امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A

#1
• طراحی و ساخت
طراحی Lifebook S761 بر پایه مفهوم ژاپنی Cool Tech انجام شده است بدین صورت که قاب پشتی صفحه نمایش از آلیاژ منیزیم ساخته شده که نه تنها بر استحکام بدنه دستگاه می‌افزاید، بلکه باعث سبک‌تر شدن وزن آن نیز می‌گردد. فوجیتسو اعلام کرده که اگر این قاب از جنس پلاستیک ساخته می‌شد، وزن کلی دستگاه 300 گرم افزایش می‌یافت. وزن S761 تنها 1.6 کیلوگرم است که این برای یک لپ‌تاپ اداری با باتری 6 سلولی و درایور نوری، بسیار عالیست. لبه های لپ‌تاپ انحنای کمی داشته که این باعث افزایش راحتی حمل و نقل و جابجایی دستگاه می‌شود. تمامی قسمت‌های لپ‌تاپ دارای روکش مات هستند و مقاومت بسیار خوبی در برابر گرد و غبار و اثر انگشت از خود نشان می‌دهد.
کیفیت ساخت بده بسیار رضایت بخش است. لولاهای صفحه نمایش بسیار خوب ساخته شده‌اند و به راحتی می‌توانند صفحه نمایش را در زوایای مختلف، محکم نگاه دارند. فقط نواحی بالای درایو نوری و کارت خوان هستند که بر اثر اعمال فشار دچار خمش می‌شوند.

• پورت‌ها و اتصالات
پورت‌ها و اتصالات S761 تقریبا کامل است و می‌تواند نیاز اکثر کاربران را برآورده کند. بر روی لبه سمت چپی یک پورت USB 3.0، یک پورت USB 2.0، خروجی تصویری HDMI و ورودی و خروجی صوتی قرار دارند. لبه سمت راستی تنها توسط درایور نوری، پورت شبکه گیگابیتی و یک درگاه USB 2.0 دیگر اشغال شده است. در نهایت، بر روی لبه جلویی یک کارت خوان و بر روی لبه پشتی، خروجی تصویری VGA در کنار شکاف باتری تعبیه شده‌اند.

• کیبورد و تاچ پد
به دلیل فضای محدود، کیبورد اکثر لپ‌تاپ‌های 13 اینچی، دارای کلیدهای کوچکی می‌باشند ولی فوجیتسو بر روی S761 از تمامی عرض دستگاه استفاده کرده و یک کیبورد با کلیدهای استاندارد قرار داده است. بعضی از کلیدها که از اهمیت بیشتری برخوردارند (مانند کلید Enter و یا Shift) کمی بزرگ‌تر طراحی گشته‌اند تا باعث افزایش دقت تایپ کردن کاربر شوند. آستانه و عمق کلیدها بسیار مناسب در نظر گرفته شده و به همین دلیل کسانی که با لپ‌تاپ خود زیاد تایپ می‌کنند، از کیبورد S761 کاملا راضی خواهند بود. در ضمن، طبق ادعای فوجیتسو، کیبورد S761 تا حدی می‌تواند در برابر نفوذ مایعات مقاومت کند.
تقریبا در وسط استراحتگاه مچ دست، تاچ پد دستگاه تعبیه شده که سطح آن کمی پایین‌تر از سطح استراحتگاه می‌باشد. سطح تاچ پد یک بافت دانه دانه ای دارد که باعث می‌شود تا چربی یا عرق دست، از دقت و کیفیت آن نکاهد. در سمت راست تاچ پد، یک فرورفتگی دیگر به شکل دایره قرار دارد که حکم چرخ اسکرول ماوس را بازی می‌کند و بسیار کاربردیست. در پایین تاچ پد نیز دو کلید سخت افزاری آن به صورت جداگانه قرار گرفته‌اند که در وسط این دو کلید، حسگر اثر انگشت لپ‌تاپ تعبیه شده است.

• صفحه نمایش و بلندگوها
فوجیتسو در مدل S761 یک صفحه نمایش 13.3 اینچی با دقت 1366×768 قرار داده که تراکم پیکسلی متوسط 120ppi را ارائه می‌دهد. روشنایی این صفحه نمایش بسیار بالاست و این روشنایی بالا در کنار روکش ماتی که فوجیتسو بر روی صفحه نمایش قرار داده است، به کاربران S761 این امکان را می‌دهد که بتوانند به راحتی با لپ‌تاپ خود در فضاهای خارجی و یا در زیر تابش نور آفتاب، کار کنند. در ضمن روشنایی صفحه نمایش بر خلاف اکثر لپ‌تاپ‌ها، هنگامی که از باتری به جای آداپتور برق استفاده می‌کنید، کاهش نمی‌یابد. زاویه دید نیز، همان‌طور که بارها در مورد پنل های TN گفته‌ایم، در حالت افقی قابل قبول بوده ولی اگر کمی از بالا یا پایین به آن بنگرید، تغییر قابل ملاحظه ای در کیفیت تصاویر مشاهده خواهید کرد. در بالای این صفحه نمایش، یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی با میکروفن داخلی تعبیه شده است که در شرایط نوری مناسب، می‌توان تماس‌های تصویری بسیار خوبی با آن برقرار کرد.
در بالای کیبورد، دو بلندگوی استریو تعبیه شده‌اند که برای یک لپ‌تاپ 13.3 اینچی، صدایی فراتر از انتظار تولید می‌کنند ولی با این وجود برای علاقه‌مندان به دنیای مالتی مدیا، خیلی مناسب نیستند. پس اگر علاقه‌مند گوش کردن به موسیقی و یا تماشای ویدئو با دستگاه خود هستید، بهتر است که از بلندگوهای خارجی و یا هدفون استفاده کنید.

• سخت افزار داخلی و باتری
Fujitsu Lifebook S761 با کانفیگ های مختلفی به بازار عرضه شده است ولی همگی آن‌ها از نسل دوم پردازنده دو Intel Core i5 و Intel Core i7 استفاده می‌کنند که توسط چیپ Intel QM67 کنترل می‌شوند. این پردازنده‌ها می‌توانند به کمک تکنولوژی Hyper-Threading دو هسته مجازی دیگر تولید کرده و به صورت چهار هسته ای عمل کنند. در مجموع این پردازنده‌ها قدرت بسیار خوبی دارند و به سادگی می‌توانند جوابگوی اکثر وظایف روزمره باشند. متاسفانه هیچ کدام از مدل‌های S761 دارای کارت گرافیکی مجزا نبوده و تمامی آن‌ها از پردازشگرهای آنبورد Intel HD 3000 استفاده می‌کنند. این پردازشگر گرافیکی، قدرت بالایی نداشته و تنها مناسب محاسبات گرافیکی بسیار سبک می‌باشد. سیستم خنک کننده ای که فوجیتسو بر روی این لپ‌تاپ قرار داده، بسیار خوب و بهینه طراحی شده است. هنگام انجام محاسبات سبک، بدنه لپ‌تاپ کاملا خنک باقی مانده و صدای زیادی نیز توسط سیستم خنک کننده تولید نمی‌گردد. حتی هنگامی که پردازنده تحت استرس زیاد قرار می‌گیرد، باز هم گرما و صدای تولید شده توسط سیستم خنک کننده در سطح قابل قبولی باقی می‌ماند.

• جمع بندی
Lifebook S761 را می‌توان یک لپ‌تاپ سبک و خوش ساخت دانست که امکانات و قابلیت‌های خوبی را نیز دارا می‌باشد. به علاوه صفحه نمایش روشن و مات این لپ‌تاپ به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی با دستگاه خود در شرایط نوری مختلف کار کنند. در کل Fujitsu Lifebook S761 نقطه ضعف خاصی ندارد و در این بازه قیمتی یک خرید بسیار خوب محسوب شده و مطمئنا خریداران را راضی نگاه خواهد داشت.

:: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A 1
وزن پایین – ایده آل برای کسانی که زیاد لپ‌تاپ خود را جابجا می‌کنند
صفحه نمایش با روشنایی بالا و روکش مات
کیبورد عالی
دارای حسگر اثر انگشت
کیفیت ساخت بسیار خوب
ارزش خرید بالا در برابر قیمت

:: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A 1
زاویه دید محدود صفحه نمایش (به خصوص در حالت عمودی
:: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی
#2
بی کیفیت
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS
  :: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 7 - 3G
  :: نقد و بررسی Gigabyte T1125N-B

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان