امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی بازی Resident Evil 1

#1
معرفی بازی Resident Evil 1 1


تاریخ انتشار: ۱۹۹۶
پلتفرم ها: PS one
میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۹۱
میزان فروش : ۶٫۴۳ میلیون


شخصیت های اصلی:
Chris Redfield
Jill Valentine
Albert Wesker
Barry Burton
Rebecca Chambers

در سال ۱۹۹۶ سرانجام Resident Evil برای کنسول جدید سونی با نام PlayStation منتشر شد و در زمان انتشار کیفیت ۳D آن حیرت بازیبازان و تحسین منتقدان را برانگیخت. گرافیکی بی سابقه که تاکنون نظیر آن دیده نشده بود ، صداگذاری بسیار سینمایی و حرفه ای به همراه فراهم کردن ترس و دلهره ی واقعی تر نسبت به دیگر بازی های این سبک باعث شد تا Resident Evil دگرگونی در صنعت بازی به وجود آورد.
دل کندن از ارواح و الهام گیری از فیلم های زامبی گونه و موجودات جهش یافته باعث شده بود که گیمرها با ترس این بازی بهتر ارتباط برقرار کنند . همچنین داستان بازی نیز با رهایی از کلیشه های آن زمان باعث شد که این عنوان به سرعت مورد علاقه بازیکنان شود و سبک سورویوال هارور، با بازی رزیدنت ایول، گسترده‌تر و عمیق‌تر شد. به گونه ای که سایت گیم‌اینفورمر، نخستین بازی رزیدنت ایول را، یکی از مهم‌ترین بازی‌های رایانه‌ای در تمامی زمان‌ها برگزیده‌ است. تمامی این موارد باعث شد تا رزیدنت اویل فروش بسیار حیرت انگیزی را ثبت کند به گونه ای که شرکت کپکام که آن زمان تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفته بود با فروش حیرت انگیز این بازی کلاه خود را به هوا انداخت ! و صف های طولانی در فروشگاه ها برای خرید بازی ایجاد شده بود. در سپتامبر ۲۰۱۱ نیز میزان فروش بازی در دو کنسول PlayStation و GameCube رقمی معادل ۶٫۴۳ میلیون نسخه اعلام شده است و این نسخه بعد از Resident Evil 5 بهترین فروش این سری را در اختیار خود دارد.
در شهری در غرب ایلات متحده با نام راکـون سیتی گزارش های عجیبب و غریبی از مردم در مورد افرادی که گم شده اند و رؤیت موجوداتی غیر معمول شنیده می شد. بعد از آن که جنازه ی زنی در حالتی بسیار بد با جای زخم هایی که به نظر می رسید که توسط یک گرگ یا خرس به این وضعیت دچار شده بود پیدا شد ، پلیس محلی مانع از ورود به کوه ها شد و گروه S.T.A.R.S را از این وضعیت مطلع کرد.
گروهی از S.T.A.R.S به واحد براوو تیم برای بررسی وضعیت به منطقه فرستاده شدند ، با این حال هلکوپتر آن ها در هنگام فرود سقوط کرده و توسط سگ ها مورد حمله قرار می گیرند . از شانس بد هم خلبان نیز با چنین اوضاعی فرار را بر قرار ترجیح می دهد و با هلکوپتر از این مهلکه می گریزد. کریس ردفیلد و جیل ولنتاین قهرمانان اصلی این بازی هستند.
این بازی به صورت کلی و اصلی با نام بایوهازارد (به انگلیسی: Biohazard) ساخته و روانه بازار شد؛ اما با ارائه ویرایش انگلیسی، تغییر عنوان بازی از ژاپنی به انگلیسی نیز بدیهی شد. کریس کرامر، مدیر رسانه‌ای کپکام اعلام کرد که باید عنوان مناسبی در زبان انگلیسی برای بایوهازارد بیابیم که پیش‌تر مورد استفاده نبوده باشد. پیش‌تر محصولی با نام بایوهازارد در محدوده جهانی وجود داشت که سبب می‌شد تا عنوانی جدید و مرتبط برای نسخه انگلیسی آن انتخاب شود. کپکام پس از بحث‌ها و دریافت نظرات مختلف، سرانجام عنوان رزیدنت ایول را برای این بازی انتخاب کرد. در مصاحبه گیمزرادار با کریس کرامر، او این‌گونه در باره انتخاب نام رزیدنت ایول توضیح داد.
من فکر می‌کنم که این انتخاب بسیار قشنگی بود. به یاد نمی‌آورم که چرا منتظر شنیدن یک گزینه بهتر بودم. شاید به عنوانی مثل کند بودن زامبی یا چیزی شبیه به آن فکر می‌کردم. اما با این نام‌ها، پایه‌های بازاریابی برای این بازی ضعیف می‌شد. اما میکامی و کپکام به درستی این عنوان را انتخاب کردند.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، Mason
آگهی
#2
نمیدونم این بازی چی داره که بابام براش میمیرهDodgy
معرفی بازی Resident Evil 1 1


پاسخ
 سپاس شده توسط Wanton
#3
بابات حق داره !

این سری از بازی فوق العادست !

اون صحنه های ترسناک و هیجان انگیز توی سری 1 تا 3 واقعاً بینظیر بودن ..

توی زمان خودش این بازی میشه گفت ترسناک ترین بازی بود ، اما توی سری 4،5 و 6 از ترسش کاهش دادن و بیشتر روی اکشن بازی کار کردن !
پاسخ
 سپاس شده توسط Mason


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی War Brokers
  معرفی بازی ماینکرافت
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  معرفی ۱۰ بازی‌ برای افزایش مهارت برنامه نویسی
  معرفی بهترین بازی های اکشن اندروید (آفلاین)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان