امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

★✌☜پیش بازی : اِســـتِـــقـــلـــآل تِـــهـــرآن - مَـلَـوآنِ اَنـزَلـی ☞★✌

#1
★✌☜پیش بازی : اِســـتِـــقـــلـــآل تِـــهـــرآن - مَـلَـوآنِ اَنـزَلـی ☞★✌ 1

شکست ناپذیری امیر قلعه نویی در انزلی


دیدارهای دو تیم استقلال و ملوان بندر انزلی در طول تاریخ همواره آبستن اتفاقات و وقایع جالب توجهی بوده ...



شاگردان امیر قلعه نویی در حالی امروز و از ساعت 15 پرواز خود را به سمت انزلی انجام داده و اردوی خود را در هتل سپیدکنار انزلی برپا خواهند کرد که بناست فردا در چهل و ششمین دیدار خود در تاریخ استقلال و ملوان به مصاف تنها تیم انزلی چی ها خواهند رفت تا شانس خود را برای تکرار قهرمانی سال قبل امتحان کنند.
از این سو نیز ، دراگان اسکوچیچ که پس از ورودش به جمع قوهای سپید انقلابی در این تیم به پا کرده و میل هجومی را در نفرات تیمش بارور کرده است ، انگیزه های زیادی دارد تا بتواند تا با شکست امیر قلعه نویی ، توانایی هایش را در فوتبال ایران بیش از پیش به اثبات رسانده و البته راه حضور دوباره در فصل آتی را نیز برای خود بازتر کند .
دیدار دو تیم استقلال و ملوان انزلی از دیرباز نمایشی تهییجی برای فوتبالی تر ها بود و جماعتی را از دوره تلویزیون های پاسال کرکرده دار قدیمی گرفته تا عصر ال ای دی های غول پیکر پای خود میخکوب می کرده است  .
برای هواداران استقلال ، ملوان همیشه رقیب که نه ، گربه سیاهی خطرناک بوده و برای مردم شهر قایقران هم جدال مقابل پرافتخارترین تیم ایران دستمایه ای بوده برای کری خوانی و هیجانی دوچندان ...
                                       ***
به هر ترتیب اگر بخواهیم مروری تیتروار و گذرا بر تاریخچه دیدارهای دو تیم داشته باشیم ، در قدم اول به تعداد بازی ها بر می خوریم که طی آن از مجموع 46 دیدار برگزار شده ، 19 برد سهم استقلالی ها و 7 پیروزی نیز ازآن انزلی چی ها بوده و باقی دیدارها نیز با تقسیم امتیازات بین دو تیم ختم به خیر شده است .
البته در عصر جدیدتر و از دوره برگزاری لیگ برتر نیز ، از مجموع 20 جدال ، 10 پیروزی به استقلال رسیده و در مقابل 3 برد ملوانی ها ، 7 تساوی نیز به چشم می خورد .
*اولین بازی تاریخ دو تیم :
اولین جدال تهران و انزلی در تیرماه 1352 به میزبانی تیم شمالی برگزار شد که در نهایت استقلال با گلهای علی جباری ، مظلومی ، عادلخانی و دو گل روشن ، در مقابل تک گل ایراندوست برای حریف با حساب 5 بر صفر به برتری رسید تا قدم اول تاریخ دو تیم را محکم بردارد.
همچنین اولین دیدار دو تیم در رقابت های لیگ برتر نیز در اسفندماه 1380 در پایتخت برگزار شد و استقلالی ها با 4 گل رقیب سرسخت خود را در هم کوبیدند . در این دیدار ، نیکبخت واحدی ، فرازفاطمی درکنار دو گل احمد مومن زاده گلزنان آبی پوشان بودند .
*درام ترین نمایش آبی ها ...
شاید در اذهان استقلالی جماعت ، یکی از تلخ ترین خاطرات فوتبالی مربوط به همین دیدار استقلال مقابل ملوان برگردد . در روزی که در اسفند ماه 1380 درام ترین شکست برای استقلال و منصورخان پورحیدری رقم خورد و با شکست آبی ها مقابل ملوان به رقیب سنتی ، یعنی پرسپولیس رسید .
در این دیدار استقلال در صورت کسب یک تساوی تقریبا قهرمانی بازی ها را ازآن خود می کرد ، چرار که در صورت این اتفاق پرسپولیس می بایست با 7 گل فجر را از پیش رو برمی داشت تا به قهرمانی برسد . در هر صورت ملوانی ها این دیدار را پیروز شدند و جایزه یک ملیونی علی پروین ، سرمربی سرخها را به جیب زدند و تلخ ترین دیدار تاریخ انزلی-تهران را برای آبی های پایتخت به ثبت تاریخ درآوردند .
بعد از اشاره به این اتفاق البته باید نیم نگاهی نیز به شکست استقلال در نیمه نهایی جام حذفی کرد ، در جایی که آبی ها با شکست مقابل ملوان ، نتوانستند این جام را به روح ناصرحجازی فقید تقدیم کنند.
*در انتظار گل پنجاه و ششم
در تاریخ بازی های دو تیم تاکنون ، 55 گل به ثمر رسیده که در این بین ، سهم آبی ها 36 گل و سهم ملوان 19 گل بوده است و حالا باید به انتظار نشست تا دید پنجاه و ششمین گل دو تیم را کدام بازیکن با چه پیراهنی به تور رقیب خواهد دوخت .
*غیبت کوتاه ملوانی ها
ملوان انزلی در تاریخ خود ، در فصول سوم و چهارم لیگ غایب بوده است تا دراین برهه از تاریخ فوتبال نامی از این تیم در سطح اول فوتبال ایران نبینیم .
*یاران مشترک !
در بین نفرات دو تیم ، پژمان نوری و مهرداد اولادی و حنیف عمران زاده از استقلال ، سابقه برتن کردن پیراهن ملوان را در کارنامه گنجانده اند و درمقابل نیز تنها محسن یوسفی ، ستاره اسبق استقلال است که حالا در جمع انزلی چی ها توپ می زند .
*مردان شکست ناپذیر تاریخ دو تیم
از بین مربیان تاریخ ملوان ، این بهمن صالح نیا است که که در برابر استقلال در انزلی طعم شکست را نچشیده است و در مقابل نیز مرد رکورددار فوتبال ایران ، این امیر قلعه نویی است که چه در قامت مربی گری آبی ها و چه با هیچ تیم دیگری مقابل ملوان انزلی رنگ باخت را در کارنامه اش ندیده است .
*مردان مغلوب تاریخ دوتیم
از بین مربیان تاریخ ملوان ، ایراندوست چه در تهران و چه در انزلی برابر استقلال به سه امتیاز دست نیافته و در مقابل هم منصورخان پورحیدری چه با استقلال و چه با هیچ تیم دیگری برابر ملوان رنگ پیروزی را ندیده است تا بدین ترتیب این دو مغلوبان تاریخ دو تیم لقب بگیرند .
*خارجی ها ...
بعد از رولاند کخ ، این دراگان اسکوچیچ است که دومین مربی خارجی تاریخ دو تیم لقب گرفته و انصافا هم تا اینجای کار مردی موفق بحساب می آید.
*رکوردهای جالب توجه ملوانی ها
ملوان تنها تیم ایرانی است که در طول حیاتش تنها 5 سرمربی داشته ، ضمن آنکه بهمن صالح نیا ، تنها سرمربی ایرانی است که به مدت 26 سال ( از 1350 تا 1376 ) راهبری قوهای سپید را بر عهده داشته و رکوردی تقریبا دست نیافتنی را در مدت زمان مربیگری در ایران به ثبت تاریخ رسانده است .
                                      ***
با تمامی این اشارات و تفاسیر باید به نظاره نشست و دید که در جدال حساس فردا ، این استقلال خواهد بود که از تساوی نفت و فولاد بهترین بهره را برده و با ارتقای اندوخته هایش به عدد 53 ، شانس قهرمانی اش را بیشتر " لود "  می کند یا اینکه شاگردان اسکوچیچ کروات می توانند در خانه ترمز مدافع عنوان قهرمانی را کشیده و امیدهای قلعه نویی را برای تکرار قهرمانی سال قبل کم کنند.


★✌☜پیش بازی : اِســـتِـــقـــلـــآل تِـــهـــرآن - مَـلَـوآنِ اَنـزَلـی ☞★✌ 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عکس لوگوی تیم استقلال تهران

Goodbye Flashkhor...
پاسخ
 سپاس شده توسط MAZIYAR007 ، تآج آسیا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طارمی: بازی با ریوآوه برای من بازی خاصی بود.
  خاطره‌بازی با مهاجرانی درباره بازی ایران و فرانسه/ تقابل پلاتینی و ستاره‌های ایران +
  نویمایر: بازی در استقلال مثل بازی در بارسلونا بود
  پیش بازی اسپانیا و چک در بازی های یورو
  بازی با استقلال مهمترین بازی ماست
  کی‌روش: بازی سوئد بازی خداحافظی من است
  بازی ایران ـ سوئد سومین بازی پرتماشاچی فرندز
  فیروز کریمی : پرسپولیس عادت دارد دو بازی دو بازی ببازد!
  بویان: بازی در انگلیس بهتر از بازی در اسپانیاست!
  پدرو:از بازی خودم در دو بازی ملی راضیم اما هنوز هماهنگ نشده ام!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان