امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی و نقد بازی The Division

#1
نسل هشتم كه از آن به عنوان نسل همیشه آنلاین و ارتباط جمعی بازیكنان یاد می شود، با بهره گیری از توانایی های منحصر به فرد كنسول های خانگی و همین طور سازندگان و ناشران بزرگ، قرار است جامعه بازیكنان منزوی را به سوی یك شبكه اجتماعی زنده سوق دهد. البته این ارتباط، از نوع نزدیك نمی تواند باشد و به همان خانه و سیستم های بازی شما خلاصه می شود. اما آن چیزی كه شركت های سخت افزاری همچون Microsoft یا ناشران بزرگی مانند Ubisoft در پی آن هستند، این است كه دیگر مخاطبان خود را به بازی و خانه خود محدود نكرده و جامعه بزرگی از سراسر جهان را برای این دسته كه خیلی علاقه ای به حضور در تجمع های شلوغ ندارند، ترتیب دهند.
معرفی و نقد بازی The Division 1
مثل سال گذشته، كنفرانس امسال Ubisoft در E3 با یك بمب خبری همراه بود. Watch Dogs‌ كه نمایشگاه سال گذشته را تحت شعاع خود قرار داده بود، امسال جانشین شایسته ای را در جایگاه خود احساس كرد. عنوانی كه بلافاصله توانست تحسین مخاطبان و بزرگانی همچون هیدئو كوجیما (Hideo Kojima) را به خود اختصاص دهد. پروژه ای كه Ubisoft از آن به عنوان Action/Third-Person/RPG/Online/Open-World یاد می كند، چیزی نیست جز یكی دیگر از زاده های ذهن خلاق تام كلنسی (Tom Clancy) كه مجموعه Rainbow Six و Ghost Recon آن همواره به عنوان بهترین اكشن های تیراندازی تاكتیکی در نسل های گذشته بوده اند.
معرفی و نقد بازی The Division 1
The Division اثر جدیدی است كه كنفرانس امسال Ubisoft و به نوعی نمایشگاه امسال را تحت شعاع خود قرار داد و بسیاری را وادار به ستایش خود كرد. عنوانی كه چكیده ای از تمام بازی های سری تام کلنسی بوده و با بهره گیری از عناصر آن ها به كامل ترین اثر در این سبك برای علاقه مندان به بازی های دسته جمعی تبدیل شده است. داستان بازی در سال 2001 اتفاق می افتد و نتایج ناگوار انجام یك پروژه تحقیقاتی مرگبار را در شهر نیویورك شرح می دهد كه در حقیقت هم وجود داشت، اما خوشبختانه هیچگاه به مرحله عمل نرسید. ویروسی شكننده كه از طریق دست به دست شدن اسكناس ها در بزرگترین روز خرید و فروش پیش از شروع تعطیلات كریسمس موسوم به جمعه سیاه (Black Friday) شیوع پیدا می كند و با گسترش یافتن در كمتر از یك هفته، اقتصاد آمریكا را فلج می كند.
معرفی و نقد بازی The Division 1
پس از این اتفاق، بحران به همه جا حاكم می شود و كمبود مواد غذایی، بهداشتی و از بین رفتن منابع انرژی باعث پیدایش دنیایی وحشی و حاكم شدن قانون جنگلی می شود كه هیچ كس به دیگری رحم نمی كند. اینگونه می شود كه گروه های متشكل از قهرمانانی كه از سرتاسر جهان كنترل می شوند، به هم می پیوندند تا برای نجات جان خود و دیگران و در نهایت خارج كردن شهر از بحران، تلاش می كنند. سناریوی اصلی TD همچنان بر نجات دنیا و بشریت استوار است، اما آنچه وجه تمایز این اثر با سایر عناوین مشابه است، وجود نام تام كلنسی در پس سناریوی آن و تمام نكاتی است كه از دنیای حقیقی گرته برداری شده اند.
معرفی و نقد بازی The Division 1
تمام ویژگی های مذكور، باعث می شوند تا یك دنیای حقیقی رو به افول را در یك شهر صنعتی غربی، به صورت گروهی تجربه كنید. سبك بازی بر قابلیت های گروهی آنلاین و نقش آفرینی تمركز دارد. بخش تاكتیكی و همكاری های تیمی، عصاره ای از عناصر سری بازی های GR و RS هستند و قسمت های اكشن و تیراندازی از سری Splinter Cell گرته برداری شده اند. همانند اكثر عناوین نقش آفرینی، امكان شخصی سازی شخصیت ها، اسلحه ها و قابلیت های كلیدی موجود است و در ابتدای بازی، می توانید با استفاده از این ویژگی به گروه مورد نظر خود ملحق شوید. گروه های نظامی و شبهه نظامی بسیاری در سطح شهر حضور دارند كه وظیفه آن ها برقراری نظم و جلوگیری از اقدامات منفعت طلبانه سودجویان است.
معرفی و نقد بازی The Division 1
شخصیت شما پس از شكل گیری، در قالب یكی از همین گروه ها قرار خواهد گرفت و در نیویورک با انجام یك سری عملیات و مأموریت های از پیش تعیین شده، بازی را پیش خواهد برد. مهمترین ویژگی این بازی، همكاری گروهی و تجلی یك تیراندازی تاكتیكی حقیقی است كه اهمیت بخش آنلاین را جلوه گر می کند. طبق ادعای سازندگان، پیاده سازی المان های موجود در TD در یك بازی محدود و آفلاین ممكن نبوده و آن ها برای شكل دادن یك تجربه ناب، این اثر را به صورت آنلاین یا به عبارتی MMO خلق كرده اند. به همین دلیل، پیشروی در بازی و پیروزی بر دشمنان، نیاز به همكاری های گروهی و نابود كردن اهداف دارد كه به نظر می رسد به شكلی بسیار كاربردی در TD‌ پیاده سازی شده باشد.

اعضای گروه، با استفاده از انواع و اقسام تجهیزات پیشرفته به شما یاری می رسانند كه از كاربردی ترین ها آن ها می توان به پهپادها اشاره كرد كه قابلیت شلیك به دشمنان و نشان دادن موقعیت آن ها از پشت موانع را دارا هستند و عامل بسیار مهمی برای پیشروی به حساب می آیند. علاوه بر گروه شما و گروه مقابل، دسته سومی هم در بازی حضور خواهند داشت كه به عنوان سودجویان برای بدست آوردن غنیمت و تجهیزات به شما حمله می كنند. این گروه معمولاً در اطراف محیط پرسه می زنند و به عنوان ارتش نامرئی در زمانی مشخص به گروه شما حمله ور می شوند. البته امكان شناسایی آن ها با استفاده از تجهیزات پیشرفته بازی وجود خواهد داشت.

اسلحه ها به اضافه آیتم های جانبی بسیار كاربردی همچون ساعت یا مچ بند كه تمامی احتیاجات را در طول بازی برطرف می كنند و یا رابط كاربری فوق العاده كه در نوع خود بی نظیر است، همگی تأثیر مستقیمی بر گیم پلی و لذت آن گذشته اند. در طول بازی و پیشروی در محیط، امكان برداشتن آیتم هایی همچون مواد غذایی، نقشه و غیره وجود دارند كه خود به عنوان انگیزه ای برای قرار گرفتن دشمنان بیشتر در سر راه شما استفاده خواهند شد. مهمترین ویژگی TD كه پس از اولین نگاه به آن پی خواهید برد، گرافیك فوق العاده و بی نظیر آن است كه جلوه ای حقیقی از زیبایی های بصری نسل آینده را به رخ می كشد.

استفاده Ubisoft از موتور بسیار قدرتمند و نسل بعدی Snowdrop است كه جلوه ای حقیقی از هر آنچه که می طلبید را در اختیارتان خواهد گذاشت. استفاده از تكنیك های نورپردازی نسل بعدی و بافت های حجیم در كنار جزئیات باور نكردنی و پویای محیط كه همگی باعث می شوند برای لحظاتی محو تماشای شهر نابود شده نیویورك شوید. فیزیك بازی و افكت های تیراندازی در اولین نمایش بسیار زیبا به نظر می رسیدند و باید اعتراف كرد که این موتور نسل هشتمی در اولین نمایش خود تقریباً بی نظیر عمل كرد. TD با شعار "وقتی همه چیز نابود شده، چه كاری از دست ما بر می آید" قصد دارد تا حساب خود را از سایر عناوین هم سبك جدا كرده تا علاقمندان حساب ویژه ای روی آن باز كنند و همان طور كه در ابتدای متن اشاره شد، این بازی ظرفیت آن را دارد كه به حماسه ای دیگر و زیرشاخه ای موفق از بازی های تام کلنسی تبدیل شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی War Brokers
  معرفی بازی ماینکرافت
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  معرفی ۱۰ بازی‌ برای افزایش مهارت برنامه نویسی
  معرفی بهترین بازی های اکشن اندروید (آفلاین)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان