امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کمیک و کمیک استریپ چیست؟

#1
قبلا یه توضییح بسیار کوتاه در باره کمیک استریپ داده بودم ، ولی توی این مقاله به صورت کامل در باره کمیک استریپ صحبت میکنیم.تعداد انگشت شماری هستند که تو ایران با کمیک استریپ اشنا هستند و بیش تر افرادی که اشنا هستند ، تنها فقط از روی نام ان را میشناسند. کمیک استریپ از همان اول با انسان بوده ولی هیچ وقت به طور واقعی مورد توجه قرار نگرفته یا درک نشده.بزارید از معنی لغتی کمیک استریپ شروع کنیم با مفیدی را با خود میکشد.کمیک استریپ با کمیک فرق دارد که در ادامه و در بخش های دیگر به ان میپردازیم.کمیک یعنی هنر متوالی یا به طور واضح تر یعنی تصاویر و تمامی عوامل بصری که با توالی عامدانه .تاریخچه کمیک بر میگرده که بشر پای به جهان گزاشت.نقاشی های روی دیوار غار ها دقیقا نمونه بارزی از کمیک هستند.این نقاشی ها با توالی عامدانه خود با کنار هم قرار گرفتن تصاویر یک داستانی رو روایت میکنند.ولی کمیک از اون موقع که فقط برای تفریح و سرگرم کردن خود انجام میدادند تا امروز تغییراتی بسیاری کرده اند.منتقدان اعتقاد دارند که اولین کمیکی که دست به تحول زد کمیک کودک زرد پوش بود

کودک زرد پوش یک شخصیت بود که با سر تاس دندان های به اصطلاح گرازی بود.او همیشه با حالت لاتی حرف میزد و همچنین همیش معروف ترین سخنش رو لباس زرد رنگش که همیشه اونو میپوشید نوشته شده.
کارتون ها وفیلم ها از کمیک استریپ بهره میگیرند.فیلم و کارتون تنها مدت زمانی بین دو تصویر را بسیار کم کرده ان و به سرعت ان را به نمایش میگذارند و به انجام دیگر کارهای جانبی ان میپردازند.
__________________________________
مسئله این است ، کمیک یا کمیک استریپ
متاسفانه مشاهده می‌شود که اکثر افراد در مکالمات، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و حتی در سایت‌های اختصاصی کمیک و کمیک استریپ، این دو کلمه را به جای همدیگر استفاده می‌کنند.
هدف این مقاله کوتاه، بیان تفاوت‌های میان دو کلمه کمیک و کمیک‌استریپ است.


کمیک و کمیک استریپ چیست؟ 1
«کمیک‌استریپ» در حالت کلی دارای ۲ تا ۸ پنل است و در یک صفحه (و گاهی دو صفحه) نمایش داده می‌شود.
پنل ها معمولا حالت کلاسیک دارند و به صورت جدولی و یا به صورت افقی یا عمودی ، طراحی می‌شوند.
کمیک استریپ‌ها معمولا دارای محتوای طنز می‌باشند. در مقایسه هر قسمت از «کمیک» ، معمولا بین ۲۰-۵۰ صفحه دارد و تعداد پنل ها بسته به نظر نویسنده تغییر می‌کند و اجباری بر استفاده از پنل‌بندی کلاسیک نیست.
کمیک‌ها معمولا طرح داستانی محکمی دارند که در آن ماجراهای شخصیت‌های اصلی کمیک روایت می‌شود. مضمون عمده کمیک‌ها برخورد ابرقهرمان داستان با مشکلات و ضدقهرمان‌ها و شکست دادن آن‌هاست.
همچنین معمولا یک نفر کمیک استریپ را خلق می‌کند ، اما برای تهیه یک کمیک به تیم نسبتا بزرگی احتیاج است.
کمیک‌استریپ‌ها معمولا به صورت ضمیمه روزنامه‌ها و مجلات منتشر می‌شوند، درحالی که کمیک رسانه‌ای کاملا مستقل است و در حد فاصل کتاب و سینما قرار می‌گیرد.
به عنوان مثال داستان‌های من و بابام ، گارفیلد ، هاگار و… کمیک‌استریپ می‌باشند. از کمیک‌های معروف نیز میتوان به کمیک‌های شرکت DC و Marvel اشاره کرد
لازم به ذکر است که چیزهایی که این روزها با نام «ترول» در شبکه‌های اجتماعی رونق گرفته است، زیر مجموعه کمیک‌استریپ می‌باشند.
___________________________________________________
بزودی در باره شرکت ها کمیک استریپ نویسی هم مقله میویسم و درباره ان ها برای شما توضیح میدهم در ضمن اگر شما یهسرچ توی گوگل بزنید جستجو ها زیادی میاد.
فعلا در حال کار کردن رو یه مقاله درباره ارزش های معنوی قهرمان ها و شخصیت های کمیک استریپ دارم مینویسم و ان را به زودی به شما رائه میدم.
.
پاسخ
 سپاس شده توسط Elena ♥♥♥♥♥ ، F A R ! N
آگهی
#2
قبل از این که بخونم از روی عنوان حدس زدم که درباره ی کتاب های کمیک(طنز) باشه Big Grin
کمیک و کمیک استریپ چیست؟ 1

پاسخ
#3
معنای کمیک طنز هست ولی در همه ی سبک ها چاپ میشود
.
پاسخ
 سپاس شده توسط F A R ! N


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان