امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وداع با کاپیتان "کارلوس پویول" + اینفوگرافی

#1
[url=Http://www.varzesh11.com/fa/soccer_articles/show/وداع_با_کاپیتان_"کارلوس_پویول"_-_اینفوگرافی/1957]وداع با کاپیتان "کارلوس پویول" + اینفوگرافی 1[/url]


کاپیتان می‌خواهد برود. کارلوس پویول اعلام کرده که در پایان فصل بارسلونا را ترک خواهد کرد اما نه به قصد آویختن کفش هایش.
او می‌خواهد فوتبال را در باشگاهی دیگر دنبال کند. پویول بیش از هجده ماه است که با مشکل زانوی آسیب‌دیده‌اش دست به گریبان است. ماه مه گذشته گفته بود بیشتر از همیشه خودش را به بازنشستگی نزدیک می‌بیند چون در طول فصل 2013-2012 بارها بازی‌ها را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد و یورو 2012 را هم همینطور. کاپیتان ماه آوریل 36 ساله می‌شود. این فصل هم این درد دست از سرش برنداشته و حالا در کنفرانس خبری‌اش پیش از تمرینات عصر روز سه‌شنبه بارسلونا گفته تصمیم دارد به دلیل شرایطی که پیدا کرده از پایان فصل به بعد دیگر در پیراهن آبی و اناری بارسا فوتبالش را ادامه ندهد: «آمده‌ام که بگویم آخر فصل از بارسلونا می‌روم. باشگاه و من توافق کردیم که دو سال باقیمانده از قراردادم را فسخ کنیم. بعد از دو جراحی من به زمان و وقت زیادی برای ریکاوری نیاز دارم که اینجا نمی‌توانم به آنها برسم. این کار زحمتی فراتر از آنچه که پزشکان به من گفته‌اند را می‌طلبد. معنای حرف‌هایم این نیست که دارم همین امروز از باشگاه می‌روم.
هنوز سه ماه دیگر از رقابت‌ها باقی‌‌مانده و آنهایی که مرا می‌شناسند می‌دانند که تا لحظه آخر برای کمک کردن به بارسلونا تلاش خواهم کرد.» پویول هنوز به طور کامل از فوتبال دست نکشیده و گفته آخر فصل تصمیم می‌گیرد که فوتبالش را کجا ادامه بدهد: «نمی‌دانم بعد از تمام شدن ماه جون چه کار خواهم کرد اما الان مطمئنم فصل که تمام شود اول حسابی استراحت خواهم کرد. چهار سال تمام دچار این مصدومیت‌ها بوده ام. آخر فصل یک کنفرانس خبری می‌گذارم و از همه کسانی که طی این 19 سال فوتبال حرفه‌ای من، کمکم کردند تشکر می‌کنم.» میلان یکی از گزینه‌های به خدمت گرفتن پویول محسوب می‌شود اما پویول گفته هنوز معلوم نیست فصل بعد به کجا خواهد رفت.
آندونی زوبیزارتا مدیر ورزشی بارسا، رامو سوسترس مدیر برنامه‌های پویول و جرارد پیکه همبازی‌اش در خط دفاعی و همچنین کریستین تیو و خوسه پینتو در این کنفرانس خبری حضور داشتند. پویول از دست پرورده‌های لاماسیا مدرسه فوتبال معروف بارسلونا بوده و 593 بازی برای این باشگاه انجام داده. از زمانی که اولین بازی‌اش را برابر وایادولید در اکتبر 1999 انجام داده تاکنون 21 جام را بالای سر برده از جمله سه جام لیگ قهرمانان، شش جام لالیگا، دو جام حذفی و دو جام جهانی باشگاه‌ها. از ابتدای فصل جاری هم 12 بازی برای بارسلونا انجام داده و در بازی اخیرش که مقابل آلمریا در نوکمپ بود یک گل هم زده. ویکتور والدس دیگر بازیکن بارسا است که از قبل اعلام کرده آخر فصل این تیم را ترک می‌کند و از موناکو و سیتی پیشنهاد دارد. پویول ژانویه سال گذشته بود که قرارداد جدیدی را با بارسا امضا کرد.  پویول بعد از آغاز دوران حرفه‌ای‌اش به عنوان یک دفاع راست کم کم به یکی از موفق‌ترین مدافعان میانی دهه اخیر تبدیل شد.

ادای احترام هم‌تیمی‌ها
آندرس اینیستا: «تا آخر فصل از بازی‌ام در کنار او لذت خواهم برد. این برای من افتخار بزرگی بوده است. برایش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. هیچ کس نمی‌تواند مثل او کاپیتانی کند.» سسک فابرگاس: «کاپیتان به خاطر تمام چیزهایی که به من یاد داده‌ای از تو ممنونم. موفق باشی.» او در توییتر خودش عکسی دونفره از خودش با پویول را که به سال 2011 برمی‌گردد گذاشته.

پویول در تیم ملی
پویول در تیم ملی اسپانیا هم بازیکنی کلیدی بوده و تجربه قهرمانی در یورو و اولین قهرمانی در جام جهانی را دارد. او در دیدار جام جهانی 2010 همان گل خاطره انگیز را با ضربه سر به آلمان زد که باعث شد تیمشان راهی فینال آن رقابت‌ها شود. ویسنته دل بوسکه می‌گوید: «کارلوس برای همه داخل و خارج از میدان یک الگو است.» او در مجموع 100 بازی ملی برای اسپانیا انجام داد و آخرین بازی‌اش هم فوریه 2013 در دیدار دوستانه برابر اروگوئه بود که 3- یک پیروز شدند. او یکی از هشت بازیکنی است که توانسته‌اند صد بازی یا بیشتر برای
لا روخا انجام بدهند. تیاگو آلکانتارا بازیکن سابق بارسا و کنونی بایرن مونیخ می‌گوید: «او به طور طبیعی یک سرزن است. کسی که وقتی به بارسلونا فکر کنید نامش را می‌شنوید. تا وقتی آنجا بودم او همیشه الگوی بقیه بود. فکر کنم در عالم فوتبال می‌تواند الگوی خوبی برای همه باشد.»

5 لحظه بزرگ زندگی حرفه‌ای کارلوس
هفده سالش بود که وارد لاماسیا شد. سال 1995 بود. تقریبا دو دهه بعد می‌خواهد از این باشگاه جدا شود هر چند که هنوز دو سال دیگر قرارداد دارد. خستگی و مصدومیت عامل جدایی اوست. به این ترتیب شاید نتواند پا جای پای پائولو مالدینی بگذارد که تا سن چهل سالگی برای باشگاه محبوبش میلان بازی کرد.

2 اکتبر 1999
چهار سال بعداز ورود به این باشگاه لوییز فان گال اولین بازی را به پویول داد که در برد 3 - صفر برابر وایادولید بود. این اولین گام بود. او کم کم اعتماد مربی هلندی را جلب کرد.

اولین قهرمانی و اولین سال کاپیتانی
5 سال اول حضور پویول در تیم جوانان خیلی سخت گذشت. مربیان زیادی هم‌ آمدند و رفتند مثل فان گال، لورنزو سرا فرس و رادومیر آنتیچ اما همه چیز از فصل 2005-2004 تغییر کرد و فرانک رایکارد پویول را به عنوان کاپیتان خودش برگزید بعد از یک تساوی با لوانته در مه 2005 هم آبی و اناری‌ها قهرمان لالیگا شدند و پویول اولین جام از جام‌های متعدد خودش را بالای سر برد.

2009
تیم بارسلونا در این سال موفق شد بیشترین دستاورد در طول یک فصل را در تاریخ این باشگاه کسب کند و شش جام را طی یک فصل بالای سر ببرد. کاتالان‌ها در هر رقابتی که حضور داشتند توانستند با جام قهرمانی از آن خارج شوند.

فینال لیگ قهرمانان 2011
حتی سر الکس فرگوسن هم اعتراف کرد که در فینالی که 3- یک به بارسلونا در ویمبلی باختند درس بزرگی را از کاتالان‌ها گرفت. پویول آن روز هنگام دریافت جام کار بزرگی کرد. بازوبند را به بازوی اریک آبیدال که تازه از سرطان بهبود یافته بود بست تا او اولین کسی باشد که جام را بالای سر می‌برد. آبیدال گفته بود: «حرکت فوق‌العاده‌ای بود. من حس کردم ناگهان متوقف شدم و من تنهایی در یک استادیوم پر از جمعیت قرار گرفتم. از او به خاطر کارش تشکر می‌کنم.»

رکورد باشگاهی
پویول جام‌های زیادی در بارسا گرفته و فقط ژاوی است که یک عنوان بیشتر از او دارد. پویول بیشترین تعداد بازی را در میان مدافعان تاریخ این باشگاه دارد و رکورد میگوئلی با 549 بازی را شکسته است.

وداع با کاپیتان "کارلوس پویول" + اینفوگرافی 1


وداع با کاپیتان "کارلوس پویول" + اینفوگرافی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شبی که استقلال 3 کاپیتان داشت (عکس)
  آلرژی کاپیتان پرسپولیس به «تن کاته»
  بازگشت باشکوه کاپیتان معروف با فتح جام
  شوک در آبادان؛ کاپیتان زادگاهش را ترک می‌کند
  وداع تلخ یاران موسوی از سوپر لیگ ایتالیا
  تلخ است اما؛ وقت وداع با مسی و رونالدو فرا رسیده؟
  هدیه دردسرساز کمپانی خودروساز به کاپیتان وریا غفوری
  هشدار کاپیتان ذوب آهن به بازیکنان پرسپولیس
  کاپیتان یونایتد به نفع تاتنهام غش کرد!
  کاپیتان وریا، سرحال و شاداب آماده بازگشت(عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان