امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی خوانندگان خارجی

#27
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی خوانندگان خارجی
برونو مارس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پیتر گنه هرناندز (زاده ۸ اکتبر، ۱۹۸۵) که با نام برونو مارس شناخته می‌شود خواننده, آهنگساز و نوازنده گیتار و درام اهل آمریکا است. مارس در هاوایی در خانواده‌ای اهل موسیقی بزرگ شد. او در کودکی تحت تأثیر هنرمندانی همانند الویس پریسلی و مایکل جکسون قرار داشت و از آن‌ها تقلید می‌کرد. مارس مدتی بعد به آهنگسازی نیز پرداخت.

مارس از سال ۲۰۰۷ خوانندگی خود را به طور رسمی و با خواندن به همراه خوانندگانی چون بی. او. بی در آهنگ «Nothin' on You» و با تراوی مک‌کوی در آهنگ "Billionaire" انجام داد. همچنین مارس در دوباره نویسی آهنگ‌های «Right Round» از فلو رایدا و کشا و «Wavin' Flag» از کینان شرکت داشت. پس از آن در اکتبر ۲۰۱۰ اولین آلبوم رسمی خود به نام «Doo-Wops & Hooligans» را روانه بازار کرد که دو آهنگ «Just the Way You Are» و "Grenade" به مقام سوم جدول ۱۰۰ اثر برتر بیلبورد دست پیدا کردند.
اطلاعات هنرمند
نام اصلی پیتر گنه هرناندز
زادروز ۸ اکتبر ۱۹۸۵ ‏(۲۶ سال)
هاوایی، ایالات متحده
سبک‌ها پاپ, آلترنیتیو هیپ هاپ, آر اند بی
کارها خواننده, آهنگساز, گیتار, درام
مدت کار ۲۰۰۷-اکنون


الویس پریسلی
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

الویس آرون پریسلی (به انگلیسی: Elvis Aaron Presley) ‏ (۱۹۳۵ - ۱۹۷۷ میلادی) خواننده و هنرپیشه آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکا در قرن ۲۰ است.[۱] او در دوران شکوفا شدن موسیقی سبک راک اند رول به ویژه در نیمه دوم دهه ۱۹۵۰ بر آن حکمرانی می‌کرد چنانکه به «شاه راک اند رول» مشهور شد. الویس از سال ۱۹۵۶ به بعد با اجرای ۴۵ ترانه که از هرکدام از آنها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در ۳۳ فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرتها، موفقیت اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد و مرگ او در سن ۴۲ سالگی به محبوبیت وی در بین هوادارانش و به فروش موفق کارهای او خاتمه نبخشید. او به سان یک فرهنگ نامیرا همچنان در ذهن و قلب مردم جهان زنده‌است بعد از مرگ او فروش اثار او رو به فزونی گذاشت و حتی بازدید از قبر او جزو یکی از نمادهای صنعت توریسم آمریکا به شمار می‌رود. الویس پریسلی به عنوان یک کالت و فرهنگ دیداری شنیداری یکی از بزرگترین هنرمندان دوران معاصر محسوب می‌شود. او همچنین با فروش بین ۶۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد[۲] نسخه از آثار، یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین موسیقی‌دانان تاریخ است. اهمیت الویس تا اندازه‌ای است که جان لنون درباره اش گفت: قبل از الویس هیچ چیز نبود.
آغاز زندگی و آغاز موفقیت
الویس پریسلی در ۸ ژانویه ۱۹۳۵ در خانهٔ دو خوابه‌ای در توپِلو در ایالت می‌سی‌سی‌پی زاده شد. او پسر ورنون الویس پریسلی و گلادیس لاو اسمیت بود و برادر دوقلوی او جس گارون در هنگام تولد از دنیا رفت. چندی بعد به نام الویس، نام میانی آرون (Aaron و همچنین Aron)اضافه شد. اصالت او به اسکاتلند، انگلیس و همچنین نورمان‌های فرانسوی بر می‌گردد.

خانواده او در سال ۱۹۴۹ (هنگامی که او ۱۴ سال داشت) از توپِلو نقل مکان کرده و به مِمفیس در ایالت تنسی رفتند. جایی که پریسلی جوان برای تحصیل به دبیرستان «اِل. سی هیومز» L.C. Humes رفته و در سال ۱۹۵۱ درسش تمام شد. در تابستان آن سال وقتی او برای ضبط یک ترانه شخصی به نام «شادمانی من» (My Happiness) به همراه ترانه «اینجاست که اندوهت آغاز می‌شود» (That's When Your Heartaches Begin) به‌عنوان هدیه‌ای برای مادرش به شرکت سان رکوردز رفته بود مورد توجه رئیس آنجا قرار گرفت. پریسلی یک سال پس از آن، نخستین ضبط موسیقی خود را در این شرکت به انجام رساند و سرهنگ تام پارکر که مدیریت کارهای او را در این مدت برعهده گرفته بود برنامه حضور او در صحنه را سازماندهی کرد.

در سال ۱۹۵۵ شرکت آرسی‌اِی ویکتور (RCA Victor) قرارداد ضبط موسیقی او را از فیلیپس خریداری کرد و در سال ۱۹۵۶ و پس از اجرای ترانه «هتل دل‌شکستگان» الویس پریسلی از لحاظ فروش کارهایش و بازی در برنامه‌های تلویزیونی به موفق‌ترین هنرمند تبدیل شد. نخستین فیلم سینمایی او به نام «به ملاطفت دوستم بدار» نیز در همان سال بر پرده سینماها قرار گرفت.

خدمت اجباری
در ۲۰ دسامبر سال ۱۹۵۸، الویس نامه‌ای از طرف ارتش ایالات متحده برای به اعزام به خدمت ضروری به مدت دو سال دریافت کرد. و پس از رفتن به خدمت پس از چندی به عنوان سرباز صفر از طریق نیروی دریایی به آلمان سفر کرد و به عنوان راننده کامیون خدمت وظیفه را به پایان رساند. او در ۲ مارس سال ۱۹۶۰ به آمریکا بازگشت و پنجم مارس درجه خود را دریافت کرد.

سالهای پایانی
پریسلی که در هر مکانی مورد هجوم هوادرانش قرار می‌گرفت، رفته رفته گوشه نشین شد. او که به مشکل اضافه وزن در سالهای پایانی عمر خود برخورده بود، از داروهای تجویزشده گوناگونی برای مقابله با آن استفاده می‌کرد. سرانجام ۱۶ اوت ۱۹۷۷ (هنگامی که او ۴۲ سال سن داشت) در شهر ممفیس پیکر بی‌جان الویس را در حمام پیدا کردند که باعث تأثر بسیار دربین هوادارانش در سراسر جهان شد. علت مرگ وی حمله قلبی اعلام شد.

اطلاعات هنرمند
نام اصلی الویس آرون پریسلی
زادروز ۸ ژانویه ۱۹۳۵
توپلو, ایالت می‌سی‌سی‌پی
اهل کشور آمریکایی
درگذشت ۱۶ اوت ۱۹۷۷ ۴۲ سال
ممفیس، ایالت تنسی
سبک‌ها راک ان رول, راک, پاپ, بلوز و ریتم و بلو



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی خوانندگان خارجی
الویس در کاخ سفید در سال ۱۹۷۰

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی خوانندگان خارجی
تمبر یادبود الویس پریسلی - انتشار در سال ۲۰۰۵ - آمریکا


 سپاس شده توسط ps3000


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: بیوگرافی خوانندگان خارجی - bardia001 - 06-01-2012، 19:36


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان