امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

: نقد و بررسی HP-Compaq Presario CQ57-402SE

#1
• طراحی و ساخت
طراحی Compaq Presario CQ57 بسیار شبیه HP 630 است. اگر این دو لپ‌تاپ را در کنار یکدیگر قرار دهید، تشخیص دادن آن‌ها بسیار مشکل است. گوشه‌های لپ‌تاپ، همانند سری 630 منحنی شکل است که این طراحی نه تنها به راحتی کار کردن با آن می‌افزاید، بلکه در دست گرفتن و جابجایی لپ‌تاپ را نیز آسان‌تر کرده است. عدم استفاده از عناصر براق در بدنه دستگاه، نشان می‌دهد که HP بیشتر از اینکه به ظاهر دستگاه اهمیت دهد، به کارایی آن توجه کرده است. کیفیت ساخت دستگاه بسیار بالاست بطوریکه در اثر فشار به قسمت‌های مختلف، دچار تاب یا خمش نمی‌شود. در حقیقت HP در طراحی CQ57، تمام تلاش خود را کرده است که جایی برای شکوه و گلایه نماند و به نظر ما تا حد زیادی در این کار موفق بوده است. می‌توان گفت کمتر لپ‌تاپی در این بازه قیمتی، چنین کیفیت ساخت بالایی دارد.

• صفحه نمایش
همانند اکثر لپ‌تاپ‌هایی که در این بازه قیمتی وجود دارند، Presario CQ57 نیز از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با دقت 1366x768 پیکسل، استفاده می‌کند. متاسفانه صفحه نمایش استفاده شده در CQ57 برخلاف مدل 630 و 635، به روکش مات مجهز نیست. با وجود اینکه صفحه نمایش CQ57 از LED backlight استفاده کرده و روشنایی بسیار مناسبی دارد، ولی از آنجایی که به روکش مات مجهز نیست، نمی‌توان در فضاهای خارجی، با این دستگاه به راحتی مدل‌های 630 و 635 کار کرد. زاویه دید صفحه نمایش همانند اکثر پنل های TN، به صورت افقی خوب بوده و اگر کمی از بالا یا پایین به آن نگاه کنید، شاهد کاهش قابل ملاحظه کیفیت تصویر خواهید بود. در بالای این صفحه نمایش یک وب کم 0.3 مگاپیکسلی قرار دارد که کیفیتی متوسطی داشته و بیشتر برای انجام مکالمات تصویری از طریق اینترنت استفاده می‌شود.

• کیبورد و تاچ پد
یکی از بخش‌هایی که برای کمپانی HP از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کیبورد آن‌هاست. HP در سری CQ57 از یک کیبورد بزرگ ولی بدون بخش عددی جداگانه استفاده کرده است. کلیدها بسیار بزرگ طراحی شده و فاصله بین آن‌ها نیز کاملا مناسب است. تایپ کردن با این لپ‌تاپ بسیار راحت بوده و خطاهای تایپی حتی هنگام تایپ کردن سریع، بسیار کم هستند و چنین کیفیت بالایی در لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت به ندرت یافت می‌شود.
تاچ پد به دلیل دانه دانه بودن، طوریست که به راحتی از بقیه سطح استراحتگاه مچ دست جدا شده است. ابعاد این تاچ پد 53x93 میلی‌متر بوده و از دقت بسیار بالایی برخوردار است. همانند اکثر تاچ پدهای مدرن، تاچ پد CQ57 نیز از فرمان‌های مالتی تاچ پشتیبانی می‌کند که توسط نرم افزار مربوطه قابل تنظیم هستند. لازم به ذکر است که در صورت تمایل (مثلا هنگامی که از یک ماوس USB استفاده می‌کنید) می‌توانید با دو بار لمس کردن گوشه بالای چپ تاچ پد، آن را غیر فعال کنید.

• بلندگوها
بالای کیبورد، دو بلندگوی استریوی ساخت کمپانی Altec Lansing قرار دارند. این بلندگوها تقریبا همان‌هایی هستند که در مدل‌های 630 و 635 بکار گرفته شده‌اند. درست است که چنین بلندگوهایی از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نیستند ولی بلندی صدای آن‌ها بسیار خوب است. در کل می‌توان گفت با توجه به بازه قیمتی دستگاه، از کیفیت بلندگوهای آن کاملا راضی بودیم.

• ورودی‌ها و خروجی‌ها
همانند مدل 630، کمپانی HP برای کاهش هزینه های تولید Presario CQ57، پورت‌های خیلی زیادی بر روی آن قرار نداده است. همان‌طور که انتظار داشتیم پورت USB 3.0 در این دستگاه وجود ندارد که البته با توجه به قیمت دستگاه، نباید انتظار مشاهده آن را داشت. به علاوه کاربران برای اتصال دستگاه خود به تلویزیون، ناچارند از خروجی VGA استفاده کنند و دلیل آن هم عدم وجود پورت HDMI است. البته لازم به ذکر است که پورت VGA موجود بر روی Presario CQ57 تا رزلوشن 1920x1200 را پشتیبانی کرده و از کیفیت خیلی خوبی هم برخوردار است. علاوه بر این‌ها یک پورت شبکه Gigabit LAN، ورودی و خروجی صوتی و یک کارت خوان دو کاره (SD/MMC) نیز وجود دارد.

• سخت افزار داخلی
بیشتر مدل‌های Presario CQ57 به پردازنده های Intel Pentium سری B مجهز هستند ولی مدل‌هایی با پردازنده های قدرتمندتر Intel Core نیز موجود هستند. پردازنده های Intel Pentium B طوری طراحی شده‌اند که مصرف انرژی بسیار کمی را داشته باشند. این کاهش مصرف انرژی، عواقبی نیز در پی داشته است که مهم‌ترین آن‌ها پایین بودن فرکانس پردازنده‌ها و در نتیجه کاهش سرعت کلی دستگاه در مقایسه با پردازنده های Intel Core است. این پردازنده‌ها، پردازشگرهای گرافیکی Intel HD را به همراه دارند که قدرت متوسطی دارند. حافظه RAM سری CQ57 در کانفیگ های مختلف متفاوت بوده و بین 2 تا 8 گیگابایت است. این پردازنده های کم مصرف، توان محاسباتی زیادی نداشته و به همین جهت بیشتر مناسب کاربری‌های ساده خانگی مانند مرورگری اینترنت و نرم افزارهای Office بوده و نباید انتظار انجام محاسبات سنگین را از این لپ‌تاپ‌ها داشت.
به لطف پردازنده کم مصرف Intel Pentium B موجود در این لپ‌تاپ‌ها، میزان گرمای تولید شده توسط دستگاه بسیار کم است. به همین جهت، سطح دستگاه همیشه خنک باقی می ماند. این امر به شما کمک می‌کند که لپ‌تاپ خود را بر روی پاهای خود قرار داده و بدون هیچ مشکلی با آن کار کنید.

• باتری
همان‌طور که انتظار داشتیم، طول عمر باتری Presario CQ57 به لطف استفاده از پردازنده های بسیار کم مصرف Intel Pentium B، بسیار زیاد است. در تست مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi با روشنایی صفحه متوسط، باتری 47 Wh این دستگاه توانست 5 ساعت شارژ دهی کند. این میزان در تست تماشای ویدئو به 4 ساعت کاهش یافت که میزان بسیار مناسبی است.

• جمع بندی
به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که Compaq Presario CQ57 کمپانی HP یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت موجود در بازار است. از کیفیت ساخت دستگاه شروع می‌کنیم که بسیار خوب است. بدنه به خوبی طراحی شده و تحت فشار دچار خمش نمی‌شود. کیبورد نیز بسیار خوب طراحی شده و دقت تاچ پد نیز عالیست. پردازنده های Intel Pentium B درست است که قدرت کافی برای انجام محاسبات سنگین را ندارند ولی نه تنها گرمای بسیار کمی تولید می‌کنند بلکه مصرف برق بسیار کمی هم دارند به همین دلیل شارژ دهی باتری لپ‌تاپ بسیار بالاست. رقیب اصلی این دستگاه، محصول دیگر کمپانی HP یعنی سری 630 است که کمی گران‌تر بوده ولی از پردازنده قدرتمندتری برخوردار است. در نهایت می‌توان گفت که Compaq Presario CQ57 یک لپ‌تاپ عالیست برای کسانی که به دنبال دستگاهی ارزان قیمت برای انجام کارهای سبک روزمره مثل مرورگری اینترنت و کار با نرم افزارهای آفیس می‌گردند.

: نقد و بررسی HP-Compaq Presario CQ57-402SE 1
کیفیت ساخت بالا، بدنه ای مستحکم
کیبورد بسیار خوب به همراه تاچ پد عالی
شارژ دهی باتری بالا
بدنه خنک حتی هنگام انجام کارهای سنگین
قیمت عالی

: نقد و بررسی HP-Compaq Presario CQ57-402SE 1
عدم وجود پورت HDMI
: نقد و بررسی HP-Compaq Presario CQ57-402SE 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS
  :: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 7 - 3G
  :: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان