امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل

#1
معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل؛ آلمان


معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

ازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.

آلمان

سرمربی: یواخیم لوو

ستاره: مسعود اوزیل

کاپیتان: فیلیپ لام
رنکینگ در فیفا: 2

حضور در جام جهانی: 17 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: قهرمانی (3 بار)

بیشترین بازی ملی: لوتار ماتئوس (150 بازی)

بهترین گلزن ملی: گرد مولر (68 گل)
همگروه‌های آلمان در جام جهانی برزیل: پرتغال، غنا و آمریکا در گروه G

آشنایی کلی با کشور آلمان

جمهوری فدرال آلمان کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است که از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند مرز دارد. مساحت آن 357121.41 کیلومتر مربع است و با 82 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا است.

واژه آلمانی (دویچ) (به آلمانی: Deutsch) دارای معنای اولیه متعلق به مردم بوده‌ است. در سدهٔ پانزدهم میلادی، نام رسمی حکومت این سرزمین، تویتونیکوم رگنوم (به لاتین: Teutonicum Regnum) یعنی حکومت کشورهای آلمانی به وجود آمد. واژهٔ Deutschland از همین نام گرفته شد. در زبان فارسی نام آلمان بر می‌گردد به قبیلهٔ آلامان‌ها که در گذشته‌های دور در این کشور می‌زیسته‌اند. در زبان‌های فرانسوی و اسپانیایی نیز نام این کشور به آلامان‌ها بر می‌گردد.

با بدتر شدن وضعیت اقتصادی در آلمان پس از جنگ جهانی اول و گسترش نژادپرستی، حزب نازی در این کشور به قدرت رسید. این حزب تا پایان جنگ‌جهانی دوم و شکست آلمان در این کشور حاکم بود. پس از جنگ‌جهانی دوم، کشور آلمان، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد، تا در سال 1990 آلمان غربی و شرقی متحد گشته و جمهوری فدرال آلمان را تشکیل دادند.

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای 16 ایالت است. این ایالت‌ها می‌توانند در برخی مسایل مستقل عمل کنند. آلمان هم اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادیِ حوزهٔ پولیِ یورو محسوب می‌شود. شهرهای بزرگ آلمان برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می‌باشند.

آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم نقش گسترده‌ای داشت و در پی این دو جنگ خسارت‌های زیادی را متحمل شد. پس از پایان جنگ با وام‌هایی که از کشورهای متفق گرفت، توانست کشور را بازسازی کند. جمهوری فدرال آلمان هم‌اکنون یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنیانگذاران اتحادیه اروپا است.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل
تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه C منطقه اروپا با تیم های سوئد، اتریش، ایرلند، جزایر فارو و قزاقستان همگروه بود و در پایان مقتدرانه و با 9 برد و یک مساوی و با 28 امتیاز به عنوان تیم اول گروه مستقیماً به جام جهانی راه یافت. این تیم با 465.5 میلیون یورو چهارمین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

نتایج مسابقات انتخابی آلمان به شرح زیر است:

آلمان 3 - 0 جزایر فارو

اتریش 1 - 2 آلمان

ایرلند 1 - 6 آلمان

آلمان 4 - 4 سوئد

قزاقستان 0 - 3 آلمان

آلمان 4 - 1 قزاقستان

آلمان 3 - اتریش 0

جزایر فارو 0 - 3 آلمان

آلمان 3 - ایرلند 0

سوئد 3 - 5 آلمان

جدول رده‌‌بندی نهایی گروه C مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

حضور در جام جهانی و افتخارات:

تیم ملی آلمان در 17 دوره از نوزده دوره رقابتهای جام جهانی حضور داشته و با 12 بار حضور در جمع چهار تیم پایانی پرافتخارترین سابقه را در تاریخ جامهای جهانی دارد (در مرتبه دوم برزیل با نوزده دوره شرکت، ده بار حضور در نیمه نهایی و در مرتبه سوم ایتالیا با هفده دوره، شرکت و 8 بار حضور در نیمه نهایی قرار دارند). البته این تیم تا سال 1990 با نام آلمان غربی در مسابقات حضور داشت.

تیم ملی آلمان رکوردار نخست تعداد بازی انجام شده (99 بازی) در جام‌های جهانی نیز می‌باشد (در مرتبه دوم این رنکینگ برزیل با 97 بازی قرار گرفته است).

در دو دوره اخیر جام جهانی آلمان یکی از شانس های بالای قهرمانی به شمار می رفت چرا که در جام جهانی 2006 در خاک خود بازی می کرد و با شکست آرژانتین در یک چهارم نهایی تا جمع 4 تیم نیز رسید اما در دیدار نیمه نهایی در حالی که همه منتظر سوت داور و ضربات پنالتی بودند در 2 دقیقه پایانی وقتهای اضافی ژرمن ها 2 گل از ایتالیا (فابیو گروسو دقیقه 119 و الساندرو دل پیرو دقیقه 121) که قهرمان مسابقات هم شد خوردند تا یک شکست دراماتیک در تاریخ فوتبال آلمان ثبت شود. آلمان با شکست پرتغال در دیدار رده بندی به مقام سوم رسید. (البته آلمان هرگز نتوانسته در تورنمنتی بزرگ و رقابتی ایتالیا را شکست دهد که آخرین دیدار این دو تیم در یک رقابت بزرگ به مرحله نیمه نهایی یورو 2012 بازمی گردد جایی که ایتالیا به لطف دو گل فوق العاده و درخشش سوپر ماریو (بالوتلی) موفق به شکست آلمان ها شد)

در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیز آلمان با شکست تیمهای قدرتمندی چون انگلیس و آرژانتین - که اتفاقا این بار هم در یک چهارم نهایی اتفاق افتاد - خود را مدعی قهرمانی نشان داده بود اما دوباره در نیمه نهایی مقابل قهرمان آن دوره یعنی اسپانیا با تک گل کارلس پویول شکست خورد و به مقام سوم بسنده کرد. باید دید این دوره شاگردان یواخیم لوو که تیمی قدرتمند نیز به شمار می روند در ناکامی رسیدن به فینال هت تریک می کنند یا چهارمین جام قهرمانی را به خانه خواهند برد؟ این نکته را نباید فراموش کرد که تا کنون هرگاه محل برگزاری جام جهانی در قاره آمریکا (آمریکای لاتین یا مرکزی و شمالی) بوده هیچ تیم اروپایی موفق به کسب جام جهانی نشده است!

آلمان با 3 عنوان قهرمانی در اروپا نیز پرافتخارترین تیم این تورنمنت به شمار می رود. ستارگانی همچون فرانتس بکن بائر، گرد مولر، پل برایتنر، برتی فوگتس، کارل هاینتس رومینیگه، سپ مایر و ... در دهه های 70 و 80 میلادی و بازیکنانی چون ماتیوس، برمه، کلینزمن، رودی فولر، کوپکه، ایلگنر، مولر، افنبرگ و ... در دهه 90 میلادی برای آلمان افتخار آفرینی کرده اند.

عناوین آلمان در جام جهانی:

1954- قهرمان
1974- قهرمان
1990- قهرمان
1966- نایب قهرمان
1982- نایب قهرمان
1986- نایب قهرمان
2002- نایب قهرمان
1934- سوم
1970- سوم
2006- سوم
2010- سوم
1958- چهارم

آلمان‌ها سلطان ضربات پنالتی

آلمان، تيمی كه فينال جام ملت‌های 1976 را به چكسلواكی در ضربات پنالتی باخت ديگر هيچ‌گاه از اين سال به بعد در ضربات پنالتی جام‌جهانی و جام ملت‌ها بازنده نشد. ضربات پنالتی در جام‌جهانی از سال 1966 تصويب شد با اين حال تا 16 سال ديگر نيازی به ضربات پنالتی در جام‌جهانی وجود نداشت(به علت گروهی بودن بازی ها در مرحله بعد از گروهی و مساوی نشدن دیدارهای فینال و رده بندی). تا به حال 20 بازی جام‌جهانی به ضربات پنالتی رسيده است. آلمان با چهار برد در چهار بازی بهترين تيم جام‌‌جهانی در ضربات پنالتی بوده و انگليس با سه باخت و سه بازی ضعيف‌ترين بوده است.

بازی‌هایی که آلمان در ضربات پنالتی موفق بوده است:

* آلمان - فرانسه؛ نیمه نهایی (1982 اسپانیا)
* آلمان - مکزیک؛ یک چهارم نهایی (1986 مکزیک)
* آلمان - انگلیس؛ نیمه نهایی (1990 ایتالیا)
* آلمان - آرژانتین؛ یک چهارم نهایی (2006 آلمان)



معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی: یواخیم لوو(Joachim Low)

یواخیم لو بعد از اینکه در سال 2006 به عنوان دستیار یورگن کلینزمن هدایت تیم ملی آلمان را بر عهده گرفت نتایج بسیار درخشانی کسب کرد اما تا به حال نتوانسته جامی با آلمان کسب کند. یواخیم لو آلمان را به فینال یورو 2008 رساند و دو سال بعد هم در جام جهانی با این تیم به عنوان سوم رقابتها دست یافت. در یورو 2012 نیز آلمان قدرتمند که شانس اول قهرمانی بود در نیمه نهایی 2-1 به ایتالیا باخت تا علاوه بر تداوم ناکامی ژرمن ها برابر لاجوردی پوشان در تورنمنت های معتبر لوو باز هم از کسب جام باز بماند.

لوو در زمان دستیاری کلینزمن تیم خود را ساخت و بعد از رفتن او هدایت تیم را بر عهده گرفت. او با ارائه بازی‌های زیبا، هجومی و تماشاگر پسند که بر تکنیک و فیزیک بازیکنانش بنا شده توانسته بار دیگر آلمان را به یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال اروپا و جهان تبدیل کند. جدال لوو روی نیمکت آلمان برابر کلینزمن که هدایت آمریکا را برعهده دارد در جام جهانی 2014 دیدنی خواهد بود.

کاپیتان: فیلیپ لام(Philipp Lahm)

یواخیم لو بعد از کنار گذاشتن میشائیل بالاک، بازوبند کاپیتانی را به فیلیپ لام داد. لام 31 ساله که 105 بازی ملی در کارنامه خود دارد خیلی زود خود را با سمت جدیدش در ترکیب تیم ملی آلمان وفق داد. این موضوع در جام جهانی 2010 وقتی او در زمین رهبری تیم را بر عهده داشت کاملا مشهود بود. مدافع بایرن مونیخ اکنون بهترین گزینه برای کاپیتانی ژرمن‌هاست و شایستگی بر بازو بستن این بازوبند را دارد. لام امیدوار است در جام جهانی 2014 به عنوان کاپیتان ژرمن‌ها نخستین فردی باشد که پس از ماتیوس جام قهرمانی را بالای سر می برد.

ستاره تیم: مسعود اوزیل(Mesut Ozil)

اوزیل ستاره ترک تبار و مسلمان آلمان که از سال 2009 به ترکیب تیم یواخیم لوو راه یافت خیلی زود خود را به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی تیم معرفی کرد. او در مرحله مقدماتی رقابت‌های یورو یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. اوزیل به غیر از بازی برگشت مقابل ترکیه در تمامی دیدارهای تیم ملی آلمان در مرحله مقدماتی حضور داشت و در بیش از 35 درصد از گل‌ها و پاس گل‌های این تیم سهم دارد.

به او لقب پادشاه پاس را داده‌اند و از سوی فیفا آقای پاس گل جهان معرفی شده است. او تا سال 2012 در تمامی تورنمنت‌ها 60 پاس گل داده است و در مجموع تا ژانویه 2013، 40 پاس گل داده است و از این رو به عنوان آقای پاس گل جهان محسوب شد و به او لقب پادشاه پاس گل را داده‌اند. او در سال 2012، با دادن 30 پاس گل رکوردار پاس گل در بین 5 لیگ معتبر جهان است.

او قابلیت بازی با توپ، پاس‌های عالی و قدرت دید بالایی دارد. اوزیل 21 ساله، با توجه به غیبت بالاک در جام جهانی 2010، طراح اصلی تیم ملی آلمان در این جام بود و در تیم ملی کشورش، با یک سبک بازی فوق العاده به مقام سومی جهان رسید. تکنیک او جان تازه‌ای به فوتبال ماشینی آلمان بخشید و البته باید شهرت خود را مدیون یواخیم لوو، تئوریسین متبحر آلمانی باشد.

بازیساز آرسنال که در 3 سال حضورش در رئال مادرید موجبات قهرمانی این تیم در لالیگا را نیز فراهم کرد در جام جهانی 2010 نیز عملکردی کاملا موفق داشت. او ستاره ای است که سال‌هاست در آلمان مانند آن نبوده است. سن کم او در عین تجربه فراوانش اصلی‌ترین چیزی است که به چشم می‌آید. او بدون شک ستاره ژرمن‌ها در برزیل خواهد بود.

بازیکنان احتمالی تیم ملی آلمان در جام جهانی:

دروازه بانان: مانوئل نویر، رنه آدلر، رومن وایدنفلر

مدافعان: فیلیپ لام، پر مرته ساکر، مارسل یانسن، ژروم بواتنگ، هایکو وسترمان، متس هوملس، بندیکت هودس، مارسل اشملتسر

هافبک ها: مسعود اوزیل، سامی خدیرا، تونی کروس، ماریو گوتزه، لارس بندر، جولین درکسلر، اسون بندر، سیدنی سام

مهاجمان: توماس مولر، آندره شورله، مارکو رویس، مکس کروسه



برنامه بازیهای آلمان در گروه G جام جهانی 2014 برزیل

دوشنبه 26 خرداد 93 (16 ژوئن):

آلمان - پرتغال (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا)

شنبه 31 خرداد 93 (21 ژوئن):

آلمان - غنا (فورتالزا - ورزشگاه کاستلائو)

پنجشنبه 5 تیر 93 (26 ژوئن):

آلمان - آمریکا (رسیف – پرنامبوکو)



صحنه‌ای ماندگار از آلمان در تاریخ جام جهانی

وقتی که در تاریخ 17 ژوئن 1970 آرتورو یاماساکی مالدونادو داور اهل پرو، سوت بازی نیمه نهایی جام جهانی را به صدا درآورد فکر نمی کرد که این دیدار لقب "بازی قرن" را به خود اختصاص دهد.
دو تیم ایتالیا و آلمان در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 1970 مکزیک به مصاف هم رفتند. این بازی در ورزشگاه آزتکا مکزیک برگزار شد و تنها بازی در تاریخ جام جهانی بود که 5 گل در وقت های اضافه زده شد. دیدار دو تیم در 90 دقیقه 1-1 مساوی به پایان رسیده بود.

90 دقیقه ابتدای دیدار به هیچ وجه در خور نام "دیدار قرن" نبود. ایتالیا در دقیقه هشتم با گل "روبرتو بونینسنیا" از حریف پیش افتاد و بعد از گل به دفاع جانانه پرداخت. آلمان‌ها به حملات خود افزودند و حتی فرانس بکن بائر معروف به "قیصر فوتبال" با کتف آسیب دیده به بازی ادامه داد تا در نهایت در آخرین دقایق بازی "کارل هاینز اشنلینگر" در دقیقه 90 دروازه "آلبرتو زی" را که تا پیش از این دیدار تنها یک گل خورده بود باز کرد تا دو تیم به وقت‌های اضافه بروند.

بازی در وقتهای اضافه آغاز شد و در دقیقه 94 گردمولر 8 گله آلمان را پیش انداخت ولی در دقیقه 98 "تارکیزیو بورن ئی" بازی را برابر کرد و دوباره در دقیقه 104 "لوئیجی ریوا" ایتالیا را پیش انداخت اما این داستان در اینجا پایانی نداشت و در دقیقه 110 دوباره "گرد مولر" ملقب به بمب افکن ژرمنها بازی را برابر کرد و تعداد گلهایش دورقمی شد و در حالی که هنوز گوینده تلویزیون آلمان داشت نام او را صدا می زد، "جیانی ریورا" که بیشتر نیمکت نشین بود و در این دیدار هم از ابتدای نیمه دوم به بازی آمده بود در دقیقه 111 گل برتری ایتالیا را به ثمر رساند تا لاجوردی پوشان به یک پیروزی تاریخی و شگفت انگیز برسند.

پلاک یادبود این بازی در روبروی ورزشگاه "آزتکا" نصب شده و بر روی آن نوشته شده است: ورزشگاه آزتکا از تیم‌های ملی آلمان و ایتالیا برای بازی قرن که در جام جهانی 1970 درخشیدند تجلیل می‌کند.

اما در ديدار نهايی تيم خسته و فرسوده لاجوردی پوشان رمقی برای مهار بازيكنان تکنیکی و قدرتمند برزيل نداشت و به شكست 4 بر 1 تن دادند. آلمان هم با یک گل اروگوئه را برد و سوم شد.
البته جدا از زیبایی و پرگل بودن، اتفاقی تاریخی در این دیدار زیبا رقم خورد و آن هم بازی کردن قیصر با کتف شکسته بود که در اذهان فوتبال دوستان برای همیشه ثبت شد
پاسخ
 سپاس شده توسط Nazanin♥Xavi ، hesamzibaee ، #marya#
آگهی
#2
مرسی داداش
معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1
پاسخ
#3
معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.

اروگوئه (Uruguay)

سرمربی: اسکار تابارز

ستاره: لوئیس سوارز

کاپیتان: دیگو لوگانو

رنکینگ در فیفا: 7

حضور در جام جهانی: 11 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: قهرمانی (2 بار)

بیشترین بازی ملی: دیگو فورلان (108 بازی)

بهترین گلزن ملی: لوئیز سوارز (38 گل)

همگروه‌های اروگوئه در جام جهانی برزیل: ایتالیا، انگلیس و کاستاریکا در گروه D (این گروه با وجود 3 قهرمان جام جهانی گروه مرگ رقابت ها نامیده شده است)

آشنایی کلی با کشور اروگوئه

اروگوئه کشور کوچکی واقع در جنوب شرقی آمریکای جنوبی، به پایتختی مونته‌ویدئو است که با نام رسمی «جمهوری شرقی اروگوئه» و یا «جمهوری شرق اروگوئه» در قسمت جنوبی قارهٔ آمریکای جنوبی واقع شده‌ است.

این کشور از سمت شمال با برزیل، از غرب با رودخانهٔ اروگوئه، از جنوب غربی با دهانه رودخانهٔ ریو دلاپلاتا (به معنی «رودخانهٔ نقره» که در زبان انگلیسی به «ریور بلات» معروف است و در سمت دیگر آن کشور آرژانتین قرار دارد، و از جنوب شرقی با اقیانوس اطلس هم جوار است.

این کشور 176٫215 کیلومتر مربع مساحت و 3٬399٬237 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 1٫7 میلیون نفر یعنی تقریباً نیمی از جمعیت آن، در پایتخت و بزرگترین شهر یعنی مونته ویدئو زندگی می‌کنند. این کشور، دومین کشور کوچک مستقل در آمریکای جنوبی است و فقط از سورینام بزرگتر است. ( از گویان فرانسه نیز که هنوز مستقل نشده‌ بزرگتر است.) و پایدارترین کشور از لحاظ ثبات سیاسی و اقتصادی است. این کشور، مدتی توسط برزیل و پرتغال استعمار شده بود. در تاریخ بیست و پنجم اوت 1825 فردی به نام خوان آنتونیو لاوالیا، خیزش مردم را برای استقلال کشور رهبری کرد و آن تاریخ، اکنون روز تعطیلی ملی می‌باشد.

اروگوئه نخستین بار در قرن هفدهم میلادی توسط پرتغالی‌ها کشف شد و شهر کولونیا در سال 1680 توسط آنان بنیان نهاده شد. در سالهای بعدی پای اسپانیایی‌ها نیز به این کشور باز شد. اسپانیایی‌ها در اوایل سده 18 شهر مونته‌ویدئو را تأسیس کردند. در سده‌های 17 و 18 میلادی جنگ‌هایی بر سر مالکیت اروگوئه بین اسپانیا و پرتغال در گرفت که منجر به پیروزی اسپانیا شد. در سال 1820 برزیل این سرزمین را اشغال کرد و به صورت یکی از ایالات خود در آورد تا اینکه در بین سالهای 1825 تا 1828 انقلاب عمومی آغاز شد و به استقلال کامل در سال 1828 از برزیل انجامید.

محبوب‌ترین ورزش در اروگوئه فوتبال است (به زبان اسپانیایی "futbol") که افتخارات زیادی نیز در این رشته کسب کرده‌ است:

مدال طلای المپیک تابستانی 1924 و المپیک تابستانی 1928

قهرمان دو دوره جام جهانی فوتبال: سال 1930 که اولین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال بود و در مونته ویدئو برگزار شد و سال 1950 در برزیل.

قهرمان 15 دوره جام ملتهای امریکای جنوبی موسوم به کوپا آمریکا که از این حیث پرافتخارترین تیم امریکای جنوبی در این جام به شمار می رود.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل

تیم ملی فوتبال اروگوئه در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل با 8 تیم دیگر منطقه آمریکای جنوبی(CONMEBOL) به صورت دوره ای و رفت و برگشت به رقابت پرداخت و با 7 برد، 4 مساوی و 5 باخت و با 25 امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر پائین تر از اکوادور در رده پنجم قرار گرفت و به مرحله پلی آف راه یافت. اروگوئه در مرحله پلی آف و در دیدار با تیم پنجم آسیا یعنی اردن در دو دیدار رفت و برگشت به برتری 5-0 دست یافت و برای 1دوازدهمین بار به جام جهانی صعود کرد. این تیم با 185.2 میلیون یورو یازدهمین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

نتایج مسابقات انتخابی اروگوئه به شرح زیر است:

اروگوئه 4 - 2 بولیوی

پاراگوئه1 - 1 اروگوئه

اروگوئه 4 - 0 شیلی

اروگوئه 1 - ونزوئلا 1

اروگوئه 4 - 2 پرو

کلمبیا 4 - 0 اروگوئه

اروگوئه 1 - 1 اکوادور

آرژانتین 3 - 0 اروگوئه

بولیوی 4 - 1 اروگوئه

اروگوئه 1 - پاراگوئه 1

شیلی 2 - 0 اروگوئه

ونزوئلا 0 - 1 اروگوئه

پرو 1 - 2 اروگوئه

اروگوئه 2 - 0 کلمبیا

اکوادور 1 - 0 اروگوئه

اروگوئه 3 - 2 آرژانتین

مرحله پلی آف (Play Off)

اردن 0 - 5 اروگوئه

اروگوئه 0 - 0 اردن

جدول رده‌‌بندی نهایی مقدماتی جام جهانی منطقه آمریکای جنوبی(CONMEBOL)

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

حضور در جام جهانی و افتخارات:

لاسلسته (لقب تیم ملی فوتبال اروگوئه) تاکنون تنها یک بار و در اولین دوره میزبان جام جهانی بوده و با صعود به جام جهانی 2014 برزیل دوازدهمین صعود به این تورنمنت معتبر را جشن گرفتند. 2 قهرمانی و 3 مقام چهارمی در 11 حضور قبلی این تیم ثبت شده است.

اروگوئه در فینال 1930 آرژانتین را 4-2 شکست داد و اولین قهرمان جام جهانی (که ان زمان جام ژول ریمه نامیده می شد) لقب گرفت و در سال 1950 نیز در یک دیدار دراماتیک موفق شد تیم ملی برزیل را در مقابل دیدگان نزدیک به 200 هزار تماشاگر ورزشگاه ماراکانا 2-1 شکست دهد و دومین جشن قهرمانی خود را در کشور همسایه جشن بگیرد.

فیروزه ای پوشان آمریکای لاتین در جام های جهانی 1954، 1970 و 2010 به ترتیب با شکست برابر اتریش، آلمان غربی و آلمان در دیدار رده بندی به مقام چهارم رسیدند.

اروگوئه به همراه برزیل و آلمان غربی یک آمار مشترک جالب دارند؛ 3 کشوری که در دوره پس از قهرمانی به مقام چهارم رسیدند؛ اروگوئه پس از قهرمانی در جام جهانی 1950 در دوره بعدی چهارم شد، آلمان غربی پس از قهرمانی در جام 1954 در دوره بعدی به عنوان چهارمی دست یافت و برزیل نیز پس از قهرمانی در جام جهانی 1970 در دوره بعدی با شکست 1-0 برابر لهستان چهارم شد.

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی: اسکار تابارز (Óscar Tabárez)

اسکار واشینگتن تابارس اسلاوو (به اسپانیایی: Óscar Wáshington Tabárez Sclavo) که به ( El Maestro (The Teacher معروف است یکی از بازیکنان سابق فوتبال اروگوئه است که تا کنون در 2 جام جهانی 1990 و 2010 هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشته است. وی پس از اینکه از سال 1988 تا 1990 سرمربی تیم ملی بود تا 16 سال به هدایت تیم های باشگاهی پرداخت و مجددا پس از جام جهانی 2006 به راس تیم ملی کشورش بازگشت و برای دومین بار پیاپی پس از جام جهانی 2010 اروگوئه را به جام جهانی برزیل هم رساند. تیم تحت هدایت تابارز در جام جهانی 2010 با ارائه بازی های هجومی و زیبا تا نیمه نهایی بالا آمد اما در این مرحله به تیم خوب هلند 3-2 باخت و به دیدار رده بندی رفت و در آن دیدار هم 3-2 به آلمان باخت و به مقام چهارم رسید. تیم تابارز هم در جمع بهترین گلزنان و هم در میان بهترین دروازه بانان نماینده داشت. تابارز در جام ملتهای آمریکای جنوبی 2011 نیز اروگوئه را قهرمان کرد تا به عنوان یک چهره محبوب در کشورش شناخته شود.

کاپیتان: دیگو لوگانو (Diego Alfredo Lugano)

این مدافع مستحکم با 34 سال سن در جام جهانی قبلی (2010) نیز کاپیتان اروگوئه بود. وی که هم اکنون در وست برومویچ بازی می کند سابقه پوشیدن پیراهن سائوپائولو، فنرباغچه، پاریسن ژرمن و مالاگا را نیز دارد. 92 بازی ملی و 9 گل زده در کارنامه لوگانو ثبت شده است.

ستاره تیم: لوئیس سوارز (Luis Alberto Suárez)

بدون شک ستاره اروگوئه در برزیل لوئیس آلبرتو سوارز مهاجم 27 ساله جنجالی و گلزن لیورپول خواهد بود. وی که تاکنون (زمان تنظیم گزارش: هفته سی و یکم لیگ برتر) با 28 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس قرار دارد، در رده ملی هم با 38 گل زده در 77 بازی ملی بهترین گلزن تاریخ اروگوئه به شمار می رود. سوارز توانست در رقابت‌های کوپا آمریکا 2011 به عنوان بهترین بازیکن برسد. ماجرای گاز گرفتن دست براتیسلاو ایوانوویچ مدافع چلسی توسط سوارز در سال گذشته میلادی و محرومیت 10 جلسه ای این مهاجم اروگوئه ای به یکی از سوژه های پر سروصدای فوتبال انگلیس تبدیل شد(فیلم این حرکت عجیب).

سوارز که در جام جهانی 2010 سه گل برای اروگوئه به ثمر رساند در مرحله انتخابی جام جهانی با به ثمر رساندن 11 گل به عنوان بهترین گلزن این قاره بالاتر از لیونل مسی قرار گرفت و کمک شایانی به صعود تیم ملی کشورش انجام داد.

لوئیس سوارز در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیز حرکتی انتحاری انجام داد و با به جان خریدن اخراج در دقیقه 120 یک هشتم نهایی علاوه بر جلوگیری از حذف تیم کشورش به منفورترین اروگوئه ای نزد مردم غنا تبدیل شد.

البته از ادینسون کاوانی و دیگو فورلان نیز نباید غافل شد و این دو گلزن قهار هم می توانند برای هر تیمی خطرساز باشند، هرچند گروه اروگوئه در این دوره بسیار سخت است و همانگونه که در بالا نیز گفته شد این گروه با وجود 3 قهرمان جام جهانی گروه مرگ جام بیستم نامیده شده است.

بازیکنان احتمالی تیم ملی اروگوئه در جام جهانی:

دروازه‌بانان: فرناندو موسلرا، مارتین سیلوا

مدافعان: دیگو لوگانو، مکسی پریرا، دیگو گودین، مارتین کازرس، جورگه فوسیله، خوزه ماریا خیمنز، الخاندرو سیلوا، سباستین کواتس، کارلوس والدز

هافبک ها: دیگو پرز، کریستسن رودریگوئز، والتر گارگانو، آلوارو پریرا، اگیدیو آلوارو ریوس، آلوارو گونزالس، گاستون رامیرز، نیکولاس رودیرو

مهاجمان: دیگو فورلان، ادینسون کاوانی، لوئیس سوارز، کریستسن استوانی، آبل هرناندز



برنامه بازیهای اروگوئه در گروه G جام جهانی 2014 برزیل

شنبه 24 خرداد 93 (14 ژوئن):

اروگوئه - کاستاریکا(فورتالزا - ورزشگاه کاستلائو)

پنجشنبه 29 خرداد 93 (19 ژوئن):

انگلیس - اروگوئه (سائوپائولو – ورزشگاه دی سائوپائولو)

سه شنبه 3 تیر 93 (24 ژوئن):

ایتالیا - اروگوئه (ناتال - ورزشگاه داس دوناس)

صحنه‌ای ماندگار از اروگوئه در تاریخ جام جهانی

شاید از حرکت عجیب سوارز در جام جهانی 2010 مقابل غنا و صعود دراماتیک اروگوئه از یک هشتم نهایی جام نوزدهم به عنوان یک حرکت ماندگار فوتبال اروگوئه یاد شود اما با میزبانی مجدد برزیل در جام جهانی همه اروگوئه‌ای‌ها به یاد دراماتیک ترین فینال جام جهانی می افتند؛ جایی که در عین ناباوری در پرتماشاگرترین دیدار تاریخ فوتبال چیزی شبیه معجزه رخ داد.

در 16 جولای 1950 و برای مسابقه فینال جام جهانی 173هزار و 850 بلیط فروخته شد، اما در عمل 199 هزار و 854 نفر تماشاگر دیدار برزیل و اروگوئه دو ابر قدرت آن زمان فوتبال جهان شدند. در آن دوره از مسابقات که اولین دوره جام جهانی پس از جنگهای جهانی به شمار می رفت بازی ها در دو مرحله برگزار شد و در مرحله اول 13 تیم حاضر به 4 گروه نامتقارن تقسیم شدند؛ دو گروه 4 تیمی، یک گروه 3 تیمی و یک گروه دو تیمی!

اروگوئه که در گروه دو تیمی بود با انجام یک بازی و برد 8-0 برابر بولیوی به مرحله نهایی (4 تیم برتر) راه یافت و با تیم های برزیل میزبان (که بسیار قدرتمند بود)، اسپانیا و سوئد فینال را به صورت دوره ای و متمرکز برگزار کردند. در روز آخر دو دیدار به صورت همزمان برگزار شد که یکی تشریفاتی بود و حکم رده بندی را داشت و دیگر دیدار به عنوان فینال برگزار شد؛ برزیل - اروگوئه. دو تیم در شرایطی به دیدار هم رفتند که برزیل موفق شده بود اسپانیا و سوئد را به ترتیب با نتایج پرگل 6-1 و 7-1 شکست دهد و اروگوئه با تساوی 2-2 با اسپانیا و پیروزی 3-2 برابر سوئد گام به این دیدار نهاده بود. نتیجه تساوی برزیل را قهرمان می کرد و اروگوئه تنها به برد نیاز داشت و با توجه به نتایج خارق العاده برزیل این امر محال به نظر می رسید.

دیدار دو تیم در نیمه اول گلی نداشت اما در همان اوایل نیمه دوم برزیل توسط فریاکا (FRIACA) در دقیقه 47 به گل رسید. خوان شیافینو (Juan SCHIAFFINO) در دقیقه 66 بازی را به تساوی کشاند. 200 هزار تماشاگر برزیلی سرخوش از این نتیجه خود را آماده جشن قهرمانی می کردند که آلسیداس گیگیا (Alcides GHIGGIA) در دقیقه 79 دیگ جوشان ماراکانا را در سکوت محض فرو برد و با سرازیر کردن اشک 200 هزار برزیلی حاضر در ورزشگاه و میلیونها نفر در خارج از ورزشگاه دومین قهرمانی را در خاک کشور همسایه و کشوری که سالها اروگوئه را تحت استعمار خودش داشت به ارمغان آورد و مانع اولین قهرمانی برزیل شد.
پاسخ
#4
معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

هلند (Netherlands – Holanda)
سرمربی: لوئیس فن‌خال
کاپیتان: رابین فن پرسی
بیشترین بازی ملی: ادوین فان در سار (130 بازی)
بهترین گلزن ملی: رابین فان پرسی (43 گل)
رنکینگ فیفا: 15
حضور در جام جهانی: 9 بار (آخرین بار 2010)
بهترین عنوان: نایب قهرمانی (3 بار)
شعار تیم در جام جهانی: مردان واقعی نارنجی می‌پوشند
هم‌گروه‌های هلند در جام جهانی: اسپانیا، شیلی و استرالیا در گروه B

آشنایی کلی با کشور هلند
هلند کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند بشمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هلند از شرق با آلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود.

۲۵ درصد از زمین‌های کشور هلند پایین‌تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و ۲۱ درصد از جمعیت آن در این مناطق زندگی می‌کنند. حدود ۵۰ درصد از زمین‌های هلند نیز ارتفاعی کمتر از یک متر از سطح دریا دارد. به این خاطر است که نام این کشور در زبان هلندی Nederland به معنی «سرزمین پست» است و نامی که بسیاری زبان‌های دیگر برای این کشور به‌کار می‌برند هم همین معنی را می‌دهد. هلند را در آلمانی Niederlande، در انگلیسی the Netherlands، در کرواتی Nizozemska، در فرانسوی Les Pays-Bas، در ایتالیایی Paesi Bassi، در فنلاندی Alankomaat و در اسپانیایی Países Bajos می‌نامند که همگی در این زبان‌ها به معنی «سرزمین پست» است.

واژه هلند که در زبان فارسی و هم‌چنین انگلیسی و عربی و بسیاری زبان‌های دیگر برای این کشور به‌کار می‌رود در اصل نام منطقه‌ای از این کشور بوده (مقایسه شود: پارس/ایران) که برای اشاره همه کشور به‌کار رفته است. واژه هلند Holland در زبان هلندی میانه به شکل holtland بود و معنی آن «سرزمین چوب» است.
تیم ملی فوتبال هلند نماینده فوتبال هلند در مسابقات بین‌المللی است که توسط اتحادیه فوتبال پادشاهی هلند اداره می‌شود و یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال اروپا است.
مهمترین موفقیت‌های تیم ملی هلند قهرمانی در جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۸ و مقام سومی اروپا ۱۹۷۶ و دو بار نایب قهرمانی در دو جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان غربی و ۱۹۷۸ آرژانتین بوده‌است.
نارنجی پوشان هلندی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی توانستند با پیروزی برابر تیم ملی اروگوئه، بعد از 32 سال به فینال این رقابت ها راه پیدا کنند اما باز هم در دیدار نهایی موفق نبودند و این بار برابر تیم قدرتمند اسپانیا یک بر صفر شکست خوردند و به مقام دومی بسنده کردند.

بهترین بازیکنان حال حاضر این تیم رابین فن پرسی، وسلی اشنایدر، آرین روبن، درک کویت و رافائل فاندرفارت هستند.

این بار و در جام جهانی 2014 برزیل، نارنجی پوشان هلند به دنبال جبران ناکامی های خود در دوره های قبلی و کسب نخستین قهرمانی در این رقابت ها خواهند بود.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل
تیم ملی فوتبال هلند با نه برد، یک تساوی و بدون شکست به عنوان تیم اول گروه سوم منطقه اروپا به جام جهانی برزیل راه یافت.
جدول گروه سوم

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی: لوئیس فان خال (Louis van Gaal)
لوئیس فان خال متولد 8 اوت 1951 در شهر آمستردام هلند به دنیا آمد . او اکنون سرمربی تیم ملی کشورش یعنی هلند می باشد وی قبلا مربی تیم های آژکس ، بارسلونا ، آلکمار و بایرن مونیخ بوده است .


فان خال قبل از این که کار خود را به عنوان مربی شروع کند به عنوان هافبک در تیم های رویا آنتورپ ، تل استار ، اسپارتا روتردام و آلکمار بازی می کرد . فان خال علاوه بر فوتبال مربی ژیمناستیک قابلی نیز هست .

وی پس از گذراندن مدت کوتاهی به عنوان مربی آلکمار به عنوان دستیار مربی در آ ژاکس فعالیت کرد و در نهایت در سال 1991 به عنوان سرمربی این تیم برگزیده شد و موفق به کسب 3 بار قهرمانی لیگ هلند و قهرمانی در جام یوفا و لیگ قهرمانان شد .

فان خال در سال 1997 به بارسلونا نقل مکان کرد و در ان جا نیز موفق به کسب 2 بار قهرمانی لیگ اسپانیا و 1 قهرمانی جام حذفی شد او پس از اختلاف نظر در بارسلونا به عنوان سرمربی هلند منصوب شد اما موفق به راهیابی با هلند به جام جهانی 2002 نشد او پس از آن در تیم آلکمار مشغول به کار شد و پس از قهرمانی در لیگ هلند در سال 09-2008 در سال 2009 در بایرن مونیخ استخدام شد او در بایرن مونیخ لیگ آلمان همراه با جام حذفی و سوپر جام آلمان را فتح کرد .

همچنین او در بایرن مونیخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید و در انجا حذف شد. فان خال پس از آن در سال 2012 برای دومین بار به عنوان سرمربی تیم هلند برگزیده شد

فان خال در آمستردام به دنیا آمد و در تیمی آماتور شروع به بازی کرد. او در سن 20 سالگی به تیم دوم آژاکس پیوست اما هرگز موفق به راهیابی به تیم اول آژاکس که در ان زمان ستاره هایی چون یوهان کرایف داشت نشد . او به مدت چهار سال به بلزیک و تیم آنتورپ رفت و بعد از آن مدت به کشور خود بازگشت و به تل استار و بعد از آن به روتردام پیوست ونگال پس از آن به آلکمار جایی که مدتی هم به به عنوان دستیار بود کار کرد و پس از آن به آزاکس بازگشت و دستیار لئو بنکر شد. هنگامی که بنکر در سال 1991 آژاکس را ترک کرد فان خال به به عنوان سرمربی برگزیده شد .
فان خال بعد از جام جهانی 2014 برزیل به تیم منچستریونایتد می پیوند مربی که جایگزین دیوید مویس اسکاتلندی شد.

کاپیتان:رابین فن پرسی (Robin van Persie)
رابین فن پرسی متولد ۶ اوت ۱۹۸۳در شهر روتردام, هلند است که در حال حاضر در نقش مهاجم برای منچستر یونایتد و تیم ملی هلند بازی می‌کند. رابین از محصولات تیم جوانان فاینورد است. رابین در سال ۲۰۰۴ به آرسنال پیوست و در اوت ۲۰۱۱ کاپیتان این تیم شد. یک سال بعد رابین فن پرسی به منچستر یونایتد پیوست. سبک بازی رابین فن پرسی با مارکو فان باستن اسطوره هلندی، مقایسه می‌شود.

فن پرسی فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه «فاینورد» هلند آغاز کرد.فن پرسی در آن باشگاه در جناحین زمین بازی می‌کرد و بسیار موفق ظاهر می‌شد. رابین فن پرسی با وجود استعداد زیادی که از خود نشان می‌داد رابطه خوبی با «برت ون مارویک» مربی «فاینورد» نداشت. «مارویک» مربی خیلی سخت‌گیری بود و حتی یک‌بار درست قبل از بازی تیمش برابر رئال مادرید در بازی‌های جام اروپا، فن پرسی را به خانه فرستاد. همین رابطه تیره نشان می‌داد پس از پایان قرارداد با باشگاه فاینورد امیدی به تمدید آن نیست.

در همان زمان بود که آرسن ونگر متوجه فن پرسی شد. البته باشگاه‌های «آیندهوون»، «وردربرمن» و «سه‌ویا» هم به انتقال و خرید فن پرسی علاقه زیادی نشان دادند ولی آرسنال باشگاه‌های دیگر را کنار زد و با مبلغ سه میلیون پوند با فن پرسی قرارداد بست. پس از ورود «فن پرسی» به آرسنال او مهاجم باشگاه شد و خیلی خوب استعداد خود را به همگان نشان داد.

تا وقتی تیری آنری در آرسنال بود فن پرسی اغلب روی نیمکت ذخیره می‌نشست ولی پس از جدایی آنری از آرسنال در فصل بازی‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ فن پرسی مهاجم اول تیم شد و گل‌های به یادماندنی را به ثمر رساند.

در بازی‌های مقدماتی ۲۰۰۸ اروپا فن پرسی تاثیر خوبی در بازی‌های مقابل لوگزامبورگ و بلاروس داشت و با دو گل خود سبب شد تیم ملی هلند سه بر هیچ بازی را ببرد. فن پرسی این روند را در بازی‌های بعدی هم ادامه داد و گل‌های بیشتری به ثمر رساند.

۱۵ اوت ۲۰۱۲، باشگاه آرسنال اعلام کرد که بر سر انتقال فن پرسی با منچستر یونایتد به توافق رسیده و فقط توافقات شخصی فن پرسی و منچستر یونایتد باقی مانده‌است. در ۱۷ اوت ۲۰۱۲، فن پرسی با مبلغ ۲۲٫۵ میلیون پوند به علاوه ۱٫۵ میلیون پوند که در صورت قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان اروپا در چهار سال آینده به آرسنال پرداخت خواهد شد، رسماً به منچستر یونایتد پیوست. فن پرسی با منچستر یونایتد قرارداد ۴ ساله (تا ژوئن ۲۰۱۶) امضا کرد.
فن پرسی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی حضور داشت و توانست به همراه هم تیمی هایش و با ارائه بازیهای خوب به فینال جام جهانی راه پیدا کند ولی به سد محکمی همچون اسپانیا بخورد کردند و تن به شکست دادند.

فهرست 23 نفری تیم ملی هلند در جام جهانی 2014
دروازه‌بان‌ها:
یاسپار کلیسن(آژاکس)، میشل فوروم (سوانسی)، تیم کرول (نیوکاسل)

خط دفاع:
پل ورهاگ(آوگسبورگ)، داریل یان‌مات(فاینورد)، جوئل فلتن(آژاکس)، استفن دی‌وریچ(فاینورد)،‌ران ولار(آستون‌ویلا)، برونو مارتینس ایندی(‌فاینورد)، ترنس کونگلو(فاینورد)، دالی بلیند(آژاکس )

خط میانی:
لئوری فر(نوریچ)، نیگل دیونگ(آ.ث‌میلان)،‌جوردی کلاسی(فاینورد)، جاناتان ده‌کوژمان(سوانسی)، گئورگینو وینالدوم(آیندهوون)، وسلی اسنایدر(گالاتاسرای)

خط حمله:
آرین روبن(بایرن)،‌روبین‌ فان پرسی (منچستریونایتد)، کلاس یان‌هونتلار (شالکه)، درک کویت (فنرباغچه)،ژرمین ینس (دیناموکیف)، ممفیس دپای(آیندهوون)

**رافائل فان‌درفارت هفته گذشته به دلیل مصدومیت جام جهانی 2014 را از دست داد و نتوانست در این فهرست جا داشته باشد.


برنامه بازیهای هلند در گروه A جام جهانی 2014 برزیل

جمعه 23 خرداد 93 (13 ژوئن):

هلند - اسپانیا (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 23:30)

چهارشنبه 28 خرداد (18 ژوئن):

هلند - استرالیا (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 20:30)

دوشنبه 2 تیر 93 (23 ژوئن):

شیلی - هلند (سائوپائولو - ورزشگاه آرنا سائوپائولو) :: (ساعت 20:30)

صحنه‌ای ماندگار از هلند در تاریخ جام جهانی
بازی‌های آلمان و هلند همیشه حساسیت‌های زیادی داشته است. یک مثال بارز آن در جام‌جهانی 1990 رخ داد. در دیداری که آلمان با پیروزی 2-1 برابر هلند به دور بعد صعود کرد (کلینزمن و برمه برای آلمان غربی و رونالد کومان برای هلند گل زدند)، فرانک رایکارد دو بار به صورت رودی فولر آب دهان پرت کرد و داور مسابقه نیز برای آرام کردن این قضیه هر دو بازیکن را از زمین مسابقه اخراج کرد. البته این دو بعدها با هم آشتی کردند تا این موضوع ختم به خیر شود اما صحنه پرتاب آب دهان رایکارد به رودی فولر برای همیشه به عنوان یکی از زشت‌ترین و ماندگارترین صحنه‌های فوتبالی باقی ماند.

تنها چند ثانیه عصبانیت بر روی تمام دوران حرفه‌ای این دو بازیکن سایه افکند. بازی‌های آلمان و هلند همواره با حساسیت‌های کاذب همراه بود، به همین دلیل رویارویی دو تیم در دور دوم جام جهانی، تنها دو سال پس از پیروزی هلند مقابل آلمان در یورو 88، بسیار حساس و پرتنش بود.
تنها 20 دقیقه از بازی گذشته بود که رایکارد به دلیل خطایی که روی فولر انجام داد یک کارت زرد دریافت کرد اما دور از چشم داور به روی حریف آب دهان پرتاب کرد. فولر به سمت داور رفت و موهایش را به او نشان داد اما داور که حرکت فولر را اعتراض تعبیر کرده بود، یک کارت زرد نیز به او نشان داد.
چند دقیقه بعد این دو بار دیگر با هم درگیر شدند که این بار داور به هر دو کارت قرمز نشان داد. رایکارد نیز در راه رختکن یک بار دیگر فولر را به یک آب دهان میهمان کرد!

پوستر تیم ملی هلند:

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1
پاسخ
#5
رنکیگ فیفا:

4

سرمربی:


پائولو بنتو



تاسیس:

1914

کمک مربی 1:


لیونل پونتس



عضویت در فیفا:

1923

کمک مربی 2:


ریکاردو پرس



حضور در جام جهانی:

6

کاپیتان:

کریستیانو رونالدو





قهرمان:

0

سال های قهرمانی:

-



نایب قهرمان:

0

سال های نایب قهرمانی:

-



سوم:

1

سال های سومی:

1966



چهارم:

1

سال های چهارمی

2006


معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1


معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1



پرچم کشور پرتغال

لباس اول تیم ملی فوتبال پرتغال

لباس دوم تیم ملی فوتبال پرتغال


 

 
آشنایی کلی با کشور پرتغال
جمهوری پرتغال غربی‌ترین کشور سرزمین اصلی اروپاست که بیشتر ایرانی‌ها آن را به خاطر سابقه دیرینی که در دریانوردی و کشف سرزمین‌های جدید دارد می‌شناسند. پایتخت آن لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی است که از شاخهٔ زبان‌های رومی‌تبار است. این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است و شیوه حکومتی آن جمهوری پارلمانی است. پرتغال جزء کشورهای توسعه‌یافته به‌شمار می‌آید. دین مردم این کشور مسیحیت از شاخه کاتولیک رومی است.

این کشور از غرب با اقیانوس اطلس و از شرق و شمال با کشور اسپانیا هم‌مرز است. این کشور همچنین مالکیت تعدادی جزیره در اقیانوس اطلس را دارد.

تاریخ این کشور بسیار غنی است و در حقیقت ایجاد سرزمین کنونی پرتغال به دوران پیش از تاریخ برمی‌گردد. در قرن 15 میلادی این کشور امپراتوری جهانی را ایجاد کرده بود که بخش‌هایی از آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی را دربر می‌گرفت.

کشور پرتغال دو منطقه کلان‌شهری عمده دارد که یکی کلان‌شهر لسیبون در جنوب و دیگری کلان‌شهر پورتو در شمال است. نام کامل پورتو، پورتو-کاله بوده‌است که به معنی بندر کال‌ها (نام قومی سلتی) است و نام پرتغال نیز تلفظی از نام پورتوکاله‌است. مناطق پورتو و لیسبون از قدیم با یکدیگر در رقابت بوده‌اند.

در دوران باستان ساکنان سرزمین کنونی پرتغال را اقوام سلتی گالاسی و لوسیتانی تشکیل می‌دادند و این منطقه بعداً بخشی از امپراتوری روم شد و سپس قبایل گوناگون ژرمن نیز به این سرزمین آمدند. ناحیه پرتغال در سده هشتم میلادی به تصرف مسلمانان موری (مراکشی) درآمد ولی شهسواران مسیحی بعداً مسلمانان را از این منطقه راندند. زبان پرتغالی امروزه به زبان لاتینی رومی‌ها بیش از سایر زبان‌های اروپایی شباهت دارد.

پرتغال در سال ۱۱۳۹ میلادی اعلام پادشاهی مستقل کرد. گرچه امپراتوری بزرگی که با کوشش دریانوردان پرتغالی به وجود آمده بود بعداً روی به افول نهاد، آنچه هنوز برجای مانده به حدی است که امروزه دولت پرتغال سومین کشور بزرگ مستعمراتی جهان به شمار می‌رود.

پرتغال کشوری توسعه‌یافته است که بر اساس آمارهای جهانی یکی از بهترین کشورها برای زندگی است زیرا کیفیت زندگی در آن بالاست. این کشور عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است و از بنیانگذاران پیمان آتلانتیک شمالی‌ (ناتو).

آب و هوای این کشور تحت تاثیر دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس است. میانگین دمای هوای سالانه آن در بخش شمالی 13 درجه و در بخش جنوبی 18 درجه سانتیگراد است.

رود دورو از میان اسپانیا و پرتغال عبور می کند. این رود قبلاً رود خروشانی بود، ولی ساخت 8 سد بر روی آن روح ناآرامش را رام کرد و حالا رود آرامی است.

سردترین بخش آن در شمال کشور واقع شده که در زمستان‌ها دمای هوا ممکن است به 15 درجه زیر صفر هم برسد و گرمترین بخش آن در جنوب کشور قرار دارد که تابستان‌هایی با دمای 45 درجه سانتیگراد را هم به خود دیده است.
 
فوتبال در پرتغال
فدراسیون فوتبال پرتغال سال 1914 تاسیس و در سال 1923 به عضویت فیفا درآمد. فوتبال مبتنی بر تکنیک و شباهت زبانی با برزیل باعث شده که این تیم را برزیل اروپا بخوانند و همواره هم ستارگان اصلی این تیم از یک تکنیک غنی برخوردار بوده اند. البته افتخارات دو تیم قابل قیاس نیست و قهرمانی های برزیل در جام جهانی برابر است با تعداد حضور پرتغال در جام جهانی.

پس از درخشش پرتغال در جام جهانی 1966 که به لطف بازیهای درخشان ستاره افسانه ای این تیم یعنی اوزه بیو مقام سوم را به دست آورد تا سالها پرتغال قدرتمندی ندیدیم تا اینکه نسل طلایی این تیم در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی با 2 قهرمانی جوانان جهان به دنیای فوتبال معرفی شدند. ستارگانی نظیر فیگو، روی کاستا، ژائو پینتو، سوسا، فریرا، فرناندو کوتو و ... با هدایت یک مربی به نام کارلوس کی روش تا یک دهه فوتبال پرتغال را به دوران اوج خودش برگرداندند. البته این نسل طلایی موفق شد پس از 16 سال پرتغال را به جام جهانی 2002 برساند. پس از آن نسل طلایی بازیکنان جوان و خوب دیگری به تیم ملی آمدند که سرآمد همه انها کریستیانو رونالدو بود که هم اینک به همراه لیونل مسی دو بازیکن فرازمینی خوانده می شوند و پیاپی رکورد شکنی می کنند. دکو، نانی، کاروالیو، نونو گومز، پائولتا، کوارشما و ... از دیگر ستارگان دهه اخیر پرتغال بوده اند.
پرتغال علاوه بر کی روش یک مربی بزرگ دیگر را به دنیای فوتبال معرفی کرده و ان کسی نیست جر خوزه مورینیو آقای خاص فوتبال جهان.

نحوه صعود به جام جهانی 2014
تیم ملی پرتغال از سال 2002 به بعد که پس از 16 سال به جام جهانی رسیده بود به طور مرتب به مرحله نهایی صعود کرده است. این تیم بعد از جام جهانی 2010 دچار تغییر و تحولات مثبتی شد و این تغییرات با صعود به مرحله نیمه نهایی یورو 2012 و حذف در ضربات پنالتی به دست قهرمان جهان و اروپا، به خوبی خود را نشان داد.

پرتغال به شکلی کاملاً دراماتیک جواز حضور در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جام جهانی 2014 را کسب کرد. آنها در دور مقدماتی در گروهی (F) قرار گرفته بودند که کمتر کسی رأی به صعود مستقیم آنها نمی داد! اما شاگردان بنتو با کسب 6 پیروزی، 3 تساوی و یک شکست و با اشتباهات فردی در چند بازی آخر، تنها با یک امتیاز اختلاف، بعد از روسیه 22 امتیازی به عنوان تیم دوم راهی مرحله پلی آف شده و با قرعه سخت سوئد و زلاتان مواجه شدند. باید از میان زلاتان و کریستیانو یک نفر از این فستیوال فوتبالی محروم می ماند، اما در این جدال فوق العاده حساس، ستاره تیم رئال مادرید به موقع تأثیر خود را گذاشت و موفق شد تا در مجموع دو دیدار 4 بار توپ را از خط دروازه سوئد عبور دهد و با نتیجه 4-2 حکم صعود تیمش به برزیل را امضاء کند.

پرتغال در جام جهانی
سلسائوی اروپا هیچگاه در تاریخ جام جهانی کارنامه خوبی نداشته است. در طول تاریخ آنها تنها 6 بار موفق به صعود و حضور در جام جهانی شده اند که 2 بار در همان مرحله گروهی [1986 مکزیک و 2002 کره-ژاپن] از رقابت ها کنار رفته اند. اما بهترین عملکرد آنها در این فستیوال فوتبال، به جام جهانی 1966 انگلیس بر می گردد که در اولین دوره حضور خود به رتبه سوم نائل آمدند. بعد از آن  20 سال دیگر در انتظار حضور در میان بهترین تیم های جهان ماندند.

اما پرتغال کم کم با ظهور نسلی جدید، که بازیکنانی چون لوئیس فیگو، روی کاستا، نونو گومژ، پدرو پائولتا، کریستیانو رونالدو و بسیاری دیگر را شامل می شد، از سال 2002 پایه ثابت حضور در جام های جهانی بوده است و در سال 2006 نیز خود را به جمع 4 تیم پایانی رساندند و با شکست در مقابل ژرمن ها به رتبه چهارم دست یافتند.

پرتغالی ها در جام جهانی گذشته تحت هدایت کارلوس کی‌روش، سرمربی فعلی تیم ملی ایران، در همان مرحله یک هشتم نهایی به دست اسپانیا حذف شدند و در نتیجه آن کی‌روش از کار برکنار شد و از آن زمان تاکنون پائولو بنتو هدایت این تیم را به عهده گرفته است.

پیش بینی عملکرد در برزیل
پرتغال در گروه G رقابت ها با تیم های آلمان، غنا و ایالات متحده هم گروه شده است. اما حداقل روی کاغذ به نظر نمی رسد پرتغالی ها برای صعود از این گروه ناکام بمانند.

اولین دیدار آنها مقابل ژرمن ها خواهد بود؛ تیمی که حداقل تا قبل از مراحل پایانی، همیشه یکی از تیم های سرسخت در تورنمنت ها بوده اند و بعد از ناکامی های متعدد در سالیان اخیر، این بار با امید قهرمانی آمده اند و مدعی اصلی صعود از این گروه به شمار می روند و بدون شک سخت ترین و تعیین کننده ترین دیدار این گروه، در جدال بین آنها رقم خواهد خورد.

آمریکا دومین حریف پرتغال در این گروه خواهد بود؛ تیم تحت هدایت یورگن کلینزمن آلمانی، به عنوان تیم اول از کونکاکاف راهی جام جهانی شده است. و با توجه به عملکرد خوب این تیم در مقابل تیم های اروپایی، پرتغال باید مراقب این مسابقه باشد.

غنا تیم دیگر حاضر در این گروه است؛ اولین و آخرین حضور آنها در جام جهانی به سالهای 2006 و 2010 بر می گردد و علی رغم درخشش در جام ملت های آفریقا، هیچوقت در سطح جهانی موفق ظاهر نشده اند. پرتغال در سال های اخیر چندین بار با تیم هایی از این قاره روبرو شده است و آخرین بار نتیجه 5-1 در مقابل کامرون به پیروزی دست یافتند و به نظر نمی رسد کار سختی در این دیدار داشته باشند.

با توجه به حضور تیم های بلژیک، روسیه، کره جنوبی و الجزایر در گروه H، می توان گفت که شاگردان بنتو باید خود را برای دیداری سخت در مقابل پدیده احتمالی این رقابت ها [بلژیک] آماده کنند.

با توجه به فاکتورهای موجود در تیم بنتو و تجربه بالاتر آنها و حضور فوق ستاره ای چون کریستیانو رونالدو، می توان حضور این تیم در جمع 8 تیم پایانی را متصور شد.

بازیکنان شاخص

کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم
بهترین بازیکن جهان در سال 2013 و دارنده دو عنوان مرد سال فوتبال جهان به مانند سال های اخیر چشم امید پرتغالی ها خواهد بود. کریستیانو رونالدو اکنون دیگر به رهبر و نماد تیم ملی تبدیل شده است. او با 110 بازی ملی بعد از لوئیس فیگو [127] و در کنار فرناندو کوتو بیشترین تجربه را در تیم دارد و با 49 گل به عنوان بهترین گلزن تاریخ کشورش شناخته می شود.

کریستیانو در سال منتهی به جام جهانی، فرم فوق العاده خود در رئال مادرید را نیز حفظ کرده است و علاوه بر رسیدن به فینال چمپیونزلیگ، با به ثمر رساندن 16 گل، موفق به شکستن رکورد گلزنی در این رقابت ها نیز شده است. او در این فصل 49 گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده و در راه صعود به جام جهانی نیز 12 گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده است. بدون هیچ شکی در جام جهانی برزیل نیز این بازیکن 29 ساله چشم های زیادی را به خود خیره خواهد کرد و باید منتظر درخشش او ماند. او مطمئناً انگیزه های زیادی برای درخشش در این رقابت ها خواهد داشت تا خیز بلندی برای کسب عنوان توپ طلا نیز بردارد.

ژائو موتینیو
مغز متفکر میانه میدان سلسائو بازیکن 27 ساله پرتغالی ها سال گذشته از لیگ کشور خود راهی تیم موناکو فرانسه شد. او در این فصل 32 بار در رقابت های مختلف برای تیم سلطنتی به میدان رفت و نتیجه آن تنها 8 پاس گل و یک گل بود. اما موتینیو در تیم ملی همواره توانایی های خود را بهتر نشان داده است و مطمئناً وظیفه سختی برای تغذیه مهاجمان تیمش خواهد داشت. اگر او به خوبی وظایف خود را به جا بیاورد، می توان روز های خوبی برای بنتو و تیمش متصور بود!

فابیو کوئنترائو
با اینکه در این فصل فابیو کوئنترائو تنها 17 بار در تمام رقابت ها برای رئال مادرید به میدان رفته است، اما او در حساس ترین مقطع فصل و در غیاب مارسلو، به بهترین نحو ممکن خود را نشان داد و یکی از عوامل اصلی موفقیت رئال مادرید در فینال جام حذفی و نیمه نهایی چمپیونزلیگ بود. فابیو در کارهای دفاعی و هجومی تعادل فوق العاده ای دارد و یکی از ارکان اصلی تیم بنتو در مسیر صعود به جام جهانی بود. هماهنگی او در سمت چپ با کریستیانو رونالدو می تواند بلای جان سایر تیم ها در برزیل باشد.

پپه
احتمالاً این آخرین جام جهانی مدافع 31 ساله پرتغالی ها باشد. او در فصل 14-2013 و با روی کار آمدن کارلو آنچلوتی، از هر لحاظ به حداکثر آمادگی خود رسیده است و دیگر خبری از اشتباهات و کارتهای مکرر او نیست. او در این فصل یکی از ارکان اصلی تیم باشگاهی خود به شمار می رود و انجام 48 بازی و به ثمر رساندن 5 گل (بهترین آمار کارنامه او) به وضوح گویای این حرف است. پائولو بنتو امید زیادی دارد که این مدافع تنومند در جام جهانی نیز به همین روند خود ادامه دهد تا بدین ترتیب خیال او از بابت کارهای دفاعی تیمش تاحدودی راحت شود.


سرمربی: پائولو بنتو (Paulo Bento)
پرتغال تحت هدایت پائولو بنتو، مربی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را نیز دارد، چندین و چند بار ثابت کرده است که در روزها و شرایط سخت بهتر عمل می کند. او در 40 باری که روی نیمکت پرتغال نشسته است، 23 پیروزی، 10 تساوی و 7 شکست را ثبت کرده است. آنها بعد از سپری کردن یورو 2012 و مرحله مقدماتی، اکنون جزو مدعیان اصلی به شمار نمی روند، اما این تیم یکدست و هماهنگ، با رهبری کریستیانو رونالدو در داخل زمین، می تواند حرف های زیادی برای گفتن در برزیل داشته باشد.


صحنه‌ای ماندگار از پرتغال در تاریخ جام جهانی

پرتغال در یک دیدار تاریخی البته نه از لحاظ فنی بلکه از نظر خشئنت یکی از دو تیم حاضر بود و دیدار این تیم با هلند در یک هشتم نهایی جام جهانی 2006 آلمان با 4 اخراجی و 16 اخطاری خشن ترین بازی تاریخ جام جهانی از نظر کارت قرمز لقب گرفت. پرتغال این بازی را با تک گل مانیش 1-0 برد و به انگلیس خورد.
پوستر تیم ملی پرتغال:
معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

رنکیگ فیفا:

7

سرمربی:


اسکار تابارس



تاسیس:

1900

کمک مربی 1:


ماریو ربولو



عضویت در فیفا:

1923

کمک مربی 2:


-



حضور در جام جهانی:

12

کاپیتان:

دیگو لوگانو





قهرمان:

2

سال های قهرمانی:

1930, 1950



نایب قهرمان:

0

سال های نایب قهرمانی:

-



سوم:

0

سال های سومی:

-



چهارم:

4

سال های چهارمی

1954, 1970, 2010


معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1


معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1



پرچم کشور اروگوئه

لباس اول تیم ملی فوتبال آرژانتین

لباس دوم تیم ملی فوتبال آرژانتین


 

 
آشنایی کلی با کشور اروگوئه

اروگوئه کشور کوچکی واقع در جنوب شرقی آمریکای جنوبی، به پایتختی مونته‌ویدئو است که با نام رسمی «جمهوری شرقی اروگوئه» و یا «جمهوری شرق اروگوئه» در قسمت جنوبی قارهٔ آمریکای جنوبی واقع شده‌ است.

این کشور از سمت شمال با برزیل، از غرب با رودخانهٔ اروگوئه، از جنوب غربی با دهانه رودخانهٔ ریو دلاپلاتا (به معنی «رودخانهٔ نقره» که در زبان انگلیسی به «ریور بلات» معروف است و در سمت دیگر آن کشور آرژانتین قرار دارد، و از جنوب شرقی با اقیانوس اطلس هم جوار است.

این کشور 176٫215 کیلومتر مربع مساحت و 3٬399٬237 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 1٫7 میلیون نفر یعنی تقریباً نیمی از جمعیت آن، در پایتخت و بزرگترین شهر یعنی مونته ویدئو زندگی می‌کنند. این کشور، دومین کشور کوچک مستقل در آمریکای جنوبی است و فقط از سورینام بزرگتر است. ( از گویان فرانسه نیز که هنوز مستقل نشده‌ بزرگتر است.) و پایدارترین کشور از لحاظ ثبات سیاسی و اقتصادی است. این کشور، مدتی توسط برزیل و پرتغال استعمار شده بود. در تاریخ بیست و پنجم اوت 1825 فردی به نام خوان آنتونیو لاوالیا، خیزش مردم را برای استقلال کشور رهبری کرد و آن تاریخ، اکنون روز تعطیلی ملی می‌باشد.

اروگوئه نخستین بار در قرن هفدهم میلادی توسط پرتغالی‌ها کشف شد و شهر کولونیا در سال 1680 توسط آنان بنیان نهاده شد. در سالهای بعدی پای اسپانیایی‌ها نیز به این کشور باز شد. اسپانیایی‌ها در اوایل سده 18 شهر مونته‌ویدئو را تأسیس کردند. در سده‌های 17 و 18 میلادی جنگ‌هایی بر سر مالکیت اروگوئه بین اسپانیا و پرتغال در گرفت که منجر به پیروزی اسپانیا شد. در سال 1820 برزیل این سرزمین را اشغال کرد و به صورت یکی از ایالات خود در آورد تا اینکه در بین سالهای 1825 تا 1828 انقلاب عمومی آغاز شد و به استقلال کامل در سال 1828 از برزیل انجامید. محبوب‌ترین ورزش در اروگوئه فوتبال است (به زبان اسپانیایی "futbol") که افتخارات زیادی نیز در این رشته کسب کرده‌ است.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل
تیم ملی فوتبال اروگوئه در مرحله انتخابی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جام جهانی 2014 برزیل با 8 تیم دیگر منطقه آمریکای جنوبی(CONMEBOL) به صورت دوره ای و رفت و برگشت به رقابت پرداخت و با 7 برد، 4 مساوی و 5 باخت و با 25 امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر پائین تر از اکوادور در رده پنجم قرار گرفت و به مرحله پلی آف راه یافت. اروگوئه در مرحله پلی آف و در دیدار با تیم پنجم آسیا یعنی اردن در دو دیدار رفت و برگشت به برتری 5-0 دست یافت و برای 1دوازدهمین بار به جام جهانی صعود کرد. این تیم با 185.2 میلیون یورو یازدهمین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

نتایج مسابقات انتخابی اروگوئه به شرح زیر است:

اروگوئه 4 - 2 بولیوی / پاراگوئه1 - 1 اروگوئه / اروگوئه 4 - 0 شیلی / اروگوئه 1 - 1 ونزوئلا  / اروگوئه 4 - 2 پرو / کلمبیا 4 - 0 اروگوئه

اروگوئه 1 - 1 اکوادور / آرژانتین 3 - 0 اروگوئه / بولیوی 4 - 1 اروگوئه / اروگوئه 1 - 1 پاراگوئه / شیلی 2 - 0 اروگوئه / ونزوئلا 0 - 1 اروگوئه

پرو 1 - 2 اروگوئه / اروگوئه 2 - 0 کلمبیا / اکوادور 1 - 0 اروگوئه / اروگوئه 3 - 2 آرژانتین

مرحله پلی آف (Play Off)

اردن 0 - 5 اروگوئه

اروگوئه 0 - 0 اردن
جدول رده‌‌بندی نهایی مقدماتی جام جهانی منطقه آمریکای جنوبی(CONMEBOL)
معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1
معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1
حضور در جام جهانی و افتخارات:

لاسلسته (لقب تیم ملی فوتبال اروگوئه) تاکنون تنها یک بار و در اولین دوره میزبان جام جهانی بوده و با صعود به جام جهانی 2014 برزیل دوازدهمین صعود به این تورنمنت معتبر را جشن گرفتند. 2 قهرمانی و 3 مقام چهارمی در 11 حضور قبلی این تیم ثبت شده است.
اروگوئه در فینال 1930 آرژانتین را 4-2 شکست داد و اولین قهرمان جام جهانی (که ان زمان جام ژول ریمه نامیده می شد) لقب گرفت و در سال 1950 نیز در یک دیدار دراماتیک موفق شد تیم ملی برزیل را در مقابل دیدگان نزدیک به 200 هزار تماشاگر ورزشگاه ماراکانا 2-1 شکست دهد و دومین جشن قهرمانی خود را در کشور همسایه جشن بگیرد.
فیروزه ای پوشان آمریکای لاتین در جام های جهانی 1954، 1970 و 2010 به ترتیب با شکست برابر اتریش، آلمان غربی و آلمان در دیدار رده بندی به مقام چهارم رسیدند.
اروگوئه به همراه برزیل و آلمان غربی یک آمار مشترک جالب دارند؛ 3 کشوری که در دوره پس از قهرمانی به مقام چهارم رسیدند؛ اروگوئه پس از قهرمانی در جام جهانی 1950 در دوره بعدی چهارم شد، آلمان غربی پس از قهرمانی در جام 1954 در دوره بعدی به عنوان چهارمی دست یافت و برزیل نیز پس از قهرمانی در جام جهانی 1970 در دوره بعدی با شکست 1-0 برابر لهستان چهارم شد.

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی: اسکار تابارز (Óscar Tabárez)

اسکار واشینگتن تابارس اسلاوو (به اسپانیایی: Óscar Wáshington Tabárez Sclavo) که به ( El Maestro (The Teacher معروف است یکی از بازیکنان سابق فوتبال اروگوئه است که تا کنون در 2 جام جهانی 1990 و 2010 هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشته است. وی پس از اینکه از سال 1988 تا 1990 سرمربی تیم ملی بود تا 16 سال به هدایت تیم های باشگاهی پرداخت و مجددا پس از جام جهانی 2006 به راس تیم ملی کشورش بازگشت و برای دومین بار پیاپی پس از جام جهانی 2010 اروگوئه را به جام جهانی برزیل هم رساند. تیم تحت هدایت تابارز در جام جهانی 2010 با ارائه بازی های هجومی و زیبا تا نیمه نهایی بالا آمد اما در این مرحله به تیم خوب هلند 3-2 باخت و به دیدار رده بندی رفت و در آن دیدار هم 3-2 به آلمان باخت و به مقام چهارم رسید. تیم تابارز هم در جمع بهترین گلزنان و هم در میان بهترین دروازه بانان نماینده داشت. تابارز در جام ملتهای آمریکای جنوبی 2011 نیز اروگوئه را قهرمان کرد تا به عنوان یک چهره محبوب در کشورش شناخته شود.

کاپیتان: دیگو لوگانو (Diego Alfredo Lugano)

این مدافع مستحکم با 34 سال سن در جام جهانی قبلی (2010) نیز کاپیتان اروگوئه بود. وی که هم اکنون در وست برومویچ بازی می کند سابقه پوشیدن پیراهن سائوپائولو، فنرباغچه، پاریسن ژرمن و مالاگا را نیز دارد. 92 بازی ملی و 9 گل زده در کارنامه لوگانو ثبت شده است.

ستاره تیم: لوئیس سوارز (Luis Alberto Suárez)

بدون شک ستاره اروگوئه در برزیل لوئیس آلبرتو سوارز مهاجم 27 ساله جنجالی و گلزن لیورپول خواهد بود. وی که تاکنون (زمان تنظیم گزارش: هفته سی و یکم لیگ برتر) با 28 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس قرار دارد، در رده ملی هم با 38 گل زده در 77 بازی ملی بهترین گلزن تاریخ اروگوئه به شمار می رود. سوارز توانست در رقابت‌های کوپا آمریکا 2011 به عنوان بهترین بازیکن برسد. ماجرای گاز گرفتن دست براتیسلاو ایوانوویچ مدافع چلسی توسط سوارز در سال گذشته میلادی و محرومیت 10 جلسه ای این مهاجم اروگوئه ای به یکی از سوژه های پر سروصدای فوتبال انگلیس تبدیل شد(فیلم این حرکت عجیب).

سوارز که در جام جهانی 2010 سه گل برای اروگوئه به ثمر رساند در مرحله انتخابی جام جهانی با به ثمر رساندن 11 گل به عنوان بهترین گلزن این قاره بالاتر از لیونل مسی قرار گرفت و کمک شایانی به صعود تیم ملی کشورش انجام داد.

لوئیز سوارز در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیز حرکتی انتحاری انجام داد و با به جان خریدن اخراج در دقیقه 120 یک هشتم نهایی علاوه بر جلوگیری از حذف تیم کشورش به منفورترین اروگوئه ای نزد مردم غنا تبدیل شد.
البته از ادینسون کاوانی و دیگو فورلان نیز نباید غافل شد و این دو گلزن قهار هم می توانند برای هر تیمی خطرساز باشند، هرچند گروه اروگوئه در این دوره بسیار سخت است و همانگونه که در بالا نیز گفته شد این گروه با وجود 3 قهرمان جام جهانی گروه مرگ جام بیستم نامیده شده است.
صحنه‌ای ماندگار از اروگوئه در تاریخ جام جهانی

شاید از حرکت عجیب سوارز در جام جهانی 2010 مقابل غنا و صعود دراماتیک اروگوئه از یک هشتم نهایی جام نوزدهم به عنوان یک حرکت ماندگار فوتبال اروگوئه یاد شود اما با میزبانی مجدد برزیل در جام جهانی همه اروگوئه‌ای‌ها به یاد دراماتیک ترین فینال جام جهانی می افتند؛ جایی که در عین ناباوری در پرتماشاگرترین دیدار تاریخ فوتبال چیزی شبیه معجزه رخ داد.

در 16 جولای 1950 و برای مسابقه فینال جام جهانی 173هزار و 850 بلیط فروخته شد، اما در عمل 199 هزار و 854 نفر تماشاگر دیدار برزیل و اروگوئه دو ابر قدرت آن زمان فوتبال جهان شدند. در آن دوره از مسابقات که اولین دوره جام جهانی پس از جنگهای جهانی به شمار می رفت بازی ها در دو مرحله برگزار شد و در مرحله اول 13 تیم حاضر به 4 گروه نامتقارن تقسیم شدند؛ دو گروه 4 تیمی، یک گروه 3 تیمی و یک گروه دو تیمی!
اروگوئه که در گروه دو تیمی بود با انجام یک بازی و برد 8-0 برابر بولیوی به مرحله نهایی (4 تیم برتر) راه یافت و با تیم های برزیل میزبان (که بسیار قدرتمند بود)، اسپانیا و سوئد فینال را به صورت دوره ای و متمرکز برگزار کردند. در روز آخر دو دیدار به صورت همزمان برگزار شد که یکی تشریفاتی بود و حکم رده بندی را داشت و دیگر دیدار به عنوان فینال برگزار شد؛ برزیل - اروگوئه. دو تیم در شرایطی به دیدار هم رفتند که برزیل موفق شده بود اسپانیا و سوئد را به ترتیب با نتایج پرگل 6-1 و 7-1 شکست دهد و اروگوئه با تساوی 2-2 با اسپانیا و پیروزی 3-2 برابر سوئد گام به این دیدار نهاده بود. نتیجه تساوی برزیل را قهرمان می کرد و اروگوئه تنها به برد نیاز داشت و با توجه به نتایج خارق العاده برزیل این امر محال به نظر می رسید.
دیدار دو تیم در نیمه اول گلی نداشت اما در همان اوایل نیمه دوم برزیل توسط فریاکا (FRIACA) در دقیقه 47 به گل رسید. خوان شیافینو (Juan SCHIAFFINO) در دقیقه 66 بازی را به تساوی کشاند. 200 هزار تماشاگر برزیلی سرخوش از این نتیجه خود را آماده جشن قهرمانی می کردند که آلسیداس گیگیا (Alcides GHIGGIA) در دقیقه 79 دیگ جوشان ماراکانا را در سکوت محض فرو برد و با سرازیر کردن اشک 200 هزار برزیلی حاضر در ورزشگاه و میلیونها نفر در خارج از ورزشگاه دومین قهرمانی را در خاک کشور همسایه و کشوری که سالها اروگوئه را تحت استعمار خودش داشت به ارمغان آورد و مانع اولین قهرمانی برزیل شد.
 
پوستر تیم ملی اروگوئه:
معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1
Goodbye Flashkhor...
پاسخ
#6
معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

هندوراس (Honduras)
سرمربی: لوییس فرناندو سوارز
کاپیتان: نوئل والادارس
بیشترین بازی ملی: آمادو گوئوارا (138 بازی)
بهترین گلزن ملی: کارلوس پاوون (57 گل)
رنکینگ فیفا: 33
حضور در جام جهانی: 2 بار (آخرین بار 1982)
شعار تیم در جام جهانی: ما یک ملت هستیم، ستاره در قلبمان
هم‌گروه‌های هندوراس در جام جهانی: سوئیس، اکوادور و فرانسه در گروه E
آشنایی کلی با کشور هندوراس
جمهوری هندوراس کشوری در قاره آمریکا است که به دلیل بی‌ثباتی سیاسی و بلایای طبیعی فراوانی که در سال‌های گذشته در آن روی داد، کمتر از دیگر کشورهای منطقه توسعه‌ یافته است.
این کشور از غرب با گوانتاملا، از جنوب غرب با السالوادور و از جنوب شرق با نیکاراگوئه همسایه است. پیش از این هندوراس را با نام هندوراس اسپانیا می‌شناختند تا با کشور هندوراس انگلیس که این روزها نامش بلیز است، اشتباه نشود.
این کشور از شمال با دریای کارائیب و از جنوب با اقیانوس آرام همسایه است. آب و هوای این کشور متنوع است و از گرمای استوایی تا آب و هوای سرد کوهستانی را می‌توان در آن یافت. هندوراس تا 15 سپتامبر سال 1821 مستعمره اسپانیا بود.

رئیس جمهور در هندوراس هم رئیس دولت است و هم رئیس حکومت. او معاونی دارد که در کارهای اجرایی به یاریش می‌آید.
رئیس جمهور با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شود. او کابینه را انتخاب می‌کند. مجلس قاونگذاری این کشور 128 کرسی دارد که نمایندگانش با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند. انتخابات مجلس یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

تولید ناخالص داخلی این کشور 69/24 میلیارد دلار است. دو میلیون و 812 هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند.
نرخ بیکاری در هندوراس نزدیک به 28 درصد است و بیش از 50 درص از مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در سال 2007 نرخ تورم در این کشور 4/6درصد بود.
محصولات صادراتی این کشور شامل قهوه، میگو، موز، طلا، روغن خرما، میوه، خرچنگ و الوار است که به کشورهای آمریکا (6/70درصد)، گوانتامالا (5/3درصد) و السالوادور (4/3 درصد) صادر می‌شود.
محصولات وارداتی آن شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد اولیه صنعتی، محصولات شیمیایی، سوخت و مواد غذایی است که از کشورهای آمریکا (53 درصد)، گوانتامالا (7 درصد)، السالوادور (5/4درصد)، کاستاریکا (1/4درصد) و مکزیک (1/4 درصد) وارد می‌شود.

جمعیت این کشور حدود هفت میلیون و 639 هزار نفر با میانگین سنی 20 سال است. امید به زندگی برای زنان 71 سال و برای مردان 68 سال است.
97درصد از مردم هندوراس مسیحی کاتولیک و سه درصد پروتستان هستند. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است.
فوتبال هندوراس
فوتبال در سرزمین ستارگان، مدیون اعتبار کونکاکاف است و بسیاری از ستارگان دنیای فوتبال با ملیت هندوراسی درخشش در کشورهای دیگر دنیا را مدیون حضور موفق هندوراس در رقابتهای قاره ای کونکاکاف هستند.
جدال دو تیم هندوراس و کاستاریکا در این منطقه دربی آمریکای مرکزی توصیف می‌شود و البته هندوراس در بیش از 90 درصد این بازی‌ها شکست خورده است. این تیم آمریکایی در سال 1982 برای نخستین بار توانست به جام جهانی فوتبال راه پیدا کرد.
در آن سال تساوی یک بر یک برابر اسپانیا، نتیجه مشابه مقابل ایرلند شمالی و شکست مقابل یوگوسلاوی باعث حذف هندوراس نشد و این تیم در جام جهانی بازی کرد.

هندوراس روحیه تسلیم ناپذیری دارد. مدافعان این تیم یعنی آرنولد پرالتا(از باشگاه رنجرز)٬ پیکتور برناردز(از باشگاه زلزله سن خوزه)٬ ماینور فیگویرا (از باشگاه هال سیتی) و امیلیو ایزگویره(از باشگاه سلتیک)٬ به همراه ویلسون پالاسیوس٬ بازیکن استوک سیتی جزء هسته‌ّای اصلی تیم محسوب می‌شوند.

دومین بار به سال 2009 بود که فوتبال هندوراس جهانی شد و به جام جهانی 2010 راه یافت. در آن زمان، هندوراس تنها با غلبه بر ال سالوادور راهی جام جهانی شده بود در مرحله گروهی از پس اسپانیا، شیلی و سوئیس بر نیامد.
نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل
هندوراس در جدول شش تیمی منطقه آمریکای شمالی سوم شد و بالاتر از تیم های مکزیک، پاناما و جاماییکا جواز صعود مستقیم به جام جهانی را بدست آورد. هندوراس تابحال دوبار حضور در جام جهانی را تجربه کرده که اولین آن در سال 1982 و آخرین آن همین 2010 بود.بنظر می رسد کاتراچوها (لقب تیم ملی هندوراس) دارند خودشان را به حضور در این تورنمنت عادت می دهند.

سرمربی: لوییس فرناندو سوارس

تنها تجربه سرمربیگری فرناندو در عرصه ملی به سالهای 2004 تا 2007 بر می گردد که هدایت اکوادور را بر عهده داشت. بقیه تیم هایی که این کلمبیایی 53 ساله روی نیمکت آن نشسته، باشگاه های نه چندان مطرح حوزه ی آمریکای لاتین بوده است. شاید صعود اکوادور به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2006 آلمان موجب شده مسئولان فدراسیون فوتبال هندوراس در سال 2011 نیمکت تیم ملی کشورشان را به فرناندو بسپارند.

مارادونای هندوراس ، غایب جام جهانی!

معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1

هندوراس از نظر تعداد بازیکنان اسم و رسم دار جزء تیم‌های کم ستارهٔ جام جهانی به شمار می‌رود، این تیم به غیر از سه یا چهار بازیکنی که در تیم‌های ویگان، استوک و هال سیتی بازی می‌کنند، چهره شاخص دیگری را در ترکیب ندارد، اما با همهٔ این اوصاف ترکیب تیم ملی هندوراس از وجود بازیکنان جوان و پرانگیزه خالی نیست، آن‌ها در حال حاضر از بازیکنی با تکنیک بهره می‌برند که در لیگ MLS آمریکا توپ میزند، این بازیکن کسی نیست جز الکساندر لوپز 21 ساله.

لوپز در اولین فصل حضورش در تیم المپیا همگان را به تعجب وا داشت، او در طول فصل 2010-2011 در طی 22 مسابقه 12 پاس گل را برای هم تیم‌هایش ارسال کرد و 7 گل را نیز به ثمر رساند، در ادامه همین بازی‌های چشم نواز او بود که باعث شد، هواداران تیم هندوراس به او لقب مارادونای فوتبال هندوراس را بدهند، او چند ماه پس از جام جهانی 2010 اولین بازی ملی خود را در دیداری دوستانه مقابل گواتمالا انجام داد.

او در فصل 2011-2012 دچار مصدومیتی طولانی مدت شد و نیمی از مسابقات باشگاهی لیگ هندوراس را از دست داد، اما در ادامه فصل وقتی که شرایط مسابقه را پیدا کرد، مجددا به ترکیب تیم فوتبال المپیا بازگشت و توانست با ارائه بازی‌های خوب در لیست بازیکنان تیم ملی هندوراس برای شرکت در المپیک 2012 لندن قرار بگیرد.

این بازیکن جوان در فصل 2012-2013 در اغلب بازی‌های المپیا در نقش سازنده ظاهر می‌شد، وی در طول فصل 23 مسابقه را برای تیم ملی هندوراس انجام داد و 19 پاس گل را نیز برای هم تیم‌هایش آر سال نمود.
مارادونای فوتبال هندوراس در نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته به تیم دینامو هیوستون آمریکا پیوست، خیلی تلاش کرد تا در فهرست هندوراس باشد اما داشتن لقب مارادونا برای رسیدن به جام جهانی کافی نبود و مصدومیت کار دستش داد و در نهایت نام خود را در فهرست نهایی هندوراس مشاهده نکرد.
فهرست 23 بازیکن هندوراس در جام جهانی

دروازه‌بان‌ها:
نوئل والادارس، دونیس اسکوبر، لوییس لوپز

مدافعان:
برایان بکلز، آرلوند پرالتا، امیلیو ایزاگیره، خوان کارلوس گارسیا، ماینور فیگوئروا، ویکتور برناردز، عثمان چاوز، خوان پابلو مونتس

هافبک‌ها:
لوییس گاریدو، راجر اسپینوزا، خورخه کارلوس، ویلسون پالاسیوس، اسکار گارسیا، اندی نجار، ماریو مارتینز،‌ ماروین چاوز

مهاجمان:
جری بنگستون، جری پالاسیوس، کارلو کاستلی، رونی مارتینز


برنامه بازیهای هندوراس در گروه E جام جهانی 2014 برزیل

یکشنبه 25 خرداد 93 (15 ژوئن):

هندوراس - فرانسه (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 23:30)

شنبه 31 خرداد (21 ژوئن):

هندوراس - اکوادور (کوریتیبا - ورزشگاه دا بایشادا) :: (ساعت 02:30 بامداد)

پنجشنبه 5 تیر 93 (26 ژوئن):

سوئیس - هندوراس (مانائوس - ورزشگاه آمازونیا) :: (ساعت 00:30 بامداد)

پوستر تیم ملی هندوراس:


معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مسابقات WWE | د شیلد vs اولوشن اکستریم رولز ۲۰۱۴
  جــــــآم جــــهـــآنــی ۲۰۱۴ تـآ ۲۰۲۲ بـآ فـــلــشــخـــور
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  غیبت پرسش‌برانگیز ایران در جام جهانی FIFAe
  تیم داوری بازی پرسپولیس و الوحده معرفی شد
  تمجید اتحادیه جهانی از ستاره کشتی ایران/ گرایی: به این نمایش افتخار می کنم
  رکورد جهانی استراماچونی در اینستاگرام
  رسانه یونانی: مجید حسینی حاضر است با نیم میلیون یورو به آاِک برود
  فوری: بحرین میزبان ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان