امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی و نقد بازی ظهور سایه ها

#1
بدون شک، یکی از مشهورترین سری های محبوب کمپانی Sony، عنوان Killzone است که در بدو تولدش در نسل ششم، همواره جنجال های فراوانی را به همراه داشت و طرفدارانش لقب Halo Killer به آن داده اند. هر چند که این لقب بیش از حد روی بازی سنگینی می کرد و در نهایت هم باعث شد تا نسخه اول با شکست مواجه شود، اما Guerrilla Games ناامید نشد و در تلاش دوباره خود Killzone 2 را برای PS3 منتشر کرد. عنوانی که با استقبال عالی منتقدین روبرو شد و همگان آن را تحسین کردند. این موفقیت در نسخه سوم نیز ادامه داشت. ویژگی منحصر به فرد Killzone تلاش در بازسازی فضای جنگ به طور دقیق و با تمام جزئیات بوده است.

این دقت سازندگان از همان نسخه اول در اتمسفر، نوع طراحی سلاح ها، تیراندازی و حتی لگد اسلحه دیده می شد و در نسخه های دوم و سوم به لطف قدرت سخت افزاری PS3 بیشتر خودنمایی کرد. حال این استودیو می خواهد با Shadow Fall یک قدم رو به جلوی دیگر در ژانر تکراری تیراندازی اول-شخص بردارد. وقایع داستانی SF حدود 30 سال پس از نسخه سوم رخ می دهد. نخستین تغییر بزرگ، جایگزینی شخصیتی جدید بجای قهرمان محبوب دو نسخه قبلی یعنی توماس سوچنکو (Tomas Sevchenko) است. در SF کنترل لوکاس کلن (Lucas Kellan) را در اختیار داریم. او یک Shadow Marshall است. افراد زبده که کارشان ترور اشخاص مشهور است. لوکاس مأمور مخفی سازمان ISA است.

http://images.vg247.com/current//2013/05/KZ4_Blast3.jpg

از یک سو، Helghastها مأمور مخفی خود به نام اکو (Echo) و در سوی دیگر انسان ها شخصی به نام سینکلیر (Sinclair) را برای جاسوسی می فرستند. این یکی از موارد بسیار جالب داستان SF است. همان طور که می دانید، پیکره کلی داستان نسخه های پیشین، اعم از جنگی فراگیر، Helghastها و حتی پایان ظاهری جنگ با یک بمب ویران کننده، همگی شباهت های فراوانی به جنگ جهانی دوم دارد و شباهت Helghastها با آلمان های نازی غیر قابل انکار است. در SF نویسندگان تلاش کردند تا جهت داستانی را به سمت چیزی شبیه به جنگ سرد (که پس از جنگ جهانی دوم رخ داد) ببرند.

البته سوال های زیادی درباره داستان وجود دارند که مهم ترین آن ها، سرنوشت دقیق شخصیت های نسخه های قبل یعنی سوچنکو و ریکو ولاسکز (Rico Velasquez) است و پس از آن نقش دقیق لوکاس در این جنگ که مبهم است. زمانی که صحبت از مسائل فنی در بازی های اول-شخص به میان می آید، نام Killzone کاملاً تفکیک ناپذیر است. در نسخه دوم و سوم شاهد یک گرافیک خیره کننده در همه ابعاد بوده ایم و خوشبختانه باید درباره SF نیز به چنین موضوعی اذعان داشت، چرا که از نظر گرافیکی، بدون شک یکی از پیشگامان نسل هشتم است. آن چیزی که در تریلرها نمایش داده شده، کلکسیونی از قدرتمندترین، ریزترین و دقیق ترین جزئیات گرافیکی و جلوه های بصری بوده که تا کنون مشاهده نشده است.

http://images.vg247.com/current//2013/05/KZ4_Flyin4.jpg

صحنه های درگیری به شدت شلوغ و پر از اشیاء ریز و درشت است که به واقعی بودن اتمسفر کمک شایانی می کند. همچنین، تغییر فضای بازی از محیط های مرده به لوکیشن های باز و روشن، از دیگر نکات مهم گرافیک SF است. اما جالب ترین نکته، این است که این قسمت از نیمی از ظرفیت RAM کنسول PS4 استفاده کرده که نشان دهنده قدرت خارق العاده نسل بعد است. درباره گیم پلی بازی نمی توان به طور قطع نظر داد، چرا که نمایش های منتشر شده از بخش تک نفره چندان زیاد نبوده اند. با این حال، می توان نکات جدیدی را از همان نمایش ها استنباط کرد که مهم ترین آن ها، اضافه شدن پهپادها است که در تمام طول بازی همراه شخصیت اصلی هستند و فرامین متعددی از جمله ایجاد سپر، Hک و حتی حمله کردن به دشمنان را اجرا می کنند.

یکی دیگر از نکاتی که سازندگان در نمایش هایشان بر آن مانور می دادند، خارج شدن گیم پلی از حالت تمام خطی است. بدین صورت که قرار نیست در تمام طول بازی مخاطب در یک سری لوکیشن قرار بگیرد و با دشمنان درگیر شود. بلکه اینبار برای از میان برداشتن اهداف، راه های متعددی پیش روی مخاطب قرار داده شده اند. موارد دیگری همچون نفس گیرتر شدن نبردها، اتمسفر بسیار واقعی و طراحی فوق العاده سلاح ها نیز در گیم پلی بخش تک نفره به چشم می خورد. اخیراً در نمایشگاه Gamescom 2013 تریلری از بخش چندنفره بازی منتشر شده که نکات متعددی را نشان می دهد.

http://images.vg247.com/current//2013/05/KZ4_Blast6.jpg

همان طور که می دانید، تمرکز سازندگان بر بخش چندنفره در نسل هشتم بسیار زیاد است و SF نیز از این قاعده مستثنا نیست. شعار این بازی "با قواعد خودت بازی کن" است که صراحتاً می توان گفت که بسیار جاه طلبانه است و محقق کردن آن به چیزی بیش از مدها و کلاس های همیشگی بخش چندنفره نیاز دارد. البته تیم توسعه برای اینکه به شعار خود جامه عمل بپوشاند، Warzone Options را طراحی کرده است. با استفاده از تنظیمات این بخش، می توانید قوانین متعددی برای مسابقات خود تعیین کنید و آن را در دنیای مجازی Killzone به اشتراک بگذارید. تعیین ریزترین جزئیات و ترکیب های مختلف آن ها، می تواند مجموعه بی شماری از قوانین مختلف در مسابقات را به وجود بیاورد که تنوع فوق العاده ای به بخش چندنفره می بخشد.

این تعیین جزئیات تنها به قوانین مسابقات محدود نمی شود و شخصی سازی جامعی نیز در اختیار مخاطب قرار می گیرد. هر چند SF دارای یک سری تنظیمات از پیش تعیین شده است، اما همگی آن ها بر اساس مواردی که مخاطب طراحی می کند، قابل تغییر هستند. Sony تبلیغات زیادی برای SF کرده و هر چند ترجیح داده که جنجال های نسخه های اول و دوم را دوباره تکرار نکند، اما نمی توان انکار کرد که همچنان این عنوان جزو سری های محبوب و اصلی آن ها به حساب می آید و تمرکز زیادی روی آن شده است. لازمه موفقیت یک کنسول، Lunch Titleهای موفق است و Sony حساب ویژه ای روی SF کرده است. علاوه بر آن، نگاهی هم به رقیب سنتی خودش نیز دارد.

http://images.vg247.com/current//2013/08/Killzone-Shadow-Fall-gamescom-6.jpg
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی War Brokers
  معرفی بازی ماینکرافت
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  معرفی ۱۰ بازی‌ برای افزایش مهارت برنامه نویسی
  معرفی بهترین بازی های اکشن اندروید (آفلاین)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان