازی 90 دقیقه برای فولهام بازی کنم. ماگات مربی است که دوست دارد بازیکنانش توان صددرصدی خود را در زمین بگذارند. من قبلا در آلمان عملکرد خودم را به او ثابت کرده‌ام.

** اما شرایط فولهام در لیگ برتر چندان مساعد نیست!

درست است اما فکر می‌کنم بازی هفته آینده ما بسیار حساس خواهد بود و اگر بتوانیم از آن مسابقه امتیاز خوبی بگیریم، در ادامه می‌توانیم روند صعودی داشته باشیم.

** بازی با چلسی چطور بود؟ این تیم امسال با مورینیو قدرت فوق العاده‌ای پیدا کرده است؟

امسال تیم‌های خوب در لیگ برتر کم نیستند. چلسی هم که یکی از بهترین دوران‌هایش را دارد. ما می‌دانستیم بازی سخت خواهد شد. نیمه اول عملکرد خوبی داشتیم و موقعیت گلزنی هم بدست آوردیم اما چلسی خیلی خوب پرس می‌کرد. در آن بازی متاسفانه یک اشتباه کوچک باعث شد آنها اولین گل را بزنند و می‌دانید وقتی مقابل تیم بزرگی مثل چلسی عقب می‌افتید، جبران کردن نتیجه کار بسیار دشواری می شود. واقعا سخت بود و نمی توانستیم دوباره به بازی برگردیم.

** منچستر یونایتد چرا به چنین روزی افتاده است؟! نظر مربیان و بازیکنان انگلیسی در این باره چیست؟

منچستر همیشه تیم خوبی است. آنها امسال سرمربی با تجربه‌شان را دیگر ندارند و طبیعی است وقتی پس از سال‌های طولانی مربی تیم عوض می‌شود و یک مربی جوان جایگزین او می‌شود، ممکن است روند تیم مثل گذشته نباشد. همه در آنجا شرایط جدید منچستر را درک می‌کنند. به هر حال هر مربی شیوه‌های کار خودش را دارد. مویس نیاز به وقت دارد. من فکر می‌کنم منچستر سال آینده مثل منچستر سال‌های پیش خواهد شد و به همان اندازه قدرتمند.

** درباره تیم ملی ایران صحبت کنیم؛ شما به بازی امروز مقابل کویت نمی‌رسید. بازی تدارکاتی با تیم گینه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تا جایی که می‌دانم گینه یکی از تیم‌های خوب آفریقایی است که لژیونرهای متعددی در اروپا دارد. بازی با یک تیم آفریقایی همیشه سخت است چون آنها بسیار فیزیکی بازی می‌کنند. قرار گرفتن مقابل بازیکنان خوب آفریقایی برای بازیکنان ایران تست خوبی خواهد بود تا بتوانیم مقداری شرایط بازی در جام جهانی مقابل نیجریه را درک کنیم. فکر می‌کنم بازی با کویت هم می‌تواند برای تیم ملی خوب باشد چون آنها برای دفاع از اعتبار فوتبال‌شان نمی‌خواهند به تیم ایران ببازند و این باعث می‌شود بازیکنان ما در وضعیت یک بازی جدی قرار بگیرند.

** حضور دوباره‌ات در اردوی تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خوشحالم که بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شدم و چند ساعت دیگر در جمع ملی‌پوشان خواهم بود. سعی می‌کنم در روزهای آینده خوب تمرین کنم و در بازی آینده تیم ملی یکی از بازیکنان خوب تیم باشم.

** حریفان تدارکاتی تیم ملی را چگونه می بینید؟ بازی با تیم های بلاروس، مونته نگرو، آنگولا و ترینیداد و توباگو هم قطعی شده‌اند؛ آیا آنها برای آماده‌سازی تیم ایران جهت بازی با تیم‌های نیجریه، آرژانتین و بوسنی مناسب هستند؟

این تیم‌هایی که نام بردید همه از تیم‌های خوب فوتبال دنیا هستند و نمی‌توانند حریف تدارکاتی کوچکی برای تیم ایران باشند. البته معتقدم بهتر است چند بازی هم با تیم‌های خوب اروپایی انجام دهیم. به هر حال باید با تیم بزرگی چون آرژانتین بازی کنیم که همه می‌دانند آنها کیستند! همه بازیکنان آنها فیزیکی هستند و در شرایط بدنی و فنی فوق العاده‌ای قرار دارند.

** شما هم مانند کارلوس کی‌روش و برخی ملی پوشان، بازی با نیجریه را مهمترین مسابقه تیم ایران در جام جهانی می‌دانید؟

بله، همیشه اولین بازی در هر تورنمنتی به ویژه جام جهانی، اهمیت زیادی دارد. من فکر می‌کنم ایران مقابل نیجریه شانس برنده شدن هم دارد.

** چند درصد؟

درصدش کم نیست؛ چرا که نه. ما می‌توانیم نیجریه را هم ببریم. هم برابر نیجریه و هم بوسنی شانس پیروزی داریم. اگر بتوانیم نیجریه را ببریم که خیلی خوب می‌شود اما به هر حال بازی سختی است. همه تیم‌های جام جهانی قدرتمند هستند و همه بازی‌ها سخت است. اگر تیم قوی نداشته باشید، شکست می‌خورید. همه تیم‌ها از یکدیگر شناخت دارند و مطمئن هستم حریفان ایران هم شناخت زیادی از تیم ما پیدا می‌کنند.

** چقدر برای حضور در جام جهانی آماده هستیم؟ فکر می‌کنید تا چه حد دیگر باید آماده شویم و رمز موفقیت تیم ایران در برزیل چه می تواند باشد؟

ما می توانیم با تمرینات، اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوب آمادگی بالایی پیدا کنیم. من فکر می کنم ما نباید از این سه حریف بترسیم. نترسیدن می‌تواند عاملی برای موفقیت تیم ایران باشد.

** تیم ایران نسبت به دیگر تیم‌های آسیایی چه وضعی دارد؟

تیم ایران بعد از ژاپن بهترین تیم آسیاست و مطمئنم حریفان ما هم این را می‌دانند. اگر ما ریلکس باشیم و با آرامش در بازی‌ها حاضر شویم می توانیم به امتیازهای خوبی برسیم.

** مقابل آرژانتین هم همینطور؟!

بالاخره آرژانتین یکی از بزرگترین تیم‌های دنیاست. جام جهانی است و باید یک تیم خیلی قوی در گروه باشد تا بازی‌ها پرهیجان شود. اگر آرژانتین در گروه‌مان نبود واقعا جام جهانی حال نمی داد! من که از این بابت خیلی خوشحالم. ما باید با تمرکز بالا برابر آنها بازی کنیم و از فوتبال مقابل بزرگان دنیا لذت ببریم.

** به امتیاز گرفتن از آرژانتین هم امیدوار هستید؟

ایران می تواند شگفتی بیافریند. فوتبال واقعا غیرقابل پیش بینی است. باید ریلکس باشیم و همینطور بجنگیم. واقعا هر اتفاقی ممکن است بیفتد.
اشکان دژاگه: قدرت شکست نیجریه و بوسنی را داریم 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  یحیی به دنبال انتقام تنها شکست لیگ نوزدهم
  طلسم عجیب گواردیولا بالاخره شکست (عکس)
  رسانه قطری: منتظر شکست پرسپولیس نباشید!
  مدافع الریان: پرسپولیس از قدرت های آسیاست
  خشم شدید اشکان در لحظه تعویض از چه بود؟
  از بردن پرسپولیس بیشتر از گلزنی‌ام خوشحالم/ شرایط سختی داریم
  طلسم واسعی بالاخره شکست (عکس)
  طلسم طارمی بعد از ۹ بازی بالاخره شکست
  سریال ناکامی سعید ملایی با شکست مقابل نفر سوم آسیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان