امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه

#1
کباب پز تابشی خانگی – آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه


کباب پز تابشی خانگی محصول شرکت است. این کباب پزها بدون دود بوده و شما به‌راحتی می‌توانید در محیط آشپزخانه از آن‌ها استفاده کنید. مخترع و تولید کننده تخصصی انواع کباب پزتابشی، کباب پز اتوماتیک، کباب پز بدون دود، کباب پز تابشی خانگی بدون دود، کباب پز خانگی، کته پز ریلی، فر پیتزا ریلی، سرخ کن دو سبده و تجهیزات آشپزخانه صنعتی در ایران است.
شما با استفاده از کباب پز تابشی خانگی می‌توانید به‌راحتی انواع کباب ها مانند کباب کوبیده ، کباب برگ مجلسی و غذاهای دیگر را در منزل طبخ و آماده کنید. این کباب پز خانگی صرفاً برای طبخ کباب نیست و شما می‌توانید انواع غذاهای سرخ‌کردنی را با استفاده از این کباب پز طبخ کنید. انواع پیتزا، همبرگر، استیک ،بادمجان، کتلت، سیب‌زمینی شکم پر و غذاهای دیگر را می‌توان با استفاده از این کباب پز خانگی به‌آسانی طبخ کرد.
در این مقاله ما به شما آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه را آموزش می‌دهیم. مهم‌ترین نکته در طبخ این نوع کباب مزه دار کردن گوشت و همچنین چرب و ترد بودن آن است. برای طبخ این کباب ما از گوشت فیله گوسفند استفاده کرده‌ایم شما می‌توانی از گوشت گوساله نیز استفاده کنید.


آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه 1

در هنگام طبخ این نوع کباب باید خیلی مراقب بود که گوشت خیلی سفت شود و یا بود بد و سوختگی به خود نگیرد. برای مطالعه مقاله آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه با استفاده از کباب پز تابشی خانگی همراه ما باشید
مواد لازم برای طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه- این موارد برای 5 نفر بوده و شما می‌توانید به‌راحتی بر اساس تعداد نفرات خود مواد را کم و یا زیاد نمایید. البته پیشنهاد ما به شما این است که مواد طعم‌دهنده را خیلی کم نکنید چراکه هرچه گوشت شما خوشمزه‌تر باشد کباب شما دل‌چسب‌تر خواهد بود.

مواد لازم برای طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه
فیله یا ران گوسفند یا گوساله: 1 کیلوگرم
دنبه گوسفند: 200 گرم- دنبه‌ها صرفاً برای خوشمزه‌تر کردن کباب چنجه به کار می‌روند که ادامه این روش را توضیح می‌دهیم.
پیاز: 2 عدد بزرگ
ماست: 200 گرم
لیمو ترش:2 عدد-اگر لیمو ترش در دسترس ندارید، می‌توانید از آبلیمو طبیعی استفاده کنید.
روغن زیتون:2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیه: 5/1 قاشق چای خوری
سیر: 4 حبه معمولی، له یا رنده شده
گشنیز: 2 قاشق غذاخوری به صورت آسیاب ‌شده
زیره: 1 قاشق غذاخوری به صورت آسیاب ‌شده
زردچوبه: 5/1 قاشق چای خوری
کره: 100 گرم
زعفران دم کره: 3/1 استکان
گوجه: 5 عدد متوسط

آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه 1

مرحله اول- تکه کردن گوشت ها برای طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه با استفاده از کباب پزتابشی
در ابتدا گوشت ها را بشورید. سپس بگذارید تا آب آن حسابی خارج شود. برای اینکه بتوانید گوشت ها را راحت‌تر تکه کنید بگذارید به مدت 2 ساعت در یخچال قرار گیرد تا گوشت کمی سفت شود.
بعد از 2 ساعت گوشت ها را خارج کرده و آن‌ها را به تکه‌های مساوی برش دهید. برش‌ها نباید از 2*2 سانتی‌متر بیشتر شوند. سعی کنید که گوشت ها یکدست برش داده شوند. ضخامت گوشت ها نیز باید زیاد باشد. سعی کنید گوشت ها را به صورت یک مکعب مربع برش دهید تا شکل زیباتری به خود بگیرند.
گوشت‌های برش خود را داخل یک ظرف درب دار ریخته و درب آن را ببندید و مجدد در یخچال قرار دهید.

آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه 1

مرحله دوم- طرز تهیه سس طعم‌دهنده برای طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه
ابتدا پیاز را رنده کرده و آب آن را در یک ظرف بزرگ جدا می‌کنیم. سپس تفاله باقی‌مانده از پیاز را دور می‌ریزیم.
حال باید فلفل سیاه، زردچوبه، روغن زیتون، گشنیز آسیاب‌ شده، زیره و سیر را به آب پیاز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حسابی مخلوط شود.
سپس باید تکه گوشت را از یخچال خارج کرده و به این مخلوط اضافه کنید. خوب این مخلوط گوشت و مواد طعم‌دهنده را باهم ترکیب کنید تا همه گوشت ها آغشته به مواد طعم‌دهنده شوند.
حال گوشت ها را در داخل یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار ریخته و هوای داخل آن را خارج کنید. سپس زیپ کیسه پلاستیکی را کشیده و آن را در یخچال برای مدت 6 ساعت قرار دهید. این کار باعث می‌شود که ب.وی مواد طعم‌دهنده از پلاستیک خارج نشده و یخچال شما نیز بو نگیرد.
بعد از 6 ساعت ظرف را از یخچال خارج کنید و به آن ماسه و آبلیمو را اضافه کنید. مجدد مخلوط‌کنید تا تمام گوشت ها با ماست و آبلیموی تازه ترکیب شوند. حال نمک را نیز به این مخلوط اضافه کنید و مجدد آن‌ها را در یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار جدید قرار دهید. گوشت ها را در داخل یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار ریخته و هوای داخل آن را خارج کنید. سپس زیپ کیسه پلاستیکی را کشیده و آن را در یخچال برای مدت 6 ساعت قرار دهید.

آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه 1

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
شما می توانید از طریق صفحات اجتمایی ما در اینستاگرام ، و یا با جست جو کردن محصول مورد نظر خود در صفحات نماشا، آپارات و همچنین جست و جو کردن آگهی های تبلیغاتی ما در سایت دیوار، با محصولات ما آشنا شوید.


برای راحتی کار می توانید از طریق واتساپ و یا تلگرام با ما در تماس باشید. شما می توانید از قابلیت قرار داده شده در گوشه سمت راست صفحه استفاده کنید.


آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه 1

مرحله سوم- قرار دادن گوشت‌های سیخ – طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه با استفاده از کباب پز تابشی
در این مرحله باید گوشت‌های مزه دار شده را در سیخ‌ها قرار دهید. نکته مهم در طبخ کباب چنجه خوشمزه این است که کباب نباید خشک و سفت باشد برای اینکه گوشت ما خیلی سفت نشود ما از یک روش دومرحله‌ای استفاده می‌کنیم.
در ابتدا هنگامی‌که گوشت ها را در سیخ قرار می‌دهید بین هر گوشت باید یک‌تکه از دنبه را نیز در سیخ قرار دهید. نگران دنبه‌ها نباشید چراکه طعم گوشت را تغییر می‌دهند اما چربی حاصل از آب شدن آن‌ها گوشت ها را بسیار چرب و لذیذ می‌کند.
در مرحله دوم شما باید کره را در یک ظرف فلزی آب کرده و به آن زعفران دم‌کرده را اضافه کنید و در کنار بگذارید تا به‌عنوان روغن طعم‌دهنده با استفاده از یک فرچه روی کباب ها بکشید.
آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه 1

مرحله چهارم – استفاده از کباب پز تابشی – طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه
در ابتدا طبقه کباب پز را روی وسط قرار می‌دهیم. اگر از کباب پز تابشی خانگی مدل گیربکس دار استفاده می‌کنید طبقه آن را در حالت وسط قرار دهید. سپس سینی کباب پز را پر از آب می‌کنیم. حال کباب پز را روشن کرده و کمتر از 2 دقیقه صبر می‌کنیم تا سرامیک‌ها حسابی سرخ و گداخته شوند.
حال باید سیخ‌های کباب چنجه خوشمزه خود را در داخل کباب پز خانگی قرار دهید. در هر نوبت پخت شما می‌توانید بین 8 تا 10 سیخ کباب چنجه خوشمزه را در داخل این کباب پز خانگی قرار داده و طبخ کنید.
وقتی‌که کباب ها را در داخل کباب پز قراردادید بعد از 1 دقیقه آن‌ها را بچرخانید تا روی دیگر کباب نیز نیم‌پز شود. بعدازاینکه هر دو طرف کباب ها را نیم‌پز کردید به‌نوبت سیخ‌ها را از کباب پز خارج کرده و روی آن با فرچه مایع مخلوط کره و زعفران دم‌کرده بکشید. حال سیخ‌ها را مجدد در کباب پز قرار داده و آن‌ها را به صورت کامل طبخ کنید.
می‌توانید در انتها نیز گوجه‌ها را از وسط برش داده و در سیخ قرار دهید و کنار کباب خود طبخ کنید.
آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه 1

نکته‌های مهم
به دلیل وجود دنبه چکه‌های روغن در هنگام طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه زیاد خواهد بود پس حتماً مراقب سینی آب باشید که در طول پخت مقدار مناسبی آب داشته باشد.
کباب‌های پخته‌شده را به‌هیچ‌عنوان لای نان از قرار ندهید چراکه نان چربی و روغن کباب را گرفته و باعث خشک شدن سریع آن‌ها می‌شود.
درصورتی‌که از دنبه‌های قرار داده‌شده در بین سیخ‌ها خوشتان نمی‌آید می‌توانید آن‌ها را بعد از طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه از سیخ‌ها جدا کنید و در یک ظرف جداگانه قرار دهید. البته بیشتر دنبه‌های موجود در سیخ‌ها آب‌شده و کاملاً چربی آن‌ها به خود گوشت می‌رود ولی مزه گوشت تغییر نخواهد کرد.
برای تزیین کباب چنجه خوشمزه خود می‌توانید از پیاز نازک خلال شده، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، ترشی برگ کلم یا گل‌کلم و سبزی تازه استفاده کنید.
از کباب پز تابشی برای طبخ کباب کوبیده و دیگر کباب ها می توان به راحتی استفاده کرد.

آموزش طبخ کباب چنجه خوشمزه در خانه 1
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان