امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی بازی سپاه میوه ای یا فروت کرفت !

#1
صنعت بازیسازی نسبت به قبل پیشرفت های بسیاری کرده و عناوین قابل قبول در تمامی سبک ها به طور کلی دگرگون شده اند. این مسیر تعالی، برای برخی از بازیسازها دشوار شده، چرا که بازیکنان به قدری بازی های AAA تجربه کرده اند که سطح توقعشان بالا رفته و دیگر حاضر به تجربه عناوین معمولی نیستند. در سال گذشته، این موضوع به بسیاری از شرکت های بازیسازی ضربه زد. به گونه ای که پس از نشر چندین نسخه عالی از سری محبوب Fruit Ninja انتظار مخاطبان به حدی رسید که دیگر هیچ یک از قسمت های آن به مذاقشان خوش نیامد و در اولین اقدام شروع به حذف آن از گوشی خود کردند.
صنعت بازیسازی کشورمان نیز به همین گونه است. جدا از کارنامه موفقی که در خاورمیانه و جهان با عناوینی نظیر "شبگرد" ، "ارتش های فرازمینی" و "شبان" برای خود در پلتفرم PC کسب کرده، بازی هایی فراتر از انتظار یک بازیکن ایرانی را برای پلتفرم های موبایل نیز برنامه ریزی کرده که یکی از آخرین این محصولات، FruitCraft ساخته شرکت "تاد" است که نه تنها از روی هیچ عنوانی کپی برداری نکرده، بلکه سبک تازه ای را به صنعت بازیسازی ارائه داده است. FC در بخش گرافیک بسیار چشم نواز است. به گونه ای که با بسیاری از عناوین خارجی برابری خواهد کرد. سطح قلعه شما از چند افکت تصویری تشکیل شده و بسته به شانس، یکی از محیط های برفی، خشک یا بهاری به شما خواهد افتاد که هر کدام از آن ها از بافت های گرافیکی مطلوبی برخوردار هستند.
معرفی بازی سپاه میوه ای یا فروت کرفت ! 1
طراحی و ساخت تک تک کارت ها و میوه ها بسیار خلاقانه صورت گرفته و هر کدام از میوه ها ظاهری بسیار دلچسب و شیرین دارند که امیدوارم گول ظاهر آن ها را نخورید! طراحی کیسه های پول و ساختمان ها نیز در درجه مطلوبی قرار دارد. نکته جالب توجه اینجاست که گرافیک های بالا خصوصاً برای بازی های آنلاین سبب مشکلات بزرگی نظیر کندی سرور خواهند شد، اما این قضیه در FC صدق نخواهد کرد و کوچکترین تأخیری در این بخش صورت نمی گیرد. همچنین در طول بازی موجودات ریزی به نام پیرتول در مسیر حرکت می کنند که انیمیشن های بسیار روانی برای آن ها طراحی شده اند.
صداگذاری بازی کمی سطحی کار شده و نمی توان در آن اثری از خلاقیت و نوآوری مشاهده کرد. البته نکات بسیار مثبتی هم در آن دیده می شود. به طور مثال، برای هر کلیک شما، یک صوت مشخص برنامه ریزی شده و بسته به نسخه های دریافتی متفاوت خواهد بود. علاوه بر آن، هیچ کدام از میوه ها صدای مشخصی ندارند و صحبتی برای آن ها در نظر گرفته نشده است. هماهنگی صداهای زیر متن با شرایط فعلی بسیار مطلوب است و هنگامی که به شما حمله می شود، صدای مخصوصی خواهید شنید. FC اولین بازی ایرانی در سبک کارت-بازی است و بازیکن می تواند با کارت های میوه ای که در اختیار دارد، به قبیله های دیگر حمله و پول و تجربه آن ها را از آن خود کند.
معرفی بازی سپاه میوه ای یا فروت کرفت ! 1
شاید این گیم پلی در اولین نگاه بسیار کسل کننده و بی انگیزه به نظر رسد، اما FC با خلاقیت فوق العاده تمامی ایرادهای وارده به خود را برطرف ساخته است. به گونه ای که شما در دقایق ابتدایی آنقدر جذب بازی می شوید که گذر زمان از دستتان خواهد رفت. ابتدا یک قبیله تازه تأسیس و یک سرباز بلند قامت به عنوان مشاور در اختیار شما قرار می گیرند. محیط بازی و حال و هوای آن کاملاً تازه است و تا وقتی که به صحبت های مشاور گوش ندهید، نمی تواند حرکتی کنید. بعد از آشنا شدن با قواعد بازی، چندین ساختمان در روبروی شما قرار خواهند گرفت که هر کدام از آن ها وظیفه خاص خود را دارند. ساختمان اصلی مربوط به مرکز نقشه، یعنی خانه مأموریت می شود.
باید اقدامات داخلی اطراف خود را توسط 3 کارت کنترل کنید و در این حین، رتبه و تجربه شما نیز بالاتر خواهد رفت. اما این اول ماجرا است! هر چه مأموریت های بیشتری انجام دهید، دشمنان سخت تری برای احاطه شما اقدام خواهند کرد و مجبور می شوید که کارت های خود را به روز رسانی کرده یا هر دو کارت را با هم ترکیب کنید و قدرت یکی را به انتخاب افزایش دهید. در کنار ساختمان مبارزات، مکانی به نام فروشگاه موجود است که می توانید بر حسب کنترل زمان، سکه خریداری کرده و بر حسب قیمت های معقول، کارت های میوه با قدرت های خارق العاده تهیه کنید . هر کارتی شامل یک میوه است و هر میوه از قدرت مخصوص خود بهره می برد که دارای سطوح متفاوتی نیز هستند.
معرفی بازی سپاه میوه ای یا فروت کرفت ! 1
بعضی از میوه ها (خیار، خرما، سیب و...) با تجربیات خود دست به مبارزه خواهند زد و امکان پیروزی آن ها بیشتر است و برخی دیگر (بادمجان، انگور و...) تازه کار هستند و باید در سریع ترین زمان آن ها را تعلیم دهید! سپس می توانید وارد ساختمان حمله به قبیله شوید و به تمامی کاربرهایی که در بازی عضو هستند، حمله و سکه های آن ها را تصاحب کنید. در این بخش نیز گزینه هایی نظیر جاسوسی (به منظور فهمیدن قدرت دفاعی دشمن) و انتخاب کارت ها برای حمله تعبیه شده که هیجان را بیش از پیش می کند. البته این را هم به عنوان نصیحت در نظر بگیرید که بسیاری از گروه ها هستند که در نقشه سکه ها و الماس های زیادی ندارند و شما بدون استفاده از گزینه جاسوسی و با ضعیف ترین میوه های خود دست به حمله می زنید و طی اقدام غیر منتظره ای شکست می خورید!
چرا که دشمن شما زیرک تر از این حرف ها است و پول های خود را در انبار مربوطه ذخیره کرده و در پی شکست، شما را مجبور به پرداخت غنیمت خواهد کرد. FC نیز همانند دیگر عناوین استراژیک، خانه هایی به صورت پیش ساخته دارد که بسته به سطح شما، آن ها را برایتان می سازد و می توانید با ارتقاء هر کدام به درجه بهتری از دفاع، حمله و مدیریت سکه دست یابید. بخش جذاب کار هنوز باقی است. شما با کسب 15000 سکه می توانید برای خود قبیله ای بسازید و پس از انتخاب نام و پیشه آن، افراد جدیدی از دوستانتان را دعوت کنید و حرکاتی نظیر داد و ستد و حمله مشترک انجام دهید.
معرفی بازی سپاه میوه ای یا فروت کرفت ! 1
البته یارهای کمکی همیشه هم برای شما سودآور نیستند، چون وقتی به یکی از آن ها حمله شود، توقع دارند که تعدادی از سکه ها و سربازهایتان را برایشان بفرستید. بر خلاف تصور، قدرت سرورهای FC به قدری زیاد است که با پایین ترین سرعت های موجود هم می توانید جنگ میوه ها را مشاهده کنید. البته به دلیل اینکه بازی تازه منتشر شده و سیل عظیمی از بازیکنان به آن هجوم آورده اند، بعضی مشکلات نظیر قطع سرور در برخی موارد طبیعی است که در آینده طبق قول سازندگان رفع خواهد شد. FC از برترین بازی های ایرانی است که ماه گذشته برای پلتفرم های رایج موبایل عرضه شده و می تواند با گیم پلی بسیار جذاب و معتاد کننده خود، ساعت ها شما را میخکوب کند. هر چند انتظار می رفت که بخش داستانی کوچکی هم برای آن در نظر گرفته شود که حس تکراری شدن برای مخاطب پیش نیاید. با این حال تجربه آن به همه بازیکن ها توصیه می شود. کابران می توانند در قبیله مخصوص پردیس گیم با نام PardisGame عضو و با دوستان خود متحد شوند.

معرفی بازی سپاه میوه ای یا فروت کرفت ! 1
پاسخ
 سپاس شده توسط *aisan*
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی War Brokers
  معرفی بازی ماینکرافت
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  معرفی ۱۰ بازی‌ برای افزایش مهارت برنامه نویسی
  معرفی بهترین بازی های اکشن اندروید (آفلاین)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان