امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه خلبان هواپیمای مسافربری شویم

#1
چگونه خلبان مسافربری شویم ؟؟
چگونه می توانیم خلبان شویم
سیستم هوانوردی و قوانین آموزش هوایی غیر نظامی دنیا زیر پوشش دو سازمان است و هر کشوری با توجه به مسایل هوانوردی از قوانین یکی از این دو سازمان در سیستم خدمات پروازی و آموزشی خود پیروی می کند.ایکایو ICAO و کمیته فدرال هوانوردی FAA این دو سازمان هستند.اکثر کشورهای دنیا زیر پوشش ایکایو هستند و از قواتین این سازمان پیروی می کنند.کشور ما وكشور فیلیپین هم تحت پوشش قوانین ایکایو می باشد.

کسی که قصد دارد خلبان شود در درجه اول باید عاشق پرواز و آسمان باشد تا تمامی مشکلات در برابر هدف وی آسان شود.

دوره خلبانی هواپیماهای فوق سبک (ULL)

بعضیها دوست دارند که بعنوان یک خلبان شخصی و تفریحی شروع به یادگیری پرواز کنند که برای آنها ما دوره ULL را پیشنهاد میکنیم.دوره ای در حدود ۶۰ ساعت کلاس زمینی که شامل آیرودینامیک واصول پرواز،هواشناسی،موتور،بدنه و… می باشد و حدودا دارای ۴۵ تا۵۰ ساعت پرواز با یک هواپیمای کوچک دو نفره می باشد.این گواهینامه در اروپا و امریکا رواج دارد و در ایران حدود هفت سال است که امکان دسترسی به این نوع گواهینامه وجود دارد.
گواهینامه بازرگانی (PPL/CPL/IR)
ابتدا برای آنکه در شركتها و خطوط هوایی مشغول کار شوید باید گواهینامه های آن را اخذ کنید که شامل:

گواهینامه خلبانی هواپیمای شخصی PPL

گواهینامه خلبانی هواپیمای بازرگانی CPL

گواهینامه پرواز با آلات دقیق یا دستگاه IR

شخص پس از ثبت نام در باشگاه های هوانوردی و یا مدارس خلبانی به معاینات چک آپ پزشکی توسط پزشک متخصص هوایی و دریافت صلاحیت پزشکی جهت پرواز زیر نظر پزشک مربوطه و مورد تاَیید سازمان هواپیمایی کشوری معرفی می گردد.

دوره خلبانی شخصی(PPL) در ایران و کشور فیلیپین شامل ۳۹۰ ساعت کلاس زمینی و حدود ۴۰ ساعت پرواز می باشد.دانشجو علاوه بر گذراندن دوره کلاس های زمینی شروع به پرواز نیز می کند.

پس از قبولی در آزمونی حساس و کسب گواهینامه PPL دانشجو یک ماه فرصت دارد تا با همان ساعت پروازهایی که در دفترچه مخصوص به خود دانشجو(Log-Book) ثبت شده او را جهت صلاحیت پزشکی به سازمان مربوطه معرفی و از دریافت و تاَیید صلاحیت پزشکی،او را به کلاس های زمینی CPL معرفی میکنند.

این دوره دارای ۳۳۰ ساعت کلاس های زمینی و ۱۱۰ ساعت پرواز هست که بیشتر به اموزش ناوبرى و پرواز میپردازد كه دانشجو در این دوره به فرودگاههاى زیادى پرواز خواهد كرد و پس از قبولی و دریافت گواهینامه وی وارد مرحله سوم می شود که همان آموزش پرواز به وسیله آلات دقیق IR میباشد و پس از قبولی در آزمون مرحله سوم او دیگر یک خلبان می شود و میتواند در شركتهاى هوا پیمائى مشغول كار شود.
من خلبان می شوم
پاسخ
 سپاس شده توسط حانی ، .ali. ، ramin joojoo
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -عکس هایی از هواپیمای بدون سرنشین X-47B-
  |معرفی هواپیمای گشت دریایی هاوکر سیدلی نمرود|
  |معرفی هواپیمای برییف آ-۵۰|
  |معرفی هواپیمای بریتانیایی دو موتوره دی هاویلند سی ویکسن|
  جنگ «اف ۱۴» ایران با «اف ۲۲» آمریکا چگونه خواهد بود؟
  |||تاریخچه هواپیمای اف-۱۴ تامکت در ایران|||
  تشییع پیکر خلبان شهید «بیک‌محمدی» در ستاد نیروی هوایی ارتش
  معرفی هواپیمای جت تجاری باریک‌پیکر بوئینگ ۷۰۷
  نداجا چگونه امنیت کاروان‌های تجاری ایران را تامین می‌کند؟ / پیوند ایران، چین و روسیه
  معرفی هواپیمای تک سرنشین یک موتوره ساب ۳۷ ویگن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان