امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سوسيس و کالباس دوستان سرطان زاي ما !!

#1
سوسيس و کالباس دوستان سرطان زاي ما !! 1
امروزه با توسعه زندگي ماشيني و مشغله کاري انسان ها، ديگر مردم به ويژه زنان رغبتي به آشپزي در منزل نمي کنند،به دليل سرعت و عدم صرف وقت زياد،حاضرند غذاهاي آماده ميل کنند؛سوسيس و کالباس از جمله غذاهاي آماده است به ويژه اين که کودکان تمايل بسياري براي خوردن آن دارند.
دکتر ايرج خسرو نيا،محقق و متخصص داخلي در اين خصوص مي گويد:نيترات و نيتريت سديم به عنوان نگهدارنده سوسيس و کالباس اضافه مي شوند تا مانع رشد باکتري هاي خطرناکي مانند کلستريديوم بوتولينوم شوند.
وي افزود:همچنين اين مواد با ترکيب شدن با ميوگلوبولين و هموگلوبين گوشت،باعث ايجاد رنگ مطلوب صورتي رنگ در گوشت شده که به آن حالتي جذاب و تازه مي بخشد ،اگر چه به طور طبيعي گوشتي با اين مدت نگهداري نمي تواند چنين رنگي داشته باشد به علاوه شروع فاسد شدن را در گوشت به تأخير مي اندازد و باعث حفظ عطر و طعم ادويه ها ي آن مي شود.
وي هشدار مي دهد :نيترات و نيتريت مواد سرطان زايي هستند که وجود آنها در مواد غذايي تهديد کننده سلامت انسان هاست و مطالعات زيادي اثر سرطان زايي ترکيبات حاصل نيترات و نيتريت را در حيوانات آزمايشگاهي و حتي انسان ها به اثبات رسانده است.





سوسيس و کالباس دوستان سرطان زاي ما !! 1



به گفته وي،مشتقات مختلفي از اين ترکيبات در ماده غذايي با طي هضم و جذب در لوله گوارش ايجاد مي شود؛اين مشتقات و ترکيبات مختلف آن نيتروزوها هستند که به آساني شکل گرفته واکثر آنها سرطان زا هستند.خسرو نيا ادامه داد:بسياري از نيتروز آمين ها اختصاصاً در اندام هاي خاص در ايجاد تومورهاي بدخيم مؤثرند و حتي بسياري از اين ترکيبات از جفت نيز عبور مي کنند.مطالعات نشان داده است که احتمال ايجاد تومورهاي مغزي در نوزادان مادراني که طي دوران بارداري هفته اي يک بار يا بيشتر هات داگ مصرف مي کردند بيش از دو برابراست.وي گفت:بر اساس نتايج اين مطالعات ،کودکاني که در ماه بيش از 10 ساندويچ کالباس مصرف مي کردند ،9برابر بيشتر درمعرض خطر سرطان خون قرار داشتند.

دکتر ليلا آزاد بخت،متخصص تغذيه مرکز تحقيقات غدد درون ريز دانشگاه علوم پزشکي نيز افزود:سوسيس و کالباس ،چربي هاي اشباع و ترانس بالايي دارد و با جذب روغن طي سرخ کردن ،چربي آن بالاتر مي رود.

وي گفت:هر 30 گرم سوسيس (حدود يک سوسيس کوکتل)8 گرم چربي،19 ميلي گرم کلسترول و 320 ميلي گرم سديم دارد و کمتر از3 درصدآهن مورد نياز را تأمين مي کند.
Wнαтever I вecoмe , I decιde
.I нαve ɴo reɢreтѕ 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  خال هایی که نشانه ی سرطان دارند !
  سرطان هایی که در مردان رایج تر است و 10 سرطانی که باعث مرگ مردان می شود
  سرطان لب: علائم، راه های پیشگیری و روش های درمان آن
  علائم و راه‌های جلوگیری از سرطان پوست در کودکان
  سیگار و سرطان
Star خروپف شایدعلامت سرطان باشد
  سرطان روده کوچک و بهترین روش درمان آن از نظر پزشکان
  گریپ فروت از ابتلا به سرطان معده جلوگیری می کند
  مواد تشکیل دهنده سوسیس کالباس گیاهی چیست و آیا ضرری دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان