امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان درد پاشنه پا

#1
درمان درد پاشنه پا 1

درمان درد پاشنه پا 1


 درد پاشنه
آیا تاکنون درد زیر پاشنه پا را تجربه کرده‌اید؛ دردی که پس از برخاستن از خواب در چند قدم اول روی می‌دهد و نیز هنگام بالارفتن از پلکان یا راه‌رفتن روی نوک پنجه شدیدتر می‌شود. مطلب زیر را بخوانید و راه‌هایی را برای کاهش چنین دردهایی بیاموزید. بالشتک پاشنه پا از بافت‌های فیبری شکلی تشکیل شده است که هنگام افتادن وزن‌ روی آن روی ساختارهای زیرین گسترده می‌شود و از آنها حمایت می‌کند.

علل درد پاشنه
درد پاشنه ممکن است از فشرده‌شدن یک عصب یا التهاب یک مفصل ناشی شود اما شایع‌ترین علت درد پاشنه پا ناشی از التهاب نیام کف پاست. این بیماری از استخوان پاشنه شروع می‌شود و تا انگشتان پا ادامه می‌یابد. درد ممکن است ناشی از کشیده‌شدن نیام کف پایی باشد و برخی اوقات به التهاب یا پارگی در بافت آن منجر شود.

درد پاشنه پا اغلب به تدریج پدید می‌آید اما امکان اینکه به طور ناگهانی و به شدت ایجاد شود نیز وجود دارد. اگرچه ممکن است هر دو پا گرفتار شوند اما این حالت اغلب در یکی از پاها روی می‌دهد. این درد به طور معمول با خم‌کردن پا به بالا از بین می‌رود ولی در صورت ایستادن یا نشستن طولانی‌مدت عود می‌کند. بالارفتن از پله‌ها یا ایستادن روی نوک پنجه می‌تواند دردناک باشد. فشاری که در اثر این بیماری بر استخوان پاشنه وارد می‌شود ممکن است به تشکیل خار استخوان منجر شود.

التهاب نیام کف پا ممکن است در هر فردی روی دهد ولی با افزایش سن شایع‌تر می‌شود زیرا قوس کف پای شما شروع به کم‌شدن می‌کند. جابه‌جا کردن وزن بیش از حد، پوشیدن کفش‌هایی که اندازه پا نیستند، داشتن ناهنجاری‌های پا و شرکت در فعالیت‌هایی که فشار اضافه‌ای بر پا وارد می‌سازند مانند ورزش دومیدانی به احتمال ایجاد التهاب نیام کف پایی می‌افزاید. گاهی اوقات کلیشه رادیولوژی از پای بیماران، خاری را نشان می‌دهد که از استخوان پاشنه به بیرون برجسته شده است. پیش از این تصور می‌شد که درد پاشنه به علت این خارهاست و در نتیجه به وسیله جراحی خارج می‌شد اما امروزه پزشکان دریافته‌اند که این خارها حتما عامل درد نیستند و در نتیجه جراحی برای خارج ساختن این خارها به ندرت صورت می‌گیرد.
درد پاشنه

درد پاشنه چطور درمان می‌شود؟
برخی توصیه‌های ساده می‌توانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند اما درمان شش ماه یا بیشتر طول می‌کشد. اگر این توصیه‌ها موثر واقع نشد، ممکن است نیازمند فیزیوتراپی باشید.
برای کاهش درد پاشنه می‌توان از استامینوفن یا بروفن که نیاز به نسخه‌ ندارد استفاده کرد. اگر از این داروها جواب نگرفتید، ممکن است پزشکتان یک داروی ضدالتهابی استروییدی مانند کورتون را به داخل پاشنه شما تزریق کند. با این حال این داروها تنها زمانی کاربرد دارند که سایر روش‌ها موثر نباشند.
این نکته را نیز فراموش نکنید که از تزریق‌های مکرر خودداری کنید زیرا این کار می‌تواند نیام کف پایی شما را ضعیف کند و موجب چروک‌خوردگی و جمع‌شدن بالشتک چربی پوشاننده استخوان پاشنه شود.

توصیه‌هایی برای کاهش درد پاشنه
برای درمان التهاب نیام کف پا می‌توانید توصیه‌های زیر را به کار بگیرید:

• تا 20 دقیقه پس از فعالیتی که موجب درد می‌شود روی پاشنه دردناک یخ بگذارید.
• عضلات ساق پا و قوس کف پا را ماساژ دهید و به آرامی بکشید. این کار کشش و انعطاف‌پذیری در نیام کف پایی را افزایش می‌دهد.
• حرکات کششی در پا به محض برخاستن از خواب نیز کمک می‌کند سختی ایجاد شده در طول شب در نیام کف پایی از بین برود.
• ورزش‌های روزانه برای تقویت عضلات ساق پا و پا را فراموش نکنید.
• هنگام دویدن از کفش‌های دارای کف صاف استفاده کنید. ممکن است پزشک‌تان حمایت‌کننده قوی پا تجویز کند تا در کفش‌تان قرار دهید یا اینکه وسیله‌ای تجویز کند که شبانگاهان سبب کشیدن قوس کف پا و ساق پا شود.
• هنگام خرید کفش، دقت کنید که کفش پاشنه کوتاه یا متوسط بخرید تا حمایت‌گر خوبی از قوس پای شما باشد.
درمان درد پاشنه پا 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان