امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش دُرُست کردن دسر و نوشیــــــدنی تآبستآنی!

#1
شربت سرکه-انگبین (سکنجبین) (یا خیار)
مواد لازم :
شکر ۱ کیلوگرم
آب ۲ لیوان
سرکه ۱۰۰ گرم
نعناع تازه ۱۵۰ گرم

شکر را در آب حل میکنیم و میگذاریم بجوشد سپس نعنا را خوب و به دقت شسته (لازم نیست برگ نعنا را جدا کنید) دسته میکنیم و در مخلوط در جال جوش قرار میدهیم تا عطر و طعم نعنا جذب شود سپس کم کم سرکه را اضافه میکنیم و میگذاریم شربت غلیظ شود در پایان شربت را از صافی رد کنید. معمولا در اصفهان (یا شاید در جاهای دیگر) در شربت خیار رنده شده هم میریزند که طعم بسیار عالی دارد .
همینطور برای جلوگیری از گرمازدگی از شربت خاکشیر ، آبلیمو و گلاب میتوان استفاده کرد اما لطفا به این نکته توجه کنید که خاکشیر را حتما تمیز و پاک کنید. همچنین عرق بیدمشک و کاسنی به خاطر طبع سرد حرارت بدن را پایین آورده موجب نشاط و سرزندگی است.
من شخصا طعم نعنا رو خیلی دوست دارم حتی برای خوردن نوشابه گازدار(که بسیار نوشیدنی پرضرر ،پر شکر و بیمنفعتی است) من نوشابه کانادا مینت رو ترجیح میدم. اردیبهشت که با بانوی خوب به کیش رفته بودیم نوشابه بسیار جالبی رو دیدیم که مال یک شرکت شیرازی بود . نوشابههایی با طعم گلاب ، بیدمشک ، بهارنارنج و نعنا. در دو نوع قوطی و شیشههای ۲۰۰ میلیلیتری که بسیار بسیار خوشمزه بود. شربت نعنایش هم چون غلیظ و شیرین بود میشد که با آب سرد مخلوط کنید و لذت ببرید. به بانوی خوب گفتم چقدر خوب بود حالا که دولت سرو نوشابههای گازدار را در ادارات ممنوع کرده و دوغ را جایگزین نموده (هرچند که ضرر دوغ گازدار بیشتر از نوشابه گازدار است و دوغ ساده منفعت زیادی دارد) با حمایت از این شرکت (و شاید شرکتهای مشابه) و سرو و شفارش این شربتهای سنتی که در بستهبندیهای بسیار شیک و جوانپسنددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ه م عرضه شده بود (و الحق که در بستهبندی و تبلیغ و انتخاب طرح و فرم عالی بود) این سنت را در ایران جا بیاندازد.
اگر میدانید که همسرتان تا چند دقیقه دیگر به خانه میرسد و از شدت گرما نیمپز شده برای خنک شدنش اولا یک شربت آماده کنید (مثلا شربت سرکنجبین خیار یا شربت خاکشیر آبلیمو ) توجه کنید که شربت بسیار کم شکر باشد (در حد طعم شیرین کمی داشتن) چون شیرینی زیاد عطش را بیشتر میکند . بعد شربت را با یخ در مخلوط کن بیاندازید تا یخ پودری یا شربت مخلوط شود. چند یخ قالبی در شربت بیاندازید و با صدای زنگ به استقبال همسر عزیز و پخته از گرما بروید و بدینگونه گرما و خستگی و کلافگی حاصل از گرما و ترافیک را درست جلوی در از تنش بدر کنید تا نشاط و روحیه خوب و عشق در خانه موج بزند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش دُرُست کردن دسر و نوشیــــــدنی تآبستآنی! 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شربت به لیمو
مواد لازم :
به:دو کیلو
شکر:دو کیلو
آبلیمو:نصف استکان

آب:۴لیوان

به را شسته و رنده میکنیم و تخمها و وسط آن را جدامیکنیم و چرخ میکنیم و در صافی میریزیم و آب به را میگیریم . شکر را با ۴ لیوان مخلوط کرده و میگذاریم چند دقیقه قل بزند و بعد شربط را از صافی رد کرده با آب به مخلوط میکنیم و میگذاریم تا بجوشد و قوام بیاید و بعد آبلیمو را اضافه کرده بعد از ۲ – ۳ بار قل زدن از روی اجاق برمیداریم تا خنک شود.
(گرد آوری شده توسط سایت پاتوق۹۸)

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش دُرُست کردن دسر و نوشیــــــدنی تآبستآنی! 1
مواد لازم:

شکلات خرد شده۱۱۵ گرمشیر۱۵۰ میلی لیترخامه۳۰۰ میلی لیتردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشمش ۵۰ گرمبیسکوییت خرد شده۳۰ گرمگردوی خرد شده۳۰ گرم
طرز تهیه:

شکلات را با شیر در ظرف کوچکی بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم گرم شود و شکلات در شیر ذوب شود. این مخلوط را کنار بگذارید تا سرد شود.
خامه را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. مراقب باشید خامه را بیش از اندازه هم نزنید تا بهکره تبدیل نشود. سپس مخلوط شکلات و شیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید.
مایه بستنی را در یک ظرف یا قالب مناسبی که بتوانید در فریزر قرار دهید بریزید و آن را داخل فریزر بگذارید تا زمانی که کریستال های یخ در لبه های ظرف دیده شوند. بستنی را از فریزر خارج کنید و خوب هم بزنید. سپس بیسکوییت، کشمش و گردورا در آن بریزید و مخلوط کنید تا در تمام بستنی پراکنده شوند. بستنی را دوباره در فریزر قرار دهید تا کاملا ببندد. حال بستنی آماده ی سرو است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسرار شیرینی پزی,نکاتی در مورد تمپر و آب کردن کردن شکلات
  کباب پز تابشی خانگی – آموزش پخت کباب رول خوشمزه در خانه
  آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه
  کباب پز تابشی – آموزش طبخ کباب برگ مجلسی در خانه
Tongue آموزش تهیه شیرینی تارت نارنگی!
  نحوه درست کردن سوپ آرد ذرت و اسفناج
  آموزش و طرز تهیه کامل درست کردن کامچوری
Wink آموزش درست کردن کیک گردو و بادام *.*
  آموزش درست کردن سوپ حریره
  آموزش درست کردن سالاد کبیج

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان