امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ثروتمندترین ایرانی جهان کیست؟

#1
ثروتمندترین ایرانی جهان کیست؟ 1


پیر امیدیار بنیانگذار و رییس ایرانی-آمریکایی سایت حراج ای‌بی است و با ثروت 2/5 میلیارد دلار صد و چهل و هشتمین میلیاردر جهان است.

وی سپس به دانشگاه تافتز رفت و در سال 1988 با مدرک علوم کامپیوتر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.



وی این شرکت را در سال 1995 تاسیس کرد. پیر مراد امیدیار در 21 ژوئن سال 1967 در پاریس متولد شد. پدر و مادر او ایرانیانی بودند که برای تحصیل به خارج از کشور رفته بودند. مادر او الهه میرجلالی امیدیار مدرک دکترای زبانشناسی خود را از دانشگاه سوربن دریافت کرده بود و پدرش یک جراح بود.



خانواده پیر زمانی که او 6 ساله بود به آمریکا مهاجرت کردند و پیر در واشنگتن بزرگ شد. وی در ۱۴ سالگی با نوشتن دومین برنامه رایانه‌ای برای کتابخانه مدرسه پا به دنیای بیتها گذاشت. امیدیار به دبیرستان سنت اندرو در مریلند رفت و در سال 1984 فارغ‌التحصیل شد. وی سپس به دانشگاه تافتز رفت و در سال 1988 با مدرک علوم کامپیوتر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. امیدیار کمي ‌بعد برای کار به شرکت کلاریس، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت اپل رفت.



او در این شرکت برای نوشتن برنامه مک همکاری مي‌کرد. وی در سال 1991 یکی از افرادی بود که شرکت توسعه اینک، یک شرکت نرم‌افزاری، را تاسیس کردند. این شرکت بعدها تبدیل به یک شرکت تجارت الکترونیک شد و به ای‌شاپ تغییر نام پیدا کرد.


پیر امیدیار زمانی که 28 ساله بود در یکی از تعطیلات خود یک برنامه کامپیوتری نوشت که نهایتا تبدیل به یک سوپربرند اینترنتی به نام سایت حراج ای‌بی شد. او كه در زمينه برنامه‌نویسی کامپیوتری تخصص داشت در اتاق‌نشيمن خانه‌اش چند سايت اينترنتى را تحت يك مجموعه واحد و با آدرس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.ebay.com گرد آورده و اداره مي‌كرد.


امیدیار در یکی از تعطیلاتش تصميم گرفت جايى را براى برگزارى حراج در اينترنت شكل دهد. وى اين كار را انجام داد و آن را «حراج شبكه» ناميد. براى آنكه كارآيى سايت خود را امتحان كند يك دستگاه سوراخ كن ليزرى را كه ايراد فنى هم داشت به حراج گذاشت. دو هفته بعد اين دستگاه به قيمت ۱۴ دلار حراج شد. به اين ترتيب اولين كالا در اين سايت حراج شد و رسما سايت مذكور آغاز به كار كرد. این سايت تا مدتى با همان نام «حراج شبكه» فعاليت مي‌كرد اما در سال 1997 به ای‌بی تغییر نام پیدا کرد. ايده تشكيل اين سايت به گفته خود اميديار خيلى ساده و البته ايده‌آليستى بود: «از طريق اينترنت مي‌توان بازارى كامل و جامع ايجاد كرد كه در آن وضعيت عرضه و تقاضا براى همگان شفاف و روشن باشد».


در ابتدا خدمات این سایت رایگان بود، اما برای پوشش هزینه‌های تامین خدمات اینترنتی شروع به دریافت وجه کرد. در مدتى کوتاه افراد بسیارى فروشنده و خریدار براى اقلام لیست شده روي سایت پیدا شدند. به تدریج تعداد کاربران این سایت زیاد شدند و معاملات بسیارى از طریق آن صورت گرفت. امیدیار برای شرکت افراد در حراج مبلغ بسیار کمي‌ بین 25 سنت تا 2 دلار دریافت مي‌کرد و همچنین درصدی از هر معامله به او می‌رسید. به این شکل ای‌بی تعامل فروشندگان و خریداران را بسیار ساده‌تر کرد. امیدیار پس از 9 ماه از شروع کار ای‌بی شغل خود را در شرکت جنرال مجیک رها کرد تا به شکل تمام وقت روی ای‌بی کار کند.


در حال حاضر ای‌بی در حدود 15500 کارمند دارد. درآمد آن در سال 2009 درآمدی بیش از 72/8 میلیارد دلار و درآمد خالصی در حدود 39/2 میلیارد دلار برآورد شده بود. ای‌بی در سال 2009 بیش از 84 میلیون کاربر داشت.


پیر امیدیار و همسرش همانند بيل گيتس و همسرش اعلام كرده‌اند كه قصد دارند طى سال‌هاى آينده بخش عمده ثروت خود را خرج كنند. آنها اعلام کرده‌اند تا بيست سال آينده به جز يك درصد از ثروتشان بقيه آن را خرج مي‌كنند. امیدیار در حال حاضر 3 فرزند دارد و ساکن هونولولو در‌هاوایی است.
پاسخ
 سپاس شده توسط M . S ، سووگند ، ţђę ɱąŋ wђǫ şǫɭd ţђę wǫŗɭd ، خخخخ ، ✘PETER✘ ، Navisa. ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، negin2000 ، # αпGεʟ ، مهربان ترین دختر دنیا ، Alijah-1994 ، حقوقدان انجمن
آگهی
#2
عجب _-_ !!
ثروتمندترین ایرانی جهان کیست؟ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘
#3
خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
زندگی ریاضیات است .ثروتمندترین ایرانی جهان کیست؟ 1
خوبی ها را جمع کنید ،:
دعواها را کم کنید ، 
شادی ها را ضرب کنید ،
دردها را تقسیم کنید ،
نفرت ها را زیر رادیکال ببرید .
عشق را به توان برسانید ثروتمندترین ایرانی جهان کیست؟ 1

پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘
#4
عجب-_-
 





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ثروتمندترین ایرانی جهان کیست؟ 1

                       
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘
#5
تکراری
ثروتمندترین ایرانی جهان کیست؟ 1
پاسخ
#6
چه جالب!
اصلا بهش نمیخوره پولدار باشه
پاسخ
آگهی
#7
tekrary
hh to be ma namikhory
پاسخ
#8
MerciiiiiBig Grin
پاسخ
#9
هرکی هست خوش به حالش
オコッテノセカイワイチバンキレイナデス .. 
پاسخ
#10
(19-05-2014، 15:09)✘PETER✘ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
تکراری

اولا این عکس داره .. ._.

دُوما کامل تر اونِ (: ..

خودم بلدم کِ پست تِکراری نزارم ((:
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation یکی از ترسناک ترین سایت جهان
  بهترین دوربین های عکاسی جهان
  مدلینگ ایرانی مقیم کره جنوبی
  چرا هلندی ها از همه مردم جهان قد بلندتر اند ؟
Photo عجیب ترین پدیده جهان
Exclamation آیا میدانستید مردان ایرانی زودتر از زنان می میرند!
  جهان با ذرات فتوالکتریک متحول می‌شود!
Question اسم قاره های جهان از کجا و چطور انتخاب شده است؟
Star بزرگترین کشور جهان؟ کوچکترین کشور جهان؟
Photo تالار عجایب جهان(نسخه 1)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان