امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین نوع نخ‌دندان چیست؟

#1
بهترین نوع نخ‌دندان چیست؟ 1
[rtl]استفاده از نخ‌های متفرقه مثل نخ‌های قرقره یا نخ‌های پلاستیكی و... ‌برای سلامت لثه بسیار خطرناك‌ است چون می‌تواند باعث پارگی لثه و آسیب به الیاف نگهدارنده دندان شود...[/rtl]
[rtl]
 
در‌ داروخانه‌ها انواع گوناگونی از نخ‌دندان به فروش می‌رسد. از بین نخ‌های گوناگون دندان می‌توان علاوه بر نخ‌های معمولی به نخ‌های موم‌دار، ‌نخ‌های طعم‌دار، ‌نخ‌های فلوراید‌دار، ‌سوپرفلاس‌ها، ‌نوارهای دندانی و نخ‌دندان‌های دسته‌‌دار اشاره كرد. ‌نخ‌دندان یا دنتال فلاس نواری ساخته شده از تارهای بسیار نازك نایلون یا پلاستیك (تفلون یا پلی‌اتیلن) است كه برای خارج‌كردن ذره‌های مواد غذایی باقی‌مانده و غشاهای نازك و مضر ساخته شده از میكروارگانیسم‌ها یا پلاك، از بین دندان‌ها به‌كار می‌روند. ‌با عبور دادن نخ‌دندان از میان دندان‌ها، ‌كناره‌های دندان به خصوص در نواحی نزدیك به لثه، از مواد فاسدكننده پاك می‌شود.

بهترین نخ‌دندان برای هر فرد، نخی است كه به راحتی از بین دندان‌های وی عبور كند و رشته‌رشته و پاره نشود. دندان‌پزشكان استفاده از نخ‌های رشته‌ای با سر پرز‌دار را برای دندان‌های روكش‌دار و دندان‌های ارتودنسی شده توصیه‌ می‌كنند. نخ‌های موم‌‌دار برای افرادی كه دندان‌های بسیار فشرده ‌دارند و نخ‌های معمولی به سختی به ناحیه بین‌دندانی‌شان وارد می‌شود، مناسب هستند.

‌گونه‌ای از نخ‌دندان‌ها نیز با كمك دسته‌ای نگه‌داشته می‌شوند. ‌این نخ‌دندان‌ها برای كسانی كه نمی‌توانند به خوبی از نخ‌دندان‌های معمولی استفاده كنند مثل كودكان یا افرادی كه بیماری‌های مفصلی و ناتوانی‌های جسمی ‌دارند، پیشنهاد می‌شود. شما باید از بین این مجموعه متنوع نخ‌های دندانی، ‌با توجه به شرایط‌تان، ‌یكی را انتخاب كنید. ‌شاید لازم باشد از دندان‌پزشكتان نیز در این مورد راهنمایی بگیرید.

اگر از نخ دندان استفاده نكنید، پلاك كه لایه نازكی از میكروب و باكتری است، بین دندان‌ها كه مسواك از تمیز‌كردن آن عاجز است، باقی‌ خواهد ماند. بیشترین پوسیدگی‌ها هم در همین ناحیه اتفاق می‌افتد. طی زمان، ‌انواع خطرناك‌تری از باكتری‌ها در رسوبات لانه می‌كنند و با ترشح مواد سمی باعث خارش و سوزش لثه‌ها می‌شوند و اگر درمانی انجام نشود، احتمال ابتلا به «پیوره لثه» نیز وجود‌ دارد.
بهترین زمان استفاده از نخ‌دندان، هنگام مسواك‌زدن است. یعنی شروع مسواك‌زدن بعد از كف كردن و خمیر دندان، از نخ‌دندان استفاده كنید و بعد دوباره مسواك‌زدن را ادامه ‌دهید. ‌این بهترین روش است ‌اما اگر حوصله چنین كاری را ندارید، قبل از مسواك اول با نخ‌دندان لای دندان‌ها را خوب تمیز كنید، بعد مسواك بزنید. یک بار نخ‌کشیدن دندان‌ها در پایان روز هم کفایت می‌کند.
 
[/rtl]
پاسخ
 سپاس شده توسط ~ArTaBaNoOs~
آگهی
#2
WinkWinkWinkWinkWink
عالیییییییییییییییییییی
ا♥

بهترین نوع نخ‌دندان چیست؟ 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  قیمت کامپوزیت دندان در کرج
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان
  ۷ فاکتور تاثیرگذار بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان
  تغییر رنگ دندان ها و 11علت اصلی آن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان